Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 1208
Jeg har en Ninebot ES2 som i utgangspunktet gikk for raskt da jeg kjøpte den (typ 25 km/t).

Kjøpte et ekstra batteri for å kunne kjøre lengre, og da gikk samtidig maks hastighet opp til 32-33 km/t.

Hva gjør jeg for å satt en fartssperre som er lovlig? Må være en varig endring slik jeg forstår det, så antar at det er snakk om en endring i hardware.

Noen med erfaring som har lyst til å dele hva dere gjorde?
https://www.scooterhacking.org/forum...opic.php?t=346
Still ned hastigheten med Ninebot Flasher. Da må du inn på pc’en for å regulere sperren opp/ned, det betyr at du ikke bare plutselig kan endre det i appen på mobilen om du blir stoppet, så jeg er rimelig sikker på at det vil være mer enn godt nok for å gjøre den lovlig.
Jeg tolker iallfall det som en permanent sperre, men du kan jo sende en mail til Elkjøp/ewheels og den gjengen der for å høre om det er godt nok, jeg regner ikke med du er den første som vil strupe effekten etter de nye reglene som kom.
Nice, takk skal du ha! Det var et godt tips!
Så lenge du ikke kan stille opp hastigheten over det som er lovlig på stedet (via sykkelen eller mobilapp f.eks.) så vil den i praksis være lovlig selv om den kan gå dobbelt så fort.

Onkel blå tar full kontroll av sykkel, deg og eventuelle mobilapper.
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Onkel blå tar full kontroll av sykkel, deg og eventuelle mobilapper.
Vis hele sitatet...
Hva skjer om man bare nekter å låse opp mobilen?
Sitat av ruskelusk Vis innlegg
Hva skjer om man bare nekter å låse opp mobilen?
Vis hele sitatet...
Aner ikke, pleier stort sett bare å høre på hva de sier hvis det er noe. Når jeg ble stoppet så lot de meg trykke meg fram selv til appene og vise de.

Har stort sett på meg en joint eller to når jeg er ute på tur med sykkelen, "dont commit petty crimes while doing felonies" var det en klok kar som sa en gang.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Sitat av Vasken Vis innlegg
"dont commit petty crimes while doing felonies"
Vis hele sitatet...
Vet du hvor du har hørt den eller mer utdypende hva det betyr? det var en god en