Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 1455
Mistet mobilen min ute i natt. Den er påslått og har ikke noe lås, men sim-kortet er deaktivert.

Finnes det en måte å få slettet innholdet på mobilen?
Vil innholdet bli slettet når jeg får et nytt sim-kort?

Mener å ha hørt at innholdet vil bli slettet når det gamle sim-kortet blir deaktivert.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Du sier lite om hvilken type telefon dette er. Om det er en eller annen smartphone, så kan innholdet slettes via respektive løsninger. Google det.
Innholdet slettes ikke ved nytt simkort.
Innholdet blir ikke slettet. Med feks find min iTelefon kan du fjernslette telefonen
Trådstarter
Sitat av Magisk Vis innlegg
Du sier lite om hvilken type telefon dette er. Om det er en eller annen smartphone, så kan innholdet slettes via respektive løsninger. Google det.
Innholdet slettes ikke ved nytt simkort.
Vis hele sitatet...
Det er en nokia c5, ikke noe smartphone.
Måken's Aspirant
Fleff's Avatar
Donor
Du kan nok ikke wipe denne med mindre du har noe tredjeparts programvare som støtter dette på den. (Slik som F-Secure, du kan wipe, låse og spore telefonen, men regner med du ikke hadde dette installert?)

Beklager.
Trådstarter
Sitat av Fleff Vis innlegg
Du kan nok ikke wipe denne med mindre du har noe tredjeparts programvare som støtter dette på den. (Slik som F-Secure, du kan wipe, låse og spore telefonen, men regner med du ikke hadde dette installert?)

Beklager.
Vis hele sitatet...
Har nok ikke noe slikt program på mobilen nei...
Får vel se om noen klarer å spore den opp. Hvem er det som kan spore den opp? Tror dere butikken jeg kjøpte mobilen fra kan deaktivere den på en eller annen måte?

Fant en tjeneste som heter Lociloci, men da må det vel være lagt inn på mobilen på forhånd?

Edit: har snakket med politiet, men det eneste de sa jeg kunne gjøre var å anmelde det
Sist endret av Azarat; 1. mai 2012 kl. 21:25.
Alt her i li-hi-vet!
Magisk's Avatar
Du må nok dessverre anse telefonen og informasjonen du hadde på den som tapt da. Når du anmelder saker blir IMEI sperret i et internationalt register som gjør mobilen ubrukelig, og dette må du gjøre uansett om du har forsikring på telefonen/har tenkt til å bruke innbo/reiseforsikringen din.
Anmeld saken til politiet slik at du har noe på det rene iallefall.
Sitat av Azarat Vis innlegg
Har nok ikke noe slikt program på mobilen nei...
Får vel se om noen klarer å spore den opp. Hvem er det som kan spore den opp? Tror dere butikken jeg kjøpte mobilen fra kan deaktivere den på en eller annen måte?

Fant en tjeneste som heter Lociloci, men da må det vel være lagt inn på mobilen på forhånd?

Edit: har snakket med politiet, men det eneste de sa jeg kunne gjøre var å anmelde det
Vis hele sitatet...
De eneste som kan spore opp telefonen din er Mobiloperatøren, men da må politiet be dem om å gjøre det.

Ettersom det gjerne fører til at de finner gjerningsmannen slik at de ikke kan henlegge saken på bevisets stilling (henlegge saken = mye mindre jobb) så velger politiet ofte å ikke be mobiloperatøren om å spore opp telefonen.
Sitat av petterpan2 Vis innlegg
De eneste som kan spore opp telefonen din er Mobiloperatøren, men da må politiet be dem om å gjøre det.

Ettersom det gjerne fører til at de finner gjerningsmannen slik at de ikke kan henlegge saken på bevisets stilling (henlegge saken = mye mindre jobb) så velger politiet ofte å ikke be mobiloperatøren om å spore opp telefonen.
Vis hele sitatet...
Sånne "jeg hat er politiet"-holdninger kan du vel holde deg for deg selv.

Jeg er ganske sikker på at det er en annen bedre grunn til at å leite etter telefoner ikke blir prioritert.
For eksempel, ønsker jeg heller at politiet skal bruke sine ressurser på å lete etter en overgrepsmann, enn telefonen din du ikke klarer å passe på.
Sist endret av MrCryptical; 2. mai 2012 kl. 09:38.
Sitat av laxzzi Vis innlegg
Sånne "jeg hat er politiet"-holdninger kan du vel holde deg for deg selv.

Jeg er ganske sikker på at det er en annen bedre grunn til at å leite etter telefoner ikke blir prioritert.
For eksempel, ønsker jeg heller at politiet skal bruke sine ressurser på å lete etter en overgrepsmann, enn telefonen din du ikke klarer å passe på.
Vis hele sitatet...
Jeg nærer virkelig ikke noe hat mot politiet, men synes at det er et problem at det snart bare er drapssaker de evner å etterforske.

Mobiltelefontyverier stikker seg spesielt ut ettersom det er så eksepsjonelt ENKELT å oppklare.
Hørt at hvis du drar til politistasjonen og gir dem imei- nummeret så stenger de hele telefonen for deg.
Trådstarter
Har snakket med butikken som solgte butikken, mobilleverandøren (telenor) og politiet. Kom fram til at det ikke går an på noe som helst måte å slette innholdet på mobilen. Det går heller ikke an å spore opp mobilen med mindre det hadde vært installert et sporingsprogram på mobilen på forhånd.
Eneste vi kunne gjøre var å deaktivere sim-kortet osv. så mobilen er helt ubrukelig.

Har dog kjøpt iPhone 4s, så da er jeg storfornøyd
Blir lås på mobilen, sporingsprogramvare og regelmessig backup nå