Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 2642
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
Heisann

Jeg studerer i utlandet (USA) og tenkte å bestille snus fra buysnus.com
Men for å få lov til å bestille der, så må man validere alderen sin ved å skrive ned de 4 siste sifrene i Socialsecuritynumberet sitt (Personnummeret mao)

Jeg sendte mail til de og spurte om det var noen annen måte man kunne gjøre det på da jeg ikke var Amerikansk statsborger.

Fikk til svar at jeg skulle/kunne sende et bilde av førerkortet/passet mitt.

Men jeg lurer på, er detta trygt? Kan det misbrukes på noen måte?



På forhånd takk
Ja, tror det er relativt trygt. Er en seriøs side.
Er trygt. Men husk, de shipper ikke til norge. Og om du klarer å få den shippet til norge, vil tollen mest sannsynlig ta den.
Sitat av Waffaz Vis innlegg
Er trygt. Men husk, de shipper ikke til norge. Og om du klarer å få den shippet til norge, vil tollen mest sannsynlig ta den.
Vis hele sitatet...

...Jeg studerer i utlandet (USA) og tenkte å bestille snus fra buysnus.com


Alltid lurt å lese førsteposten før du svarer.
Sitat av Zaprimus Vis innlegg
...Jeg studerer i utlandet (USA) og tenkte å bestille snus fra buysnus.com


Alltid lurt å lese førsteposten før du svarer.
Vis hele sitatet...
WORD.

Tror det er trygt visst det er en seriøs side. Har sendt bilde av bankkortet mitt til bla.a. Blizzard for å få bekreftet identiteten og det har ikkje skjedd noe pga. det - endå.
Jeg er litt skeptisk. Selv om det er en seriøs side, er det alltid en mulighet for at opplysningene kommer på avveie. Å oppgi all din personlige informasjon er en risiko, og spørsmålet er om du er villig til å ta den sjansen for kun litt snus?!

Er det ikke mulig å få en amerikansk venn til å bestille det for deg i stede?
Scan bildet og sensurer viktige tall som passnr og kanskje siste del av personnr.

Ikke mulig å få en amerikaner til å bestille for deg?