Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  31 11998
Alder: 24
Høyde:180
Vekt: 75

I går kveld ble jeg "lurt" til og prøve GBL.
Så her er hva jeg husker av min GBL tripp.


Hadde egentlig planer om en rolig og edru dag, men neida...

Ble overtalt iløpet av natta til og prøve GBL.
Fikk en kork, som da ble blandet ut med saft og vann.

Har alltid vært skeptisk til GBL. Dette var et stoff som jeg skulle holde meg unna. Men slik ble det ikke....

Tenkte i det jeg helte i meg glasset at dummere en dette er det faen ikke mulig og bli.

Har hørt at rusen på GBL er noe av den samme følelsen som og bli full. Har derfor aldri skjønt poenget med og bytte ut sprit flaska med en kork med ekstremt giftig avfall som er vanskelig og dosere, og som i verste fall kan ta livet av deg.

Fant fort ut at jeg tok feil:

Etter ca 1-2 timers tid begynner jeg og bli VELDIG svimmel. Alt begynner og gå rundt, jeg begynner og le av alt og alle.
Stemmen til kompisen min begynte plutselig å høre ut som faren til Ali fra borettslaget som gikk på NRK. Klarte ikke ta noe av det han sa seriøst!
Følte jeg var i himmelen. Absolutt alt som skjedde, alt som ble sagt var det mest gøyale og beste jeg hadde hørt på lenge, uansett hvor lite morsomt det mest sannsynligvis var..

Etter en stund : (hakke peiling på når det skjedde)

Nå har svimmelheten begynt og bli ekstremt ille, og jeg begynner og bli kvalm. Men det hindrer meg ikke fra og le og sveive fram og tilbake i stua.

Å så:

Kvalmen har begynt og ta overhånd over meg, klarer så vidt og unngå og kaste opp i stua, jeg ler mellom hver gang jeg brekker meg, og hus eieren får panikk og åpner verandaen og nærmest kommanderer meg ut. Tok en stund før han endelig fikk dytta meg ut, men ikke et øyeblikk for tidlig. Håper for guds skyld at naboen hans var bortreist!
Noe av det verste jeg vet, er og spy. hadde aldri sett for meg at jeg kom til å stå på en veranda og spy som aldri før og nesten dø av latter de få sekunda jeg har mellom hver oppkast pause.

En stund senere:

Er fortsatt kvalm, men føler jeg har situasjonen under kontroll (noe jeg aldeles ikke har!). Mirakuløst så spydde jeg aldri inne.

En telefon ringer, kompisen min tar den og gir telefonen til meg, som så vidt klarer og verken stå eller prate.

Den telefonsamtalen er nesten helt svart. Eneste jeg vet 100% er at jeg dreit meg noe så jævlig ut. Hehe. Var heldigvis ingen jeg kjente vertfall .

Mener og huske at jeg ble fortalt at dem tok opp tlf samtalen på film. Noe som jeg egentlig håper han gjorde, jeg hørtes jo bare veldig veldig drita ut så hvorfor ikke

Ikke så lenge etterpå så er det som om rusen bare blir mer og mer intens, da fikk det fort fra glede til noia for en eventuell overdose (viste seg at jeg hadde fått i meg mer gbl)

Kompisen min prøver og roe meg ned, legger ut en halvfeit stripe med pepper for at jeg ikke skal slokne.
Han finner fort ut at jeg ikke har en sjanse til og få sniffa den, så han prøver og få meg til og droppe en 0.5. Etter en stund så får jeg svelget den.
Nå er det bare og ikke spy! Noe som ikke var en lett oppgave, gulpa den opp og fikk svelga den ned igjen, ble bare enda mer kvalm men greide og vingle ut på verandaen for litt luft.

Etter 20-25 min etter droppe begynner jeg og klarne til.
Men følte meg rimelig borte enda, hadde så vidt styrke i kroppen, svimmel og greide ikke holde fokus på en dritt.

Dro så hjem og sovna nesten like fort som jeg traff senga.

Dette var ikke helt min type rus, liker å ha mer kontroll og kunne huske mer ifra kvelden. Første og siste gang jeg prøver GBL.

Hadde det ikke vært for at det er veldig enkelt å dosere feil og mulig få en overdose, eller det faktum at vertfall jeg ble helt ape av det så hadde jeg tatt det igjen
Er det ikke litt dumt å dømme et rusmiddel fordi du tok for mye?

