Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 1314
Anonym bruker
"Slank Margyge"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vi har alle en djevel i oss, figurativt selvfølgelig. Den som gjør at man utsetter vasken på ubestemt tid og ikke har rene klær når det trengs, kjøper dyr mat når det er viktig å spare, eller generelt sett får en til å gjøre bjørnetjenester for seg selv. Det finnes dog noe som i ekspressfart får deg ned syndens vei og gir styggen mer plass.
Er du selvdestruktiv spiser du ikke av dette eplet... Forpliktelser, oppsparte midler, personlig hygiene og relasjoner faller bort om du ikke er varsom. Hvis ikke depresjonen sendte deg mot rusen, sender nok rusen deg mot depresjonen snart. Det blir fort stygt. Det er bare rot og det blir aldri nok og alltid langt forbi nok.

Gjeld og inkasso. Omgitt av søppel, dop, og ting som skulle vært gjort i 2019. Depresjonen gjorde det lettere å gi etter til alle de selvdestruktive tankene min personlige satan produserte. Som en tanke en dag om å tillate seg å drukne sorgene, en slags klisjé dranker grunn, gjorde det langt verre raskere enn jeg trodde. Depresjon og alkohol gikk for godt sammen og førte til lavere dømmekraft og flere rusmidler. Mange små handlinger, mange ting jeg unngikk å gjøre, det akkumulerte seg til en stor ball av dritt som observeres med så mye rus at jeg orker å være omgitt av det. Alle har kontrollen helt til de mister den og min må ligge under det rotet her et sted for jeg hadde det i lang tid.

En kan kjenne seg håpløs og alene i mørket. Håpløsheten forsterkes av rusmidlene og veien ut blir lenger for hver gang rus blir valgt fremfor det som var på planen. Det er ingen lek når beina er plantet midt i det og du føler deg maktesløs overfor det du har brakt inn i livet. Drømmene og tankene for tiden fremover, som var realistiske for måneder siden, er erstattet med en drøm om å orke håndtere nedbetalinger.

Det er lett å falle inn i svært dårlige vaner, men få er så dårlig som å ruse bort dagene og unngå alt annet. Kommer man seg ut av en periode og blir edru er det lett å falle tilbake om dansen med djevelen varer lenge nok. Det er krevende. Nå som flere har tid og lyst til å ruse seg, og en del opplever tørke på cannabis, vil jeg komme med en oppfordring til ikke å falle for fristelsen om å forsøke noe sterkere. Ikke gi djevelen mer talerom enn nødvendig. Det trenger ikke gå til helvete, men sjansen er større.

God påske.
Anonym bruker
"Harm Fjellrev"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har helt konsekvent unngått å kjøpe så mye som en pils denne tiden, har ikke hatt noe alkoholproblem men har brukt andre rusmidler av kjedsomhet og vane tidligere. Vet at om jeg faller for fristelsen havner jeg i kloa på djeveln igjen ja. We can do it! Resist!
R.i.p 23.04.2021
Rushelvete er noe man basicly må fighte imot vær eneste dag når man liker rusen. Kan vøre utrolig vanskelig og ikke impulskjøpe,spesielt i disse isolerende dager. Håper du klarer og holde mot oppe! Blir sterkere for vær dag uten,bare husk at mr impuls kan være en djevel iblant .