Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  43 5356
Hei er en gutt på 17år som vil ha meg en tattoo
Men bare lurte på hvordna det er og ta det i Norge er det noen dere anbefaler? Vil ikke akkurat gå til noen som er dårlige, vil da heller reise til noen som kan anbefales
Skal ha den på ryggen helt oppe med skulder bladene og lurte derfor på om det har noe og si at jeg er 17? den vil vel ikke strekke seg så veldig helt der oppe?
Håper på mange posetive svar!
Det er vel en egen tatto-tråd, som omhandler mye av det du spør etter?
I utgangspunktet, så vet vel du bedre enn oss hvor langt du har kommet i utviklingen.
Men i alderen mellom 17-22 så pleier de fleste å fylle seg ut litt i høyden, og i bredden.

Jeg ville ha ventet ihvertfall et par år, før jeg permanent tok en stor tattovering på ryggen.
De fleste steder i Norge som er godskjente skal gjøre en god jobb, meg bekjennt.

Sikkert noen steder som er bedre enn andre.
Spørs om du finner et seriøst studio som vil tattoovere folk under atten. "Norsk forening for profesjonelle tattoovører" (el.n.s.) har attenårsgrense som krav for medlemskap.

Om du velger og vente til du er 18, så kan jeg anbefale Tattooica i Sarpsborg (tattooica.com).
Trådstarter
17 0
Er det ikke sånn at så lenge begge parter altå mor og far tilatter det så er det greit?
Sitat av aylx
Er det ikke sånn at så lenge begge parter altå mor og far tilatter det så er det greit?
Vis hele sitatet...
Stemmer det.
Trådstarter
17 0
Men da er det null stress, men skal ikke ta tattovering før om en god stund vil tenke meg godt om, lite kjipt og ha en tattovering du ikke liker resten av livet...
Det er også kjipt om tattoveringen blir strukket på grunn av at du kanskje enda ikke er ferdig utviklet, og i løpet av nærmeste fremtid vokser.
Sitat av Restyle
Stemmer det.
Vis hele sitatet...

Kommer helt an på... I Bergen får man ikke det.
Der hvor jeg tok mine tattoveringer er det første man møter når man kommer inn døren et skilt hvor det står: "Under 18 år, FUCK OFF, No matter what"

Så vet ikke hvordan det er i andre deler i landet, men på de fire stedene jeg vet om i bergen MÅ man være over 18 uansett...
Trådstarter
17 0
Sitat av qtex
Kommer helt an på... I Bergen får man ikke det.
Der hvor jeg tok mine tattoveringer er det første man møter når man kommer inn døren et skilt hvor det står: "Under 18 år, FUCK OFF, No matter what"

Så vet ikke hvordan det er i andre deler i landet, men på de fire stedene jeg vet om i bergen MÅ man være over 18 uansett...
Vis hele sitatet...
Det har jeg faktisk aldri hørt , regner med at moren din må komme inn og si at det er ok.
Trådstarter
17 0
Sitat av Christian
Vis hele sitatet...
Takk Christian!
Trådstarter
17 0
http://img387.imageshack.us/img387/9386/bilde054ps1oj0.th.jpg
Noen som har peilig på hvor mye denne ville ha kostet i Norge?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
15k + vil jeg tippe.
En fyr jeg kjenner betalte 17k for en som var hakket mindre, men med farger.
Så 15k som AtXbYeA sier, kan være ganske nærme ja.
Sitat av aylx
http://img387.imageshack.us/img387/9386/bilde054ps1oj0.th.jpg
Noen som har peilig på hvor mye denne ville ha kostet i Norge?
Vis hele sitatet...
Den var jævlig fet, hva brukte du til å sette dem sammen?
Trådstarter
17 0
Det var el_laso som satt den sammen for meg <3
Sitat av tobbe666
Den var jævlig fet, hva brukte du til å sette dem sammen?
Vis hele sitatet...
Det lar seg enkelt gjøre i PS eller et hvilke som helst redigeringsprogram som lar deg bruke layers.
Vel en ting jeg kan si deg med en gang er om du finner en tatovør som tatoverer deg før du er 18, vil den tvilsomt bli noe serlig.
De seriøse sjappene tatoverer bare 18+.
Vil også råde deg til å ta en tsoatovering som har noe mening, ikke bare en m ser fancy ut.
Forresten kan jeg anbefale Lets buzzi bergen, har hørt at de skal være pro.

