Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 7143
Hei, jeg skal kjøpe meg en valp fra sørnorge og den skal bli sendt fra gardermoen til tromsø. Jeg har dessverre ikke tid til å dra ned selv på grunn av jobb, bikkja skal forresten være med på jobb når været tillater det.

Det jeg lurer på om dere har tips om det beste selskapet jeg kan bruke til dette? Norwegian og sas sendte ikke dyr alene med fly.

takker for svar
Sist endret av Black Horse; 15. juli 2014 kl. 18:22. Grunn: skriveleif
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Er det andre som flyr distansen då?

Du har ikkje en eller anna i familien du kan sende på rundtur? Det er jo ferie for tida, og du har gjerne nokon i familien som er villige til å bruke litt av skuleferien på slikt?
Familie er det dårlig med for meg... Men vet mamma har sendt valper ned alene før. Er ikke på talefot med henne så vanskelig å spørre der.
Har du ikke tid til og hente valpe pga jobb så burde du ikke få deg en valp.
Sist endret av Sterol91; 15. juli 2014 kl. 18:42.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Har du ikke tid til og hente valpe pga jobb så burde du ikke få deg en valp.
Vis hele sitatet...
Så det du sier er at bare arbeidsløse folk skal ha hund? jeg jobber mandag til fredag. Jeg har mulighet til å kjøre hente han i tromsø, bare turen dit tar tre timer.
Sitat av Black Horse Vis innlegg
Så det du sier er at bare arbeidsløse folk skal ha hund? jeg jobber mandag til fredag. Jeg har mulighet til å kjøre hente han i tromsø, bare turen dit tar tre timer.
Vis hele sitatet...
Nei, er ikke det jeg mener, du har fri i helga kjør ned og hent han da. helga går men faen det er den nye ungen din.
Ofc, hvis det er eneste muligheten så flyr jeg ned en helg. Men det blir å koste mye. Bare bikkja koster 9000, så må jeg regne med helgepriser som er skyhøye pluss at det koster sikkert endel å bare få med bikkja på flyet.

Har btw ikke lappen.
vent da, er mye ansvar og ha en valp.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
vent da, er mye ansvar og ha en valp.
Vis hele sitatet...
Det vet jeg. Har god erfaring med hund. Har levd kanskje 10-20% av livet mitt uten hund. Jeg føler meg bare komplett når jeg har en hund.
Hvilken rase er det? Har mye å si, hund er ikke bare hund! De forskjellige rasene er som forskjellige dyr, sier det bare. hehe.
Sist endret av Relevant; 15. juli 2014 kl. 19:08.
Altså får å ha en ting helt klart, den tråden her er ikke får å finne ut om jeg skal ha hund eller ikke.

Er en dogo canario, fra en ordentlig opdretter.
3 timer en vei... er jo ingenting! Kjør å hent valpen.. i lasterommet er det 120dB for stakkars dyret.
Sitat av thundercat Vis innlegg
3 timer en vei... er jo ingenting! Kjør å hent valpen.. i lasterommet er det 120dB for stakkars dyret.
Vis hele sitatet...
Det er tre timer til flyplassen i tromsø! litt lenger til osloområdet er jeg redd..
Sitat av thundercat Vis innlegg
3 timer en vei... er jo ingenting! Kjør å hent valpen.. i lasterommet er det 120dB for stakkars dyret.
Vis hele sitatet...
What? TS sier det er tre timer til Tromsø pluss retur. Da kan du tenke deg turen ned til rundtom Oslo og tilbake i antal timer.
Sitat av fisk23 Vis innlegg
What? TS sier det er tre timer til Tromsø pluss retur. Da kan du tenke deg turen ned til rundtom Oslo og tilbake i antal timer.
Vis hele sitatet...
Bikkja hadde jo blitt å kosta sikkert 20k om jeg kjørte ned. Jeg har ikke lappen, så da må jeg skaffe en sjåfør som er villig til å bruke en helg på å kjøre til NEDERST av landet for så å kjøre tilbake til nesten ØVERST av landet. Tror ikke noen er så kompis akkuratt.
Synes dere kan svare på det TS spør om, fremfor å lære ham om hundehold, som han sikkert kan en del om fra før. Blir litt oppgitt kan man si.
Vi kjørte selv fra harstad til gardemoen og opp, for å hente hund. Vi brukte under 5000 tur retur med drivstoff og hotell.
Skal hente om du betaler jeg!
Sist endret av A-haja; 15. juli 2014 kl. 21:22.
Sitat av A-haja Vis innlegg
Vi kjørte selv fra harstad til gardemoen og opp, for å hente hund. Vi brukte under 5000 tur retur med drivstoff og hotell.
Skal hente om du betaler jeg!
Vis hele sitatet...
ikke sant, blir en del. Om jeg drar ned selv så blir det med fly, mye billigire enn å kjøre selv. Fikk prata med sas om det, de hadde ett samarbeidsselskap som kunne utføre slikt men de får man ikke ringt før imorra.
Ring til [url="http://www.trustforwarding.com/m/forside/live-animals.html"TrustForwarding[/URL]. Eneste mulighet for å få bikkja til Tromsø alene og ved hjelp av fly.
Sist endret av daxtux; 16. juli 2014 kl. 04:11.
Sitat av Fuzzybossen Vis innlegg
Synes dere kan svare på det TS spør om, fremfor å lære ham om hundehold, som han sikkert kan en del om fra før. Blir litt oppgitt kan man si.
Vis hele sitatet...
Han er sikkert veldig flink, de fleste som er oppvokst med hunder/dyr (ikke katt) er flinke til ansvar.
Spørsmålet er, er det virkelig ansvarlig å sende hunden med et fly? Hadde aldri ville satt min hund i en sånn situasjon, hadde heller kjørt til sør-Norge å hentet hunden.
Sitat av KaiN Vis innlegg
Han er sikkert veldig flink, de fleste som er oppvokst med hunder/dyr (ikke katt) er flinke til ansvar.
Spørsmålet er, er det virkelig ansvarlig å sende hunden med et fly? Hadde aldri ville satt min hund i en sånn situasjon, hadde heller kjørt til sør-Norge å hentet hunden.
Vis hele sitatet...
Vet om mange valper som er blitt sent med fly, kennelen jeg kjøper bikkja fra har også sendt valper med fly, men ikke alene. Aldri hørt om at de har tatt noe særlig skade av det, men er jo selvsagt ikke alle bikkjer som reagerer likt på lyd. Min forrige takla høye lyder veldig bra, fantes ikke skuddredd heller.
Soldier - Shift Com.
Stickyshift's Avatar
Sendte deg en PM Black Horse, ta en titt