Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 3155
Hvis du hadde en jobb og et liv hvor du mer eller mindre ikke trengte å bekymre deg om penger, hva hadde du gjort? spar meg for å reise verden rundt osv. si noe spennende.
Jeg hadde kjøpt meg denne, og en flybillett til NYC, så jeg kunne tatt meg en helg her.
Deretter hadde jeg leid inn et firma til å fikse alt jeg vil fikse utvendig på huset mitt, mens jeg hadde tatt med familien på bilferie sydover.
Jeg ville nok sannsynligvis levd livet "on the fast track" som kjendis, etterfulgt av papparatzi, holdt verdenskjente fester (ala sensation), og jo, reist verden rundt - ikke bare for å reise, men for å oppleve en annen kultur og kjenne på festlivet rundt om i verden
Jeg hadde kommet til å oppfylt min store drøm i verden som er å reise til Filippinene og startet hjem for kvinner som har kommet skjevt ut i livet (prostitusjon o.l) og fått gitt dem en utdannelse og ett yrke så de kan få tilbake verdigheten sin og leve ett godt ærlig liv. Eneste betaling jeg ville forlangt fra kvinnene for dette oppholdet var at de plikter å rydde rommene sine og felles arealet samt å hjelpe til med å lage mat til hele senteret når de faktisk står oppskrevet på lista.

Dersom dette senteret skulle funke bra så ville jeg reise videre til thailand til Pattaya først og gjøre det samme der, så spre videre rundt i land hvor det trengs. Men kun ett senter om gangen. Ville selvfølgelig ansette vaktselskap til å passe på senteret så ikke halliker o.l kunne komme og prøve å hente jentene sine tilbake med makt.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
jeg hadde plukket opp kameraet og dratt til krigsherjede og katastroferammede områder for å dokumentere.
Hvis penger ikke hadde vært et problem, så hadde jeg betalt gjelda til familien min, deretter kjøpt meg et hus slik at jeg har et hjem. Etter dette hadde jeg kjøpt meg et flott kamera med gode objektiver og reist ned til et u-land og hjulpet mennesker på et vis. Greia er at man ofte skulle ønske at man kunne gjøre noe givende her i livet, men pengene strekker sjeldent til.

Også hadde jeg kjøpt opp butikken jeg jobber i bare for å brenne den ned.
Hvordan kan det ikke være spennendes å reise jorda rundt?
Uansett så er det mye jeg kunne gjort, men er redd jeg bare hadde vært lat og levd livet.
Sist endret av Per Gunnar; 5. februar 2010 kl. 09:47.
Jeg hadde trukket meg tilbake til Cuba. Der, i Casa De La Moret, skulle jeg og mine nærmeste drikke mojitos og røyke sigarer store deler av dagen. Nonstop grill/pool-party med loungefeel.. Med en flybilett til Tahiti i tilfelle jeg skulle ønske og ta en tur over dit for litt "ferie".
Noen måneder i året hadde jeg blitt å finne i snødekte fjell i USA for gøy på snowboard. Selvfølgelig er alle medfreaker velkomne til min skihytte der vi kan sitte i boblebadet ute og røyke ulovlig oregano kvelden lang.

Og så hadde jeg bygget en badass skatepark for kidsa i hjembyen, det savnet jeg sånn selv da jeg vokste opp der. Og tror ikke noe sånt kommer opp med det første heller..
Jeg ville sendt pengene til ulandshjelp og så reist rundt i verden uten penger i ett år. Deretter ville jeg ha bygd meg en husbåt og reist til Sør-Amerika for å jobbe som lærer/lege i slummen eller på plantasjelandsbyer i mange år. Så gjort det samme i Afrika og Asia. Så ville jeg skrevet bøker/filmet mye og gitt det ut, så alle di trangsynte og gjerrige i vesten fikk åpnet øynene for verden som den er.
Skal gjøre det uansett om jeg har penger eller ikke
Ville først levd livet et par år å reist rundt på alle mulige store fester i de forskjellige kulturene rundt om. Når jeg en eller annen gang hadde gått lei av det hadde jeg funnet meg en stor gård, hatt masse hester og levd livet ^^
Jeg hadde reist til USA og blitt togloffer med god råd. Etter USA hadde Asia stått for døren. Og når jeg ble gammal hadde jeg bygd meg et hus i en av Japans dype skoger og bare levd av det jorda måtte gi og trakka i skog og fjell til jeg forgikk.
Leser at nesten alle dere har noe med å hjelpe fattige i u-land og sånt. Hvor mange av dere hadde faktisk gjort det? Jeg tror ikke det er så mangen av dere.

