Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  158 12731
Sitat av Knask Vis innlegg
Jeg trodde du var ironisk.
Kvalitetspoenget trekkes herved tilbake med umiddelbar virkning.
Vis hele sitatet...
det går bra, plussern opp litt jeg
Alle ska få, oprah ånd over meg i dag kjenner jeg
Sist endret av DAE; 26. januar 2024 kl. 19:03.
Sitat av Petruz Vis innlegg
Patriot systemet har skutt ned flere Kinzhal missiler
Vis hele sitatet...
Nuhvel. At de har klart å skyte ned noen betyr ikke at de gir god beskyttelse. Patriot er vel 40 år gammelt, så det har nok sine begrensinger.
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Nuhvel. At de har klart å skyte ned noen betyr ikke at de gir god beskyttelse. Patriot er vel 40 år gammelt, så det har nok sine begrensinger.
Vis hele sitatet...
Nei, men det at Russland ikke klarer å ta ut Patriot batteriene er en god indikator på at de fungerer. Hadde dem klart dette ville det vært en massivt PR seier for dem.

Vi ser heller nå at Russland skifter strategi, ved at dem prøver å skape ett større "strekk" i det Ukrainske luftforsvare ved å angripe flere regioner samtidig fremfor å prøve å penetrere luftforsvaret rundt Kiev for eksempel. Istedenfor å ta ut batteriene, satser dem heller på at de går tom for ammunisjon på lang sikt.
Drømmer og illusjoner kommer man ikke langt med. Ukraina har tapt denne krigen. Resultatet var gitt på forhånd. Alle tapte bortsett fra storfinans og våpenprodusenter. De gnir seg i hendene og planlegger allerede neste krig. Sånn kommer det til å fortsette hvis ikke folk får nok av det. Man kan begynne med å ikke velge side. Husker når jeg gikk i 9 klasse og den første gulf krigen startet. Alle ble sendt i bomberommet og rekor skrudde på radioen. Amerikanerne hadde gått til krig. Alle stod å jublet og heiet. Husker jeg ble dårlig av det.
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Man kan begynne med å ikke velge side.
Vis hele sitatet...
Eller så kan man gro et par. Man bekjemper ikke urett ved å se passivt på.
Lvl 5 Taskenspiller
Finland stod opp mot Sovjetunionen, Palestina står opp mot Israel, selvfølgelig kan Norge stå opp mot Russland på en eller annen måte, men vi måtte nok i så fall regnet med et rimelig brutalt helvete på jord i prosessen. Samtidig er det en slik krig en kunstig teoretisk øvelse; om Russland skulle angrepet Norge ville de også vært nødt til å angripe Finland og Sverige for å sikre noe som ligner på en rask fremrykning. Selv om Norges grense mot Russland er på rundt 20 mil er landet vårt så smalt som 2 mil ved Varanger, og dette ville vært en flaskehals NATO(Norge) ganske lett kunne ha brukt til å bremse et angrep.
Det som faktisk bekymrer meg litt når jeg reflekterer over en eventuell krig er hvorvidt etikk og moral ville vært en avgjørende faktor. Pr i dag ville nok et invaderende Russland fått støtte fra sine glade kompiser; Belarus, Kina, Nord-Korea, Syria og Iran, og ingen av disse nasjonene er videre kjent for å følge humane spilleregler når de ønsker litt action. Russland slipper tilsynelatende fri mengder av voldelige kriminelle fra sine fengsler om de verver seg som kanonføde, og dette er en handling jeg er rimelig sikker på at ville vært fullstendig utelukket for Norge og i hvert fall de fleste av våre allierte. Å føre krig innenfor humane spilleregler er nok både dyrere og mindre effektivt enn å kjøre en fuck-humanity-invasjon, noe vi har sett klare bevis på både i østeuropa og midt-østen de siste årene.
Jeg velger å tro at en slik taktikk vil straffe seg over tid, men ved en eventuell invasjonskrig er ikke 5-års-perspektivet det som får mest fokus hos noen av partene.
Jeg er også usikker på om det norske folkets kampvilje er spesielt mye til stede, vi er kanskje den mest sutrete og selvopptatte generasjonen av nordmenn som noensinne har eksistert...
Sist endret av Dialogisk; 26. januar 2024 kl. 21:56. Grunn: leif
Sitat av Dialogisk Vis innlegg
Palestina står opp mot Israel
Vis hele sitatet...
du støtter hamas altså? det er ikke godt å se fuckings barn død på den måten men dette er mer hamas skyld enn israel. FUCK hamas
Sitat av brukernavn90237 Vis innlegg
du støtter hamas altså? det er ikke godt å se fuckings barn død på den måten men dette er mer hamas skyld enn israel. FUCK hamas
Vis hele sitatet...
Glem det! Så enkelt er det ikke..

