Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  60 8022
Hey!

Det som skulle bli en fin russefeiring endte i at kompisen min havna på legevakta med sting rundt øyet. Det som hendte var at typen til ei på russebilen trua meg og smalt meg inn i døra på en bil og sa noe om at jeg ikke skulle kødde med dama hans. Kompisen min hoppa inn mellom oss og sa jeg ikke hadde gjort noe hvorpå han ble slått ned og sparka mens han lå nede.

Ei jente jeg kjenner stod heldigvis med bil like utenfor og kjørte oss på legevakta. Vi har vitner og bildebevis av skadene for den blinde volden.

Jeg skal annmelde dette i morgen. Noen med erfaringer om hvordan slike saker blir behandlet/ordnet opp i?
har ikke vært i lignende situasjon heldigvis, men ville bedt legen ta bilder av skadene da dette fungerer mye bedre som bevis i en eventuell rettssak.
Henlagt... Garantert!
Jeg og en kompis ble slått ned av noen tullinger her ute en kveld. Politiet har evig med ting på de fra før, og den saken ble henlagt før vi fikk fortalt oss ferdig.
Ca samme skjedde med en i russebilen vår, lite ble gjort fra politiet sin side. Selv om han fikk hjernerystelse og lå på sykehuset.
Sist endret av MikeHunt; 15. mai 2010 kl. 04:13.
Kommer helt ann på om personen som startet det hele er en kjenning av politiet, en jeg kjenner ble spurt om han vennligst kunne anmelde en person som slo han ned.
Min teori ivertfall
Vet ikke hvordan det er andre stedet i landet, men i Bergen er politiet slappere enn tissen min når jeg tenker på bestemor.

De gidder ikke å løfte en finger. Da jeg og kompissen min ble slått ned så ringte vi politiet tre ganger, og etter tre timer så fikk vi beskjed om at de kanskje kunne sende en bil. Den bilen kom aldri...

Sitat av Holmen Vis innlegg
Kommer helt ann på om personen som startet det hele er en kjenning av politiet, en jeg kjenner ble spurt om han vennligst kunne anmelde en person som slo han ned.
Min teori ivertfall
Vis hele sitatet...
Les min post
Hmm har hatt endel slike hendelser hvor kompiser av meg ble slått ned på byen, mistet tenner og måtte sy flere sting div plasser. Dog kommer jeg fra en liten plass hvor alle vet hvem alle er. Alle gangene som har blitt anmeldt, har personene måtte betale erstatning for eventuelle kostander (tannlege,transport,klær osv.) Dersom det går så langt at det blir rettsak noe jeg ikke tror det blir i ditt tilfelle så må personen såklart betale kostnadene for det også.

Men det kan godt bare være at politiet hvor jeg kommer fra har lite å gjøre, siden politiet kommer som oftest til bunns i slike saker her.
Sist endret av blazarn; 15. mai 2010 kl. 04:20.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Vet ikke hvordan det er andre stedet i landet, men i Bergen er politiet slappere enn tissen min når jeg tenker på bestemor.

De gidder ikke å løfte en finger. Da jeg og kompissen min ble slått ned så ringte vi politiet tre ganger, og etter tre timer så fikk vi beskjed om at de kanskje kunne sende en bil. Den bilen kom aldri...



Les min post
Vis hele sitatet...
Henlagt ja. De har vell viktigere ting å drive med
Men slåsting og sånt er noe som ikke blir sett på så alvorlig som det skulle her i vertfall.
Han var alene mot dere 2 eller? Sorry kompis, men her synes jeg virkelig at dere bare skulle hoppet på han og gitt han juling. Kanskje enklere sagt enn gjort hvis han er et jævla monster, men jeg har mine tvil til at en på 18(?) er et jævla monster.

Uansett kommer du dessverre ingen vei med dette (derfor jeg skrev det jeg skrev over) da det har skjedd et dusin antall slike saker idag og politet rett og slett ikke har ressurser nok. Kjipt, men slik er det selv i "verdens beste land".
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Henlagt... Garantert!
Vis hele sitatet...
Det er slettes ikke sikkert at denne blir henlagt bare fordi at du var uheldig.

