Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 2286
Hei!
Jeg har lenge tenkt å kjøpe meg blålys og sirener som jeg har tenkt å montere på en gammel Volvo. Jeg vet at det ikke er lov med blålys når man kjører på offentlige veier. Men er det lov å bruke det hvis man kun kjører på PRIVAT eiendom? (Jorde, privat veg)
Og hva om man har en CD med innspilt sirenelyd og setter det på fullt volum på høyttaleranlegget og kjører på vegen???

På forhånd takk :-D
Såvidt jeg vet er det vel ulovlig å utgi seg for å være offentlig tjenestemann, som vil si at du ikke har lov til dette. Om det gjelder på privat eiendom vet jeg ikke, men vil tro det er ulovlig der også
Hva om man bruker CD-spiller med en innspillt sirenelyd og spiller dette på høytaleranlegget?
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Du kan jo heller ta kontakt med politiet i Trondheim og høre med de. Men du vil nok ganske fort få beskjed om at det ikke er lov vil jeg tro.
Sitat av Helper656 Vis innlegg
Hva om man bruker CD-spiller med en innspillt sirenelyd og spiller dette på høytaleranlegget?
Vis hele sitatet...
Vil nok tru dette er ulovlig også. Du utgir deg jo for å være en politibil så lenge du bruker sirener, noe som er ulovlig. Altså ville jeg ikke gjort det etter offentlig vei... men på privat eiendom eller en vei langt inni en skog? Der ville jeg kjørt på med full guffe!
Sitat av Whisplash Vis innlegg
Såvidt jeg vet er det vel ulovlig å utgi seg for å være offentlig tjenestemann, som vil si at du ikke har lov til dette. Om det gjelder på privat eiendom vet jeg ikke, men vil tro det er ulovlig der også
Vis hele sitatet...
Da er han jo en privat tjenestemann )
Men....blålys på et jorde? Lov eller ei, hva søren er poenget? Har "lekt" politi jeg også en gang da jeg var ung og dum, og det som er morsomt er jo å peise på i 60 sona og at bilene flytter seg/ slipper deg forbi. Men på et jorde? Sliter litt med den altså
Sitat av trauMa Vis innlegg
Men....blålys på et jorde? Lov eller ei, hva søren er poenget? Har "lekt" politi jeg også en gang da jeg var ung og dum, og det som er morsomt er jo å peise på i 60 sona og at bilene flytter seg/ slipper deg forbi. Men på et jorde? Sliter litt med den altså
Vis hele sitatet...
Kanskje tenkt å lage film f.eks?
Sitat av trauMa Vis innlegg
Men....blålys på et jorde? Lov eller ei, hva søren er poenget? Har "lekt" politi jeg også en gang da jeg var ung og dum, og det som er morsomt er jo å peise på i 60 sona og at bilene flytter seg/ slipper deg forbi. Men på et jorde? Sliter litt med den altså
Vis hele sitatet...
For å få kyrne til å vike, muligens?
Nei, jeg stiller meg like undrende som deg!
Sniff sniff hva lukter jeg her............ Det er vist bare lukten av harry..
Sitat av trauMa Vis innlegg
Men....blålys på et jorde? Lov eller ei, hva søren er poenget? Har "lekt" politi jeg også en gang da jeg var ung og dum, og det som er morsomt er jo å peise på i 60 sona og at bilene flytter seg/ slipper deg forbi. Men på et jorde? Sliter litt med den altså
Vis hele sitatet...
Kanskje TS rett og slett er helt på jordet?

Edit: greit skal slutte
Sist endret av frø; 3. desember 2012 kl. 23:46.
Sitat av frø Vis innlegg
Kanskje TS rett og slett er helt på jordet?
Vis hele sitatet...
Badum tssss
Sitat av ggree Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Klarer ikke å finne relevansen.

Kopiert feil link?
Sitat av ggree Vis innlegg
Vis hele sitatet...
"Hvordan vurderer du Pågen sine kanelgifflar på de følgende egenskapene"

Sitat av ggree Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Vits med å spamme forumet med Pågen linkene dine?
Sitat av Settoz Vis innlegg
Vits med å spamme forumet med Pågen linkene dine?
Vis hele sitatet...
Rapporter folkens. I did
Sitat av frø Vis innlegg
Kanskje TS rett og slett er helt på jordet?

Edit: greit skal slutte
Vis hele sitatet...
www.trommelyd.no