Grensen for selvforsvar er passert for lenge siden, hele verdenssamfunnet er enige i dette.

Desuten viste Israel om angrepet på forhånd, hadde muligheten til å stoppe det men valgte å ikke gjøre noe..

Angrepet fra Hamas var igrunn en gavepakke til regjeringen netanjau, da fikk de påskuddet de trengte til å forsøke etnisk rense Gaza for palestinere ved å drive de på flukt i dekke av "strategisk/humanitær evakuering" sørover mot Egypt som i så tur valgte å stenge grensene..
La oss ikke glemme "bosetterne"..

Hamas er en terror organisasjon, det er ikke det palestinske folket..

Nå blir heldigvis Israel stilt for den internasjonale domstolen og garantert dømt for sine handlinger..

Jeg støtter ikke Hamas, men jeg støtter hvertfall ikke Israel!

Måtte de møte sitt endelikt i nær fremtid!
Amen..
Sist endret av random125651; 26. januar 2024 kl. 22:57.
Lvl 5 Taskenspiller
Sitat av brukernavn90237 Vis innlegg
du støtter hamas altså?
Vis hele sitatet...
Var det virkelig det du tolket ut av innlegget mitt?
Greit, jeg skal klargjøre litt for deg:
I dette konteksten handler det om at en militært underlegen gruppe gir aktiv motstand ved en invasjon.
Slik som deler av det norske forsvaret gjorde i 1940, og som hitlerjugend gjorde mot de allierte i 1945.
Hvis du nå tenker at jeg støtter hitlerjugend må du lese innleggene mine på nytt.
Denne debatten handler uansett ikke om hamas, la oss drite i å spore den av
Sitat av David01 Vis innlegg

4. Amerikanerne må komme Europa til unnsetning ved en eventuell storkonflikt, da må enorme mengder personell og utstyr flyttes på, men samme gjelder for Russland.
Russland er omtrent på størrelse med USA, Kina og hele Afrika til sammen i størrelse. Det er så vanvittig store avstander å flytte personell og utstyr at det vil kreve logistikk som tar flere måneder.
Vis hele sitatet...
Dette stemmer ikke, men det er vanlig å tro det dersom man bare har kastet et blikk på verdenskartet for å sammenligne landarealer.
Problemet er projeksjonsmetoden hvor man fremstiller en sfære (3D) til et kart (2D).
Her vil man nødvendigvis få feilskaleringer på kartet, men til gjengjeld kunne bevege seg fra A til B når man navigerer i en rett linje (
Loksodrom).

I realiteten er Afrika nesten dobbelt så stort som Russland.
Afrika har et landareal på 30.3 millioner km², mens Russland måler 16.3 millioner km².


Når det gjelder logistikken ligger Russland faktisk ganske godt an mtp. mobilisering pga. den velutbyggede jernbanen som effektivt kan brukes til å transportere store mengder militært utstyr og personell: Russian Railway Troops.
De har faktisk hatt problemer med å skaffe lager til jernbanen pga sanksjoner. Stor infrastruktur betyr stort behov for vedlikehold.
Sitat av Prof. Vrøvel Vis innlegg
Nuhvel. At de har klart å skyte ned noen betyr ikke at de gir god beskyttelse. Patriot er vel 40 år gammelt, så det har nok sine begrensinger.
Vis hele sitatet...
Alle våpen har vel sine begrensninger vil jeg tro, men at et 40 år gammelt våpen tar ut Russlands påståtte "top of the line" missiler sier jo sitt.
Både om kvaliteten på Russlands våpen og på hvor mye misinformasjon de sprer rundt seg om alt.