Dette er et grovt lovbrudd, en såkalt § 229 andre ledd.
En legemsbeskadigelse er et lovbrudd som i utgangspunktet skal føre til relativt streng straff.

Med vitner, gjerningsmenn som er tidligere dømt og voldsoffer som har rent rulleblad vil dette nesten garantert gi fengsel på minst 60 dager.

Hvis ikke kan man anke.
Dette er ikke på det vanlige grunnlaget, men fordi at man skal begynne å innføre en ny straffepraksis i norsk rettssystem.

Vold skal bli slått ekstra hardt ned på i fremtiden, en slik hendelse som du beskrev kan fort føre til at voldsmannen får 5 måneder i kasjotten kontra de vanlige 60 - 120 dagene som er typisk i dag.
Dette lovforslaget er vedtatt og er på dette tidspunkt på vei inn i rettsalene, men det er heller tvilsomt at det vil gjøre sitt inntog i en tingrett med det første.
Vanligvis starter dette i høyesterett og etter en stund blir det normalt i de andre instansene også.
Lagmannsretten og tingretten.
Derfor er det lurt å anke dersom du føler at han ikke får nok straff.
Det er alltid trist med saker som denne, men de fleste blir henlagt, og selv om det kanskje ikke er særlig trøst i seg selv, kan du i det minste vite: Et menneske som tyr til den type oppførsel er svært redd, han er redd "dama" skal gå fra han og dermed blir ethvert annet hannkjønn en trussel. Jeg kunne også påstått at slik oppførsel ender med at "dama" dumper han uansett, noe som også er en liten trøst Dessuten lukter det alkohol inni bildet, og de fleste blir svært primitive når de drikker..Ikke at det er en unnskyldning, men igjen en liten trøst..
Vel, dere har vitner og dere vet hvem karen er, da er det plutselig litt enklere (kanskje enkelt nok til at politiet ikke henlegger med en gang). Uansett er det verdt å anmelde, om enn kun for at han som slo ned kompisen din skal få svette litt når han blir kalt inn til avhør. Hvem vet, kanskje han lærer at det ikke er så lurt å være en sjalu ape som slår ned folk ...
kontakt advokat å få advokaten til å hjelpe dere med å anmelde fyren for legemsbeskadelse. (eller hvordan det nå skrives)
blir tatt mye mer seriøst om man vifter med et advokatbrev en om man bare ringer polititet å sier man ble slått ned ;P
Sitat av Zarathustra Vis innlegg
Det er alltid trist med saker som denne, men de fleste blir henlagt, og selv om det kanskje ikke er særlig trøst i seg selv, kan du i det minste vite: Et menneske som tyr til den type oppførsel er svært redd, han er redd "dama" skal gå fra han og dermed blir ethvert annet hannkjønn en trussel. Jeg kunne også påstått at slik oppførsel ender med at "dama" dumper han uansett, noe som også er en liten trøst Dessuten lukter det alkohol inni bildet, og de fleste blir svært primitive når de drikker..Ikke at det er en unnskyldning, men igjen en liten trøst..
Vis hele sitatet...
Jeg skrev posten min i går litt beruset og gikk å la meg. Skal svare alle nå.

Det som skjedde var at dama hans hakka ned på meg hele kvelden og oppførte seg som ei jævla bitch. Hun kalte meg homo og gikk rundt å snakka om hvor jævlig treig jeg var å hente dem (jeg var ikke sjåfør engang, jeg drakk). Aksepterte faktisk oppførselen da jeg vet hvordan hun er. Vi satt inne i russebilen og jeg tok meg en røyk og blåste på hun to ganger i håret. Hun åpner døra, går ut og smeller den igjen.

10 minutter senere går jeg ut og typen hennes kommer bort til meg og vil prate med meg. Her virker han faktisk bare ganske koslig. Jeg prater med han om hvordan han har hatt det i kveld og om han har truffet noen kjentfolk. Han svarer på dette og plutselig skifter han oppførsel. Han drar tak i meg og smeller meg inn i en russebil hvorpå han truer meg om at jeg skal faen ikke kødde med dama hans En kompis av meg kommer å ber han slippe taket. Typen svarer med at han ikke skal skade meg han skal bare snakke. En enda bedre kompis kommer og tar tak i typen og spør hva faen han holder på med da jeg ikke har gjort en drit. Dette ender med at kompisen min blir slått ned og sparka mens han ligger nede.