Alle fjortisene som drikker seg for drita og spyr som faen halve kvelden og sier de aldri skal drikke mer igjen kan sikkert relatere til din historie... men er også på flaske igjen helgen etter.
Sist endret av Vedicknowledge; 15. november 2014 kl. 15:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Vedicknowledge Vis innlegg
Er det ikke litt dumt å dømme et rusmiddel fordi du tok for mye?

Alle fjortisene som drikker seg for drita og spyr som faen halve kvelden og sier de aldri skal drikke mer igjen kan sikkert relatere til din historie... men er også på flaske igjen helgen etter.
Vis hele sitatet...
Hva er det du prøver å si her? Jeg synes det er er en bra innstilling TS har. Er du klar over hva abstinensene på GHB/GBL er over tid?

Han forteller om sin kveld på stoffet, og har ikke lyst å bruke det noe mer.

Også lager du deg en egen mening rundt om at han kommer til å forsette med bruk? Frekt.
Sitat av Patricia Vis innlegg
Hva er det du prøver å si her? Jeg synes det er er en bra innstilling TS har. Er du klar over hva abstinensene på GHB/GBL er over tid?

Han forteller om sin kveld på stoffet, og har ikke lyst å bruke det noe mer.

Også lager du deg en egen mening rundt om at han kommer til å forsette med bruk? Frekt.
Vis hele sitatet...
Hvem har sagt at han skal bruke GHB/GBL så mye at han får abstinenser? det er jo ikke slik at en får abstinenser av å ta GHB/GBL en gang i ny og ne... Vet du derimot hva skadevirkning på å drikke seg dritings kontra å ta GHB/GBL er? (da snakker vi ikke avhengighet/kronisk bruk)

For meg virker det snarere som om hen kommer til få problemer pga rusbruk så er det fordi hen har kort vei for å ta en "0.5dropp" eller å ta seg en "fet stripe".

Det jeg prøver å si er at TS dømmer GBL ned fordi hen har tatt overdose. - Er ikke det litt korttenkt? Vil du gjøre en permanent bedømning på alkohol fordi du drakk deg drita og ble dårlig ên gang?

TS må gjerne holde seg unna GBL/GHB (og alle andre rusmidler for den saks skyld), men jeg mener hen gjør det på et grunnlagt som er korttenkt. Hva er det som er så mye verre med å ta GBL/GHB en kveld enn å dra en "fet stripe" patricia?
Sitat av Vedicknowledge Vis innlegg
Er det ikke litt dumt å dømme et rusmiddel fordi du tok for mye?

Alle fjortisene som drikker seg for drita og spyr som faen halve kvelden og sier de aldri skal drikke mer igjen kan sikkert relatere til din historie... men er også på flaske igjen helgen etter.
Vis hele sitatet...

Jeg syns det blir helt feil av deg og sammenligne fjortisfyll med ett såpass sterkt stoff som GBL.

Sånn jeg ser det så er det liten forskjell mellom doser som gir rus og doser som gir bevisstløshet eller død.

En kamerat av meg fikk overdose på GBL for noen år tilbake. Han tok det ganske ofte å måtte øke dosene for og få den samme funken, noe som tilslutt gikk galt. Bare flaks at han lever den dag i dag.

Etter hva jeg har forstått finnes ingen spesifikk behandling for GBL overdoser. Så det suger hvis du får i deg en halv kork for mye.

Selv om dette er ett stoff du er glad i, så behøver du ikke rakke ned på de som har andre meninger enn deg. For meg så holdt det med den ene gangen, folk er forskjellige
Sitat av Vedicknowledge Vis innlegg
Hvem har sagt at han skal bruke GHB/GBL så mye at han får abstinenser? det er jo ikke slik at en får abstinenser av å ta GHB/GBL en gang i ny og ne... Vet du derimot hva skadevirkning på å drikke seg dritings kontra å ta GHB/GBL er? (da snakker vi ikke avhengighet/kronisk bruk)
Vis hele sitatet...
Da det gjelder rusmidler, så er abstinenser helt individuelt, dette gjelder både fysiske, og psykiske skadevirkninger. Det er TS sin egen opplevelse, og jeg er enig med patricia, at det er frekt, og viser til liten innsikt da folk kritiserer andres subjektive mening på en opplevelse. Det var ingen påstand, det var en mening, og det er hans mening, ikke forsøk å døm andre før du tar en titt på deg selv.

