Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 5820
hei,

jeg har liten til ingen erfaring med benzo preparater.
fikk utskrevet sobril av fastlege for angst.
dette ble jeg jo selvfølgelig forelsket i da det fjernet alt ubehaget sosialt.

da en venn av meg introduserte og solgte meg 7 (2 mg) glass med rivotril takket jeg jo selvfølgelig ja for sobrilen fungerte jo så bra for meg.
jeg mistenker at dette er typen fra bulgaria som alle snakker om på forumet
da glassene mangler varseltrekant og teksten er definitivt ikke norsk.
ble heller ikke informert om hvordan de skulle brukes eller hva farene var,
noe jeg er UTROLIG bitter for. Jeg kunne jo sjekket online, men trodde dette
var som sobril, valium osv bare sterkere.

dum som jeg er spiste jeg 5-6 (2 mg) glass på en måned som godteri uten å vite om farene ved dette.

har ringt rus telefonen og de sier at jeg bare skal slappe av da de tror det ikke er farlig siden jeg bare har gjort det en måned og bla bla.
men etter å ha lest på forumet her er jeg livredd.

jeg er på dag 1 uten rivo og venter på at halveringstiden skal gå ut.
har 2 fulle glass med 2 mg's liggende i tilfelle dette går helt til helvete.
kommer ikke til å ta kontakt med fastlege.

har dere noen synspunkt, tips eller tanker rundt dette? hva kommer til å skje med meg? all info og respons settes pris på.
vurderer å sykemelde meg også?

skal sies at jeg er utrolig skuffet over meg selv da dette var en helt idiotisk ting å gjøre..

sp0kelse - 29 år
Har selv Bulgarske og det er stort sett det man finner her til lands (Ikke at de er av dårligere kvalitet)
Hvis du får abstinenser så kommer de mest sannsynlig etter 2-4 dager pga. den lange halveringstiden.
Men med så kort forbrukstid som èn måned, dog høy dose, så tror jeg du slipper billig unna.

Skal det vise seg å bli for tøft så får du vurdere å trappe ned over en liten uke.
Må si jeg kjenner meg igjen her altså. Jeg kjenner så altfor godt til faren ved ha store mengder tilgjengelig helt for seg selv. Helt utrolig hvor mange av dem man kan putte i seg, når man vanligvis ellers har selvkontroll og dømmekraft. 2 ting som forsvinner ut vinduet når man har så mye benzoer i systemet. Jeg personlig har opplevd å ha hevet i meg omtrent ett glass på en uke.. men det stoppet naturligvis pga. at det gikkk tomt. Ser lett for meg at det hadde blitt så mye, om jeg hadde hatt like mye som deg tilgjengelig.

Når det gjelder abstinenser, så er jeg ikke helt sikker på hvordan de vil bli i ditt tilfelle. Er det første gang du har (mis)brukt benzoer? Har du opplevd abstinenser før? Men dauer gjør du i hvertfall ikke. Har selv hatt et epileptisk anfall som følge av uansvarlig misbruk av xanax, men ikke med rivotril, selv om mengden har oversteget xanax. Bli kvitt resten av det du har, utenom litt i tilfelle det skulle bli nevneverdig ubehag.

Vær i det minste glad du ikke endte opp med bøter på flere hundre tusen kroner og ventende rettsak pga. syke ting du har gjort i påvirket tillstand.
Sist endret av Deagleflyndre; 28. desember 2014 kl. 16:27.
Dette er jo HELT ekstremt, mulig jeg overreagerer men hadde jeg vært deg ville jeg trappet ned så du minsker faren for epileptiske anfall osv, og det ville jeg gjort med veiledning fra doktoren din. 1 måned er kanskje ikke så veldig lenge, men når man tar antallet piller i betraktning så lyser varsellampene av full styrke allikevel. Jævla useriøst av rus-tlf og si du bare skal ta det helt med ro, syntes du skal levere en klage på det da det i verstefall kan lede til dødsfall at de gir slik informasjon.

Ellers ønsker jeg deg lykke til og hold oss gjerne oppdatert!
Sist endret av Hater; 28. desember 2014 kl. 16:34.
Ingen moralpreken, men 500 rivotril på en måned er mye. Det tilsvarer ca 16 tabl om dag eller 32 mg/dag, som er alt for mye! Om jeg har rett så er 1 mg clonazepam (rivotril) cirka 30 mg med Oxazepam (sobril). Det blir nesten et gram med sobril om dagen, noe som er alt for mye, særlig om du ikke har toleranse. Som Hater sier, trapp ned så du unngår kramper/epilepsianfall og slutt med Rivotril, ta deg heller 2-4 mg på en fest en gang i ny og ned, ikke gjør det til noen hverdagsvane å spise rivotril, det får deg lett på kjøret.. Start å trappe ned med f.eks 6-8 mg om morgen og kvelden, og 4-6 mg morgen og kveld 4-7 dager seinere, også 2-4 mg uka etter osv. Håper det var til hjelp
Trådstarter
5 0
nei, jeg har aldri hatt problemer med benzo preparater.

det skal være sagt at jeg har asperger syndrom og derfor forelsket
jeg meg i preparatet.

det har gått ca 24 time siden jeg tok siste tablett og jeg venter i spenning
for å se hvordan jeg reagerer på avrusingen.
Sitat av sp0kelse Vis innlegg
nei, jeg har aldri hatt problemer med benzo preparater.

det skal være sagt at jeg har asperger syndrom og derfor forelsket
jeg meg i preparatet.


det har gått ca 24 time siden jeg tok siste tablett og jeg venter i spenning
for å se hvordan jeg reagerer på avrusingen.
Vis hele sitatet...