Jeg blir helt forvirra og går min vei for å finne hjelp. 10 meter lenger borte i veien står dama hans bak en russebil som om hun har planlagt hele greia. Jeg ignorerer henne og fortsetter. Finner ei bekjent i en privatbil og får henne til å vente på kompisen min. Vi skal vekk herfra. Legevakta fiksa opp øyet og han måtte komme tilbake for å sjekke brudd i kjeven (snakka med han nå, null brudd).

Nok en gang; vi kjenner fyren, har flere vitner og masse bilder av skadene som vi tok rett etter det skjedde. Da er det vel stor mulighet for at saken ikke blir henlagt?
Jeg ville helt klart anmeldt det, enten så blir det henlagt eller så får han erstatning.
Pip-Boy 3000
Grimdoc's Avatar
Donor
Sitat av Blackspot Vis innlegg
Nok en gang; vi kjenner fyren, har flere vitner og masse bilder av skadene som vi tok rett etter det skjedde. Da er det vel stor mulighet for at saken ikke blir henlagt?
Vis hele sitatet...
Vi kan ikke vite noe som helst om det vil bli henlagt eller ikke. Men jeg har stor tro på at de vil se på saken din, ettersom det er ganske grovt lovbrudd.

Gå til politiet og forklar det slik du gjorde i din siste post.
Det skader ikke å vise bildene til politiet heller.
Kontakt fyren, det er jo tydeligvis en bekjent av dere. Kanskje dere får skværet opp også.
Forlang at han dekker utgifter om det ble noe på legevakta.
Jeg kommer fra en rimelig stor by, og i de tilfellene vennene mine har anmeldt slike saker så har alt ordnet seg. Så ikke la deg bli demotivert av de som sier den garantert vil bli henlagt.
Ja drit i de som sier det kommer til å bli henlagt, vold fortjener å bli straffet for all it's worth!
Anmeld idioten.
Enten blir saken henlagt, eller så får det konsekvenser for fyren.
Det er verdt en tur på stasjonen.
Sist endret av Kimer28; 15. mai 2010 kl. 18:54. Grunn: Skriveleif ^^,
Jeg har et annen erfaring med politiet enn de fleste andre her. Jeg fikk et slag i trynet i jul, og fyren fikk 45 dagers ubetinget. Og en lignende episode for to år siden, resulterte i samfunnsstraff for gjerningspersonen. Har kanskje noe med at Hønefoss ligger på toppen når det gjelder oppklaringer i voldssaker
Sitat av Blackspot Vis innlegg
Dette ender med at kompisen min blir slått ned og sparka mens han ligger nede.

Jeg blir helt forvirra og går min vei for å finne hjelp.
Vis hele sitatet...
Håper virkelig du hjelper kompisen din neste gang, han stilte opp for deg, så ligger han ned på bakken og blir sparka på, og du bare går vekk!?

