Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 12108
Hey.

blei nylig hentet av politiet på døren , de ransakte huset og konfiskerte telefonen min, så langt er ikkje dette problemet mitt , surt men ikkje hovedproblemet.

for på mandag kl 7 på kvelden da de hentet meg så konfiskerte de som sakt mobilen min , de har sendt melding med den til flere kompiser og kontakter og spørt om div illegale ting å gjitt seg ut for å vere meg.

samme dag og forsåvidt de siste 2 ukene har politiet vert og hentet mange kompiser av meg , samme prosedyre og flere av dem har fått samme problem , politiet har utgitt seg for å vere eigeren . det de spurte om var om stoff og "ordning" på g. allt foregikk på sms. Er ikkje dette fremprovosert kriminell handling ? er det ikkje lover mot sånt ? jeg og ein kompis har vurdert å stikke til advokat med saken , men ville forhøre meg med litt andre folk først før vi gidder å bruke penger på juridisk hjelp .

beklager evt skrivefeil , og takker for alle svar på forhand .

vist jeg har lagt tråden i feil kattegori setter jeg stor pris på om moderator flytter tråden
http://www.google.com.ar/search?q=gr...ient=firefox-a

Ta en telefon eller send en mail til en/fler av dem. Du får garantert et mye bedre svar enn her på nff med slike spørsmål.
Trådstarter
takk skal du ha for svaret skal gjøre det ^^
Dette vil JEG si går under fremprovosering av kriminalitet, og hvis jeg skal ta litt hardt i; identitetstyveri
Vet ikke om de har lov å gjøre det på akkurat denne måten, men mener det er lovlig å framprovosere krimminelle handlinger i tilfeller som dette. Er jo for eksempel en kjent sak at politiet har undercover folk som prøver å kjøpe stoff/horer for å så arrestere vedkommende.

Dersom det ikke er lov å gi seg ut for å være deg slik som du beskriver, tror jeg faktisk saken til i hvert fall kompisene dine kan bli henlagt, dersom det er slik de har fått beviser
Have a seat please

fremprovosering av kriminalitet, sånn som i "To Catch a Predator", er afaik (og rimelig sikker på det), ulovlig i norge
Sist endret av VivaLatrina; 27. januar 2010 kl. 21:09.
Trådstarter
det virker jo litt drøyt jort det å sende meldinger fra en persons mobil å utgi seg for å vere personen , takker for svar , skal spør om juridisk hjelp , han kompisen min sitter og følger med på innleggene som jeg trur at han kommer sikkert til å bli lettet over å hørre det ;D
Så vidt jeg vet, er ikke dette lov på noen som helst måte. Det eneste politiet kan foreta seg med en konfiskert mobil er å sjekke anropslogg, inbox og slikt. De kan ikke utgi seg for å være eieren av telefonen.

De kan heller ikke fremprovosere kriminalitet. Om de skulle klare å klistre noe på enten deg eller vennene dine, er disse "bevisene" helt ubrukelige i en rettsal.

Godt mulig det er en paragraf som gir dem rett til å gjøre det, men da skal de være 99% sikre på at et alvorlig lovbrudd har funnet sted / vil finne sted. Aka: Grov vold, grovt væpnet ran e.l.
Sist endret av Lille Nikotin; 27. januar 2010 kl. 21:25.
er ikke sikker, men tror du kan havne under dette

Kort sagt står det at påføre personer sterke overskridelser av sitt eget personvern i arbeidet mot å ta noe "større" så kanskje du er den første brikken i en større puslespill de mener de kan sette sammen.

Utvalget understreker at politiet har en rekke arbeidsmetoder og andre ressurser tilgjengelig i sitt arbeid med å forebygge og forfølge straffbare handlinger. De skjulte tvangsmidlene utgjør bare en mindre del av disse. Bruken av slike tvangsmidler er i visse sammenhenger meget effektive, men medfører også kraftige inngrep i personvernet til de som rammes, og representerer særlige utfordringer i lys av enkeltpersoners krav på rettssikkerhet. Også politiets behandling av informasjon kan utgjøre betydelige inngrep i mistenktes rettssikkerhet og de berørtes personvern. Regler som medfører slike inngrep krever særlig sterk begrunnelse.
Vis hele sitatet...
Utvalget understreker at politiet har en rekke arbeidsmetoder og andre ressurser tilgjengelig i sitt arbeid med å forebygge og forfølge straffbare handlinger. De skjulte tvangsmidlene utgjør bare en mindre del av disse. Bruken av slike tvangsmidler er i visse sammenhenger meget effektive, men medfører også kraftige inngrep i personvernet til de som rammes, og representerer særlige utfordringer i lys av enkeltpersoners krav på rettssikkerhet. Også politiets behandling av informasjon kan utgjøre betydelige inngrep i mistenktes rettssikkerhet og de berørtes personvern. Regler som medfører slike inngrep krever særlig sterk begrunnelse.