Patriot ser nok ut som den rene magi for en russer som mister sin skinnende nye S400 til billige droner.

Er vel heller ikke noen stor hemmelighet at kvaliteten til Vestens arsenal er bedre. Det mener hvertfall Ukrainerne i felten.
Jeg tviler på at Russland kommer å angripe Norge. De bruker allerede masse ressurser på Ukraina - og kommer til å kollapse hvis de skal yppe på atter en krig. Jeg vil ikke tro at det er enkelt å ta hele Norge via Nord-Norge. Det er for langt og smalt. Og vi har stort sett bare en hovedvei(?) fra Nord-Norge til Trondheim. Det er mer naturlig å ta Finland først, deretter Sverige så Norge. Men russerne frykter nok finnene.

Uansett, hvis Norge skulle komme i krig - så ønsker jeg å flykte. Hovedsakelig pga barna, men det er ikke så enkelt fra Bergen. Det spørs også hvor angrepet kommer fra. Kommer angrepet østfra, så trenger jeg båt for å komme meg vestover. Hvis angrepet kommer nordfra, så rekker jeg kanskje å flykte til Sverige, men jeg antar at det er kjempekø ved Svinesundbroen. Kanskje kø hele veien til Oslo.

I mellomtiden blir det nok kaotisk med info her og der. Veinettet er også ikke så veldig bra. Spesielt i vestlandet (og nord-norge). Men fordelen er at det gjør også saktere for russerne å angripe
Angriper dem Noreg vil jo artikkel 5 i Nato/Otan tre i kraft. Altså krig Russland vs Nato.
Sitat av Astro Man Vis innlegg
De er gode på å følge regler/prosedyrer.
Vis hele sitatet...
??? Kanskje pusle puslespill eller fikse bil, men å følge regler/prosedyrer....

En fornøyd person med Aspergers er sikkert flink på å følge rutiner og prosedyrer ja, men en misfornøyd person med asperger, eller en som er utsatt for stress fylte situasjoner (slik som krig), vil jeg tro er betydelig mindre flink enn gjennomsnittet til å følge orde uten å stille spørsmål, adlyde, og holde følelsene sine i sjakk.

Med det sagt så tror mange med Aspergers kan bli gode soldater, men om man skulle plassert dem på en standardavviksskala ville det være betydelig mindre kvalifiserte i en gruppe Aspergers, vs de uten Aspergers.


Morsomt hvordan det alltid blir en samtale om Aspergers i nærvær av einsteindragon
Sist endret av KrølleBølleBrur; 27. januar 2024 kl. 17:55.
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Angriper dem Noreg vil jo artikkel 5 i Nato/Otan tre i kraft. Altså krig Russland vs Nato.
Vis hele sitatet...
La oss bare håpe USA ikke får Donald Trump som president.
Hva visst Russland angriper og Donald Trump nekter å sende militæret til å forsvare NATO i Europa?

Da vil resultatet være mer 50/50, og kan være avhengig av å også få hjelp fra land som Australia, New Zealand, Japan og andre allierte og venner som ikke er med i NATO.

Med mindre budsjettet blir kraftig økt de neste 5 årene.
Sist endret av einsteindragon; 27. januar 2024 kl. 17:58.
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Angriper dem Noreg vil jo artikkel 5 i Nato/Otan tre i kraft. Altså krig Russland vs Nato.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke det NATOs artikkel 5 sier. Som jeg skrev i en annen tråd:

"The Parties agree that an armed attack against one or more of them in Europe or North America shall be considered an attack against them all and consequently they agree that, if such an armed attack occurs, each of them, in exercise of the right of individual or collective self-defence recognized by Article 51 of the Charter of the United Nations, will assist the Party or Parties so attacked by taking forthwith, individually and in concert with the other Parties, such action as it deems necessary, including the use of armed force, to restore and maintain the security of the North Atlantic area.