Sitat av Vedicknowledge Vis innlegg
For meg virker det snarere som om hen kommer til få problemer pga rusbruk så er det fordi hen har kort vei for å ta en "0.5dropp" eller å ta seg en "fet stripe".
Vis hele sitatet...
Igjen, du mener han har en kort vei til rusmisbruk fordi han ble gitt 0,5 gram amfetamin for å dempe de potensielle negative effektene av gbl? Likevel forklarte du denne personen som du mistenker å ha kort vei til rusmiddelproblemer, at han ikke burde lage seg en så negativ subjektiv mening om et stoff bare fordi han hadde èn dårlig opplevelse med det. Det er en veldig kjent metode blant grupper som driver mye med ghb/gbl, at pepper fungerer ypperlig dersom noen overdoserer.

Sitat av Vedicknowledge Vis innlegg
Det jeg prøver å si er at TS dømmer GBL ned fordi hen har tatt overdose. - Er ikke det litt korttenkt? Vil du gjøre en permanent bedømning på alkohol fordi du drakk deg drita og ble dårlig ên gang?
Vis hele sitatet...
TS mener at han ikke synes at GBL er verdt å ta noe mer, av de grunner av at det er vanskelig å dosere det rett, og da er det enkelt å havne i en overdose, noe som er en veldig ubehagelig og farlig tilstand.

Sitat av Vedicknowledge Vis innlegg
TS må gjerne holde seg unna GBL/GHB (og alle andre rusmidler for den saks skyld), men jeg mener hen gjør det på et grunnlagt som er korttenkt. Hva er det som er så mye verre med å ta GBL/GHB en kveld enn å dra en "fet stripe" patricia?
Vis hele sitatet...
Du sa nettopp at du trodde han hadde kort vei til rusmiddelproblemer fordi han så enkelt tydde til amfetamin for å komme seg ut av en overdose, og nå snur du det på hode, og forteller at han ikke burde dømme glb fordi det ikke er farligere en amfetamin? Klart det å ta GLB kan være farligere en amfetaminsniffing.
Tydelig at jeg ikke får frem hva det er jeg vil uttrykke her... skal prøve en siste gang til før jeg gir meg...
TS skriver følgende:
Sitat av king123 Vis innlegg
Dette var ikke helt min type rus, liker å ha mer kontroll og kunne huske mer ifra kvelden. Første og siste gang jeg prøver GBL.
Vis hele sitatet...
Min kommentar blir da, ja! selvsagt! ingen liker vel å overdosere på GBL! Det er "ingen" som tar GBL for dette, og selvsagt vil du ikke ha denne type opplevelse igjen... men ikke døm GBL som et rusmiddel en generalt ikke har kontroll eller husker ting på når man har tatt det. Hadde TS tatt riktig dose så er det noe helt annet han ville ha opplevd.
(Det samme ville ha skjedd om han plutselig hadde fått en line med stoff som var mer konsentrert enn det han pleier, ikke sant? eller om en setter et skudd med noe som ikke er sine vanlige 10% stoff, men plutselig er 50%, så er det klart man får en opplevelse man helt klart vil være foruten.)

Når jeg nå for siste gang oppklart i dette vil jeg gå løs på Relevant sin arrgumentasjon, ettersom det vi er så glade i her på nFF.

Sitat av Relevant Vis innlegg
Da det gjelder rusmidler, så er abstinenser helt individuelt, dette gjelder både fysiske, og psykiske skadevirkninger.
Vis hele sitatet...
ja, abstinenser er helt individuelt, både fysisk og psykisk... Har TS utrykt noe om abstinenser etter sine ene gang på GBL? det virker for meg som om du og patricia vet best hva slags abstinenser TS vil ha av GBL?
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er TS sin egen opplevelse, og jeg er enig med patricia, at det er frekt, og viser til liten innsikt da folk kritiserer andres subjektive mening på en opplevelse.
Vis hele sitatet...
Jeg har vel ikke kristiersert hans subjektive opplevelse? jeg har kristisert hans konkluasjon av hvordan GLB fungerer, som et stoff der en ikke har kontroll eller husker noe fra kvelden. - Det er vel mange stoffer en vil ha lite kontroll på og huske lite fra om en tar overdose???

Sitat av Relevant Vis innlegg
Det var ingen påstand, det var en mening, og det er hans mening, ikke forsøk å døm andre før du tar en titt på deg selv.
Vis hele sitatet...
Det er hans mening om GLB som stoff, at man har lite kontroll og ikke husker mye på dette stoffet... Det mener jeg er feil.

Det er uklart for meg hva det er du mener jeg skal ta en titt på ved meg selv? Kan du utdype?

