Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 991
Kjære freakere en ny konsoll kommer snart på markedet.

http://www.kickstarter.com/projects/...o-game-console

Tror dere den kommer til og gjøre det bra på markedet ? Personlig tror jeg det er bra att indie developers får prøve seg på konsoll. Det er veldig mye positivt med denne konsollen. Men jeg har på en måte litt vansker for og tro att dette blir alt for stort.

Men når du tenker på hvor mye penger dem har samla inn på kickstarter så burde jo OUYA gjøre det rimelig bra. Tror dere denne konsollen har en framtid ?
Jeg skal i allefall ha meg en OUYeAh, omså bare for å støtte opp om ett kult konsept
Trådstarter
93 9
Sitat av ztaale Vis innlegg
Jeg skal i allefall ha meg en OUYeAh, omså bare for å støtte opp om ett kult konsept
Vis hele sitatet...
Har selv lyst på selve konsollen, kan bli utrolig kult.
Sitat av ztaale Vis innlegg
Jeg skal i allefall ha meg en OUYeAh, omså bare for å støtte opp om ett kult konsept
Vis hele sitatet...
Enig, kommer nok til å gjøre det samme selv.

Men jeg har også troen på at dette kan oppnå en viss kommersiell suksess, selv om den nok ikke vil velte Sony eller Microsoft med det første, og hvis den stjeler fra et brukersegment vil det kanskje være i hovedsak fra Wii-brukerne?

Jeg har ikke nok kompetanse på området, men jeg har vanskelig for å forestille meg at den vil kunne hevde seg med tanke på grafikk og spillstørrelse, basert på systemspesifikasjoner?
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Etter det jeg ser så ligner dette veldig på OnLive, hvis noen husker det. De røper ikke så alt for mye i den videoen der da. Noen som husker OnLive? Mest geniale spillkonseptet jeg har hørt om noensinne hvertfall, og jeg kan ikke forstå at det ikke har blitt blåst opp i skyene av media. Mest sannsynelig fordi man ikke trenger å bruke masse penger på PC-deler/utstyr til konsollen.

Hvis folk ikke vet hva Onlive er så er det kjapt fortalt en veldig liten konsoll som man kan hooke opp til TV eller PC. Du trenger ikke laste ned noe, da den kjører ALT gjennom streaming. Dette vil også si at du kan spille hvilket spill som helst nesten uansett hvor dårlig pc du har, da pcen din ikke trenger å kjøre spillet i det heletatt. Litt på samme måte som Quake Live. Man kunne koble konsollen opp til TV også. Vet ikke om Onlive døde ut eller hva som skjedde, jeg har hvertfall ikke hørt noe om det på lenge.

EDIT: Woah, det ser ut til at Onlive faktisk er oppe og går. DA synes jeg hvertfall det er merkelig at det ikke har blitt større enn det er nå! Prisene på spill der var helt latterlig billige også, 7$ for Saints Row: The Third.
Sist endret av Dongerino; 30. juli 2012 kl. 09:12.
Det ligner ikke så veldig på onlive som sådan, da dette er en tjeneste som streamer spillene over nett (og derfor ikke bruker særlig prosesseringskraft selv). Men, OUYA bekreftet i siste update at de vil ha støtte for OnLive: http://www.kickstarter.com/projects/...-console/posts

OUYA ligner egentlig mest på en mobiltelefon med gamepad som kan kobles til en tv via hdmi. Siden den kjører android vil det være relativt enkelt for alle som har utviklet android-spill å porte dette over til konsollen, noe som bør gjøre at man får et drøyt awesome spillbibliotek fyllt opp av goodies

Jeg har i alle fall støttet prosjektet for en god stund siden, gleder meg til jeg får konsollen og 2 kontrollere i posten om et års tid
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av moridin Vis innlegg
Det ligner ikke så veldig på onlive som sådan, da dette er en tjeneste som streamer spillene over nett (og derfor ikke bruker særlig prosesseringskraft selv). Men, OUYA bekreftet i siste update at de vil ha støtte for OnLive: http://www.kickstarter.com/projects/...-console/posts

OUYA ligner egentlig mest på en mobiltelefon med gamepad som kan kobles til en tv via hdmi. Siden den kjører android vil det være relativt enkelt for alle som har utviklet android-spill å porte dette over til konsollen, noe som bør gjøre at man får et drøyt awesome spillbibliotek fyllt opp av goodies

Jeg har i alle fall støttet prosjektet for en god stund siden, gleder meg til jeg får konsollen og 2 kontrollere i posten om et års tid
Vis hele sitatet...
Ah, isåfall hørtes dette prosjektet mye bedre ut. Onlive streamer jo også over nett, men jeg kikka litt på nettsidene deres nå og at de har "pay2play" er litt kjipt. 10$ for å spille et spill i en måned er jævla billig, men skal man spille spillet i 2 år så er det plutselig latterlig dyrt.

Gleder meg hvertfall svært til å se hvordan det går videre med det prosjektet her!
Det jeg håper og regner med er også at det vil bli laget en variant av xbmc for OUYA

I tilegg håper jeg på at emulator-verdenen plutselig blir veldig lett tilgjengelig med en skikkelig håndkontroller på stor flatskjerm i stua for alle de klassiske NES, SNES, SEGA, N64 osv spillene man savner