Fra NATOs nettsider:

"With the invocation of Article 5, Allies can provide any form of assistance they deem necessary to respond to a situation. This is an individual obligation on each Ally and each Ally is responsible for determining what it deems necessary in the particular circumstances.

This assistance is taken forward in concert with other Allies. It is not necessarily military and depends on the material resources of each country. It is therefore left to the judgment of each individual member country to determine how it will contribute. Each country will consult with the other members, bearing in mind that the ultimate aim is to “to restore and maintain the security of the North Atlantic area”.

At the drafting of Article 5 in the late 1940s, there was consensus on the principle of mutual assistance, but fundamental disagreement on the modalities of implementing this commitment. The European participants wanted to ensure that the United States would automatically come to their assistance should one of the signatories come under attack; the United States did not want to make such a pledge and obtained that this be reflected in the wording of Article 5."

https://www.nato.int/cps/en/natohq/topics_110496.htm"
Sist endret av exocytose; 31. januar 2024 kl. 07:00.
Jeg har aldri vært noe «konspi-type» eller tenkt tanken på «prepping»

Men nå har jeg jaktriflen arvet fra Bestefar og en hagle stående på boden. (I våpenskap) Der er også en pakket klar sekk med storm kjøkken, ekstra gass, stor kanne med vann, haugevis med batterier fra Biltema, lys, flere pakker havregryn, noe hermetisk og litt diverse utstyr.

Hva om det som rammer oss er at de klarer å kutte strømnettet og internett… Tanken på det skremmer meg, uten strøm og nett tror jeg det går fort før vi er i en fight to survive scenario
Sist endret av Omkalfatrere; 31. januar 2024 kl. 08:50. Grunn: I
Sitat av GakkGakk2 Vis innlegg
Angriper dem Noreg vil jo artikkel 5 i Nato/Otan tre i kraft. Altså krig Russland vs Nato.
Vis hele sitatet...
Forhåpentligvis, ja, men det er sant som exocytose sier.
Det er ingen garanti for at denne artikkelen automatisk trer i kraft på en måte som fører til et militært svar.
Artikkel 5 går vel kort og godt ut på at "et væpnet angrep mot ett eller flere av NATO-landene skal betraktes som et angrep mot dem alle", men før det kan skje må man gjennom en diplomatisk og politisk prosess for å komme frem til om iverksetting av artikkel 5 kan svare seg mtp. angrepets alvorlighetsgrad og omfang.

Vi belager oss ganske enkelt på en forsinkelsesstrategi i håp og påvente av at det er en kollektiv politisk vilje blandt NATO-landene å svare militært i NATO-rådet, hvor alle medlemslandene er representert.
Og mtp. alt det som foregår i verden (les: Tyrkia og Ungarn) på dette tidspunktet er det slettes ikke 100% sikkert at det skjer.

Vil f.eks. Finnmark være verdifullt nok for de andre medlemslandene til å risikere så mye...?
Jeg har mine tvil.
Europa er mer avhengig av Norge enn Norge er avhengig av Europa nå i dag, derfor tror jeg med rimelig stor sikkerhet at dersom Norge skulle bli angrepet av Russerne så er vi å bli prioriterte, kostnaden av at Norge skulle falle til russerne blir for store.

#Norsk olje
#Norsk gass
#Øvrige råvare
#Is-fri kystlinje
#Vannkraft
#Svalbard/Atlanterhavet

Med andre ord, vi er etter min fatte evne relativt trygge sålenge EU er avhengige av oss.

Noen ville kanskje bruke disse påskuddene som argument for eventuelt eu medlemskap, jeg vil bruke de i argumentasjon mot eu medlemskap, vi sitter på resursene og er i posisjon, men det er en annen diskusjon som heller passer i tråden om eu medlemskap..

Et annet tankekors som gjør seg gjeldende i disse dager er det at krigsmotstanden i Russland trolig øker, så lenge ukrainerne dreper nok så går ikke det upåaktet i Russland, spørsmålet er hvem som styrer narrativet..

Vestlige medier er forferdelig dårlig på å gjengi relevant informasjon hva gjelder verdens situasjonen slik den er i dag..

