Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 11671
Har søkt litt rundt uten å finne svar, derfor spør jeg dere: Er det "farligere" å røyke hasj uten å blande det ut med noe som helst?
Det virker logisk at svaret er nei, men det svir så meget mye + at jeg har fått litt plager i brystet (sannsynligvis stressrelatert) som jeg ikke har hatt før.
Det svir mye mer når du røyker det rent, det er vel derfor man blander det ut med evt. tobakk for at det skal bli svakere. (Og for at man kan nyte det lenger selvsagt)

Jeg og bruker og merke det noen dager etterpå når jeg røyker rent, derfor velger jeg i alle fall og blande det ut.
Det er ikke farligere, nei. Jo mindre substans du forkuller, jo mindre skadelige stoffer får du inn i lungene. Hvis røyken er for sterk kan man eventuelt bruke en vannpipe, eller spise hasjen istedet.
Takker for svar

Ja, har prøvd å innta det oralt en del tidligere, men synes jeg får en mye større avhengihet for cannabis da.
Dette er merkelig. Er det bare jeg som føler det er bedre å røyke det rent. Ikke like sterkt som med tobakk. Uansett så liker jeg ikke nikotin rusen blandet inn med cannabis rusen. Prøver derfor å bare røyke det rent, Føles mye bedre for lungene mine.
Sitat av Double0Steven Vis innlegg
Takker for svar
synes jeg får en mye større avhengihet for cannabis da.
Vis hele sitatet...
Cannabis er ikke fysisk avhengighetsskapende.
Jeg føler også det er bedre og røke det rent. Blander det aldri med tobakk, og får mindre hosting og ingen nikotin-gira feeling. (Som jeg får.)

Røk rent mann! :-)
Blander kun med tobakk om det er en joint som sendes rundt. :-)
Er enige med gilde der. Uten tobakken, røsker det ikke like hardt syns nå jeg, men bruker vel ikke tobakken for annet enn å få det til å brenne bedre/lengre.

Det går jo ann og røyke det rent, men sånn jeg ser det blir vel alt litt lettere når man har gnidd det inn i tobakk
Men på andre siden kan du tenke på at det blir mer dritt å trekke ned i lungene om du har med tobakken.
Selvom jeg er imot det å tenke at lungene dine blir herpa på 5minutter med tobakk. Da var en kamerat av meg som sjekka lungene sine her om dagen (som har røyka noen gode 5-6 år) Og nevnte ikke dette til legen, men han fikk beskjed om at lungene hans var helt fine, uten skade i det hele tatt

Sitat av djxfade Vis innlegg
Cannabis er ikke fysisk avhengighetsskapende.
Vis hele sitatet...
Da kanskje han mente psykisk avhengig da vetdu.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Cannabis er ikke fysisk avhengighetsskapende.
Vis hele sitatet...
Det er derimot veldig vanedannende.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Cannabis er ikke fysisk avhengighetsskapende.
Vis hele sitatet...
Meget mulig, men det var ikke det han skrev heller:

Sitat av Double0Steven Vis innlegg

Ja, har prøvd å innta det oralt en del tidligere, men synes jeg får en mye større avhengihet for cannabis da.
Vis hele sitatet...
Sitat av Double0Steven Vis innlegg
Takker for svar

Ja, har prøvd å innta det oralt en del tidligere, men synes jeg får en mye større avhengihet for cannabis da.
Vis hele sitatet...
Du må ikke synes du får det, da får du det.
Ditt sinn er manipulativt mot seg selv, når det kommer til slikt.
Sitat av Double0Steven Vis innlegg
Ja, har prøvd å innta det oralt en del tidligere, men synes jeg får en mye større avhengihet for cannabis da.
Vis hele sitatet...
Det blir ikke mer avhengighetsskapende selv om du røyker det rent. Selv om det kan være psykisk avhengighetsskapende er det ikke en stor sjangs for å bli avhengig av det.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Cannabis er ikke fysisk avhengighetsskapende.
Vis hele sitatet...
Han sier jo heller ikke att det er FYSISK avhengighetsskapende.