Legg spesielt merke til den siste setningen. Jeg gjentar den, for sikkerhets skyld. "Regler som medfører slike inngrep krever særlig sterk begrunnelse."

Litt tjall hit og dit er ikke en grov forbrytelse.
For å kunne gjøre noe slikt mener jeg å ha hørt at de også trenger rettslig tillatelse. Altså, de må søke om det. Og det kan jeg love deg at de ikke får bare fordi de mistenker noen ungdommer for å drive med litt dop.
Enig med de fleste posterene her.

Dette oser av bygdepoliti som tar seg til rette.

Ta kontakt med advokathjelp, eventuellt et annet politikammer. Hver særdeles påpasselig med å være klar og presis når du beskriver hva som har skjedd.
Provokasjon er ikke nødvendigvis en ulovlig etterforskningsmetode.

Jeg vil anbefale trådstarter og de andre som er utsatt for denne mulige ulovlige etterforskningsmetoden til å oppsøke en advokat, for å få saken vurdert, i alle fall om trådstarter eller andre står i fare for å bli dømt på grunnlag av beviser ervervet i denne etterforskningen.

Rapporter gjerne tilbake hit når dere eventuelt har snakket med en jurist!
Sitat av felix_poker Vis innlegg
Provokasjon er ikke nødvendigvis en ulovlig etterforskningsmetode.

Jeg vil anbefale trådstarter og de andre som er utsatt for denne mulige ulovlige etterforskningsmetoden til å oppsøke en advokat, for å få saken vurdert, i alle fall om trådstarter eller andre står i fare for å bli dømt på grunnlag av beviser ervervet i denne etterforskningen.

Rapporter gjerne tilbake hit når dere eventuelt har snakket med en jurist!
Vis hele sitatet...

Det er ikke umulig at du har rett i at de kan bruke det som en etterforskningsmetode, men reglene gjelder fremdeles. De kan heller ikke bruke beviser ervervet på denne måten i en rettsal.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
Legg spesielt merke til den siste setningen. Jeg gjentar den, for sikkerhets skyld. "Regler som medfører slike inngrep krever særlig sterk begrunnelse."

Litt tjall hit og dit er ikke en grov forbrytelse
Vis hele sitatet...
Å bruke, selge å kjøpe litt cannabis er ikke en alvorlig forbrytelsen, nei, men jeg vil påstå at å sende meldinger med en pågrepets mobiltelefon heller ikke kan kalles et kraftig inngrep i personvernet til den pågrepne.

Jeg betviler derfor at metoden som er brukt i denne etterforskningen i det hele tatt kan falle under "skjulte tvangsmidler". Provokasjon (lovlig eller ulovlig) høres mer riktig ut i mine ører, og forutsatt at det dreier seg om den lovlige formen, kan politiet bruke beviser som er ervervet i denne etterforskningen i en eventuell rettsak.

Edit: Men, som sagt, oppsøk en kyndig jusrist. Han eller hun vil antakelig kunne gi et bedre svar.
Sist endret av felix_poker; 27. januar 2010 kl. 22:02.
"Jeg er svak og har vanskelig for å motstå fristelser, og er i tillegg for tiden i en dårlig økonomisk situasjon, men prøver å holde meg streit. Da jeg fikk sms om jeg har ordning på tjall så jeg litt motvillig en mulighet til å tjene kjappe 100kr for å gå ut å skaffe 2 gram til denne personen."

BUSTED!