Hvem bryr seg egentlig om Farmen kjendis og gull i langrenn, nææææi takke meg til, det er så uviktig det går ann å få det..
Sitat av FrkMjau Vis innlegg
Vestlige medier er forferdelig dårlig på å gjengi relevant informasjon hva gjelder verdens situasjonen slik den er i dag..

Hvem bryr seg egentlig om Farmen kjendis og gull i langrenn, nææææi takke meg til, det er så uviktig det går ann å få det..
Vis hele sitatet...
Hehe du skriver akkurat som om du tror media er en slags offentlig informasjonsinstans med oppgave å informere befolkningen om viktige ting. Det er jo helt feil. Media er business. De trykker artikler som gir klikk og annonseinntekter. Så enkelt er det.
Litt artig også at det meste av media er eid av store internasjonale finansselskaper. De samme selskapene eier også det meste av krigsindustrien. En litt problematisk dobbeltrolle kanskje.
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Litt artig også at det meste av media er eid av store internasjonale finansselskaper. De samme selskapene eier også det meste av krigsindustrien. En litt problematisk dobbeltrolle kanskje.
Vis hele sitatet...
Hvilke selskaper sikter du til her egentlig?
Blackrock, State Street, Vanguard er de 3 desidert største. De eier også hverandre og har store poster i de litt mindre selskapene. Alt i alt kontrollerer de det meste av verdier i verden. De er så store at man blir svimmel av å tenke på det. De har også stor politisk makt og har vært direkte involvert i nasjoners pengepolitikk. Bl. a. i Sverige og i USA.
Sist endret av FriFugl; 31. januar 2024 kl. 17:55.
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Blackrock, State Street, Vanguard er de 3 desidert største. De eier også hverandre og har store poster i de litt mindre selskapene. Alt i alt kontrollerer de det meste av verdier i verden. De er så store at man blir svimmel av å tenke på det. De har også stor politisk makt og har vært direkte involvert i nasjoners pengepolitikk. Bl. a. i Sverige og i USA.
Vis hele sitatet...
Lest litt mye Steigan nå?

Uansett er jo alt styrt av Illuminati.

Før hadde vervet meg på sekundet dersom Norge skulle ha behov for det. I den senere tiden har patriotismen min dalt betydelig. Brukte å ha prinsipper, men i dag har jeg ikke råd til det.

Det er litt synd, men jeg har distansert meg, nasjonalfølelsen er svekket. Føler jeg har gjort mitt, og ville aldri kunne delta i væpnet strid igjen.

Har ingen gjeld, ingen barn eller kone. Veldig lite som holder meg igjen, så ja... Jeg hadde blitt en desertør.
[quote=Dough;3875597]Lest litt mye Steigan nå?

Uansett er jo alt styrt av Illuminati.

Hersketeknikk de luxe. Det jeg skriver er godt dokumentert også i de mediene du sikkert leser. Uansett viktig å lese både regimetro og alternative medier. Da har man ett bedre utgangspunkt for dypere forståelse. Å bruke fjollete konspimerkelapper mot meningsmotstandere er bare lavmål. Alle har vel skjønt at det er noe alvorlig galt med hvordan økonomien fungerer i verden. Noen vil vel bare ha hodet i sanden.
både dere som sier dere vil kjempe for norge til døden og de som dimmer fordi de "følern" ikke lenger. hvem tror dere dere er? norge er jo med i nato. dere kan jo ikke bare kjempe eller dimme etter deres eget ønske. dere har jo ikke noe personlig valg ang dette lol. hva enn topphodene beordrer må vi følge. jeg synes det egt er veldig kleint å lese slike innlegg som om dere har no personlig valg lol
Sitat av FriFugl Vis innlegg
Hersketeknikk de luxe. Det jeg skriver er godt dokumentert også i de mediene du sikkert leser. Uansett viktig å lese både regimetro og alternative medier. Da har man ett bedre utgangspunkt for dypere forståelse. Å bruke fjollete konspimerkelapper mot meningsmotstandere er bare lavmål. Alle har vel skjønt at det er noe alvorlig galt med hvordan økonomien fungerer i verden. Noen vil vel bare ha hodet i sanden.
Vis hele sitatet...
Sier ikke at noen sånne mindre aksjeposter nødvendigvis er feil, er bare noe med den konspiratoriske fremstillingen. Jeg er heller ikke uenig i at det er noe alvorlig galt med økonomien i verden. Jeg tror bare ikke at det sitter noen investorer/bank/finansfolk "over there" å styrer alt jeg leser i norske media.
Sitat av brukernavn90237 Vis innlegg
både dere som sier dere vil kjempe for norge til døden og de som dimmer fordi de "følern" ikke lenger. hvem tror dere dere er? norge er jo med i nato. dere kan jo ikke bare kjempe eller dimme etter deres eget ønske. dere har jo ikke noe personlig valg ang dette lol. hva enn topphodene beordrer må vi følge. jeg synes det egt er veldig kleint å lese slike innlegg som om dere har no personlig valg lol
Vis hele sitatet...