Personlig ville jeg nok begynt med banekjøring på motorsykkel soden det er noe jeg alltid har hatt lyst til. Og så tror jeg ikke at jeg hadde reist til et u-land og hjulpet folk og bygget sentre ol. Bare til å flame meg, men sånn er jeg, og jeg tror mange av dere er sånn selv om dere skriver det motsatte.
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Leser at nesten alle dere har noe med å hjelpe fattige i u-land og sånt. Hvor mange av dere hadde faktisk gjort det? Jeg tror ikke det er så mangen av dere.

Personlig ville jeg nok begynt med banekjøring på motorsykkel soden det er noe jeg alltid har hatt lyst til. Og så tror jeg ikke at jeg hadde reist til et u-land og hjulpet folk og bygget sentre ol. Bare til å flame meg, men sånn er jeg, og jeg tror mange av dere er sånn selv om dere skriver det motsatte.
Vis hele sitatet...
Problemet er at veldig få kan faktisk relatere helt til tråden siden det er svært få som er så rike. Selv veit jeg ikke hva jeg ville gjort, for det er så mange faktorer som spiller inn når man har penger, men jeg syns da at det er bedre at folk drømmer om å hjelpe folk, istedet for å være materialistisk og bare ønske seg ting. Ting ting ting. Eneste som er oppi hodet på folk for tiden, og jeg syns det er bra at folk skriver at de vil hjelpe andre mennesker, selvom de kanskje ikke hadde gjort det. Selv vil jeg påstå at jeg kunne gjort ønske mitt til realitet hvis det var mulig, men igjen, spørs hvordan forhold jeg har til familie, om jeg har kjæreste, barn og andre problemer.
Sofistikert ung mann
Spankyboii's Avatar
Jeg ville gitt bort alle pengene mine til kirkens bymisjon
Tatt med sekken og gått jorda rundt. Oppleve kulturer og folk rundt om kring.
Å loffe jorden rundt går jo fint an uten penger også, det er planen min om noen år hvertfall, man lever tross alt bare en gang. Kjipt å leve i en boble i norge resten av livet spør du meg.
Hadde jeg vært så rik, så har jeg tenkt:

- Jeg hadde opprettet sånne MEGA-KJØKKENER i fattige storbyer med store slummer der alle kan komme og spise seg mette. Og barn hadde fått prioritet. All maten skulle vært kjøpt på de lokale markedene sånn at de også hadde tjent penger.

- Også hadde jeg kjøpt meg en stor lasteskip og bygd om til min personlige hjem der jeg kunne ha bodd.


Ting jeg skulle hatt:

Personlig jagerfly
Personlig helikopter
Personlig bølgekraftverk
Personlig kone
Kjøpt freak.no og sørget at alle brukerne hadde fått en iPad
Kjøpt de store motebedriftene og sparket alle fine modellene og ansatt masse frodige jenter.
Kjøpt egen satelitt
jeg hadde kjøpt opp swedish match, så jeg hadde hatt snus resten av livet.
kjøpt meg en villa i Bulgaria med absolutt alt av fasiliteter.
MEN! det første jeg ville gjort er å kjør fullt våpenskapet med 30-40 våpen. da en go del Blaser og Mauser ofc.
Jeg hadde flyttet inn i ett 20 mill dollar villa i Las Vegas, leid inn 20 chicks for mine sexuelle behov og hatt en fin slant for å spille poker/feste
Sist endret av eskil2k; 5. februar 2010 kl. 14:36.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av fulloggal Vis innlegg
Leser at nesten alle dere har noe med å hjelpe fattige i u-land og sånt. Hvor mange av dere hadde faktisk gjort det? Jeg tror ikke det er så mangen av dere.