Sitat av Relevant Vis innlegg
Igjen, du mener han har en kort vei til rusmisbruk fordi han ble gitt 0,5 gram amfetamin for å dempe de potensielle negative effektene av gbl? Likevel forklarte du denne personen som du mistenker å ha kort vei til rusmiddelproblemer, at han ikke burde lage seg en så negativ subjektiv mening om et stoff bare fordi han hadde èn dårlig opplevelse med det. Det er en veldig kjent metode blant grupper som driver mye med ghb/gbl, at pepper fungerer ypperlig dersom noen overdoserer.
Vis hele sitatet...
Her skal jeg legge meg flat. Jeg ser hvordan min kommentar både er ugjennomtenkt, meg tanke på at det kunne ha vært for å overkompansere for GBL'n som jeg ikke tok hensyn til. samt at det er lett å feiltolke min kommentar.
Jeg mente ikke å si, som du sier at han har kort veil til rusmisbruk, jeg skrev "snarere". Som i at jeg personlig, ville tro det er enklere å utvikle (ikke har) rusproblemer pga et avslappet forhold til å ta en stripe. jeg tolket og fantaserte om at det var vanligere for TS å ta seg en stripe. og tok ikke inn i betraktning, slik du belyser, at det er vanlig praksis ved overdose.

Sitat av Relevant Vis innlegg
TS mener at han ikke synes at GBL er verdt å ta noe mer, av de grunner av at det er vanskelig å dosere det rett, og da er det enkelt å havne i en overdose, noe som er en veldig ubehagelig og farlig tilstand.
Vis hele sitatet...
Her må jeg også si at jeg leste litt fort, og fokusere mer på at TS, som jeg har nevt, også skrev at det var pga den negative rusopplevelsen han hadde, snarere enn problemet med dosering.
Det er absolutt et kjent problem, og det skal jeg ikke si noe på forutenom at det finnes enkle måter å dosere riktigere på, som å tynne ut blandingen, men dette er uansett et stoff det er vanskelig å dosere på!


Håper dette klargjør hva jeg mente...
Folk reagerer forskjellige på alle rusmidler. Tror også jeg hadde kunnet hatt en god opplevelse om dosen var riktig, hadde det jo kult i starten. men mye annet jeg heller ville valgt framfor GBL.

Derfor jeg også skrev at om det ikke hadde vært for at det er veldig enkelt å dosere feil og mulig få en overdose så hadde jeg mest sannsynligvis prøvd det igjen.

Ville bare dele min opplevelse av stoffet. Føler ikke jeg har dømt stoffet!? Dette er en rusrapport fra min opplevelse.

Det jeg ikke forstår er hvorfor du tar deg så veldig nær av at jeg ikke er så begeistra for GBL?
Prøvde det er par ganger. Ekstremt lett og dosere litt for mye slik at man nodder av og ikke husker helt når man sovnet, til tross for at jeg likevel visste med sikkerhet at jeg ikke hadde tatt overdose mye. Ble en runde med spying en av de tre første gangene jeg prøvde.

Lærte meg etterhvert å like rusen mer og mer, da den var litt kjedelig og kun gjorde meg svimmel og desorientert i starten. De siste gangene jeg tok det begynte jeg å like det mer og mer, fikk litt av de positive effektene av alkohol fra det. Selvtilit, uten dummheten.

Bare kjipt at det er så vanskelig og dosere egentlig, fordi alt for mange idioter som lett kan ta livet sitt på stoffet.
Sitat av Patricia Vis innlegg
Hva er det du prøver å si her? Jeg synes det er er en bra innstilling TS har. Er du klar over hva abstinensene på GHB/GBL er over tid?

Han forteller om sin kveld på stoffet, og har ikke lyst å bruke det noe mer.

Også lager du deg en egen mening rundt om at han kommer til å forsette med bruk? Frekt.
Vis hele sitatet...
Er DU klar over hva abstinensene på alkohol er over tid? GHB/GBL og alkohol har ganske lik virkningsmekanisme og fører begge til abstinenser. GHB er ikke værre, i tillegg til at det ikke er spesielt skadelig for leveren. Og å kalle GHB/GBL for gift uten å kommentere hva alkohol er jo litt teit rett og slett.