Vi har alle et valg, vi er født frie og staten eier oss ikke på individnivå..
Som militærnekter kan du havne i fengsel, miste førerretten, statsborgerskapet etc. Avhengig om hvilket land du er i fra..

Du må selvfølgelig klare deg selv på utsiden av samfunnet, selvberget, eventuelt i fengsel.

Valget er lett for min del hvertfall, jeg ofrer ikke livet for et ikke bærekraftig vestlig kapitalistisk høyre orientert petro dollar bullshit system men den eu-kåte blodkorrupte husholdningen Solberg i regjering når den dagen kommer

Ja og.. det er motbydelig å lese den veslevoksne måten du ordlegger deg på, hvem tror DU at du er?
Sist endret av random125651; 31. januar 2024 kl. 18:53.
Tviler på at Erna sender Sindre og ungene til østfronten for å si det sånn.
Sitat av FrkMjau Vis innlegg
Vi har alle et valg, vi er født frie og staten eier oss ikke på individnivå..
Som militærnekter kan du havne i fengsel, miste førerretten, statsborgerskapet etc. Avhengig om hvilket land du er i fra..

Du må selvfølgelig klare deg selv på utsiden av samfunnet, selvberget, eventuelt i fengsel.

Valget er lett for min del hvertfall, jeg ofrer ikke livet for et ikke bærekraftig vestlig kapitalistisk høyre orientert petro dollar bullshit system men den eu-kåte blodkorrupte husholdningen Solberg i regjering når den dagen kommer

Ja og.. det er motbydelig å lese den veslevoksne måten du ordlegger deg på, hvem tror DU at du er?
Vis hele sitatet...
Er ikke Norge mer enn bare et politisk parti? Hva med alle menneskene som bord her?

Hadde du virkelig bare løpt avgårde hvis feks Russland hadde angrepet Norge på samme måte som i Ukraina? Jeg mener ikke at man absolutt må ta til våpen og dø for landet, men det finnes mange måter å hjelpe til på framfor å stikke av.
Sitat av j0n Vis innlegg
Er ikke Norge mer enn bare et politisk parti? Hva med alle menneskene som bord her?

Hadde du virkelig bare løpt avgårde hvis feks Russland hadde angrepet Norge på samme måte som i Ukraina? Jeg mener ikke at man absolutt må ta til våpen og dø for landet, men det finnes mange måter å hjelpe til på framfor å stikke av.
Vis hele sitatet...
Beste måten jeg kan bidra på må være å bygge opp igjen, levende!

Kan selvfølgelig rehabilitere bomberommene vi har latt forfalle siden 90 tallet, men det blir i kategorien "før krigsutbruddet"..

Satser heller på å kjeppjage rikingene tilbake til landet ved å forfølge dem i utlandet jeg..
ts sine innlegg har alltid en antisemittisk ettersmak men hvem er jeg til å dømme.. jeg kan bare anbefale den nye boken av torkel brekke så får dere bestemme selv



ellers vil jeg påpeke at ts ikke visste at enare var samelands største innsjø bare for å sette hennes geografi kunnskaper på spissen
Sitat av brukernavn90237 Vis innlegg
ts sine innlegg har alltid en antisemittisk ettersmak men hvem er jeg til å dømme.. jeg kan bare anbefale den nye boken av torkel brekke så får dere bestemme selv



ellers vil jeg påpeke at ts ikke visste at enare var samelands største innsjø bare for å sette hennes geografi kunnskaper på spissen
Vis hele sitatet...
Kan du vise til mine angivelige antisemittiske ytringer?
Ved en evt krig mellom Nato-landene og Russland så er det trolig at bistand og humanitær hjelp til u-land vil reduseres kraftig da man vil trenge disse ressursene på hjemmebane hos oss.

