Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  25 9182
Halla
Sto utenfor en bussterminal og tok en sigg, plutselig kom det 3 politi menn bort til meg og spurte hvordan det gikk.

Han ene kjenner meg litt fra før og spurte kort om forholdet mitt til rus, ba han sjekke registeret og at han kom til å se at jeg aldri hadde vært innblandet med rus tidligere.

Han tok da opp telefonen og sa at han hadde tenkt ringe etter hundepatrulje menn at han ikke skulle gjøre det hvis jeg la kortene på bordet. Jeg kom fra en 3 timer lang samtale hos psykologen min og hadde en gram med weed på meg. Så orka ikke og stå der og krangle lenger og la baggen i hånda hans. De skreiv opp personalia og dro fra stedet.


Jeg jobber i skole med vandelsattest og jeg får førerkortet mitt tilbake om 4 måneder.

Kommer jeg til og miste jobben hvis dette blir anmeldt?

Kommer jeg til å måtte gå på pissings for å få førerkortet igjen?
Ja og muligens. Forhåpentligvis begge deler. Bruker du noe som helst av ulovlige rusmidler bør man ikke jobbe med barn mener nå jeg.
Trådstarter
9 45
Sitat av Grossie Vis innlegg
Ja og muligens. Forhåpentligvis begge deler. Bruker du noe som helst av ulovlige rusmidler bør man ikke jobbe med barn mener nå jeg.
Vis hele sitatet...
Fjompenisse
Tror kun det er barnerelaterte lovbrudd barnehager og skoler har krav på å vite om og få attest på
Ikke narko ogsånn.
Ganske sikker, men ikke 100%

Dette blir nok et forenklet forelegg og så går det fint!

Vet du om de ber om uttømmende politiattest?
Sist endret av krystallkongen; 18. desember 2019 kl. 23:44. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Grossie Vis innlegg
Ja og muligens. Forhåpentligvis begge deler. Bruker du noe som helst av ulovlige rusmidler bør man ikke jobbe med barn mener nå jeg.
Vis hele sitatet...
inkluderer dette noe som helst alkohol?
Trådstarter
9 45
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Tror kun det er barnerelaterte lovbrudd barnehager og skoler har krav på å vite om og få attest på
Ikke narko ogsånn.
Ganske sikker, men ikke 100%

Dette blir nok et forenklet forelegg og så går det fint!

Vet du om de ber om uttømmende politiattest?
Vis hele sitatet...
Jeg har den atesten som viser til alt, har aldri vært tatt for rus før dette så vet ikke om politiet er pliktig til å si ifra om at vandelen min ikke er gyldig lenger.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av Grossie Vis innlegg
Ja og muligens. Forhåpentligvis begge deler. Bruker du noe som helst av ulovlige rusmidler bør man ikke jobbe med barn mener nå jeg.
Vis hele sitatet...
Altså... har noen spurt deg?
Det får ingen konsekvenser for jobben din. Lappen vet jeg ikke.
Har blitt tatt for hasj før men det kom ikke opp på utømmende attest når jeg søkte til barnehage jobb
Sitat av colakork Vis innlegg
Har blitt tatt for hasj før men det kom ikke opp på utømmende attest når jeg søkte til barnehage jobb
Vis hele sitatet...
Søker du jobb i barnehage er det "barneomsorgsattest" (jf. politiregisterloven § 39) som utstedes, jf. barnehageloven § 19. På denne vises ikke brudd på legemiddelloven. Det er gjerne legemiddellovens § 31 du blir straffet for, dersom du blir tatt med hasj.

Så; helt sikker på at det er uttømmende attest du leverte?
En nær venn av meg hadde en masse forskjellig på rullebladet når han fikk jobb i barnehage. Vold, vold mot tjenestemann, mer enn et par rusdommer og hadde sitti i buret 1 år. Voldsepisodene skjedde grisefylla.
Alle barna, og kollegene, elsket å ha han der.
Veldig grei fyr og flink med barna. Det er vel forhåpentligvis du også! Så ikke bekymre deg for jobben din.

Du får vel en bot på 2-3000,-. Førerkortet tør jeg ikke si noe om, siden jeg ikke hva du fortalte politiet om hvor ofte du røyker.
Er vell sedlighet og vold de. Ser på meg bekjent
Forbanna kriminelle som gjør gatene utrygge i dette landet. Et trekk av hasjen og ødelagt for resten av livet, de blir kriminelle, og må sperres inne. Det er alt for mild straffereaksjon med bøter, de får alltid tak i nye midler til å kjøpe hasj.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Forbanna kriminelle som gjør gatene utrygge i dette landet. Et trekk av hasjen og ødelagt for resten av livet, de blir kriminelle, og må sperres inne. Det er alt for mild straffereaksjon med bøter, de får alltid tak i nye midler til å kjøpe hasj.
Vis hele sitatet...
Hvor er det du tok professorgraden din a? Hans majestetiske rikshøyskole?
Sitat av carttown Vis innlegg
Hvor er det du tok professorgraden din a? Hans majestetiske rikshøyskole?
Vis hele sitatet...
Den statlige besserwitter høyskole for samfunnspropaganda, morallære, borgeropplæring og straffereaksjon for geistlige overmennesker, mot kriminelle undermennesker.
Sist endret av Hans Høyhet; 19. desember 2019 kl. 05:24.
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Tror kun det er barnerelaterte lovbrudd barnehager og skoler har krav på å vite om og få attest på
Ikke narko ogsånn.
Ganske sikker, men ikke 100%

Dette blir nok et forenklet forelegg og så går det fint!