Litt seint ute jeg der vist, NitroFis
Sist endret av Aaatcho; 13. september 2010 kl. 13:58.
Reint er best og sunnest. Liker ikke kreftplanta.
Gode bønner river ikke i halsen spør du meg. Men dritt bønner, som enten er fake eller bare dritt river
Sitat av h1web Vis innlegg
Gode bønner river ikke i halsen spør du meg. Men dritt bønner, som enten er fake eller bare dritt river
Vis hele sitatet...
All bønne river dersom det røykes rent. God bønne river mer og virker litt annerledes på halsen enn dårlig bønne.

Man bruker heller ikke tobakk kun for å gjøre det mildere, men også slik at man skal få bedre fyr på hasjen.
Sist endret av caperno; 13. september 2010 kl. 14:56.
Har røyket hasj rent ved flere anledninger. Hvis du røyker med pipe, kjøp en litt for stor rist og dytt den litt ned så den sitter fast, da vil det bli et lite mellomrom mellom risten og hullet. Hvis du gjør det kan du legge på feks. 0,1 røyke alt i et trekk og gjenta.
Sitat av djxfade Vis innlegg
Cannabis er ikke fysisk avhengighetsskapende.
Vis hele sitatet...
Ja, det visste jeg. Men JEG SYNES jeg blir mer avhengi av det, sier ikke at det blir et kjempe stort problem, bare LITT større enn ved å røyke det..

Røyker vel egentlig rent for å slippe den stimulerende følelsen nikotin gir.
Sitat av Double0Steven Vis innlegg
Ja, det visste jeg. Men JEG SYNES jeg blir mer avhengi av det, sier ikke at det blir et kjempe stort problem, bare LITT større enn ved å røyke det..
Vis hele sitatet...
Hvilke virkelighetsfjerne konklusjoner han har gjort seg, er jo bare å overse. At du føler et avhengighetspotensial tyder jo ikke på annet enn at det er avhengighetsskapende. At det er mulig å bli avhengig tyder jo både folks personlige erfaring og den rene farmakologien på, så det er ganske pussig at folk fortsatt påstår det samme som djxfade..
Sitat av caperno Vis innlegg
All bønne river dersom det røykes rent. God bønne river mer og virker litt annerledes på halsen enn dårlig bønne.