Jøss, samme her, no joke.. I feel you. Lykke til med avvenning!
Det beste er jo å gi opp søppelet, men noe å huske på til neste gang kan være å ikke sitte på så store mengder. Da går det som regel til helvete når det kommer til benzoer! Jo mer man tar, jo mindre husker man, og jo mindre man husker, jo større sjans er det for å ta uante mengder. Blir en perfekt ond sirkel.
Det som vil skje er at du vil få en motreaksjon i form av nervøsitet, angst og en generell depressiv tilstand.
Jeg har utrolig godt kjennskap til Rivotril, uken som kommer kan bli tøff og hard, du burde vel allerede snart kjenne symptomene på noe? Om ikke er du heldig og da bør du la det gå en liten stund før du hiver i deg såpass enorme mengder med Clonazepam, eller det beste la være!

Skal det bli for jævlig noe jeg mistenker, så kan du sette en plan og trappe ned og da snakker vi i VELDIG lave doser bare for å ta den værste kneika om nødvendig.
Trådstarter
5 0
hei folkens,

jeg kan ikke melde om noe form for abstinenser fysisk eller psykisk enda.

har kanskje ikke sagt at jeg går på cipralex og lamictal fra før av, men jeg
tror dette er urelevant.

skal si i fra utover dagen eller i morgen hva som skjer.

men varer disse abstinensene bare en uke? det høres jo ut som en lek!
Sist endret av sp0kelse; 29. desember 2014 kl. 11:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Siden du ikke har brukt det mer enn en måned så tror jeg dette skal gå ganske greit. Prøv å la være å tenke på abstinensene så mye som du gjør.

Det er nok også ganske individuelt om hvordan eventuelle abstinenser vil være. Har man f.eks. problemer med angst før misbruket så vil jeg tro abstinensene vil være værre.

Jeg var selv tre måneder i Thailand og knasket Valium og Xanax i tre måneder, og tok med meg nok hjem til at jeg hadde ett års forbruk. Når det var tomt så hadde jeg to-tre netter der jeg sov litt urolig og det var det. Jeg forventet egentlig at det skulle bli et helvete. Jeg vil ikke anbefale å gjøre som meg da jeg ser de fleste har voldsomme abstinenser etter å ha gjort noe lignende.
Trådstarter
5 0
takk, det får meg til å føle meg mye bedre.

har enda ikke opplevd noen abstinenser eller angst

de jeg kjenner som har virkelig misbrukt dette sier også at jeg skal
bare ta det med ro da det er gjort over en så kort tidsperiode.

er nå inne i 48 timer uten benzo.
Sist endret av sp0kelse; 29. desember 2014 kl. 16:59.
Husker du noe særlig fra denne måneden om jeg tør spørre? hehe
- og husk å drikke nok vann ( ca2 liter/døgn alt i alt, m mat )
Hvis pisset er mørkegult er det på tide å drikke.

'ser ut som du klarer deg bra.
Alt vel.
Sist endret av radion; 29. desember 2014 kl. 18:57. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Trådstarter
5 0
jeg husker det meste for å være helt ærlig, men det er en tåke ja. har heldigvis ikke rotet meg bort i noe problemer
med loven annet enn arbeidsgiver sendte meg hjem fra jobb da han oppfattet meg som ruset på jobb. så har jeg hatt
noen tilfeller der jeg har ramlet og slått meg aka (blackouts).

jeg spiser normalt og pisset mitt er så rent som det kan bli.

fortsetter update i morgen.
Sist endret av sp0kelse; 29. desember 2014 kl. 21:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Fortsatt alt vel?

Bra du ikke fant på noe tull da. Mange blir litt kleptomane av seg etter å spist noen kryss, kjenner diverse folk som for eksempel har nasket helt ubruklige ting i en dagligvarebutikk. Er liksom ikke noe stort poeng i å stjele ett såpestykke eller annet tull.
Ønsker deg lykke til, og håper det går bra
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan går det TS? Savner en oppdatering.
Jeg vet hvordan du har det. Jeg har dummet meg noen ganger ut selv med og knaske opp mot 100 Rivotril på rundt en måneds tid. Sterk usikkerhet når du bestemmer deg for å kutte helt ut. Dette har altså skjedd noen ganger med meg. Oftest gikk det veldig bra. Men det var minst en gang hvor jeg ikke fikk sove og var veldig depressiv, fikk også symptomer på en lett forkjølelse uten at det trenger å henge helt sammen. Hadde angst fra før av så jeg var redd det skulle bli ett stort problem, men kan ikke huske at det slo ut på angsten.