Greit nok, du går for å hente hjelp, men gjør det da etter du/dere har fått vekk typen! Slik at kompisen din ikke ligger på bakken og blir sparka ned uten hjelp.
Sist endret av eskil2k; 15. mai 2010 kl. 21:46.
Sånn at enda flere personer kunne blitt skadet? Sunn og fin holdning du har der.
Akkurat i denne sammenhengen tror jeg heller vi skal gå for at de er to som tar støyten enn at en bare skal ligge som en henslengt biteklut som blir sparket og slått.
Etter min mening skal vi være forsiktig med å si hva som var lurt eller ikke i akkurat denne situasjonen, siden vi ikke var der. Kan godt hende at det lureste var å stikke av og heller skaffe hjelp, kunne blitt mye verre hvis TS gikk bort å skulle ordne opp igjen. Altså det er umulig for oss å si hva som er rett og ikke siden ingen av oss utenom TS var der (mest sansynlig :P)
Anmeld, men skjønner ikke hvorfor noen skal være så sykt overbeskyttende over dama si, hun snakka jo med dere, ikke blowjoba dere. Også skal de alltid slåss for dama, jeez for en verden.
Det er tøys at slikt nødvendigvis blir henlagt. En venn av meg ble slått ned med flaske på fest, da han brøt inn i en slåsskamp. Det gikk helt til rettssak. Tok ikke særlig lang tid heller.
Jeg havna også på legevakta etter å ha blitt slått ned i fjor. Saken ble behandlet i konfliktrådet nesten 1 år senere, så det tok sin tid. Jeg søkte om erstatning når saken var ferdig behandlet, men har ikke fått vite noe mer enda.
Han som slo meg skjedde det ikke så mye med. Han er bare på en 2 års lang prøvetid.
Lover deg, når det dette er standar i vennegjengen hos meg! Når noen blir angrepet, kommer alle og hjelper!
Spiller hockey, og der er det alle for en. En på laget vårt havnet i en slosskamp - massefight med engang! Laget vårt vinner alltid disse fightene
Sitat av EivindH Vis innlegg
Lover deg, når det dette er standar i vennegjengen hos meg! Når noen blir angrepet, kommer alle og hjelper!
Spiller hockey, og der er det alle for en. En på laget vårt havnet i en slosskamp - massefight med engang! Laget vårt vinner alltid disse fightene
Vis hele sitatet...
Jeg skjønner ikke helt hvordan dette har noe med det trådstaret spør om å gjøre, men det er kult.
Prøvetid kan faktisk være en god ting på enkelte mennesker.
Da kan de gå rundt og reflektere over at de har gjort noe som er galt og hvis de begår flere lovbrudd så vil det bli slått hardt ned på.
Etter endt prøvetid kan muligens den tidligere kriminelle være "rehabilitert".

Men de kan også bare gi faen i det meste og bare buse på med alskens dumme stunt som fører dem i dfengsel relativt kort tid etter at dommen er avsatt.

Eucaa, hvordan søkte du?
Gjennom regresskontoret eller har bare advokaten din sendt ut et skriv til den voldsdømte der han anbefaler at han betaler en gitt sum?
Det er vanlig at advokaten din gjør dette i første omgang med en nokså romslig tidsfrist.
Går ikke dette voldsofferets vei vil advokaten vanligvis sende en søknad gjennom regresskontoret som vurderer saken.
Mener de at det er grunnlag for at erstattning skal utbetales så vil de betale deg pengene rimelig fort for så å sette Statens innkrevingssentral i Mo i Rana på saken for å vri pengene ut av voldsmannen.

Denne pådømmelsen er ikke mulig å anke så vidt jeg har forstått.
Jeg hadde ikke advokat. Noen måneder etter at jeg hadde anmeldt, kontaktet politiet meg og jeg fikk velge mellom å behandle saken i konfliktsråd eller å ta det til retten. Skrivet jeg trengte for å søke om erstatning fikk jeg når jeg anmeldte saken. Jeg er faktisk ikke helt sikker, men det var vel kanskje gjennom regresskontoret?(Jeg fikk hjelp av en politimann jeg kjenner til å gjøre dette, siden jeg var 16 år)
Gig
Naturlig Talentløs
Gig's Avatar
2 år prøvetid for å bruke umotivert(?) vold mot andre mennesker? og ingenting mer? bot?

Jeg fikk 2 år prøvetid for omsetning av nesten 400g brunt og noe annet pjusk som ikke var vesentlig, vold mot andre personer er vel 18ganger værre?
Norske rettsystemet kunne trengt en oppdatering, det blir bare for dumt.

Norsk rettsystems rettferdighet = 404 File not found
Sist endret av Gig; 18. mai 2010 kl. 02:29.
Enig med Gig i posten over. Straffen på å oppbevare ett Mildt rusmiddel er nesten like ille som å påføre andre fysisk skade.

Hvor er Logikken i dette?..
Sist endret av Fr0zenFl4wE; 18. mai 2010 kl. 02:28.
Det norske rettsvesenet oppfordrer indirekte til voldsforbrytelser. Straffene for overfall og voldtekt (og drap?) er altfor milde. Med strengere straffer hadde kanskje folk tenkt seg litt mer om før de overfaller/mishandler noen.