Man bruker heller ikke tobakk kun for å gjøre det mildere, men også slik at man skal få bedre fyr på hasjen.
Vis hele sitatet...
Røyke rein GOD hasj er som å trekke fjell luft. Vis ikke man har rizla lunger da, som ikke tåler en dritt.
Sist endret av h1web; 13. september 2010 kl. 21:28.
Sitat av Afasar Vis innlegg
Hvilke virkelighetsfjerne konklusjoner han har gjort seg, er jo bare å overse. At du føler et avhengighetspotensial tyder jo ikke på annet enn at det er avhengighetsskapende. At det er mulig å bli avhengig tyder jo både folks personlige erfaring og den rene farmakologien på, så det er ganske pussig at folk fortsatt påstår det samme som djxfade..
Vis hele sitatet...
Nå har det jo seg sånn at det er bevist at det ikke er fysisk avhengighetsskapende, og det var dette djxfade sa, så at du skal gå ut på den måten mot han blir feil. Det passet kanskje ikke og si det i denne sammenhengen, men det er fortsatt sant. (Det er fortsatt ekstremt vanedannende, eller "psykisk avhengighetsskapende")
Jeg har røyket ren hasj de siste gangene jeg har røyket, og jeg synes det helt klart bedre å røyke den ren enn å blande med tobakk. Da på en liten pipe jeg har. Med en gang bønna blir blandet med tobakk merker jeg det river med en gang. Jeg røyker ikke tobakk til vanlig, og har heller ingen planer om å begynne med det. Helt klart bedre å røyke hasjen ren. Kommer vel sikkert an på kifen, men god kif river ikke noe spesielt hvis man røyker det rent
Sitat av Reitaner Vis innlegg
Du må ikke synes du får det, da får du det.
Ditt sinn er manipulativt mot seg selv, når det kommer til slikt.
Vis hele sitatet...
Det er det dummeste jeg har hørt!!
Selvfølgelig må du få synes det.
Med en sånn holdning ovenfor stoffer, er det faen ikke rart folk blir rusmisbrukere.
Sitat av eXtazeh Vis innlegg
Nå har det jo seg sånn at det er bevist at det ikke er fysisk avhengighetsskapende, og det var dette djxfade sa, så at du skal gå ut på den måten mot han blir feil. Det passet kanskje ikke og si det i denne sammenhengen, men det er fortsatt sant. (Det er fortsatt ekstremt vanedannende, eller "psykisk avhengighetsskapende")
Vis hele sitatet...
Nå prater du over deg. Det er jo nettopp dét det ikke er. Hvis du ser på farmakologien til cannabis, altså hvordan stoffet virker på kroppen, ser du at det fører til fysiske forandringer hvorav mange er tilsvarende de som forekommer ved opioid-, amfetamin-, nikotin- og kokainbruk, for å nevne noen; altså forandringer i mesolimbiske dopaminerge signalveier i hjernen (forenklet kalt belønningssenteret av noen). Virkningsmekanismene bak psykisk og fysisk avhengighet er jo akkurat de samme, så det blir temmelig dogmatisk å skille mellom dem, både på akademisk og individnivå – er du avhengig av et stoff, så er du avhengig av et stoff.
Sitat av Afasar Vis innlegg
Nå prater du over deg. Det er jo nettopp dét det ikke er. Hvis du ser på farmakologien til cannabis, altså hvordan stoffet virker på kroppen, ser du at det fører til fysiske forandringer hvorav mange er tilsvarende de som forekommer ved opioid-, amfetamin-, nikotin- og kokainbruk, for å nevne noen; altså forandringer i mesolimbiske dopaminerge signalveier i hjernen (forenklet kalt belønningssenteret av noen). Virkningsmekanismene bak psykisk og fysisk avhengighet er jo akkurat de samme, så det blir temmelig dogmatisk å skille mellom dem, både på akademisk og individnivå – er du avhengig av et stoff, så er du avhengig av et stoff.
Vis hele sitatet...
Se der, nå lærte jeg noe nytt idag og, mine kilder er nok ikke like gode som jeg trodde

OT: Om du vil være økonomisk blander du det ut, vil du være sunn så røyk det rent
Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Cannabis kan være tildels fysisk avhengighetsskapende. Det er jo ikke for ingenting at enkelte brukere opplever svette om nettene, søvnvansker, depresjoner, humørsvingninger når de velger å slutte med cannabis etter en periode med hard, jevnlig røyking. Taler ikke det for seg selv? Eller er det også bare bullshit, kanskje?
Sitat av zhpongl Vis innlegg
Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Cannabis kan være tildels fysisk avhengighetsskapende. Det er jo ikke for ingenting at enkelte brukere opplever svette om nettene, søvnvansker, depresjoner, humørsvingninger når de velger å slutte med cannabis etter en periode med hard, jevnlig røyking. Taler ikke det for seg selv? Eller er det også bare bullshit, kanskje?
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig kan det være bullshit. Du kan ikke konkludere noe sånt på enkeltindividers "erfaring", hvordan hadde verden vært om vi skulle gjort det? Mange opplever slett ikke disse bivirkningene i det hele tatt. Jeg mener imidlertid at de få/ikke tilstedeværende bivirkningene er helt ok når jeg kan slappe av etter en stressende uke på jobb.

Edit: Mener ikke å glorifisere, men nytelse kontra bivirkninger så er et fornuftig bruk helt greit etter min mening.
Sist endret av flexx; 14. september 2010 kl. 18:35.
Sitat av Afasar Vis innlegg
Nå prater du over deg. Det er jo nettopp dét det ikke er. Hvis du ser på farmakologien til cannabis, altså hvordan stoffet virker på kroppen, ser du at det fører til fysiske forandringer hvorav mange er tilsvarende de som forekommer ved opioid-, amfetamin-, nikotin- og kokainbruk, for å nevne noen; altså forandringer i mesolimbiske dopaminerge signalveier i hjernen (forenklet kalt belønningssenteret av noen). Virkningsmekanismene bak psykisk og fysisk avhengighet er jo akkurat de samme, så det blir temmelig dogmatisk å skille mellom dem, både på akademisk og individnivå – er du avhengig av et stoff, så er du avhengig av et stoff.
Vis hele sitatet...
Veldig godt sagt, Afasar!