Takk til politiet.
Sist endret av Don Veto; 27. januar 2010 kl. 22:08.
Sitat av Lille Nikotin Vis innlegg
De kan heller ikke bruke beviser ervervet på denne måten i en rettsal.
Vis hele sitatet...
Om du leser det felix_poker postet står det svart på hvitt at hvorvidt personen kan dømmes via informasjon skaffet på dette viset avhenger av i hvilken grad politiet påvirket perosnen til å utføre en kriminell handling. Og at politiet på ha tilstrekkelig dokumentasjon/logger når de provoserer fram den kriminelle handlingen.
Trådstarter
skal ta kontakt med jurist forhåpentligvis iløpet av uken .
så skal eg holde dere oppdatert , og igjen så takker eg for alle svar
Hva med å sperre telefonen? ringe teleleverandøren og melde tlf tapt.

Og hvis de sender sms med tlf din så påløper det vel noen kostnader på abbonementet ditt? Dette kan da umulig være lovlig for politiet.
kan ikke dette bli sett på som brudd på personvernsloven? må de ikke ha ransakelse ordere :S
En annen ting er jo at de bruker opp dine penger ved å sende SMS.

Dette er media-mat i mine øyne.
Har ikke hørt om noen lignende slike episoder før.
En av de første postene jeg har sett her hvor jeg faktisk er enig med trådstarter i en "meg" mot politiet sak! Dette er uten tvil noe som ikke skal skje, og gratis advokat hjelp som nevnt er ikke dumt! Lykke til
Sist endret av tafsern; 27. januar 2010 kl. 22:45.
Trådstarter
det er 30 kroner som er vekke . er ikkje noe spessiell stor sum så akkurat det er ikkje noe problem , det er heller hva dei brukte den til. problemet er det at de har slettet meldiger som er sendt og mottatt iløpet av perioden de hadde telefonen som var fra kl 7 på kvelden da de hentet meg på mandag til ca kl 4 i dag når de kom med telefonen og lader på døren. de hadde ransakelses ordre.

men lurer på om noen vett om lignende prog som politiet bruker for å få u info fra telefonen ? de kunne jo tydeligvis se meldinger som jeg hadde slettet fra innboksen min så da skal vel jeg også kunne gjøre dette med et liknende prog , evt kontakte tele opperatøren og si at telefonen har vert stjålet og funnet den igjen og om de kunne sende en mail med sms`er som har blitt sendt immellomtiden ? leste en eller annen plass( trur det var i vg) at teleselskap må ha slik info på servere i 2 måneder elns , er ikkje sikkert det stemmer men er vell vert forsøket. og vist noen vet om slike prog , har iphone vist dette kan hjelpe . holder på å google det selv men finner ikkje stort. btw beklager den sure skrivingen min med blanding av nynorsk bokmål og dialekt med gode innskudd av skrivefeil xD

hadde ikkje vert dumt å kontakte media , men har ikkje lyst siden saken involverer flere personer i forskjellige aldere, og vi holder fortsatt på å finne ut av lover og sånne ting . Og det blir en del stress med å snakke med media , har fortsatt bare litt handfast bevis , må skaffe mer før vi gjør noe som helst konkret. men skal i møte med politiet i morgen så da skal jeg spørre om låver og allt papirarbeidet jeg kan få fatt i om saken og min rett til å snakke med advokat i desse sakene
Når du har snakket med jusbuss e.l, venligst oppdater oss, ganske interresant tema..
Kan politi se slettede meldinger? Noen som vet isåfall hvordan man sletter slike meldinger permanent?
Er da ingen ting som sier hvordan politiet skal ta dealerne på, det er nytenkning og folk som er dumme nok til å bare stole på og selge til folk som sender sms ryker garantert.
Her i landet kan snuten gjøre hva faen de vil, og de kommer unna med det... (bortsett fra pedofili)
Sitat av DeVille Vis innlegg
Her i landet kan snuten gjøre hva faen de vil, og de kommer unna med det... (bortsett fra pedofili)
Vis hele sitatet...
Det er riktig at et urovekkende høyt anntall saker blir henlagt hos spesialenheten for politisaker, men at politiet kan gjøre "hva faen de vil" er heldigvis ikke riktig.
det er ikke langt unna...
Sitat av DeVille Vis innlegg
det er ikke langt unna...
Vis hele sitatet...
Backer opp den påstanden der, sett mange få ordntlig juling av politi. Da snakker vi ikke om noen som går i tottene på væreandre altså, da er det skikkelig bank!
Jeg og, meg sjæl inkludert...
Sitat av Cartman Jr Vis innlegg
Backer opp den påstanden der, sett mange få ordntlig juling av politi. Da snakker vi ikke om noen som går i tottene på væreandre altså, da er det skikkelig bank!
Vis hele sitatet...
Hehe, om de har klart å roti seg borti politiet på den måten, fortjente de det sikkert. Er ikke alle som lærer av litt samfunnsstraff eller en bot
De gutta som kjører rundt i en sånn diger dogde eller hva det nå er. 6 stykker cirka, tror de heter innsatsstyrken eller noe. De skal man ikke kødde med. Da får du kjenne det på kroppen Blir fort noen brukne armer, utslåtte tenner og dårlig kjevemotorikk da.. Nei, man skal vise respekt til politiet når man blir pågrepet eller er ekkel på byen

