Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  14 2200
Hei.

Har nå flyttet til Ranheim. Har desperat ringt rundt for å ordne internett til huset. Det eneste tilbudet som leverer over 10mbit/s er hybrid-fiber hos loqal.no. Det som irriterer meg, er at jeg MÅ ha med TV (Som jeg aldri kommer til å bruke uansett.) til 349kr/mnd dersom jeg vil ha internett.. Noen som vet av andre løsninger? ADSL er ikke et alternativ, da sentralen ligger nesten 4km unna meg. Dette medfører en max hastighet på 2mbit/s.

Takker på forhånd for svar.
Sist endret av Cortanix; 8. september 2014 kl. 19:33.
http://www.bredbandsguiden.no/

Sjekk med leverandørene i ditt område. Om den eneste som kan levere hastigheten du vil ha bare leverer inkl tv må du ta ett valg, betale for noe du ikke kommer til å bruke, eller ta til takke med lavere hastighet.
Hvis du klarer deg med kvote på 100GB hver måned (og ingen portforwarding) så kan nok Netcom levere LTE til deg selv ute på bygda, og da får du nok mye mer enn 10Mbps nedhastighet..
Sist endret av JohnMichael; 8. september 2014 kl. 19:46.
Sitat av Cikey Vis innlegg
http://www.bredbandsguiden.no/

Sjekk med leverandørene i ditt område. Om den eneste som kan levere hastigheten du vil ha bare leverer inkl tv må du ta ett valg, betale for noe du ikke kommer til å bruke, eller ta til takke med lavere hastighet.
Vis hele sitatet...
Takk for svar!

Ser ut som om det ikke er noen andre. Skal ha 3 leieboere inn etterhvert, så det er uaktuelt å ha noe under 10. Barnslig av Get å tvinge på forbrukere som ikke har annet valg enn dem, til å bruke TV.

Sitat av JohnMichael Vis innlegg
Hvis du klarer deg med kvote på 100GB hver måned (og ingen portforwarding) så kan nok Netcom levere LTE til deg selv ute på bygda, og da får du nok mye mer enn 10Mbps nedhastighet..
Vis hele sitatet...
Takk for svar!

Får inn 3 leieboere snart, og kan ikke akkurat si at det å ha 25 GB/mnd hver frister..
Sist endret av Cortanix; 8. september 2014 kl. 19:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Det er dessverre helt vanlig fra kabelleverandører. Idiotisk opplegg.
Noen venner av meg som bor på stundentby har datakvote på 20GB i månenden. Dette fungerer helt fint for dem, kan bare ikke laste ned filmer på 15GB lenger.

Men hvis du får inn 3 leieboere snart så er vel ikke TV et problem? Da deles det på 4, pluss er sikkert noen som kan tenke seg å se på TV en gang i blant.
Sist endret av Loffenius; 8. september 2014 kl. 19:55. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Loffenius Vis innlegg
Noen venner av meg som bor på stundentby har datakvote på 20GB i månenden. Dette fungerer helt fint for dem, kan bare ikke laste ned filmer på 15GB lenger.

Men hvis du får inn 3 leieboere snart så er vel ikke TV et problem? Da deles det på 4, pluss er sikkert noen som kan tenke seg å se på TV en gang i blant.
Vis hele sitatet...
Sa jeg skulle ordne med internett, men om de ville ha TV måtte de ordne selv.
Det som er dumt med en datakvote, er at jeg laster ned filmer og serier hele tiden.. Derfor jeg ikke trenger TV.
Sitat av Cortanix Vis innlegg
Sa jeg skulle ordne med internett, men om de ville ha TV måtte de ordne selv.
Det som er dumt med en datakvote, er at jeg laster ned filmer og serier hele tiden.. Derfor jeg ikke trenger TV.
Vis hele sitatet...
Bestillt hos loqal.
Send regning for TV biten til leieboer.
???.
Profit?
Du kan jo bare selge TV'en videre? Ny TV i uåpnet forpakning burde friste en del om du legger deg noe under nyprisen.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Du kan jo bare selge TV'en videre? Ny TV i uåpnet forpakning burde friste en del om du legger deg noe under nyprisen.
Vis hele sitatet...
Leste kanskje litt for fort? Det er altså her snakk om et TV-abonnement, som altså koster penger månedlig. Dette er vanlig praksis blandt de som leverer over Coax.
finnes forøvrig løsninger for å filtrere ut frekvensene mellom framover og returbåndet. dog er de litt vanskelige å ha med å gjøre. kostnad og vedlikeholdskost på filtrene tilsier at det er med klabb en nødvendig

filtrene er forøvrig også fysiske og må skrues på hver enkelt drop som skal filtreres.


blir litt lettere den dagen coax tilbydere dropper de analoge signalene.. da kan de uten problemer tilby kun nett. da man uansett må ha dekoder for å benytte seg av de digitale kanalene som ligger der.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av djxfade Vis innlegg
Bestillt hos loqal.
Send regning for TV biten til leieboer.
???.
Profit?
Vis hele sitatet...
En får jo noe som kalles TV lisens også. Litt vanskelig å sende andre en regning på det
Sitat av sweem Vis innlegg
En får jo noe som kalles TV lisens også. Litt vanskelig å sende andre en regning på det
Vis hele sitatet...
Du får kun lisens om du har TV Såfremt du ikke har dette kan du jo bare invitere en kontrollør inn hvis de skulle si noe.
Hadde samme problem med get, nå viser det seg at jeg kan ha nextgentel også. Hva er det billigste alternativet og er 20/1 linje for rundt 400kr mnd dyrt? Er 299 + linjeleie og router 100kr.. Så total 400. Jaja, alt for å slippe Get, makan til dritt service har jeg aldri opplevd.
Sitat av Hager Vis innlegg
Du får kun lisens om du har TV Såfremt du ikke har dette kan du jo bare invitere en kontrollør inn hvis de skulle si noe.
Vis hele sitatet...
Nei, det stemmer ikke. Du får tv lisens om du har en dvd/blu-ray spiller også. Det gjelder også hvis du har en tv-dekoder. Slikt registreres. Tviler sterkt på at jeg bare kan ringe inn å si at jeg ikke har noe tv når jeg har altibox med 2 tv dekodere som står i mitt navn, og er i bruk.

Bak inn lisensen i prisen til leieboerne er jo en løsning. De slipper jo lisens egentlig
Sist endret av sweem; 22. september 2014 kl. 21:26. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.