Det jeg dog vil presisere er at cannabis, om enn avhengighetsskapende, ikke gir samme alvorlige abstinenser om man slutter å innta stoffet, som det opiater og en del andre stoffer gjør. Heldigvis
Forresten, Afasar eller Felix Poker: Er det noen av dere som kan poste noen linker til studier som viser at cannabis/THC fører til økt dopaminerg aktivitet i mesolimbiske signalveier? Helst noen som har brukt placebo som kontrollgruppe. Når jeg søker etter f.eks: "THC dopamine striatum placebo" eller liknende, finner jeg kun studier som indikerer ingen økning....
F.eks: http://www.sciencedirect.com/science...4&searchtype=a

Eller: http://www.sciencedirect.com/science...6&searchtype=a

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19539765

Eneste siden jeg fant var: http://teens.drugabuse.gov/facts/facts_mj1.php
Dette er dog ikke et studie, men en artikkel hvor det er forutsatt at cannabis fører til økt dopaminerg aktivitet....

Noen gode studier?? Finner det veldig rart at flere studier kan finne at THC øker psykotiske symptomer, men allikevel ikke at gir økt dopaminerg aktivitet. Trodde dette var den mest aksepterte teorien om psykose, at det skyldes endringer hovedsaklig i mesolimbiske dopaminerge signalveier?? Lettere forvirret her!
Studier? Spør litt rundt her? Jeg kan love deg at en ordentlig chillum/bong hasj avhengighet kan være ett helvete for de fleste å mange havner uten jobb ++. Når jeg og mine kompiser slutter etter ett langt røyke opphold er det som å gå igjennom noen faser. Slik som alle andre avhengigheter. Jeg kan ramse opp alt fra svette håndflater 24/7, psykoser og følelsen av å våkne til liv igjen. Kanskje ikke nærheten av følelsen etter en heroin avhengighet, men alikevel merkbar, på KROPPEN.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Studier? Spør litt rundt her? Jeg kan love deg at en ordentlig chillum/bong hasj avhengighet kan være ett helvete for de fleste å mange havner uten jobb ++. Når jeg og mine kompiser slutter etter ett langt røyke opphold er det som å gå igjennom noen faser. Slik som alle andre avhengigheter. Jeg kan ramse opp alt fra svette håndflater 24/7, psykoser og følelsen av å våkne til liv igjen. Kanskje ikke nærheten av følelsen etter en heroin avhengighet, men alikevel merkbar, på KROPPEN.
Vis hele sitatet...
Jeg er fullt klar over at du, og mange andre merker visse abstinenssymptomer ved brå slutt av cannabisrøyking. Men din personlige mening om avhengighetspotensiale er ikke tilstrekkelig forskningsbevis for at cannabis er sterkt avhengighetsskapende og øker dopaminerg aktivitet i striatum. De forskjellige symptomene du merker kan komme av klarheten av å være edru (følelsen av å våkne til liv), og mindre CB1/CB2-aktivitet uten at dette har påvirket dopaminerge signalveier...

Hva du personlig mener/synser/tror om at folk må slutte i jobb ++ er fullstendig irrelevant med mindre du vise til et studie som sier: "Sterke abstinenssymptomer gjør at 7 av 10 som slutter med cannabis må sykemeldes for en lengre periode"

Dine erfaringer med at "du får psykoser"... ved røykeslutt er kanskje ikke bare tilknyttet cannabis, men andre faktorer. Siden at du sier "sånn som alle andre avhengigheter", vil jeg tolke dette som at du misbruker (merk: ikke bruker) andre rusmidler enn cannabis. Denne misbruken kan ha vært medvirkende faktorer til at du har utviklet (en tidligerere latent) psykose. Da vil bruk/brå slutt av de fleste rusmidler, spesielt cannabis kunne trigge et anfall med psykotiske symptomer. Dette kan vel være et tegn på at du burde revurdere om rusmidler/cannabis er noe du burde fortsette å drive med, eller om du bør slutte/kutte ned. De fleste blir ikke psykotiske av cannabis-slutt....
Marijuana and cannabinoid regulation of brain reward circuits

