Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1077
Hei trenger litt råd fra noen som har litt mere peiling en meg med en liten sak.
Det har seg altså sånn at jeg har en liten regning jeg sliter med og få betalt,og det fikk i dag et brev om at det blir vidresendt til inkasso om jeg ikke får betalt denne regningen innen 2 uker. Det er snakk om ca 1500 kr.

Grunnen for dette er at jeg går på skolen og er for tiden arbeidsløs og har hatt litt problemer med økonomien en liten stund og har derfor brukt mastercardet som jeg har fått regning på.

Så det jeg lurer på er om det finnes noen muligheter for feks en utsettelse på dette eller lignende

takker for alle svar.
ttj
Trip Time Journey
ttj's Avatar
Har du prøvd å ringe banken din om du kan utsette regningen ?
Vist du ringer dem og forklarer statusen så tror jeg nok du får en grei deal angående den saken..
Unlicensed Surgeon
Tar du tar kontakt på telefon er de aller fleste (untatt staten) veldig behjelpelige med å ordne nedbetalingsløsninger / betalingsutsettelser. Det gjelder både når saken har gått til inkasso, og før den har gått til inkasso. Det værste du kan gjøre er ingenting. Ring og forklar situasjonen, så er som sagt de fleste behjelpelige med å ordne en løsning som fungerer for begge parter.
Sist endret av dafog; 28. mars 2011 kl. 20:05.
Du tar deg bryet med å vente på at du skal få advarselsbrev og så skriver du HER på nFF for å spørre om det er mulighet til å utsette regningen?!?

NEI, VI KAN IKKE UTSETTE REGNINGEN DIN!


Ta kontakt med de som har sendt deg denne vakre regningen, si at du får inn penger den XX. april og at du vil betale regningen da, og hør om du kan få utsatt den til da.
I 99% av tilfellene vil du da bli møtt med åpne armer og få et ja tilbake.
Du trenger ikke hjelp med banken. Du trenger hjelp med økonomien. Sånne smartinger som deg som ender opp på luksusfellen. Men du skal jo ha litt skryt for at du søker løsninger på problemet ditt(selv om løsningen var åpenbar).

Protip: Ikke bruk penger du ikke har. Å leve på under 100kroner dagen er faktisk ikke så veldig vanskelig. Å betale en regning på 1500kroner når du har null kroner på konto og samtidig er arbeidsløs, det er derimot vanskelig.
Trådstarter
13 2
hyggelig at dere deler meninger når dere absolutt ikke vet annet en det som er skrevet i innlegget mitt. Personlige meninger kan dere holde for dere selv og heller svare normalt på spørsmålet jeg skibblet ned her.
Uansett takk for serriøse svar får vell prøve og ringe banken i morgen.