Det er jo mer potent, noe som gjør at man fortere kan ta for mye. Det er jo grunnen til uerfarne fjortiser ikke burde leke med det. Så lenge man vet hvordan man skal dosere, så er det på alle måter et bedre alternativ til alkohol
Typisk at folk skal overdrive om hvor farlig GHB/GBL er(sikter ikke til deg TS).
Så lenge du vet hva du holder på med når det kommer til dosering, og du ikke blander det med andre sløvende middler som f.eks alkohol og piller skal de ganske mye til for å ta en dødelig overdose.

Men vist dere driver å kjøper ferdig blandet GHB av ukjent styrke av folk som heller ikke har peiling så skjønner jeg at dere er nervøs!
Sist endret av EyesWideShut; 18. november 2014 kl. 17:23.
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Er DU klar over hva abstinensene på alkohol er over tid? GHB/GBL og alkohol har ganske lik virkningsmekanisme og fører begge til abstinenser. GHB er ikke værre, i tillegg til at det ikke er spesielt skadelig for leveren. Og å kalle GHB/GBL for gift uten å kommentere hva alkohol er jo litt teit rett og slett.
Vis hele sitatet...
Det er mange tilfeller der mennesker som ruser seg på GLB har dødd av både blodforgiftning og andre ulumskheter. Du må ta under konsidurasjon at dette rusmiddelet blir ikke fremstilt kontrollert, slikt som alkohol - og at du derfor ikke kun kan beregne farligheten til stoffet ut ifra den aller reneste GLB som eksisterer.

Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Det er jo mer potent, noe som gjør at man fortere kan ta for mye. Det er jo grunnen til uerfarne fjortiser ikke burde leke med det. Så lenge man vet hvordan man skal dosere, så er det på alle måter et bedre alternativ til alkohol
Vis hele sitatet...
Hvordan kan du si at GHB er et bra alternativ til alkohol? Sett at GLB og alkohol hadde vært helt identisk farlige, hadde fremdeles GLB vært ulovlig, og alkohol hadde fremdeles vært da det beste alternativet. Ikke bare er det mer potent, det er også urenheter i det som kan drepe deg.¨

Klart at mange overdriver farene ved GLB, men det å underdrive farene er heller ikke bra. Det vil ofte få folk til å se igjennom fingrene dine, og formålet ditt kan virke imot sin hensikt.
ArbeidsledigProletar
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Typisk at folk skal overdrive om hvor farlig GHB/GBL er(sikter ikke til deg TS).
Så lenge du vet hva du holder på med når det kommer til dosering, og du ikke blander det med andre sløvende middler som f.eks alkohol og piller skal de ganske mye til for å ta en dødelig overdose.
Vis hele sitatet...
Det gjelder ALT. Absolutt alt, så det er et "ikke-argument" for at GBL/GHB skal være så forbanna mye bedre enn alkohol.

Hva er greia med at det sååååå viktig for bruker av GBL/GHB å fronte hvor forjævlig trygt det er hver gang det blir tatt en diskusjon om det?

EDIT:
For å understreke hva jeg mener, samma hva folk sier, så kommer disse stoffene til å være forbundet med MYE mer risiko enn etanol så lenge de er ulovlige og produskjon/distribusjon er lagt til det svarte markedet.
Sist endret av Batabusa; 18. november 2014 kl. 18:03.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Det gjelder ALT. Absolutt alt, så det er et "ikke-argument" for at GBL/GHB skal være så forbanna mye bedre enn alkohol.

Hva er greia med at det sååååå viktig for bruker av GBL/GHB å fronte hvor forjævlig trygt det er hver gang det blir tatt en diskusjon om det?

EDIT:
For å understreke hva jeg mener, samma hva folk sier, så kommer disse stoffene til å være forbundet med MYE mer risiko enn etanol så lenge de er ulovlige og produskjon/distribusjon er lagt til det svarte markedet.
Vis hele sitatet...
Har bare tatt GHB en gang, så er på ingen måte en "bruker" av GHB/GBL, men begynner å bli lei av at folk skal overdrive så jævlig om hvor farlig det er..

Vist du har GHB krystaller/pulver så skal du være bra dårlig på å regne ut doseringer for at du skal klare å ta en dødelig overdose.
Men vist du ikke vet hvor mye GHB som er i miksen din så er det selvfølgelig farlig, men det gjelder også det meste av narkotika.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er mange tilfeller der mennesker som ruser seg på GLB har dødd av både blodforgiftning og andre ulumskheter. Du må ta under konsidurasjon at dette rusmiddelet blir ikke fremstilt kontrollert, slikt som alkohol - og at du derfor ikke kun kan beregne farligheten til stoffet ut ifra den aller reneste GLB som eksisterer.