Ontopic: Dette var ganske interresant. Jeg er veldig spent på utfallet av dette. Please keep us updated.
Såvidt jeg vet er ikke dette noe nytt, har ikke opplevd det selv, men venner av meg opplevde dette for vel 4 år siden, dette var før jeg selv startet med "kriminel virksomhet" men jeg svarer alltid med en negativ tilbakemelding om jeg får slike hendvendelser via tlf. (sms)

når dette har pågått så lenge som jeg tror (mtp at jeg vet om venner det skjedde med for et par år siden) så ville jeg nesten sagt at politiet har funnet et lite gummihull de kan dra å strekke på så mye de vil.
Men det skal sies at han ene vennen min svarte på den meldingen med et positivt svar, så tok jo politiet opp kontakten, men de var kun ute etter å ta de "over" kompisen min. Min kamerat slapp unna, men ja fy faen for en rotten metode å snike seg frem på (gjerne ungdom de drar disse her på, siden de ikke har så mye peil på juss eller sine rettigheter)
Advokat! Lett.
Som nevnt tidligere i tråden kan du prøve å gå til media med denne saken. Mulig den kan blåse opp til en samfunnsdebatt om hvor langt politiet kan gå i slike saker.

For dere som lurer på hvordan man får tak i slettede SMS kan ta en titt her.
HøyRisiko Psykopat
Sitat av sofa Vis innlegg
Kan politi se slettede meldinger? Noen som vet isåfall hvordan man sletter slike meldinger permanent?
Vis hele sitatet...
For å slette dei permanent så må dei gamle meldingee overskrives, Fylle opp minnet heilt for så å slette det igjenn. trur det er sån det er.
Vet ikke om dette har mye med saken og gjøre , men jeg og noen kompiser drev mye med og ringe "randoms" og si masse tull , men vi gikk litt over streken den ene gangen , og den vi hadde ringt hadde anmelldt saken , og politiet fant anrope og vi hadde det "skjult " . Vet ikke hvordan dem får tak i nummeret når det er skjult ?
Men politiet har nok av resurser får og si det sånn :S
Men intresant tema , gleder meg til og høre hvordan det går videre i saken .
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Kentryllo Vis innlegg
Vet ikke om dette har mye med saken og gjøre , men jeg og noen kompiser drev mye med og ringe "randoms" og si masse tull , men vi gikk litt over streken den ene gangen , og den vi hadde ringt hadde anmelldt saken , og politiet fant anrope og vi hadde det "skjult " . Vet ikke hvordan dem får tak i nummeret når det er skjult ?
Men politiet har nok av resurser får og si det sånn :S
Men intresant tema , gleder meg til og høre hvordan det går videre i saken .
Vis hele sitatet...
Skjult ID betyr bare at du tar vekk "headeren" med nr elns. Og nummeret står fortsatt i Telenors/Netcoms (osv) "liste" over anrop.
Sitat av Clr Vis innlegg
Som nevnt tidligere i tråden kan du prøve å gå til media med denne saken. Mulig den kan blåse opp til en samfunnsdebatt om hvor langt politiet kan gå i slike saker.