Engelske Wikipedia er en veldig god kilde for informasjon om farmakologi til diverse stoffer. En kan finne grunnlaget for påstandene på slutten av artikkelen (se de små tallene etter hver påstand).
Sist endret av Stratops; 15. september 2010 kl. 11:50.
Sitat av Double0Steven Vis innlegg
Ja, det visste jeg. Men JEG SYNES jeg blir mer avhengi av det, sier ikke at det blir et kjempe stort problem, bare LITT større enn ved å røyke det..

Røyker vel egentlig rent for å slippe den stimulerende følelsen nikotin gir.
Vis hele sitatet...
Du synes du blir LITTEGRANN mere avhengig når du spiser det en når du røyker?
tha fuck outta here, muli å være så teit...

Sitat av zhpongl Vis innlegg
Jeg har sagt det før, og sier det igjen: Cannabis kan være tildels fysisk avhengighetsskapende. Det er jo ikke for ingenting at enkelte brukere opplever svette om nettene, søvnvansker, depresjoner, humørsvingninger når de velger å slutte med cannabis etter en periode med hard, jevnlig røyking. Taler ikke det for seg selv? Eller er det også bare bullshit, kanskje?
Vis hele sitatet...
kanskje folka bare har en reaksjon på å våkne fra å sitte 3 dager inni ei leilghet me tvskjermer konstant røyking, soffaligging, lite trim, frisk luft, naturlige lyder, lys,etc`?
men samma, hvis unga idag klarer å bli "psykisk avhengig"(lol) er det vel ikke lenge til dem er nødt å bli innlagt for å klare å komme seg ut av senga uten nerver og valium nei hasj altså, unga har det ikke lett gitt.
Sitat av Vargas Vis innlegg
Jeg er fullt klar over at du, og mange andre merker visse abstinenssymptomer ved brå slutt av cannabisrøyking. Men din personlige mening om avhengighetspotensiale er ikke tilstrekkelig forskningsbevis for at cannabis er sterkt avhengighetsskapende og øker dopaminerg aktivitet i striatum. De forskjellige symptomene du merker kan komme av klarheten av å være edru (følelsen av å våkne til liv), og mindre CB1/CB2-aktivitet uten at dette har påvirket dopaminerge signalveier...

Hva du personlig mener/synser/tror om at folk må slutte i jobb ++ er fullstendig irrelevant med mindre du vise til et studie som sier: "Sterke abstinenssymptomer gjør at 7 av 10 som slutter med cannabis må sykemeldes for en lengre periode"

Dine erfaringer med at "du får psykoser"... ved røykeslutt er kanskje ikke bare tilknyttet cannabis, men andre faktorer. Siden at du sier "sånn som alle andre avhengigheter", vil jeg tolke dette som at du misbruker (merk: ikke bruker) andre rusmidler enn cannabis. Denne misbruken kan ha vært medvirkende faktorer til at du har utviklet (en tidligerere latent) psykose. Da vil bruk/brå slutt av de fleste rusmidler, spesielt cannabis kunne trigge et anfall med psykotiske symptomer. Dette kan vel være et tegn på at du burde revurdere om rusmidler/cannabis er noe du burde fortsette å drive med, eller om du bør slutte/kutte ned. De fleste blir ikke psykotiske av cannabis-slutt....
Vis hele sitatet...
Jeg synes det blir veldig mye mere gjetning fra din side enn min. For det første er ikke noe av det jeg skrev om min personlig mening. Det er ting jeg og folk jeg er glad i har opplevd og sett med egene øyne. Ser ikke hvordan du kan kalle det en mening. Jeg mener ikke at hasj er fysisk avhengighetskapende, kanskje fordi jeg ikke er forsker og kan bedømme det, jeg mener jeg var det, ja. Ja det er ganske så irrelevant i den settingen du snakker om, angående jobb ect. Men jeg prøver bare å legge fram ett perspektiv over hva en hasj avhengighet kan gjøre med ett liv. Uansett hva 10 personer på gata sier, er den alvorlig.