Personlig ville jeg nok begynt med banekjøring på motorsykkel soden det er noe jeg alltid har hatt lyst til. Og så tror jeg ikke at jeg hadde reist til et u-land og hjulpet folk og bygget sentre ol. Bare til å flame meg, men sånn er jeg, og jeg tror mange av dere er sånn selv om dere skriver det motsatte.
Vis hele sitatet...
vel, jeg har samme planene pr. idag, selv om jeg ikke nødvendigvis er "rik".

svaret mitt er; ja. jeg hadde gjort det.
Jeg hadde leid inn 3-4 oppegående freaker til å sitte på nett å gå gjennom div. fora for meg og kun gi meg høydepunktene.

Så kunne jeg gjort endel av de andre tingene som er nevnt her i tråden.
Hadde jeg hatt "unlimited" med penger hadde jeg først mekka meg ett fett hus og bil, samt andre ting jeg føler jeg behøver. Resten av pengene ville jeg brukt på å bygge ett par gratis rusinstutisjoner for de stakkarsene som vil vekk fra rushelvete, men ikke har familie eller penger til å få hjelp til å komme seg inn på avrusning.

Så skulle jeg spyttet i noen kroner til en giga innendørs skatepark/paintball område.

Så skulle jeg lent meg tilbake å nytt livet for det det er, med god samvittighet!
Studert i evig tid uten å måtte tenke på lån og jobbing i feriene (gud bedre det er lenge siden jeg har hatt ferie.... sikkert 5-6 år siden). Elsker å lære nye ting.
Jeg ville bodd på en gård, med skogen like i nærheten. Kanskje her hjemme i Norge, kanskje i Michigan, Colorado- området eller i alpene. Der skulle jeg hatt noen hunder, min egen urtehage, en hest eller to, noen sauer, kaniner og katter. Jeg skulle hatt mitt eget rom i huset der jeg kunne slappet av og illustrert bøker, sydd litt, malt og laget produkter av ting fra gården.

Dette hadde jeg selvfølgelig gått lei av med jevne mellomrom, så jeg ville hatt en leilighet i en stor by (NY, Paris, Barcelona?) der jeg kunne farte rundt og gått på konserter, moteshow og fester. Ferier skulle jeg også hatt masse av, både surfeferier, fotturer i fjellene, snowboardferie, elefantsafari, roadtrips og alt mulig annet. Når jeg blir trøtt av livet på farta, bærer det tilbake til gården. Stelle litt i hagen, leke med hundene og tegne litt.

Det med gården er jo litt reelt. Skal prøve å få det til, selv om jeg kanskje må ha en mer stabil jobb enn å "illustrere bøker".
Jeg vill brukt all tid og penger på å knuse eliten!
Jeg hadde bygd meg et "stort" labratorium.
Så drevet med forskning på alt fra fyrverkeri til (tja hva blir motsatt ende av kjemien? Tenker jeg sier Biokjemi)
+Kjøpt et fint lite feriehus i cuba der jeg røykte cigarer og nøyt livet.
+Bygd et fint hus i norge
+Kjøpt er harem
+ Priv. sjofør og alt det tullet der
Sitat av Spankyboii Vis innlegg
Jeg ville gitt bort alle pengene mine til kirkens bymisjon
Vis hele sitatet...
gotta be kidding me?
Jeg hadde mest sannsynlig kjørt rundt i en sånn, solgt hus i England, Los Angeles eller Miami (Eller alle sammen) og generelt sett bare levd et normalt, litt rikt liv.

Jeg hadde også hatt blant annet en 1967 Shelby GT500, en Ford GT, en Audi R8, Audi RS4 (2004-modellen) og en Ferrari F430.
Enkelt. Massivt innkjøp av bøker, instrumenter og alkohol, og deretter kjøpt et avsides liggende bosted, og så gått inn i en brutalt langvarig isolasjon. Eventuell jobb som ga meg disse pengene ville jeg selvfølgelig fått sparken fra ganske snart, om den ikke lot seg gjøre på mine premisser.
Sist endret av gulunderstrek; 5. februar 2010 kl. 18:20.
Flytta til L.A og tatt en Entourage. Enkelt og greit. Kanskje sløst enda litt mer en de, men sånn ca der
altså om man er i en situasjon som den du beskriver, reiser du ikke bare verden rundt for å reise verden rundt. Nei for fanden. Da forlater du alt "hjemme", å forblir verden rundt. Hvertfall, om man er av min type føler du deg aldri for komfortabel på en plass. Du tilpasser deg ikke på ett sted. Du jakter alltid på nye ting, altså ingen rutine. Får du ett relativt godt tilbud tar du det å ser hvor du ender opp. som en ung mann på bare 21 finner jeg det veldig vanskelig å si at jeg ville gjort "det der, og så det der" --- det er jo så mye. Men først av alt ville jeg sett på masse forskjellige kvinnemennesker i forskjellige deler av verden,å sett hva jeg kunne fått til ;-) det er vel den eneste "sulten" en mann har som aldri blir ordentlig mettet. (Sett bort i fra mat altså!!!!!!)