For dere som lurer på hvordan man får tak i slettede SMS kan ta en titt her.
Vis hele sitatet...
Vet du hvordan man får tak i slettede filmer?
klarer snuten å få tilgang til telefonen selv om man har låsekode?

og på telefonen min fra apple, er det en funksjon som sletter alt innhold på telefonen etter til gale kodeforsøk. blir da alt permanent sletta, eller kan man kjøre recovery på dette?
Sitat av tafsern Vis innlegg
En av de første postene jeg har sett her hvor jeg faktisk er enig med trådstarter i en "meg" mot politiet sak! Dette er uten tvil noe som ikke skal skje, og gratis advokat hjelp som nevnt er ikke dumt! Lykke til
Vis hele sitatet...
Enig! Hold oss oppdatert på hvordan det ligger an. Lykke til
Sitat av Clr Vis innlegg
Som nevnt tidligere i tråden kan du prøve å gå til media med denne saken. Mulig den kan blåse opp til en samfunnsdebatt om hvor langt politiet kan gå i slike saker.

For dere som lurer på hvordan man får tak i slettede SMS kan ta en titt her.
Vis hele sitatet...
Dette gjelder, så vidt jeg kunne se, når meldingene er lagret på sim-kortet. Hva når meldingene ligger lagret i telefonminnet, og så blir slettet? Er det noen som har noen informasjon om det er mulig å "finne" disse (det er jeg sikker på det er, så lenge ikke minnet er blitt overskrevet), og kan og vil politiet gå så grundig til verks på konfiskerte mobiler? (I første omgang i narkotikasaker..).
Sist endret av emphi; 28. januar 2010 kl. 19:44.
Sitat av emphi Vis innlegg
Dette gjelder, så vidt jeg kunne se, når meldingene er lagret på sim-kortet. Hva når meldingene ligger lagret i telefonminnet, og så blir slettet? Er det noen som har noen informasjon om det er mulig å "finne" disse (det er jeg sikker på det er, så lenge ikke minnet er blitt overskrevet), og kan og vil politiet gå så grundig til verks på konfiskerte mobiler? (I første omgang i narkotikasaker..).
Vis hele sitatet...
Regner med at dette er veldig enkelt. Når du kopler telefonen til en pc, som masselager (harddisk), så regner jeg med at den opptrer som en harddisk formatert med FAT filsystemet på pc'en. I FAT filsystemet, så slettes ikke data, når du sletter en fil (melding), men kun den første bokstaven i filnavnet blir endret. Dette indikerer for operativsystemet at plassen til denne filen er ledig. Egentlig veldig likt til en tidligere link i denne tråden, som forklarer hvordan man henter tilbake slettede meldinger på SIM kortet. Dvs at for å faktisk slette filen, må man overskrive plassen den gamle filen tok, med ny informasjon. Dette kan man gjøre ved å kopiere over filer som tar all ledig plass på disken (telefonen).

http://www.winundelete.com/ er et program som kan hente tilbake slettede filer, men det finnes mange andre.
Trådstarter
Hei.
beklager at jeg brukte så lang tid på å svare , har vert opptatt og hatt nettverksproblem.
På møtet hos politiet så fikk jeg se forskjellige saksdokument , og allt som ble tatt ut fra telefonen min .
som sakt så manglet det cash på telefonen min etter at politiet hadde konfiskert den. Jeg har ingen mulighet for å få tak i meldingene uten å anmelde forholdet og starte ein rettsak . Har ikkje lyst å starte så masse bråk pga noem meldinger fra min tlf. Jeg har forhørt meg rundtom og så vidt jeg jeg har fått vite har ikkje politiet prøvd å direkte få folk til å gjøre ein ulovelig handling med min telefon . Så etter å ha lest linken om provokasjon så virker det mest sannsynlig at det de har gjort er lovlig .

Derimot den kompisen min som jeg har nevnt har de brukt telefonen hans og direkte prøvd å få ein person/personer til å gjøre ein ulovelig handling . Jeg skal støtte saken hans om han vil gå videre med den og vitne så godt jeg kan for han vist det er mulig.

Det er merkelig at sånt som dette er så og si låvlig ( ligger vell i ein gråsone) og kan gjøres uten at fylkesmann dommer må skrive under på dokument som gjir tillatelse .

Jeg kunne ha gått til media med dette , og prøvd å lage en debatt om saken og om sånt burde vere låv, men orker ikkje masse pes med aviser og sånne ting.

saken min fikk et utfall av bot og prikk på rullebladet og jeg er siktet for kjøp og bruk . Syntest det hørres ut som jeg er tungt narkoman og ikkje ein fyr som røyker litt gall i blandt , men sånn er no dette tilfellet.

takker igjen for svar og håper at tråden kan hjelpe folk som khar komt opp i samme problem som jeg og kompisene mine har komt opp i .
har ikke lest hele tråden men å utgi seg for å være deg er identitetstyveri ikke sant?
Sitat av shaman-sultan Vis innlegg
har ikke lest hele tråden men å utgi seg for å være deg er identitetstyveri ikke sant?
Vis hele sitatet...
Les mer av tråden.