Ellers hvis du vil ha as pr0 as it can be, tatover deg hos miami ink i miami eller la inc i LA, som drives av Kat von d ( meget dyktig kvinnelig tatovør)
Trådstarter
17 0
Sitat av spelley
Vel en ting jeg kan si deg med en gang er om du finner en tatovør som tatoverer deg før du er 18, vil den tvilsomt bli noe serlig.
De seriøse sjappene tatoverer bare 18+.
Vil også råde deg til å ta en tsoatovering som har noe mening, ikke bare en m ser fancy ut.
Forresten kan jeg anbefale Lets buzzi bergen, har hørt at de skal være pro.

Ellers hvis du vil ha as pr0 as it can be, tatover deg hos miami ink i miami eller la inc i LA, som drives av Kat von d ( meget dyktig kvinnelig tatovør)
Vis hele sitatet...
Så lenge du har fysisk oppmøte av mor eller far skal det vel gå greit her i norge?
Og reise til La eller Miami må jeg i såfall gjøre når jeg er fylt eller fyller 18 og så ta det som en tur eller noe, for det blir jo veldig dyrt og reise dit for en Tattoo
Sitat av Let's Buzz!
Aldersgrenser
18 år. Ingen unntak.
Vi vil kreve legitimasjon av samtlige kunder. Du må være fylt 18 år for å bli tatovert. Vi aksepterer førerkort, pass, samt kredittkort og bankkort med bilde. Foreldres godkjenning for mindreårige gjelder ikke.
Vis hele sitatet...
Kilde (titegn)
Freak Trooper
Joey's Avatar
Sitat av aylx
http://img387.imageshack.us/img387/9386/bilde054ps1oj0.th.jpg
Noen som har peilig på hvor mye denne ville ha kostet i Norge?
Vis hele sitatet...
Veldig kul tattis, men viss jeg var deg så ville jeg ventet med å ta den. Både med tanke på at du kan vokse enda litt til og at du kanskje har anderledes smak om et par år.
Er bare 2år siden jeg synes at tribaltattoveringer var dritkult, og nå kunne jeg aldri ha tenkt å ha noe slikt på kroppen.

Det er ikke uten grunn at det er 18årsgrense på de fleste tattoveringssjapper.

Edit: Bare for å være litt mer on topic, så trur jeg at prisen på den ligger på 15k ja, men det varierer litt fra plass til plass tenker jeg. Bare sende mail til en tattovør å høre det.
Sist endret av Joey; 4. april 2008 kl. 21:38.
Trådstarter
17 0
Sitat av Joey
Veldig kul tattis, men viss jeg var deg så ville jeg ventet med å ta den. Både med tanke på at du kan vokse enda litt til og at du kanskje har anderledes smak om et par år.
Er bare 2år siden jeg synes at tribaltattoveringer var dritkult, og nå kunne jeg aldri ha tenkt å ha noe slikt på kroppen.

Det er ikke uten grunn at det er 18årsgrense på de fleste tattoveringssjapper.
Vis hele sitatet...
Det er sant, skal tenke på alle grunnene frem til sommeren for da og bestemme meg
Trådstarter
17 0
lurer på og kutte ut den i midten og vente med det til jeg blir eldre. og heller ha den sånn midlertidig
http://img297.imageshack.us/img297/2359/uhjertogram1yl4.th.jpg
Du kan jo ta en titt på nettsiden til broderen min, www.tattoo-piercing.no
Jeg har den tingen som er i midten på leggen og den betalte jeg vell 3k for, menne for å være ærlig er det jævla mange som har den der.Så vil du ha noe orginalt ikke vær like dum som meg å ta den og tro du er den eneste.
Sist endret av StaiN; 5. april 2008 kl. 00:11.
Trådstarter
17 0
Sitat av StaiN
Jeg har den tingen som er i midten på leggen og den betalte jeg vell 3k for, menne for å være ærlig er det jævla mange som har den der.Så vil du ha noe orginalt ikke vær like dum som meg å tro att det var kun jeg som hadde den der.
Vis hele sitatet...
Nettopp en av grunnene til at jeg fjernet den
Sist endret av aylx; 5. april 2008 kl. 00:06.
Sitat av aylx
Er det ikke sånn at så lenge begge parter altå mor og far tilatter det så er det greit?
Vis hele sitatet...
Hmm, det eneste tattoovøren min(tattooica) kan gjøre på personer under 18 (what so ever), er å fikse på dårlige tattoveringer. Dette skulle vist nok gjelde alle tattoovører tilknyttet "norges forening for profesjonelle tattoovører" (nokk en gang ikke helt sikker på det korekte navnet.)
Trådstarter
17 0
Sitat av eXpergefacio
Hmm, det eneste tattoovøren min(tattooica) kan gjøre på personer under 18 (what so ever), er å fikse på dårlige tattoveringer. Dette skulle vist nok gjelde alle tattoovører tilknyttet "norges forening for profesjonelle tattoovører" (nokk en gang ikke helt sikker på det korekte navnet.)
Vis hele sitatet...
Jaja, vis det er sånn kan jeg ikke gjøre noe med deg og får da heller modne og ta den når jeg er 18 (:
Sitat av aylx
Jaja, vis det er sånn kan jeg ikke gjøre noe med deg og får da heller modne og ta den når jeg er 18 (:
Vis hele sitatet...
Er ikke vits å stresse med tattoovering. Jo, det er kult, og digg fra ende til annen. Men du får tid til å "se" på den resten av livet liksom.