jeg vetta faen egentlig.

Også hadde jeg kjøpt opp butikken jeg jobber i bare for å brenne den ned.
Vis hele sitatet...
fabrikk for min del, men allikevel ... Amen.

(heldigvis fikk jeg netopp sparken)
jeg hadde kjørt fra dere alle som HELLVETTE i en sånn her:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20481527

Som såklart ikke er orginal å meget ulovlig å kjøre på norske veier
jeg ville ha reist rundt i verden og spillt konserter
Hadde reist verden rundt og opplevd alt jeg kunne før jeg døde
Sitat av mizfitnilz Vis innlegg
jeg hadde kjørt fra dere alle som HELLVETTE i en sånn her:

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=20481527

Som såklart ikke er orginal å meget ulovlig å kjøre på norske veier
Vis hele sitatet...
RS2 kan gå jævla fort: http://www.youtube.com/watch?v=OyIKBgpQGNA
300km/t med en 2.2 liters motor er sykt mye

Men jeg hadde fortsatt eid deg med min Pagani Zonda F Cinque <3

EDIT: Forøvrig hadde jeg kjøpt en RS2 Sedan, den finnes to av i hele verden.
Sist endret av Deadlock Radium; 5. februar 2010 kl. 19:13.
Jeg hadde kjøpt meg en øy i sør-amerika, for så å deklarere megselv "El Presidente." Deretter hadde jeg hatt store "Deathmatcher" hvor det hadde vært en type moderne gladiator kamper, bare mye mer spennende, og streamet dette på nett. (Condemned, anyone?) Jeg hadde også kjøpt opp et stort arsenal av eksplosiver, som jeg hadde sprengt, bare fordi det var morsomt.
Hadde hatt mange slaver som gjorde alt for meg og behandlet meg som en gud. Deretter hadde jeg fått dem til å begynne å dyrke opium/Cannabis og palmetrær. (palmer er fine )
Etter det hadde jeg fått meg en tiger som patrjulerte øya (gang den tigern med 20.) og årlig hatt konkuranser, der en skulle løpe fra sultne tigere, med hendene og øynene bundet. (vinderen hadde fåt lov til å bli min slave.)
Deretter hadde jeg skaffet meg en ape, som hadde flosshatt, og røykte sigarer, mens han kom med bra kommentarer og morsomme spøker.
Hadde jeg vært så rik, så har jeg tenkt:

- Jeg hadde opprettet sånne MEGA-KJØKKENER i fattige storbyer med store slummer der alle kan komme og spise seg mette. Og barn hadde fått prioritet. All maten skulle vært kjøpt på de lokale markedene sånn at de også hadde tjent penger.

- Også hadde jeg kjøpt meg en stor lasteskip og bygd om til min personlige hjem der jeg kunne ha bodd.


Ting jeg skulle hatt:

Personlig jagerfly
Personlig helikopter
Personlig bølgekraftverk
Personlig kone
Kjøpt freak.no og sørget at alle brukerne hadde fått en iPad
Kjøpt de store motebedriftene og sparket alle fine modellene og ansatt masse frodige jenter.
Kjøpt egen satelitt
Vis hele sitatet...
Du skal gi noe bort for 4000,- så gir du oss en iPad? Nei, fysj, du får finne på noe bedre!
Kravstor
Ville kjøpt en fet båt som jeg ville bodd i og reist rundt i...
Tatt en pause ifra utdanning, kjøpt en hytte med nydelig utsikt og sløst bort 10 år i en konstant røyksky med noen små avbrekk bare for å trippe litt på diverse eksotiske psykedelika...