For de som måtte ha interesse kan jeg dele mine første tanker om saken:

Spesielt i narkotikasaker har politiet adgang til å gjøre en del i gråsonen, da det er vanskelige saker hvor særlig bakmennene er vanskelige å "fange". Det meste av reglene rundt dette er skissert opp i praksis da lovgiver fant at det skjer lite i Norge er og vanskelig å lovregulere. Riksadvokaten har skrevet et rundskriv om det samt du kan bl.a. lese om det her: http://www.regjeringen.no/nb/dep/jd/...html?id=385404

Ift provokasjon er som henvist til tidligere i tråden tiltaleprovokasjon ulovlig, og fører ubetinget til frifinnelse. Tiltaleprovokasjon vil si at politiet fremprovoserer en ulovlig handling som ellers ikke ville blitt begått. Eksempel som ligger i grensen, men er lov: politiet kjøper narkotika og pågriper selgeren. Her sier en at de ikke har fremprovosert salget, da det ville funnet sted uansett, om enn på et litt senere tidspunkt.

Som painmaster sier ble ikke hans telefon benyttet til å fremprovosere lovbrudd, men for å avdekke dem.

Det som er lov (innenfor visse grenser) er bevisprovokasjon. Herunder er det greit om politiet endrer noe på hvordan handlingen foregår, som tid og sted.

Det som gjerne er mer interessant er at en i Norge ikke behandler ulovlig ervervet bevis på samme måte som folk kjenner fra USA. I USA avskjærer man ethvert bevis som er innhentet på ulovlig vis. I Norge er hovedspørsmålet om en føring av beviset i retten vil utgjøre en fortsatt eller gjentatt krenkelse overfor tiltalte.

For de som måtte ha interesse kan bare nevnes Rt. 2000 s. 1345.
Det ble forgjeves anført at politiet hadde benyttet ulovlige etterforskningsmetoder ved at sakens hovedetterforsker hadde hatt to samtaler med to innringere til domfeltes beslaglagte mobiltelefon som befant seg på hovedetterforskerens kontor. Innringeren kunne oppfattes som personer som ønsket å kjøpe narkotika, og etterforskeren unnlot å gi seg til kjenne. Straffeloven § 145a om hemmelig avlytting og EMK art. 8 var ikke overtrådt.
Dun know what to do
appleaya's Avatar
Du bør få deg advokat tvert!
Til trådstarter:
Du kan i hvertfall se hvilke nummer politiet har sendt sms til ved å ringe operatøren din og be om spesifisert regning. Vet ikke om det hjelper eller no, men du får en liten oversikt i hvertfall
Sitat av Painmaster
Det er merkelig at sånt som dette er så og si låvlig ( ligger vell i ein gråsone) og kan gjøres uten at fylkesmann dommer må skrive under på dokument som gjir tillatelse.
Vis hele sitatet...
Dette blir litt dumt for min del. Det er liksom greit å være med på leken og deale eller røyke eller hva-dere-gjør, men å bli tatt på egen latskap, det er ikke akseptabelt?

Nei, helt alvorlig. En hver person som gjør noe ulovlig må finne seg i å bli tatt for det. Kjører jeg for fort, så kan jeg ikke bli forbanna på politiet fordi de fakker meg?

Dersom dine venner svarte på meldingene, visste de jo hva de drev med, om mottakeren så var deg eller noen som hadde rappet telefonen din.
Sist endret av bronsky; 3. februar 2010 kl. 15:29.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Man kan vel snart forvente å få politiet på døra bare ved å nevne at man har fått tak i noe god shit blalbla. og snakka om løst og fast på ett eller annet forum som feks. her på nFF, skummelt . .

Noen som vet hvilke tilgang politiet har til msn logger og lignende? Altså ikke den som ligger lagret på din egen pc (hvem luring er det vel som lagrer loggen anyway), men kanskje noe som ligger i en eller annen database ett eller annet sted?