Vet du om de ber om uttømmende politiattest?
Vis hele sitatet...
Forelegg, ikke forenklet.
Ved ansettelse i skole/bhg var det vold/seksualforbrytelser som var eksklusjonskriteriet da jeg jobba i bhg deltid mens jeg studerte. Litt avhengig av type sak trenger ikke dommer langt tilbake i tid gjøre det diskvalifisert til jobb med barn og unge. Det er en stor forskjell på om du er dømt for voltekt av barn eller om du slo til en mann i fylla for 15 år siden. Innenfor helsevesenet kan tidligere brudd på legemiddelloven medføre tap av arbeid/omplassering etc, men det gjelder ved stillinger som krever medisinhåndtering etc.
Dette får du overhodet ingen problemer på jobben med.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Obligatorisk tittel
kamelia's Avatar
Sitat av Grossie Vis innlegg
Ja og muligens. Forhåpentligvis begge deler. Bruker du noe som helst av ulovlige rusmidler bør man ikke jobbe med barn mener nå jeg.
Vis hele sitatet...
Å gud, tenk hvor skadelig og syk man blir av å røyke hasj. De stakkars barna, tenk å ha en lærer som er hasjnarkoman. Skrekk og gru, lås denne mannen inne og ta fra han alle rettigheter! Kan da ikke ha folk som røyker hasj her!
Sitat av Kamelia Vis innlegg
Å gud, tenk hvor skadelig og syk man blir av å røyke hasj. De stakkars barna, tenk å ha en lærer som er hasjnarkoman. Skrekk og gru, lås denne mannen inne og ta fra han alle rettigheter! Kan da ikke ha folk som røyker hasj her!
Vis hele sitatet...
Det handler nok mer om dårlig dømmekraft.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Fy faen så jævlig å lese. Dette er sånn som går inn på meg, skikkelig. Det er så i strid med politiets mandat, politiske føringer, sunn fornuft...

Og alle de jævla idiotene som snakker om at du ikke skal ha jobben du har, at du har dårlig dømmekraft osv. Dårlig dømmekraft hadde du når du "gjorde det rette og ærlige" og leverte fra deg weed'en..

Faen så visse folk suger; suger skikkelig!
Sitat av Tøffetom Vis innlegg
Fy faen så jævlig å lese. Dette er sånn som går inn på meg, skikkelig. Det er så i strid med politiets mandat, politiske føringer, sunn fornuft...

Og alle de jævla idiotene som snakker om at du ikke skal ha jobben du har, at du har dårlig dømmekraft osv. Dårlig dømmekraft hadde du når du "gjorde det rette og ærlige" og leverte fra deg weed'en..

Faen så visse folk suger; suger skikkelig!
Vis hele sitatet...
Er veldig trist å lese ja.
Er da ikke noe farlig å ta seg et trekk på fritiden, så lenge man er til stede og gjør det man skal så ser jeg ikke problemet.
The world is my enem
Se bort ifra det innavlet som spyr fra seg kommentarer som at du burde miste jobben. Du kan slappe helt av vi er heldigvis kommet litt lenger i forhold til rekreasjonell rus i dette landet en at slikt skal spille inn på jobben din. Men kjenner jeg blir forbanna av måten politiet har behandlet deg her. Det har skjedd meg også og det er en virkelig nedverdigende opplevelse som politiet burde holde seg for god til å gjøre men dessverre lever vi i et "semi" diktaturisk land hvor politi kan gjøre akkurat som de vil,
Sitat av krystallkongen Vis innlegg
Tror kun det er barnerelaterte lovbrudd barnehager og skoler har krav på å vite om og få attest på
Ikke narko ogsånn.
Ganske sikker, men ikke 100%

Dette blir nok et forenklet forelegg og så går det fint!

Vet du om de ber om uttømmende politiattest?
Vis hele sitatet...
Det stemmer som du sier. Kun barnerelaterte saker som gjelder, evt voldtekt også. Men på rus er du all good
"Politiattesten skal utvides til å opplyse om personen har vært involvert i saker som omfatter vold, ran, narkotika og mishandling i nære relasjoner.

Barnehagene får også mulighet til å hente informasjon fra politiet om personer som allerede er ansatt."

Nye regler som kom for noen år siden sier at narkotikadommer kan by på problemer hvis du jobber i barnehage. Sjekket litt på nettet og slik jeg skjønte så er det like regler for å jobbe i skoler og barnehager.

Kilder:
https://www.tv2.no/a/7653899/
▼ ... flere år senere ... ▼
Sitat av Grossie Vis innlegg
Ja og muligens. Forhåpentligvis begge deler. Bruker du noe som helst av ulovlige rusmidler bør man ikke jobbe med barn mener nå jeg.
Vis hele sitatet...
Hva i alle dager gjør hasj med folk som får deg til å mene at man ikke er skikket til å jobbe med barn? Når man ikke ruser seg mens man er på jobb vel og merke!