Etter en stund hadde jeg trolig blitt alvorlig deprimert og endt opp med å skyte meg selv...
Sitat av Skogsgnomen Vis innlegg
Etter en stund hadde jeg trolig blitt alvorlig deprimert og endt opp med å skyte meg selv...
Vis hele sitatet...

Dette tenker jeg også på... Hvis man har uendelig med penger... når man har kjøpt alt man ønsker seg, reist alle steder man har drømt om, gjort alt man har hatt lyst til... then what? Sitte å vente på å dævve?
Lagd meg en fin crib i skogen, hatt et drivhus, vært selforsynt med mat, vann, weed og strøm lastet ned alle filmene og musikken i verden. Ha noen sammenkomster en gang i blandt. men for det meste sitte på ræva, spre genene mine og spille gitar og klatre opp et fjell og sånt shit.
Multi-dysfunksjonell
somnium's Avatar
Sitat av DeVille Vis innlegg
Dette tenker jeg også på... Hvis man har uendelig med penger... når man har kjøpt alt man ønsker seg, reist alle steder man har drømt om, gjort alt man har hatt lyst til... then what? Sitte å vente på å dævve?
Vis hele sitatet...
litt skremmende å se at noen føler de kan miste viljen til å leve bare fordi de har fått penger.

er det virkelig ingenting annet dere ønsker å leve for enn penger?
Ohhh... Kom på noe, jeg skulle ansatt et par gærne forskere som kunne genmanipulert fram en enhjørning jeg kunne ri på til skolen Den skulle fått selskap av giraffen min, og hatt det bra med meg på cuba når studiene er over.
jeg ser at jeg burde ha brukt du/dere istedetfor man i posten ovenfor her...
Sitat av DeVille Vis innlegg
Dette tenker jeg også på... Hvis man har uendelig med penger... når man har kjøpt alt man ønsker seg, reist alle steder man har drømt om, gjort alt man har hatt lyst til... then what? Sitte å vente på å dævve?
Vis hele sitatet...
Tror det er viktig å finne seg noe å fylle livet med. Noe som man aldri virkelig vil bli ferdig med. Opprettholde en slags balanse mellom nytelse og arbeid. Kall det yin og yang eller hva du enn vil, men jeg tror man blir litt rar i hodet av ubegrenset med penger og frihet.

Hadde dog neppe klart å få til noe slikt med min viljestyrke...
Jeg hadde funnet meg en plass i alaska eller svalbard eller noe (en plass der det er lov å kjøre snøscooter/atv i utmark) og bygd et kult (men ikke nødvendigvis så digert) hus og ett verksted. Så hadde jeg spandert x antal RÅ biler på meg og mine kompiser, og begynt å kjørt drifting. Om vinteren hadde jeg spandert på snowboard-turer til folket. Jeg hadde også skaffet meg et skikkelig gromt luftskip, som jeg hadde bodd store deler av året i. Tenker nå ikke på balong, men luftskip, slik som ser ut som en gigantisk "bombe", med propeller på så man får framdrift. Skulle hatt en diger kabin, som er like stort som ett hus, med alt man trenger for å leve ett dagligdags liv. Så hadde jeg skaffa meg ei skjørøverskute, og hatt ei kiste full av sjokoladepenger om bord, bare fordi det er kult å ha..
Jeg ville nok også donert ganske mye til veldedige formål også, om jeg hadde ubegrenset med penger.
Jeg hadde bygd meg en pengebinge som Onkel Skrue
Valgfri brukertittel
Grimmy's Avatar
Pakket 1 stykk ryggsekk med diverse ting jeg trenger på veien. Kjøpt meg en enveis billett til statene, leid meg en Ford Mustang 69', med ny potte o.l (450 hester, yummy) og kjørt Route 66, med Mötorhead, Metallica / diverse andre metall band på stereoen.

Jeg skulle kjørt med vinduet oppe og armen på vinduskanten. Stereoen står selvfølgelig på maks konstant.
Jeg ville hatt en slags gård/hytte i skogkanten, i USA. Der skulle jeg hatt et heftig studio, med stort trommesett, gitarer, synther, basser osv. Også skulle jeg hatt en leilighet i Meridian Ave. i Miami som jeg kunne bodd i når jeg ble lei av livet på gården. Aids