Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 871
hei skal på visning snart for første gang, men begyner å lure.. om det kommer mange personer på visning, og alle vil bo der? hvem får leiligheten? bør jeg skrike ut som førstemann at jeg vil leie eller noe?
Sitat av azoo Vis innlegg
hei skal på visning snart for første gang, men begyner å lure.. om det kommer mange personer på visning, og alle vil bo der? hvem får leiligheten? bør jeg skrike ut som førstemann at jeg vil leie eller noe?
Vis hele sitatet...
Mest sannsynlig de/den som ønsker å betale mest.

Edit: Men er nok litt avhengig av hvem som vil leie også. Jeg ville personlig heller leid ut til en advokat eller en lege som betalte meg 5000 i mnd. fremfor en "narkis" som sier han/hun skal betale 5200. Nå skriver jeg "advokat, lege og narkis" som eksempler. Er mange andre typer mennesker/yrker, og de er bare tatt med som relativt banale eksempler.
Sist endret av illuSiOn^; 21. juli 2010 kl. 00:58.
Sitat av azoo Vis innlegg
hvem får leiligheten?
Vis hele sitatet...
Den som byr høyest
Holder selv på med det samme for tiden, og det er ikke lett. Hvor mange som kommer på visning avhenger av hvor du leier, og hvor attraktivt det er. Mange velger å kjøre en samlet visning, hvor det kommer flere personer samtidig; der det er tilfellet bør du oppføre deg høflig og presentere deg på en god måte - ettersom det er steinhard kamp i boligmarkedet om dagen. Gi indikasjon på at du er interessert. Ofte velges det etter hvem de anser som mest ansvarsfulle, o.l..

PS: Jeg går utifra at det er snakk om leie, ikke kjøp som de to over meg. Det er meg bekjent ikke vanlig å by på leieboliger.
Sist endret av Restyle; 21. juli 2010 kl. 00:58.
Ikke alltid.
De fleste holder visning for å 1) vise frem det stedet de skal leie ut, 2) forvisse seg om at det er ålreite folk som blir leietaker(e). De får som regel leid ut for den prisen de vil, i vert fall i de store byene.