Da ryker store deler av Afrika og Sør-Amerika med i dragsuget.
De overlever ikke uten bistand fra vesten.
Se her ja' Norge følger etter resten av den vestlige verden! Nå er det rekruttering som gjelder:

https://www.dagbladet.no/nyheter/vil...-alle/80904069

Så kom igjen alle 19 åringe tiktokere, påtide å gjøre sin plikt for fedrelandet!

Noen må jo forsvare de uføretrygdede LAR pasientene på ung uføre anno generasjon millenium samt oldingene vi innsisterer på å forlenge livstiden til slik at deres egne barn kanskje får pensjonere seg i en alder av 79 var det vel?

Ikke særlig høy moral her akkurat, det har sine grunner..

Selvfølgelig så er det jo ikke sikkert det blir krig heller da...
Ja særlig!
Sitat av brukernavn90237 Vis innlegg
både dere som sier dere vil kjempe for norge til døden og de som dimmer fordi de "følern" ikke lenger. hvem tror dere dere er? norge er jo med i nato. dere kan jo ikke bare kjempe eller dimme etter deres eget ønske. dere har jo ikke noe personlig valg ang dette lol. hva enn topphodene beordrer må vi følge. jeg synes det egt er veldig kleint å lese slike innlegg som om dere har no personlig valg lol
Vis hele sitatet...
Fin holdning, ikke minst den dårlig skjulte tilfredsstillelsen ved å forestille seg andre mennesker tvinges til det de ikke vil. Slavemoral much? Selvsagt har man et personlig, menneskelig valg i en slik situasjon, som i enhver situasjon.

Sitat av brukernavn90237 Vis innlegg
ts sine innlegg har alltid en antisemittisk ettersmak men hvem er jeg til å dømme.. jeg kan bare anbefale den nye boken av torkel brekke så får dere bestemme selv
Vis hele sitatet...
Som er et så lusent akademisk arbeid at forfatteren, som er professor ved Oslomet, ikke engang har turt å registrere den som forskningsprosjekt i Cristin (det nasjonale registeret over forskningspublikasjoner). Formålet med utgivelsen er helt gjennomsiktig: Å mistenkeliggjøre antiosionisme som antisemittisme. Vel, nå som det sionistiske herreraseprosjektet i Israel har gått inn i sin utilslørt genocidale fase, kan man bare si: Fuck off.
Ser for meg at de første landene Russland vil angripe er Ukraina, Estland, Latvia, Litauen, Moldova, Armenia, Aserbajdsjan, Georgia, Kirgisistan og Kirgisistan. Altså Øst-Europeiske land som en gang var en del av Sovjetunionen. Og deler av Finland.

Norge, Sverige og Danmark er kanskje mest aktuelt å angripe visst de også vil ta over Storbritannia, Frankrike.
Olje og Gass har Russland nok av, tror jeg.

Hadde det vært opp til meg så hadde Norge økt Forsvarsbudsjettet til 2.5-3% av det Nasjonale Årlige Budsjettet. Eller bedre, tatt de ekstra pengene fra oljefondet.
Vi har tross alt over 10.000 milliarder i oljepenger.
Sist endret av einsteindragon; 2. februar 2024 kl. 05:42. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av David01 Vis innlegg
Ved en evt krig mellom Nato-landene og Russland så er det trolig at bistand og humanitær hjelp til u-land vil reduseres kraftig da man vil trenge disse ressursene på hjemmebane hos oss.

