Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1284
Hei, i den siste uka har jeg opplevd at jeg bruker pc'en i 3-4 timer ifra jeg restarter den og etter det blir den sykt treig, og skjermen blir svart av og til som om jeg har tabbet ut av et spill pluss at det kommer opp errors og sånt innimellom. Det er sykt irriterende og det eneste som hjelper er å restarte pcen hver 4 time som er litt stress.. Noen som vet hva jeg kan gjøre?
Det er en laptop btw.
Hvilken laptop?
Muligens en reformasjon gjør susen?
Samme skjer med meg om dagen, begynner å bli ekstrem treg, inn og ut tab-ing av spill tar lang tid, kjører spill mye dårligere enn før. Trur det er ssd-en som begynner å bli dårligere. Har en av den første generasjons ssd. Som jeg har forstått så blir den bare tregere og tregere jo flere ganger du skriver på den. Selv om jeg prøver å bruke den minst mulig.

Ja jo en reformatering fungerer jo til en viss grad. Tenker at jeg kjøper meg en ny sdd.
Først og fremst så heter det formatering uten "re" foran. :-)
Man må vedlikeholde maskinen over tid ellers blir den treg. Det er helt vanlig. Rens registeret med Ccleaner og til defragmentering anbefaler jeg Auslogics. Ikke defragmenter en SSD. -Ellers kan virus og malware gjøre maskinen treg, da kan du scanne med ADWcleaner og et et antivirusprogram. Kan anbefale Avast. Sjekk også kontrollpanelet og se om det er noe som ikke skal være der, og slett programmer som aldri er i bruk likevel.

For raskere oppstart kan du trykke Wintast+R og skrive msconfig. Gå inn på oppstartsmenyen og huk vekk alt som ikke trenger å starte opp sammen med Windows, det kan du heller starte opp selv. Bare pass på å ikke huke vekk noe du ikke vet hva er.
Sist endret av Fuzzybossen; 18. desember 2014 kl. 09:24.