Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  19 2013
RoRoRoDinBåt
AtleCom's Avatar
Heisann, nå må jeg degradere til en bærbar PC igjen. Er så lei av å drasse rundt på denne gedigende klossen, så velger å selge den - Er bare et problem, aner ikke hvor mye jeg skal selge den for (på Finn.no).

Kjøpte alle komponenter og ekstra fra Dustin.no til omtrentlig 16.000, bygde altså selv. PC'en fungerer akkurat som den skal. Har hatt den i ca. 7 måneder.

SPESIFIKASJONER
---------------
- Kabinett: Fractal Design Fulltower Define XL USB 3.0 Black
- Hovedkort: Asus Crosshair V Formula 990FX AM3+ ATX
- Processor: AMD Phenom II X6 1100T (3.31 GHz) (anbefaler å bytte ut standard AMD vifte, lager mye lyd ved høyt press/temperatur).
- RAM: 4GB (Billig og lett å oppgradere)
- Grafikkort: Asus GTX 580 Matrix
- Strømforsyning: Corsair AX 850 Watt Professional Series Modular PSU
- HDD: Fujitsu HDD 500GB 3.5" SATA/300 7200RPM
- SSD: Kingston HyperX 120GB SATA/600 MLC Kit
- Operativsystem: Microsoft Home Premium SP1 64-BIT Engelsk
- Vifter: 3 foran, 2 bak (en kan monteres på siden).

EKSTRA INFORMASJON
------------------
- Kabinettet har plass til 10 HDD/SSD.
- Det følger med støvfilter til alle tre viftene foran og et til strømforsyningsvifta under kabinettet.
- Kabinettet har et spesielt materiale som absorberer lyden innenfra.
- Kabinettet har to innebygde 3.0 USB ports og to 2.0 USB ports, samt headphone jack og microphone jack.
- Den kjører blant annet Battlefield 3 og Modern Warfare 3 på høyeste grafikk uten lagg.


WINDOWS EXPERIENCE INDEX (Høyeste score er 7.9)
-----------------------------------------------
Processor: Calculations per second: 7.5
Memomry (RAM): Memomry operations per second: 7.5
Graphics: Desktop performance for Windows Aero: 7.9
Gaming graphics: 3D business and gaming graphics performance: 7.9
Primary hard disk: Disk data transfer rate: 7.9


- Så hvor mye tror dere jeg kan selge den for? Takk på forhånd :-)
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Du får nok solgt den for en 10-11tusen.
Maks 4-5k. Gammel og utdatert prosessor, maks helt OK grafikkort. Kabinettet er ikke typisk lan-kabinett med juletrelys etc, og derfor får du neppe solgt den på finn til 20k heller.
Ville ikke betalt mer enn 4k.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
et sted mellom 5 - 9 k tenker jeg. Alt avhengig av hvor godt du selger skapningen din.

Dog, er det en AX 850 uten coilwhine, er det et trekkplaster blant entusiaster som er på jakt etter mediacenter, billig pc eller noe i den duren.
Skjermkortet yter fortsatt meget bra den dag idag, selvom det er forrige generasjon. Mener Vangsfreaken her har samme, og han er tydeligvis strålende fornøyd!
Sist endret av CHillZoNE; 24. juni 2012 kl. 12:24.
PC'er er extremt vanskelig å selge, hadde en som jeg hadde betalt nesten 30K for som jeg tilslutt fikk solgt for 8500kr etter 3mnd på alle annonsesider jeg vet om.
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
et sted mellom 5 - 9 k tenker jeg. Alt avhengig av hvor godt du selger skapningen din.

Dog, er det en AX 850 uten coilwhine, er det et trekkplaster blant entusiaster som er på jakt etter mediacenter, billig pc eller noe i den duren.
Skjermkortet yter fortsatt meget bra den dag idag, selvom det er forrige generasjon. Mener Vangsfreaken her har samme, og han er tydeligvis strålende fornøyd!
Vis hele sitatet...
Tror ikke du finner en som ønsker bigtower som mediasenter.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
å gud... du registerte ikke "entusiaster" ?
Det er et bigtower, og kan fylles opp med disken og stues bort, da har du plutselig et NAS/Server/ymse og Mediacenter i en fei.

Det var forøvrig bare eksempler på målgruppen som kan være interessert i denne skapningen.
Beklager at du ikke klarte å tenke så langt, skal være mere konkret neste gang.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Hiv masse led-lys inni den, og skriv i tittelen på finn: EKSTREM GAMRER SELGES EKSTREMT BILLIG. Rette karen gir sikkert 10-12k
Jeg ville gitt maks 5k!
Men hvis du gjør sånn som toffer sier får du kanskje det dobbelte
Men problemet er kanskje kabinettet da.
7-8000 med god samvittighet uten å svindle. På finn kan du jo få 20 tusen for hvilken som helst PC som klarer BF3 på high...
Sist endret av Spirituell; 24. juni 2012 kl. 14:59.
Jeg kan gi deg 4500,- helst 4000,-
Cookie Monstah ^_^
de fleste som henger her på freak har litt mer peiling på pc enn ola nordmann, hvis rette fyren vil kjøpe den av deg kan du nokk få 10-12k, men du burde være forberedt på at du møter på en som kan litt om pc og som er ute etter å presse deg ned i pris pga halveis utdaterte komponenter
prøv deg på 10-12k på finn og spør her om noen presser deg så mye ned i pris at du blir mistenkelig
Sitat av CHillZoNE Vis innlegg
et sted mellom 5 - 9 k tenker jeg. Alt avhengig av hvor godt du selger skapningen din.

Dog, er det en AX 850 uten coilwhine, er det et trekkplaster blant entusiaster som er på jakt etter mediacenter, billig pc eller noe i den duren.
Skjermkortet yter fortsatt meget bra den dag idag, selvom det er forrige generasjon. Mener Vangsfreaken her har samme, og han er tydeligvis strålende fornøyd!
Vis hele sitatet...
hvor har jeg lagt det? finner bare igjen mitt 560TI artig at noen nevner meg da
Sitat av FatMan Vis innlegg
Du får nok solgt den for en 10-11tusen.
Vis hele sitatet...
Troll confirmed.
Sitat av Iluwu Vis innlegg
Troll confirmed.
Vis hele sitatet...
støter man på rett person får man fint 10k
5 - 8 k .....
Sist endret av hatemesomuch; 24. juni 2012 kl. 22:18.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
støter man på rett person får man fint 10k
Vis hele sitatet...
Tja, for en brukt stasjonær, husk at de "rette" personene bare kjøper mainstream produkter. Det vil si forbruksvare ala laptopper som varer maks 2 år om gangen! De kjøper ikke noe så smart som en stasjonær, så maks 8k, maks!
6-9K Ville jeg sagt er innenfor rimelighetens grenser. Dog så er det mange konfirmanter på Finn som sikkert hadde kasta fra seg 12-14k for den. Med de spesifikasjonene så vil maskinen fortsatt kunne spille de fleste spill fremover på høyeste grafikk oppløsning (med måte på div skygge innstillinger og annet krevende bling bling). Husk også at det er mange fjortisser som tisser på seg bare de ser at maskinen har en SSD innstallert også!
Sist endret av Steeler; 24. juni 2012 kl. 23:15.
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
hvor har jeg lagt det? finner bare igjen mitt 560TI artig at noen nevner meg da
Vis hele sitatet...
Meh... Kom på at det var "Roflcopter" som hadde den løsningen. HEHE!

Fikk TS solgt skapningen sin?