Da ryker store deler av Afrika og Sør-Amerika med i dragsuget.
De overlever ikke uten bistand fra vesten.
Vis hele sitatet...
Det er for sent å snyte seg når nesa er borte. All form for u-hjelp burde vært stoppet så lenge vi har et forsvar som er så svakt som det er i dag.
Kan noen beskrive forskjellen på disse to artiklene som gir rett til at USA skal hevne seg?


https://e24.no/internasjonal-oekonomi/i/2Brpmv/usa-har-gaatt-til-nye-angrep-mot-houthiene-i-jemen


https://www.nrk.no/urix/tre-amerikan...dan-1.16737034
Sist endret av meitemark; 2. februar 2024 kl. 11:17. Grunn: lenkefix
Sitat av Tavlekritt Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Linkene virker ikke.

Ingen av disse artiklene (eller andre artikler) gir USA rett til å hevne seg, fordummende ordlegging. Hva er det du vil frem til?

Forskjellen på artiklene er at det er 2 helt forskjellige saker. Hva er det du vil frem til?

Har du egentlig lest de?

Amerikanske soldater drept i Jordan

USA har gått til angrep mot houthiene i Jemen
Kanskje disse er mer relevante:

- https://www.nrk.no/urix/nrk-svarer_-...ge_-1.16311858

- https://www.nettavisen.no/russland/n...s/5-95-1101343

- https://www.nrk.no/urix/nrk-svarer_-...ge_-1.16311858

- https://www.nrk.no/norge/nrk-svarer_...ina-1.15868004

Slik jeg ser det så er Norge strategisk viktig for Russland, visst de ønsker å angripe Danmark, Frankrike og Storbritannia.
Sist endret av einsteindragon; 2. februar 2024 kl. 09:23. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Alt det du henviser til er russland mot norge, kanskje du henviser til feil bruker? uavhengig av min kunnskap til å kjøre en hyperlink er vel da uvesentlig når du bare kan kopiere dem?
Sitat av Tavlekritt Vis innlegg
Alt det du henviser til er russland mot norge, kanskje du henviser til feil bruker? uavhengig av min kunnskap til å kjøre en hyperlink er vel da uvesentlig når du bare kan kopiere dem?
Vis hele sitatet...
Forstod ikke helt hva du mente der.
Poenget mitt var at for å angripe nevnte land som spesielt som England, så er det lurest å okkupere Norge først. Spesielt mtp. Skipstrafikken og Luftherredømme.

Henviste til deg for det du skrev ga ingen mening mtp. Russland VS Norge.
Sist endret av einsteindragon; 2. februar 2024 kl. 09:30.
Sitat av Dough Vis innlegg
Linkene virker ikke.

Ingen av disse artiklene (eller andre artikler) gir USA rett til å hevne seg, fordummende ordlegging. Hva er det du vil frem til?

Forskjellen på artiklene er at det er 2 helt forskjellige saker. Hva er det du vil frem til?

Har du egentlig lest de?

Amerikanske soldater drept i Jordan

USA har gått til angrep mot houthiene i Jemen
Vis hele sitatet...
https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i...har-ventet-paa

har du lest?
Sitat av Tavlekritt Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Den hevnaksjonen har ingenting med en russisk krig mot norden og europa.
Var derfor veldig forvirrende hva du mente.
Sitat av einsteindragon Vis innlegg
Den hevnaksjonen har ingenting med en russisk krig mot norden og europa.
Var derfor veldig forvirrende hva du mente.
Vis hele sitatet...
Nevnte aldri noe med russisk hevnaksjon?

Se tre-fire innlegg opp.
Sitat av Tavlekritt Vis innlegg
Nevnte aldri noe med russisk hevnaksjon?

Se tre-fire innlegg opp.
Vis hele sitatet...
Veldig vanskelig å skjønne hva du faktisk skal fram til.

USA ønsker å hevne seg, fordi basen dems i Jordan ble angrepet...?
Sitat av venstrehook Vis innlegg
Det er for sent å snyte seg når nesa er borte. All form for u-hjelp burde vært stoppet så lenge vi har et forsvar som er så svakt som det er i dag.
Vis hele sitatet...
For et noiete utsagn, DET BLIR IKKE UKRAINA I VESTEN noensinne, atomkrig er mer sannsynlig. Nettaviser gjør jo folk ekstra koko om dagen.