Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 8024
Sitat av Blackspot Vis innlegg
Ingenting, jeg mente journalist.
Vis hele sitatet...
Er det en Journalist som bestemmer hva som skjer videre i saken?
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Er det en Journalist som bestemmer hva som skjer videre i saken?
Vis hele sitatet...
Er ikke sikker... pappa mente på det var slik. Hvem bestemmer da mener du?
Up
Very Important Pyrotechnician
Up's Avatar
Pappa'n din tror en journalist som bestemmer om saken blir henlagt eller ikke?
Herlighet da.. Slutt med dette spillet. JURIST. Der, jeg sa det.
Sitat av gilde Vis innlegg
La oss bare skyte jævlene så de vet bedre neste gang!
Vis hele sitatet...
Jeg hadde egentlig ikke lyst å quote deg, men jeg måtte bare. Jeg føler ikke engang å "svare" på det andre du skrev, da det ble rett og slett for meg, helt sinnsykt idiotisk, dumt, ugjennomtenkt og alle andre ord som passer til det du skrev.

Håper det bare var kødd eller at du ikke var deg selv når du skrev det der. Siden det du har er ett helt sinnsykt syn på saken.

Og ja, jeg synes de skal selvfølgelig få en mulighet å ta utdannelse i fengsel, da de som har vært litt ute på kjøret faktisk føler at de kan skaffe seg en skikkelig jobb de kan trives i samt faktisk ta vekk muligheten til å stjele noe for å få penger.
Jeg er enig med det gilde sa.

Dersom dere var i tvil i all ironien:

At man selvfølgelig bør gjøre noe med de kriminelle, men at de har blitt sånn på grunn av samfunnet og miljøet (blant annet), ikke bare fordi "de er noen jævler".

Det er ikke alle som kan rehabiliteres, men man kan ikke heller dra alle under en kam. Hvis en voldsmann ikke kan rehabiliteres og bli et bedre menneske, da bør alle voldsmenn ble sperret inne for livstid?

I så fall hadde det nok heller vært bedre med et "three strike"-system, hvor du får livstid eller lang straff dersom du har tre strafferettslige lovbrudd. Slike lovbrudd er ikke noe som kan skje "ved et uhell" flere ganger. Ved mange gjentagelser ser man at man ikke kommer noen vei.

Men ja.. mye å veie for og i mot her. Det er jo også samfunnsøkonomiske aspekter her. Straff skal også virke avskrekkende samt samfunnet skal sikres.
Endelig noen som går lovens vei i saker som dette!

Skjeldent man ser sånt her på nFF synes jeg. Så lenge du annmelder og gir den informasjonen de ber om, så skal de nok få det de skal ha.

Du sier du vet hvem det er, da er det jo bare 1 avhør borte?

EDIT: Innlegg NR.666!
Sist endret av random42099; 26. mai 2010 kl. 01:23.
Sitat av eskil2k Vis innlegg
Jeg hadde egentlig ikke lyst å quote deg, men jeg måtte bare. Jeg føler ikke engang å "svare" på det andre du skrev, da det ble rett og slett for meg, helt sinnsykt idiotisk, dumt, ugjennomtenkt og alle andre ord som passer til det du skrev.

Håper det bare var kødd eller at du ikke var deg selv når du skrev det der. Siden det du har er ett helt sinnsykt syn på saken.

Og ja, jeg synes de skal selvfølgelig få en mulighet å ta utdannelse i fengsel, da de som har vært litt ute på kjøret faktisk føler at de kan skaffe seg en skikkelig jobb de kan trives i samt faktisk ta vekk muligheten til å stjele noe for å få penger.
Vis hele sitatet...
Neste gang, les gjennom det jeg skrev en gang til; hva slags ord som er brukt etc. Også lurt å lese det jeg quotet. Internet ironi er ikke lett. Du kan feks også lese noen av innleggene mine jeg har hatt tidligere i tråden. Forklarer da mitt synspukt på saken.

Now; back to the case.
Hahaha flaut! Jeg har vært helt borte når jeg skrev tydligvis xD Sikkert et snev for mye MK undervisning.
▼ ... mange måneder senere ... ▼
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
Endelig noen som går lovens vei i saker som dette!

Skjeldent man ser sånt her på nFF synes jeg. Så lenge du annmelder og gir den informasjonen de ber om, så skal de nok få det de skal ha.
Vis hele sitatet...
Det endte med bot på flere tusen for skyldige. Dette skjedde i begynnelsen av januar 2011 (jeg oppgir ikke hvor mye). Det vil si at saken har hatt et hendelsesforløp fra mai 2010 til 2011 altså 7 måneder. Kompisen min fikk en liten slant til erstatning og han er fornøyd.

Så annmeld! Jeg vet at det svei med boten for den det gjaldt
Sist endret av Pheromone; 4. april 2011 kl. 16:59.
Har skjønt det slik at mange slike episoder blir henlagt. Men når jeg ser på "Politiet" på tv at hvis personen som blir banka opp ikke vil anmelde, gjør politiet.

Skjønner meg ikke på det, og ikke på Norge og Norske lover for den del heller