Hvordan kan du si at GHB er et bra alternativ til alkohol? Sett at GLB og alkohol hadde vært helt identisk farlige, hadde fremdeles GLB vært ulovlig, og alkohol hadde fremdeles vært da det beste alternativet. Ikke bare er det mer potent, det er også urenheter i det som kan drepe deg.¨

Klart at mange overdriver farene ved GLB, men det å underdrive farene er heller ikke bra. Det vil ofte få folk til å se igjennom fingrene dine, og formålet ditt kan virke imot sin hensikt.
Vis hele sitatet...
Jeg underdriver ikke farene i det hele tatt. Ikke i nærheten engang. Har aldri sagt at det er bra for noen å bruke det. Ingen rusmidler er det. Men at alkohol er et bedre alternativt bare fordi det er lovlig virker ikke logisk i det hele tatt. Om du skal begynne å ta med urenheter så er jeg enig for så vidt. Men jeg tenkte spesielt på hvor skadelig stoffet er i seg selv. Og dessuten så kan jo alkohol også være blandet med kjipe ting
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Er DU klar over hva abstinensene på alkohol er over tid? GHB/GBL og alkohol har ganske lik virkningsmekanisme og fører begge til abstinenser. GHB er ikke værre, i tillegg til at det ikke er spesielt skadelig for leveren. Og å kalle GHB/GBL for gift uten å kommentere hva alkohol er jo litt teit rett og slett.

Det er jo mer potent, noe som gjør at man fortere kan ta for mye. Det er jo grunnen til uerfarne fjortiser ikke burde leke med det. Så lenge man vet hvordan man skal dosere, så er det på alle måter et bedre alternativ til alkohol
Vis hele sitatet...
Hva er det du prøver på?

1. jeg har ikke nevnt alkohol, det var ikke alkohol som var tema i denne diskusjonen her, så hvorfor drar du opp noe helt annet enn hva jeg kommenterte på ? Og jo, jeg kan snakke om de negative effektene til GHB uten å snakke om alkohol da det er to forskjellige stoffer. Jeg synes ikke GHB og alkohol har noe med hverandre å gjøre.


2. Jeg har aldri sagt at GHB er gift, nå må du rulle inn. GHB er ett naturlig stoff i menneskets sentralnervesystem, dyr og diveserse bla. vin og biff. men det kan det fort bli i Norge når Mr.NarkisOla finner ut at han skal lage litt GHB for å tjene noen raske kroner..


3. Tar man autentisk GHB i små doser en sjelden gang så er jeg enig i at det er ett bedre stoff enn alkohol.
Sist endret av Valadar; 18. november 2014 kl. 19:17.
Sitat av Relevant Vis innlegg
Det er mange tilfeller der mennesker som ruser seg på GLB har dødd av både blodforgiftning og andre ulumskheter. Du må ta under konsidurasjon at dette rusmiddelet blir ikke fremstilt kontrollert, slikt som alkohol - og at du derfor ikke kun kan beregne farligheten til stoffet ut ifra den aller reneste GLB som eksisterer.



Hvordan kan du si at GHB er et bra alternativ til alkohol? Sett at GLB og alkohol hadde vært helt identisk farlige, hadde fremdeles GLB vært ulovlig, og alkohol hadde fremdeles vært da det beste alternativet. Ikke bare er det mer potent, det er også urenheter i det som kan drepe deg.¨

Klart at mange overdriver farene ved GLB, men det å underdrive farene er heller ikke bra. Det vil ofte få folk til å se igjennom fingrene dine, og formålet ditt kan virke imot sin hensikt.
Vis hele sitatet...

Har du noen kilder på at folk har dødd av blodforgiftning på grunn av GBL/GHB? Da snakker jeg om stoffet GBL og GHB, ikke det som eventuelt er blandet inn i det etter på.
Har prøvd å google lenge nå, men klarer ikke å finne noe..

At rusmidlet er produsert illegalt er ikke relevant, at ting blandes inn i et rusmiddel gjør ikke selve rusmidlet noe farligere, da må man bare passe på å skaffe seg ekte varer.

Det at folk dør av GHB er i de fleste tilfeller dumskap, holder du deg til en normal dose GHB(Som du vet styrken på, og som du vet inneholder BARE GHB) så er sjansen så og si null for at du skal stryke med..
Sist endret av EyesWideShut; 18. november 2014 kl. 19:20.
Sitat av Patricia Vis innlegg
Hva er det du prøver på?