Norsk fengselcelle:
http://cheapoairbuzz.files.wordpress.com/2009/02/hotel-room.jpg
Det kan se ut som om du har et stort problem med å skilne mellom straff og rehabilitering. Vil du at mennesker skal stenges inn i bur og sitte å dyrke eget sinne eller vil du at kriminelle skal bli kvitt sine antisosiale tendenser?
Sitat av Franklin Vis innlegg
Det kan se ut som om du har et stort problem med å skilne mellom straff og rehabilitering. Vil du at mennesker skal stenges inn i bur og sitte å dyrke eget sinne eller vil du at kriminelle skal bli kvitt sine antisosiale tendenser?
Vis hele sitatet...
Jeg ser dette argumentet, men jeg har fortsatt problemer med at vi bruker så hinsidig mye ressurser på idioter som ikke har klart å følge loven, mens de som blir banket ned heller bare må leve med det. Hva er rettferdigheten her?
Vil veldig gjerne vite dine kilder for det bildet der BelzeBob. Og Skeid, disse "idiotene" begår som vanlig litt større forbrytelser en å banke ned noen. Er det riktig å låse de inn og behandle de som dyr, eller faktisk drive med rehabilitering og prøve å gjøre noe med de? Skulle vi kuttet hele budsjettet og heller bygd et lite fasilitet med 2 meters gjerder som sikkerhet?

Det koster masse å drive fengsler. Ansatte, fanger som bor der, sikkerhet, strøm etc. Hva så om det brukes endel penger for å heve standarden og forsøke å interessere fangene med diverse fagbrev så de blir interessert i noe og kan dermed bli tatt opp fortere av samfunnet som fører til at deres deltagelse i samfunnet tar fortere tid. Er det så dumt å heve bygge standarden så at bygget holder 15 - 20 år lenger? Du må fortsatt huske at dette fremdeles er et fengsel, du burde prøve å bo 7 år i et av disse "Norske fengselcellene" som du kaller de.

Tror ikke voldtektsmenn blir bedre i huet av å sitte i en liten møkkete celle med 5 andre kriminelle.

Jeg er iallefall stolt over å ha gode fengsler her i Norge, og også ha blitt kåret for å ha verdens mest humane fengsel.

Ser ikke ut som luksus for meg. Ville ikke byttet ut frihet for 5 års "gratis" bosel i denne cella
(En vanlig fengselscelle på Ila.)
http://hjorthen.org/wp-content/uploads/2008/04/celle.jpg
Selvfølgelig skal de ikke leve som dyr, og som jeg selv sa "Jeg ser dette argumentet"! Det jeg ville presisere er at fokuset er dratt helt fra å beskytte lovlydige som blir utsatt for vold og kriminaltet (JA, jeg vet det er untak etc etc etc), til å rehabilitere de som faktisk brøt loven. Jeg tror ikke det kommer til å lønne seg i lengden å underprioritere de som gjevnt betaler skatt og blir utsatt for kriminaltet, mens man skal gi penger for å forebedre forholdene til de som begår forbrytelser og ofte ligger på siden av samfunnet. Ja, for samfunnet er det best om vi klarer å rehablitere disse så godt som mulig, men det vokser en urettferdighetsfølelse blant mange folk som blant annet gjør at faller på de enkle løsninger - som å stemme FRP diskutert i en annen tråd her. Lite smart spør du meg.
Hvorfor kan de ikke få råtne bort? Hvorfor ikke forlenge straffene med 10 gangen? Hvorfor ikke innføre dødstraff for pedofile og drapsmenn? Norske fengselstraffer er helt latterlige. Er ikke uten grunn vi blir innvardert av polakker og andre øst-europeiske vinnins-forbrytere.
Når folk er kompatible til å krysse den grensen som forvolder andre mennesker hard, har eg ikke sympati for lenger, bare ved selvforsvar for seg selv og sin eiendom.
Ville ikke latt barna leke med en pedofil en, selv om han hadde vært innsatt i lenger periode? Eller er dere så god-truende at man blir "helbredet" i fengselet?
Nei, lag lenger fengselstraffer, og la kriminelle få føle hvordan er å bli straffet for sine handlinger!!
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av pontiac Vis innlegg
Hvorfor kan de ikke få råtne bort? Hvorfor ikke forlenge straffene med 10 gangen? Hvorfor ikke innføre dødstraff for pedofile og drapsmenn? Norske fengselstraffer er helt latterlige. Er ikke uten grunn vi blir innvardert av polakker og andre øst-europeiske vinnins-forbrytere.
Når folk er kompatible til å krysse den grensen som forvolder andre mennesker hard, har eg ikke sympati for lenger, bare ved selvforsvar for seg selv og sin eiendom.
Ville ikke latt barna leke med en pedofil en, selv om han hadde vært innsatt i lenger periode? Eller er dere så god-truende at man blir "helbredet" i fengselet?
Nei, lag lenger fengselstraffer, og la kriminelle få føle hvordan er å bli straffet for sine handlinger!!
Vis hele sitatet...
Kvifor sauser du sammen vinningskriminalitet, voldskriminalitet, affekthandlinger og overgrep i ei suppe? Er ikkje det betre å skilje litt mellom ulike typer kriminalitet?

