Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 1437
Hei, Skal på party tur til Sverige i helgen og der som mange vet er det 20 års aldersgrense for alt over 3,5% (?) utenom på utesteder. Så det jeg da lurer på er om hvis vi blir stoppet i tollen på vei til Sverige og har med alkohol under 22% (er bare 18 år) vil tollen da ta drikkevarene? eller får vi gå fritt? eller blir det en bot også kanskje?

Fant desverre ingen saker om å smugle med seg inn til Sverige, bare ut.

For informasjon så er det gjennom tollen på Storlien vi kjører, hvis det har noe betydning.

Svensk Toll er vel totalt uforberedt på at en Nordmann tar med seg noe drikkelig til Sverige.
Vi skal ikke utelukke at dette blir nybrottsverk.
Jeg ser ikke annen råd enn at du sender en forespørsel til Tullen i Sverige.
Det er vel naturlig at du tar med noen vareprøver
av lokal produksjon type 8% vann slik at Svenskene får prøve :-)
De er tross alt noen utmerkede naboer.
I Sverige har jeg aldri sjekket det ut, men i alle andre land har det vært som følger: du får ikke bære alkohol hvis du er under alder X og ikke har noen som er over alder X med.

Jeg ser ikke hvordan Sverige skulle være et unntak, så dere vil nok bli fratatt, dere har jo ikke lov til å ha det i Sverige. Jeg har bare kjørt gjennom tollen ved Storlien noen få ganger, men jeg har faktisk aldri sett et eneste tegn til at noen er på vakt der engang. Ikke dra med dere alt for store mengder, vær ærlige hva dere har hvis dere blir tatt, og spill litt dumme (vi visste ikke det ikke var 3,5% i Sverige), så ordner det seg nok.
Dette er nok det siste du trenger å tenke på.


Har aldri opplevd eller hørt om at det har vært kontroll i retning sverige. Er ikke akkurat en naturlig rute å smugle med seg varer.
Luxis4's Avatar
Trådstarter
83 6
Ja skal nok ikke ha med noe store mengder, nei men Tullverket er nok obs på at det kommer en del ungdommer med drikke gjennom Storlien i helga, pga et stort russearrangement som skal foregå rett over grensa! får håpe de er like fraværende som alltid
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Dette er nok det siste du trenger å tenke på.


Har aldri opplevd eller hørt om at det har vært kontroll i retning sverige. Er ikke akkurat en naturlig rute å smugle med seg varer.
Vis hele sitatet...
Å joda. Har blitt huka inn 3 ganger. Med full strip-tease og ransaking av bil hver gang. (riktig nok fordi bikkja markerte da.)
Sitat av Blackkoz Vis innlegg
Dette er nok det siste du trenger å tenke på.


Har aldri opplevd eller hørt om at det har vært kontroll i retning sverige. Er ikke akkurat en naturlig rute å smugle med seg varer.
Vis hele sitatet...
Jeg ble stoppa en gang av en ganske kjip toller på vei INN mot Sverige. Han var bombesikker på at jeg hadde drikki/tatt noe siden jeg ikke fikk ned vinduet mitt som ikke alltid fungerer på bilen.

Tok et par tester og kjørte videre. Han sjekka forøvrig ikke bilen.
Luxis4's Avatar
Trådstarter
83 6
Det som kunne vært artig er at jeg har en ødelagt dør på bila, så jeg har prøvd å åpne den (inventaret) og har ikke helt lukket det igjen. Så hvis du ser over bilen og ser at det er en åpen plate så kanskje de ransaker hele bila for om jeg smugler noe haha
Kan bare påpeke hvor mange hundrevis av biler som kjører over der hver dag. Sjansen for å bli stoppet er så liten. Har vært i Sverige sikkert hundrevis av ganger ila mitt liv og har blitt stoppet èn gang inn, og èn gang ut.
Sprit på vannflaske.