Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 3981
nå har jeg ikke peiling på oscilloskop, hva som er bra etc. Men den første har hvertfall gode reviews mens nummer 2 ikke har noen reviews.
ja har sett litt på det. ser også ut som Rigol er et mere "kjent" merke
*host* www.elfa.se *kremt*
DealExtreme er greit for mikkmakk, men om du trenger Oscilloskop så kan du jo likegodt gå for et skikkelig ett.
Hadde gått for det siste, siden det var 5,7" istedenfor 5,6"
Kjøp deg noe med kvalitet. Kjett med feilmålinger.
men det har jo fått greie reviews da. kan det virkelig være såå dårlig?
Det er fortsatt DX kvalitet. Dumt å bruke penger på noe som kanskje ikke holder så lenge, når du kunne lagt i litt til og fått en scope med høyere kvalitet.
lagt til litt? det koster jo 4 ganger så mye for et tilsvarende scope gjør det ikke?
Ingen som har sagt det skal være billig. Men for all del, kjør på.
jeg er også komplett nybegynner til elektronikkens verden. Har koblet mye ledninger og loddet osv, og har de grunnleggende kunnskapene om ohms lov osv. Men dette med oscilloskop er nytt for meg.
Dersom du vil ha et oscilloskop som måler feil så sier det litt om din fremtid i elektronikkens verden.
Bare en skikkelig prope koster fort 500kr+..
ok, så dere kan med sikkerhet si at dette oscilloskopet er komplett ubrukelig for feilsøking på radar? er det null vits i å kjøpe det så gidder jeg selvsagt ikke.
Det kan funke bra i dager-uker-måneder, men du har ingen garanti for at det er høy kvalitet på målingene du gjør. Andre, dyre scope kan selvfølgelig også feile, men er mindre sannsynlig at det skjer med de første årene. Scopene vi bruker på skolen er fra 90-tallet, og leverer fortsatt nøyaktige målinger. Disse var i sin tid veldig dyre, men det har åpenbart ikke vært noe stort tap for skolen å kjøpe inn disse.
jeg har selv et digitalt 300MHz scop fra 1992. Fortsatt meget bra, og koster fortsatt rundt 10000. Slik utstyr holder seg meget bra i pris.
De to scopene der er nok ganske like. høyere båndbredde på scope nr 2. Jeg syns disse seg meget bra ut. Jeg kunne godt kjøpt et. Jeg er utdannet elektronikk ingeniør.
Ta med i betraktningen at du KAN få tilsendt en eske med knust utstyr... Har du sjekket hvor lett det er å få erstattet / byttet utstyret?
nå har jeg bestilt Rigol-scopet samt en haug med prober og loddeutstyr:=)
400 $ for alt. Regner med det kommer MVA oppå der da
BRA scop for prisen! Har hatt det i snart to år og har ingenting å utsette på det. Fått kjempebra reviews av bl.a eevblog.com som er en flink "veteran" innen elektronikk og spesielt testutstyr. Dessuten vet de fleste at rigol bare er en re-brand av et større bedre kjent merke, tror det var tektronix. Ikke hør på de andre her, de har ikke peiling. "måle feil", haha. Dx selger både merkevarer og kvalitet, pluss mye drit.
Disse virker veldig bra altså. Nesten så jeg vurderer å selge 300MHz Lecroy scopet mitt og kjøpe et slik et.
Sitat av saroth Vis innlegg
Disse virker veldig bra altså. Nesten så jeg vurderer å selge 300MHz Lecroy scopet mitt og kjøpe et slik et.
Vis hele sitatet...
Det er grenser for hvor bra det er da. 300MHz foresten?!
Mitt nåværende scop er 300MHz ja, men jeg har ikke behov for så stor båndbredde.
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Ikke hør på de andre her, de har ikke peiling. "måle feil", haha.
Vis hele sitatet...
Og akkurat hva gjør deg til den (eneste) som har peiling her? Du har en blog? *facepalm*
Sitat av JohnMichael Vis innlegg
Og akkurat hva gjør deg til den (eneste) som har peiling her?
Vis hele sitatet...
Jeg skriver ikke oppspinn på forum