1. jeg har ikke nevnt alkohol, det var ikke alkohol som var tema i denne diskusjonen her, så hvorfor drar du opp noe helt annet enn hva jeg kommenterte på ? Og jo, jeg kan snakke om de negative effektene til GHB uten å snakke om alkohol da det er to forskjellige stoffer. Jeg synes ikke GHB og alkohol har noe med hverandre å gjøre.


2. Jeg har aldri sagt at GHB er gift, nå må du rulle inn, men det kan det fort bli i Norge når Mr.NarkisOla finner ut at han skal lage litt GHB for å tjene noen raske kroner.. gamma-Hydroxybutyric acid er ett naturlig stoff i menneskets sentralnervesystem, dyr og diveserse bla. vin og biff.

3. Tar man autentisk GHB i små doser en sjelden gang så er jeg enig i at det er ett bedre stoff enn alkohol.
Vis hele sitatet...
Er klar over at du ikke nevnte alkohol. Du tok opp abstinenser med GHB, og at det var en ulempe med GHB. Da tok jeg bare frem at når det gjelder abstinenser, så er ikke GHB/GBL verre enn alkohol. Fikk inntrykk at det var snakk om spesifikt at GHB var verre enn alkohol.

Når det gjelder det jeg sa om GHB og å kalle det en gift, så var det trådstarter jeg refererte til da, men tok det opp i samme post. Kan beklage for at jeg var litt uklar akkurat der!
Det er ganske stor forskjell på GHB i pulver form og felgrens fra polen kara
ArbeidsledigProletar
Sitat av hideout Vis innlegg
Det er ganske stor forskjell på GHB i pulver form og felgrens fra polen kara
Vis hele sitatet...
Men du vet ikke om det pulveret er rent. Selv om kompisene dine påstår det.
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Men du vet ikke om det pulveret er rent. Selv om kompisene dine påstår det.
Vis hele sitatet...
Men så gjelder jo det ALLE rusmidler, og ikke bare for GHB...
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Hva er greia med at det sååååå viktig for bruker av GBL/GHB å fronte hvor forjævlig trygt det er hver gang det blir tatt en diskusjon om det?
Vis hele sitatet...
haha, godt observert Batabusa.
Jeg tror det har med å gjøre at GHB/GBL har fått et dårlig rykte, som brukere av stoffet mener er ufortjent. Jeg tror folk som tar GHB blir/føler seg svartmalt og er derfor personlig investert i å renvaske stoffet de selv ser på som rent, lite farlig og har god rus.
Sitat av Vedicknowledge Vis innlegg
haha, godt observert Batabusa.
Jeg tror det har med å gjøre at GHB/GBL har fått et dårlig rykte, som brukere av stoffet mener er ufortjent. Jeg tror folk som tar GHB blir/føler seg svartmalt og er derfor personlig investert i å renvaske stoffet de selv ser på som rent, lite farlig og har god rus.
Vis hele sitatet...
Kan du forklare meg hva som er så farlig med GHB i renform, som doseres normalt, og at personen som inntar GHB ikke kombinerer det med noen andre rusmidler?
Jeg klarer vertfall ikke å se hvorfor det er så mye farligere en andre rusmidler..
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Når det gjelder det jeg sa om GHB og å kalle det en gift, så var det trådstarter jeg refererte til da, men tok det opp i samme post. Kan beklage for at jeg var litt uklar akkurat der!
Vis hele sitatet...
Der legger jeg meg flat. Var feil av meg og kalle det for gift.
Sitat av king123 Vis innlegg
Der legger jeg meg flat. Var feil av meg og kalle det for gift.
Vis hele sitatet...
Eller heller det at alkohol ikke er noe mindre giftig i hvertfall, bortsett fra at det kanskje er mindre potent.
ArbeidsledigProletar
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Men så gjelder jo det ALLE rusmidler, og ikke bare for GHB...
Vis hele sitatet...
Bortsett fra lovlige rusmidler? Så ALLE er jo å ta i.
Sitat av Deagleflyndre Vis innlegg
Eller heller det at alkohol ikke er noe mindre giftig i hvertfall, bortsett fra at det kanskje er mindre potent.
Vis hele sitatet...
Det jeg syntes er skummet er at man aldri vet hvor potent stoffet kan være å da føler jeg det blir vanskelig og dosere riktig . Hvordan man kan sjekke det aner jeg ikke.

Noen som vet?