Men jeg valgte å trappe litt forsiktig ned, i veldig små doser, for å være litt på den sikre siden. Du har inntatt utrolige mengder på så kort tid. Du bør være veldig veldig glad for at dette gikk så bra som det gikk. Dette må du aldri finne på igjen, du er altså veldig heldig her. Uten toleranse i tillegg, ja. Helt sprøtt at det står så bra til med deg som det gjør.

Jeg hadde valgt å gjøre som du gjør nå og vente til du merker noen symptomer på abstinens. Men når du merker noe så ville jeg iallefall fått i meg en tablett. Epileptiske anfall, angstanfall og andre kriser kan forekomme. Ta det rolig de nærmeste dagene, unngå å kjøre så mye bil osv inntil du er ute av faresonen.

Dette går bra dog, 1 måned er ikke mye. Dessuten har du aldri vært avhengig av benzo eller noen annen form for downer som ligner. Så om du får abstinenser så vil det ikke være store greiene, antageligvis.

Lykke til og oppdater oss!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av Hater Vis innlegg
Dette er jo HELT ekstremt, mulig jeg overreagerer men hadde jeg vært deg ville jeg trappet ned så du minsker faren for epileptiske anfall osv, og det ville jeg gjort med veiledning fra doktoren din. 1 måned er kanskje ikke så veldig lenge, men når man tar antallet piller i betraktning så lyser varsellampene av full styrke allikevel. Jævla useriøst av rus-tlf og si du bare skal ta det helt med ro, syntes du skal levere en klage på det da det i verstefall kan lede til dødsfall at de gir slik informasjon.

Ellers ønsker jeg deg lykke til og hold oss gjerne oppdatert!
Vis hele sitatet...

En vanlig voksen person når en blodkonsentrasjon på 6.5-13.5 ng/mL etter 1-2 timer når han tar 1x2mg clonazepam (Rivotril).
Aper i forsøk hadde en konstant blodkonsentrasjon på 30ng/mL i 3 uker i strekk, for så å ha 3 uker med 60ng/mL, altså dobbel dose.

Trådstarter derimot opererer med unøyaktige tall, 500 2mg piller på en måned, ca 16 piller i døgnet, halveringstiden er 19-60 timer. Med disse tallene kan vi si at han har vært opp i blodkonsentrasjonene som apene hadde, litt avhengig av hvordan han doserte pillene i løpet av en dag.

Vi er da i grenselandet, dette var dosene som skulle til i forsøkene for å fremprovosere anfall i apene, husk at apene hadde halve doseringen i 3 uker og full dosering de siste 3 ukene.
Trådstarter er langt i fra livsfare, men det kommer ikke til å bli noen hyggelig opplevelse.

Jeg vil ikke kalle det "jævla useriøst av rustelefonen" de har kompetanse du ikke sitter på, og de gjør avgjørelsen sin basert på fakta.
Sitat av Dodecha Vis innlegg
En vanlig voksen person når en blodkonsentrasjon på 6.5-13.5 ng/mL etter 1-2 timer når han tar 1x2mg clonazepam (Rivotril).
Aper i forsøk hadde en konstant blodkonsentrasjon på 30ng/mL i 3 uker i strekk, for så å ha 3 uker med 60ng/mL, altså dobbel dose.

Trådstarter derimot opererer med unøyaktige tall, 500 2mg piller på en måned, ca 16 piller i døgnet, halveringstiden er 19-60 timer. Med disse tallene kan vi si at han har vært opp i blodkonsentrasjonene som apene hadde, litt avhengig av hvordan han doserte pillene i løpet av en dag.

Vi er da i grenselandet, dette var dosene som skulle til i forsøkene for å fremprovosere anfall i apene, husk at apene hadde halve doseringen i 3 uker og full dosering de siste 3 ukene.
Trådstarter er langt i fra livsfare, men det kommer ikke til å bli noen hyggelig opplevelse.

Jeg vil ikke kalle det "jævla useriøst av rustelefonen" de har kompetanse du ikke sitter på, og de gjør avgjørelsen sin basert på fakta.
Vis hele sitatet...
Så er det vell kanskje en hel del andre ting som spiller inn også(?), kindling feks? det gjelder dog ikke i TS sitt tilfelle, men greit, da er det helt umulig at TS har opplevd ett anfall og i verste fall knust skallen sin i doskåla eller kjørt i en fjellvegg siden alle har lik terskel for anfall som disse apekattene.

Ellers gjentar jeg at det hadde vært fint om TS kommer med en oppdatering, og jeg holder fortsatt på meningen min om at det er uforsvarlig og si at det ikke er noe å bekymre seg for, uansett hvor mange apekatter som klarer seg fint etter slike doseringer.
Sist endret av Hater; 16. januar 2015 kl. 16:49.