Og kva grunnlag har du for å anta at lenger straffer fungerer spesielt godt, utover å koste samfunnet meir?
Vel, absolutt alt hadde vel vært bedre enn det er idag, siden politiet ikke har ressuerser til å etterforske og gjøre noe. Fengslene er stappfulle, så kriminelle blir løslatt, straffene er bare en stor vits og bøtsatsene for lave.
Når man forvolder en annen skade, så mener eg at det skal svi hardt, ikke bare en bot på 1500,- og kanskje samfunnstraff i 15-20 dager, selv dette er ei streng straff.
Hadde det vært noe mer som 4-5 år min, for skade annen person hadde det begynt å ligne noe

Absolutt enkleste hadde jo vært å kappet av hendene på tyver, som de fortsatt gjør noen plasser.
Og dødstraff for drapsmenn

Min mening og står eg for. At folk blir provosert, så ok.
Hvorfor i helvete skal vi syns syndt på folk som ikke klarer å oppføre seg og holder seg i skinnet!
Neutral Good
Mith's Avatar
Folk blir ikke provosert. De bare forstår at du ikke er egnet til å være med å bestemme her i samfunnet og da kan du bare fortsette å argumentere på den måten, nettopp fordi ingen bryr seg om hva du mener.
Sitat av pontiac Vis innlegg
Når man forvolder en annen skade, så mener eg at det skal svi hardt, ikke bare en bot på 1500,- og kanskje samfunnstraff i 15-20 dager, selv dette er ei streng straff.
(...)
Absolutt enkleste hadde jo vært å kappet av hendene på tyver, som de fortsatt gjør noen plasser. Og dødstraff for drapsmenn.
Vis hele sitatet...
La oss ikke begynne å kutte av kroppsdeler bare fordi straffenivået for en del forbrytelser er for lavt her i landet. Det finnes faktisk en mellomting her.

Det som er enda verre en slappe strafferammer er slapt politiarbeid. Håper denne saken ender godt
Sitat av pontiac Vis innlegg
Hvorfor kan de ikke få råtne bort? Hvorfor ikke forlenge straffene med 10 gangen? Hvorfor ikke innføre dødstraff for pedofile og drapsmenn? Norske fengselstraffer er helt latterlige. Er ikke uten grunn vi blir innvardert av polakker og andre øst-europeiske vinnins-forbrytere.
Når folk er kompatible til å krysse den grensen som forvolder andre mennesker hard, har eg ikke sympati for lenger, bare ved selvforsvar for seg selv og sin eiendom.
Ville ikke latt barna leke med en pedofil en, selv om han hadde vært innsatt i lenger periode? Eller er dere så god-truende at man blir "helbredet" i fengselet?
Nei, lag lenger fengselstraffer, og la kriminelle få føle hvordan er å bli straffet for sine handlinger!!
Vis hele sitatet...
Ja det syntes jeg også, ikke noe synd på dem. Du sitter der med en god familie, har hatt en trygg oppvekst med en familie med en god økonomi. Du har ikke havnet i "feil" miljø og drivet med tullball, det er det bare tapere som gjør. Nei stakkars dem, når de har vokst opp i et hjem der ingen bryr seg om dem, og de blir overlatt til mer eller mindre seg selv, droppet ut av skolen og hatt noen harde tider så burde de faen meg råtne i fengsel i 10år etter å stjelt en bil. Skjønner ikke hvordan de kan gjøre det, de må da skjønne dette ikke er smart da de kan spørre mamma og pappa om å låne bilen?