Nå tok jeg GBL som etter hva jeg har hørt er mye kraftigere.
Sitat av king123 Vis innlegg
Det jeg syntes er skummet er at man aldri vet hvor potent stoffet kan være å da føler jeg det blir vanskelig og dosere riktig . Hvordan man kan sjekke det aner jeg ikke.

Noen som vet?

Nå tok jeg GBL som etter hva jeg har hørt er mye kraftigere.
Vis hele sitatet...
Vist du ikke har laget/blandet det selv så er det umulig å vite styrken, GBL gjøres om til GHB i kroppen. Siden GBL har en bedre biotilgjenglighet så slår det mye fortere å hardere en rein GHB gjør.

Sitat av Batabusa Vis innlegg
Bortsett fra lovlige rusmidler? Så ALLE er jo å ta i.
Vis hele sitatet...
Må jo overdrive litt når dere overdriver
Sist endret av EyesWideShut; 19. november 2014 kl. 08:49. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Vedicknowledge Vis innlegg
haha, godt observert Batabusa.
Jeg tror det har med å gjøre at GHB/GBL har fått et dårlig rykte, som brukere av stoffet mener er ufortjent. Jeg tror folk som tar GHB blir/føler seg svartmalt og er derfor personlig investert i å renvaske stoffet de selv ser på som rent, lite farlig og har god rus.
Vis hele sitatet...
Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Kan du forklare meg hva som er så farlig med GHB i renform, som doseres normalt, og at personen som inntar GHB ikke kombinerer det med noen andre rusmidler?
Jeg klarer vertfall ikke å se hvorfor det er så mye farligere en andre rusmidler..
Vis hele sitatet...
Nei, det kan jeg ikke... det var jo dette som var poenget mitt... - jeg tror det er derfor GHB-skadevirkningskrangelen alltid starter.. fordi GHB-brukere mener det ikke er så farlig ved kontrolert bruk, og føler seg stigmatisert.
-og i dette tilfelle så var det vel jeg som startet denne "krangelen"
(går litt fort i svingene her kanskje)
ArbeidsledigProletar
Hvorfor skal de føle seg stigmatisert ? Det går jo bra til det ikke gjør det SÅ i deres verden er det helt trygt til de støter på den kompisen som var uheldig med hooken sin og han fikk dritt, men det vet ikke sjøl og BAM, sterk base, forbrent hals eller kanskje koma.

Er litt som å kjøre fort og/eller uten belte, jeg kjører jo bare på kjente veier, så det går bra.

Uansett hva folk sier så er det rett og slett ikke trygt før man får det kontrollert av offentlige organer.
Er ikke som cannabis som du får ferdig levert fra naturen, det må lages...
Sitat av Batabusa Vis innlegg
Hvorfor skal de føle seg stigmatisert ? Det går jo bra til det ikke gjør det SÅ i deres verden er det helt trygt til de støter på den kompisen som var uheldig med hooken sin og han fikk dritt, men det vet ikke sjøl og BAM, sterk base, forbrent hals eller kanskje koma.

Er litt som å kjøre fort og/eller uten belte, jeg kjører jo bare på kjente veier, så det går bra.

Uansett hva folk sier så er det rett og slett ikke trygt før man får det kontrollert av offentlige organer.
Er ikke som cannabis som du får ferdig levert fra naturen, det må lages...
Vis hele sitatet...
Så det du egentlig sier er at GHB/GBL er farlig fordi folk kjøper dårlig GHB med f.eks feil pH.
Blir det ikke litt feil å dømme et rusmiddel fordi folk rundt om kring i landet kjøper dritt, som egentlig består av felgrens og rustfjerner?

Vist du skal sette tyngre rusmidler opp mot cannabis så er jo nesten alt farlig, du vet aldri hva du får når du kjøper f.eks LSD, kanskje du får et ukjent research chemical som du overdoserer på, eller er så uheldig at du stryker med?

Vist du ikke vet med 100% sikkerhet at det er GHB du har så er det jo selvfølgelig best å holde seg unna, men igjen så gjelder jo det alle rusmidler, også cannabis!
For alt du vet så er bønna blandet sammen med sterke syntetiske cannabioder, og du får slag etter første trekk! Det er kanskje ikke så sannsynlig, men det kan fremdeles skje.
Sist endret av EyesWideShut; 19. november 2014 kl. 23:14.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Tok 2 korker med hjemmelaget ghb fra en kompis . Fikk en mye bedre opplevelse da, så det er en stor fordel å vite renheten på det man putter i seg.