Og resten blir bare antagelser om meg personlig. Jeg har prøvd alt fra heroin til LSD, ingenting har fått meg hekta som hasj. Aldri vært avhengig av noe annet bortsett fra tobakk. Disse "psykosene" fikk jeg kun fra cannabis bruk, og er noe som går igjen hos mange røyke venner av meg. Selvfølgelig i mindre grad enn andre. Foreksempel sinnsvake mareritt eller schizofreni.

Jeg er ikke interissert i å diskutere cannabis bruket mitt med deg.
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg synes det blir veldig mye mere gjetning fra din side enn min. For det første er ikke noe av det jeg skrev om min personlig mening. Det er ting jeg og folk jeg er glad i har opplevd og sett med egene øyne. Ser ikke hvordan du kan kalle det en mening. Jeg mener ikke at hasj er fysisk avhengighetskapende, kanskje fordi jeg ikke er forsker og kan bedømme det, jeg mener jeg var det, ja. Ja det er ganske så irrelevant i den settingen du snakker om, angående jobb ect. Men jeg prøver bare å legge fram ett perspektiv over hva en hasj avhengighet kan gjøre med ett liv. Uansett hva 10 personer på gata sier, er den alvorlig.

Og resten blir bare antagelser om meg personlig. Jeg har prøvd alt fra heroin til LSD, ingenting har fått meg hekta som hasj. Aldri vært avhengig av noe annet bortsett fra tobakk. Disse "psykosene" fikk jeg kun fra cannabis bruk, og er noe som går igjen hos mange røyke venner av meg. Selvfølgelig i mindre grad enn andre. Foreksempel sinnsvake mareritt eller schizofreni.

Jeg er ikke interissert i å diskutere cannabis bruket mitt med deg.
Vis hele sitatet...

Selvsagt, en avhengighet er potensielt ødeleggende for den det angår og de pårørende, det gjelder uansett om det er heroin-, alkohol-, amfetamin-, mat-, gambling- eller eller cannabisavhengighet. Jeg nekter ikke for at det er mulig å bli avhengig av cannabis, jeg har bare spurt etter studier som utvetydig viser hvordan cannabis gjennom dopaminerge signalveier kan føre til avhengighet og/eller psykoser, da jeg tydeligvis ikke har vært kompetent nok til å finnne slike selv.

Ja, det ble mye antakelser om deg, noe som er uheldig, og jeg beklager dersom du fant det støtende. Men: Du har tydeligvis eksperimentert med flere typer rusmidler (jeg dømmer ingen, har vært der selv), og derfor kan en ikke være sikker på om det er cannabis, eller heroin som har skadet hjernen din mest. Men igjen, dette blir bare spekuleringer. Dersom en skal evaluere hvordan cannabis påvirker hjernen, spesielt dopaminerge signalveier, MÅ man ha deltakere i et studie som KUN bruker cannabis. Da kan man evaluere de isolerte effektene. Nytter ikke å med deltakere som bruker andre rusmidler, inkludert alkohol og nikotin..
Sitat av Vargas Vis innlegg
Selvsagt, en avhengighet er potensielt ødeleggende for den det angår og de pårørende, det gjelder uansett om det er heroin-, alkohol-, amfetamin-, mat-, gambling- eller eller cannabisavhengighet. Jeg nekter ikke for at det er mulig å bli avhengig av cannabis, jeg har bare spurt etter studier som utvetydig viser hvordan cannabis gjennom dopaminerge signalveier kan føre til avhengighet og/eller psykoser, da jeg tydeligvis ikke har vært kompetent nok til å finnne slike selv.