Du vil vel brenne ned husene til pyromane? Voldta voldektsforbrytere? La de usle lømmene råtne i fengsel. Vi vil ikke prøve å hjelpe de med en utdanning i fengsel, humane celler, trivsel og oppmuntring til å bli tatt opp som en del av samfunnet. De skal bare ha det helt jævlig å kjenne på hva de har gjort.

La oss bare skyte jævlene så de vet bedre neste gang!

EDIT: Så ikke innleggene over her av en merkelig grunn.
Sist endret av gilde; 25. mai 2010 kl. 00:54.
btw pontiac så er det ikke ulovlig å være pedofil i ett ensete land i verden. pedofili og overgrep er ikke det samme.
ikke alle pedofile utfører lystene i praksis. men overgrep er ulovlig .. og overgripere kunne man kansje ha... sent en liten dose strøm gjennom tinningen på.

men ikke forveksl pedofili og overgrep.
For å oppdatere dere:

Jeg og kompisen min var på politistasjonen i dag på avhør om grunnlag for annmeldelse. Jeg fikk ikke komme inn å høre forklaringen hans da jeg blir sett på som et vitne og det var jo han som ble overfalt. Han vil komme til å få et minstebeløp på 1000,- kr i erstatning uansett hva som skjer. Dama på politiet skrev 4 sider utifra forklaringen hans om det som skjedde. Videre blir nok dette tatt videre til en politijournalist som vil vurdere om det blir henlagt eller tatt videre.

Vi har gitt dem 3 vitner som ble skrevet opp deriblandt meg selv. Ble også bedt om å ta vare på bildene jeg tok av skadene. Fyren har faktisk fortalt dama si at kompisen min slo først og hun har gått rundt til ALLE for å snakke om det som skjedde og at det var i forsvar. Case is; kompisen min fikk ikke engang inn et eneste slag, så blir kult å se om han har bildebeviser på skadene han "fikk" eller vitner for den del Blir hans ord mot vitnene. Jeg tror dette går rettferdighetens vei!
Sitat av Blackspot Vis innlegg
Videre blir nok dette tatt videre til en politijournalist som vil vurdere om det blir henlagt eller tatt videre.
Vis hele sitatet...
Jeg tror dette går rettferdighetens vei!
Vis hele sitatet...
Ikke ta denne seieren på forskudd, jeg har vært i samme situasjon. Nåløye.
Sitat av Blackspot Vis innlegg
For å oppdatere dere:

Jeg og kompisen min var på politistasjonen i dag på avhør om grunnlag for annmeldelse. Jeg fikk ikke komme inn å høre forklaringen hans da jeg blir sett på som et vitne og det var jo han som ble overfalt. Han vil komme til å få et minstebeløp på 1000,- kr i erstatning uansett hva som skjer. Dama på politiet skrev 4 sider utifra forklaringen hans om det som skjedde. Videre blir nok dette tatt videre til en politijournalist som vil vurdere om det blir henlagt eller tatt videre.

Vi har gitt dem 3 vitner som ble skrevet opp deriblandt meg selv. Ble også bedt om å ta vare på bildene jeg tok av skadene. Fyren har faktisk fortalt dama si at kompisen min slo først og hun har gått rundt til ALLE for å snakke om det som skjedde og at det var i forsvar. Case is; kompisen min fikk ikke engang inn et eneste slag, så blir kult å se om han har bildebeviser på skadene han "fikk" eller vitner for den del Blir hans ord mot vitnene. Jeg tror dette går rettferdighetens vei!
Vis hele sitatet...
Vil gjerne høre mer om den garanti summen på 1000kr.
Hva er en politi journalist?
Sitat av zlamaniac Vis innlegg
Vil gjerne høre mer om den garanti summen på 1000kr.
Hva er en politi journalist?
Vis hele sitatet...
Ingenting, jeg mente journalist.