Ja, det ble mye antakelser om deg, noe som er uheldig, og jeg beklager dersom du fant det støtende. Men: Du har tydeligvis eksperimentert med flere typer rusmidler (jeg dømmer ingen, har vært der selv), og derfor kan en ikke være sikker på om det er cannabis, eller heroin som har skadet hjernen din mest. Men igjen, dette blir bare spekuleringer. Dersom en skal evaluere hvordan cannabis påvirker hjernen, spesielt dopaminerge signalveier, MÅ man ha deltakere i et studie som KUN bruker cannabis. Da kan man evaluere de isolerte effektene. Nytter ikke å med deltakere som bruker andre rusmidler, inkludert alkohol og nikotin..
Vis hele sitatet...
Jeg har hatt hasj abstinenser flere ganger nå, mange av røyke oppholdene var utelukkende bestående av kun hasj og alkohol. Samme greia hver gang. Bare av forskjellige grader. Første gangen husker jeg som verst. Kanksje fordi jeg var yngre og intolerant, eller overdrev en viss type cannabis.

Jeg synes fysiske bevis som jeg kan snakke med og dele opplevelser med er mer verdt, enn ett papir med en undersøkelse. Selvfølgelig dere kan jo ikke trekke konklusjoner fra hva jeg skriver og mener. Men det kan jeg, så det gjør jeg. Jeg er sikker på at det er masser av studier rundt neurologi og cannabis der ute. Jeg er litt for trøtt nå. Be my guest!
Sitat av ZionRoad Vis innlegg
Jeg har hatt hasj abstinenser flere ganger nå, mange av røyke oppholdene var utelukkende bestående av kun hasj og alkohol. Samme greia hver gang. Bare av forskjellige grader. Første gangen husker jeg som verst. Kanksje fordi jeg var yngre og intolerant, eller overdrev en viss type cannabis.
Vis hele sitatet...
Heisann..... Jeg som begynte å tro på at du hadde rene, alvorlige cannabisabstinenser. Dersom du har hatt røykeopphold (noe jeg tolker som lengre perioder) med samtidig alkoholbruk, vil jo for det første du ha fått en synergisk effekt med cannabis/alkohol. Du vil også dermed ha blitt avhengig av to stoffer samtidig. Langvarig alkoholbruk vil gi mye alvorligere abstinenssymptomer enn cannabis, og kombinasjonen er svært uheldig.
Den avhengigheten og abstinenssymptomene du beskriver, med psykotiske symptomer og svette i hender er veldig typisk for alkoholabstinenser. Alkohol er et veldig avhengighetsskapende stoff, og du kan virkelig ikke tillegge cannabisen alle symptomene du opplevde etter "røyke"oppholdene..
[quote=duwd;1826286]Du synes du blir LITTEGRANN mere avhengig når du spiser det en når du røyker?
tha fuck outta here, muli å være så teit...

Hva faen mann? Hva er det som er teit?
Spørsmål, er jeg helt på jordet når jeg sier at hasj=brunt og pot=grønt. Hvordan røyker man hasj/brunt rent? Jeg trodde det bare gikk med pot/grønt :P ? Eller er det bare jeg som ikke har orden på fagutrykkene :P
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Hvordan røyker man hasj/brunt rent?
Vis hele sitatet...
Det er bare og jobbe lenge nokk med hasjen slik at det blir noen pittesmå klumper. i størrelse dette . punktumet her, hehe. Åsså er det bare og fyre med lighteren hardt og bare trekke godsakene.
Men du merker nesten ikke at du trekker noe, så du får litt noia første gangene der du tror du ikke får trekka det igjennom. Men det funker
Men røyker du mye reint en kveld kjenner du deg gåen i halsen.

edit.
Det lager ikke noen tykk røyk heller når du røyker reint. Så det er mindre røyk
Sist endret av oamo91; 16. september 2010 kl. 00:38.
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Spørsmål, er jeg helt på jordet når jeg sier at hasj=brunt og pot=grønt. Hvordan røyker man hasj/brunt rent? Jeg trodde det bare gikk med pot/grønt :P ? Eller er det bare jeg som ikke har orden på fagutrykkene :P
Vis hele sitatet...
Hasj = brunt ja, ihvertfall hva denne diskusjonen angår.

Man kan røyke hasj rent ved å _ikke_ blande det ut med noe, feks. tobakk. Vil man røyke jointer kan dette naturligvis bli vanskelig da en konstant glød er ønskelig, men vanskelig å oppnå uten tobakk. Ønsker man røyke hasj rent vil jeg derfor påstå at dette gjøres best ved hjelp av en bong, en pipe etc.
Du smuldrer det opp så mye som mulig og røyker som det var mekk?
Hot-knifer?
Vaporiser?
Du kan røyke hasj rent på alle måter du kan røyke det blanda ut i tobakk.
Hasj=brunt og Pot=grønt det er korrekt.
Sist endret av Aaatcho; 16. september 2010 kl. 00:40.
Ok, takk for svar på et kanskje litt dumt spørsmål

Nå kommer enda ett...

De fleste her snakker om å røyke hasj, ikke pot. Hvorfor det egentlig? Min erfaring tilsier at pot-rusen er mye mykere og bedre enn hasj-rusen. Jeg blir alltid stein trøtt og slukner av hasjen. Er det en generell oppfatning her av at hasj er bedre enn pot?
Sitat av Sneipen92 Vis innlegg
Ok, takk for svar på et kanskje litt dumt spørsmål

Nå kommer enda ett...

De fleste her snakker om å røyke hasj, ikke pot. Hvorfor det egentlig? Min erfaring tilsier at pot-rusen er mye mykere og bedre enn hasj-rusen. Jeg blir alltid stein trøtt og slukner av hasjen. Er det en generell oppfatning her av at hasj er bedre enn pot?
Vis hele sitatet...
fordi det flyter mer hasj rundt en god pot. Vil tro de fleste her inne foretrekker pot fremfor hasj, men hasjen dominerer merkedet Ingenting er som en blunt med grønt
Sitat av oamo91 Vis innlegg
fordi det flyter mer hasj rundt en god pot. Vil tro de fleste her inne foretrekker pot fremfor hasj, men hasjen dominerer merkedet Ingenting er som en blunt med grønt
Vis hele sitatet...
Ingenting er som ei pipe med god hasj
Der hvor jeg bor er det stikk motsatt, florerer av god pot for tiden, har 2-3 forskjellige typer med massevis av krystaller på til og velge imellom

Som sagt tidligere er det bare og fyre det på bong, om du ikke har bong, bruk er tørrbong, er utallige tutorials til hvordan man lager en på dette forumet.
Husker en kompis jeg hadde før pleide alltid og si hvor genialt det var at cannabis ikke var avhengighetsskapende når han begynte med røykingen sin.

Tror det er det synet der på rusmidler og ikke stoffene i seg selv som har gjort at livet hans er ødelagt den dag idag.
[quote=Double0Steven;1826622]
Sitat av duwd Vis innlegg
Du synes du blir LITTEGRANN mere avhengig når du spiser det en når du røyker?
tha fuck outta here, muli å være så teit...

Hva faen mann? Hva er det som er teit?
Vis hele sitatet...
? hvis du ikke skjønner det så hjelper det neppe å forklare men anyways,
jeg skal ikke engang begynne å snakke om hvor bullshit det er me å kunne bli "avhengig", men å si at du føler deg litt mer avhengig når du spiser en du røyker?

finnes det en metafor for å forklare hvor dumt det høres ut?
blir som å si, idag føler jeg mer 15 prosent mer avhengig av nikotin pga at jeg valgte snus isteden for sigg" det er ikke sånn shit funker.
Synes det å røyke rent er bare tull. De gangene jeg har gjort det har jeg fått mye mindre effekt. Skjønner ikke hvordan man ska få hasjen til å brenne godt uten tobakk.
Sitat av brrr Vis innlegg
Synes det å røyke rent er bare tull. De gangene jeg har gjort det har jeg fått mye mindre effekt. Skjønner ikke hvordan man ska få hasjen til å brenne godt uten tobakk.
Vis hele sitatet...
Vell, det egner seg faktisk ganske godt å trekke veeeldig forsiktig inn til du ser hasjen tar skikkelig fyr.