Om du alikevel vil komme i gang, så finnes det nokk plenty studio som tar under 18 med foreldres godkjenning. Men spør i studio om deres vaske og rense rutiner bl.a. Kikk nøye på arbeider de har gjort tidligere. Spør gjerne etter meninger om det aktuelle studioet her.


Edit
Vet ikke åssen det er med andre studioer, men tattoovøren min tegner mine ting som en del av prisen. Jeg bare skisser opp hvordan jeg vil ha ting, eller forklarer litt så blir det kult.
Sist endret av eXpergefacio; 5. april 2008 kl. 00:21. Grunn: Tillegg
Sitat av onTop
Du kan jo ta en titt på nettsiden til broderen min, www.tattoo-piercing.no
Vis hele sitatet...
Lawl, er det ikke broren din som tok et fireukers kurs i Mo i Rana for å bli tattovør?

Aldersgrense er og blir 18 år, det hjelper ikke om du drar med deg hele familien din inn; ingen seriøse tattovører vil merke deg for livet med mindre du er over atten.
Til trådstarter; fin tattovering, men har du tenkt på om du virkelig, virkelig har lyst på HIM logoen på ryggen din for resten av livet? Det er noe å tenke på.
Da jeg var 17 ville jeg tattovere en stor drage på armen min, men jeg takker gud for at jeg ikke gjorde det den dag i dag. Tenk litt over det. Motivet jeg har nå har jeg tenkt på i flere år, og først nå har jeg merket meg.
Når du har fylt 18 år så anbefaler jeg å dra til House Of Pain i Oslo. Der tatoverer jeg meg og de som jobber der profesjonelle og greie. Litt vanskelig å finne frem til de første gangen, men.
Sitat av mrscox
Lawl, er det ikke broren din som tok et fireukers kurs i Mo i Rana for å bli tattovør?

Aldersgrense er og blir 18 år, det hjelper ikke om du drar med deg hele familien din inn; ingen seriøse tattovører vil merke deg for livet med mindre du er over atten.
Til trådstarter; fin tattovering, men har du tenkt på om du virkelig, virkelig har lyst på HIM logoen på ryggen din for resten av livet? Det er noe å tenke på.
Da jeg var 17 ville jeg tattovere en stor drage på armen min, men jeg takker gud for at jeg ikke gjorde det den dag i dag. Tenk litt over det. Motivet jeg har nå har jeg tenkt på i flere år, og først nå har jeg merket meg.
Vis hele sitatet...
Om kurset har vart i 4 uker eller 1 år har lite å si dersom han klarer å tatovere det folk ønsker. Jeg synes dere heller skal vurdere hvor flink han er etter hvordan tatoveringene ser ut, isteden for å gå etter læretiden hans.
Det å tatovere er ikke så vanskelig som en skal tro. De har en mal å gå etter, noe egentlig alle kunne klart. Men jeg kan være enig i at man kunne trengt litt mere tid på å lære om hygiene og behandling av tatovering.

Uansett, så langt har han kun hatt fornøyde kunder med gode resultater. Det er vel det som gjelder?
Sitat av onTop
Om kurset har vart i 4 uker eller 1 år har lite å si dersom han klarer å tatovere det folk ønsker. Jeg synes dere heller skal vurdere hvor flink han er etter hvordan tatoveringene ser ut, isteden for å gå etter læretiden hans.
Det å tatovere er ikke så vanskelig som en skal tro. De har en mal å gå etter, noe egentlig alle kunne klart. Men jeg kan være enig i at man kunne trengt litt mere tid på å lære om hygiene og behandling av tatovering.

Uansett, så langt har han kun hatt fornøyde kunder med gode resultater. Det er vel det som gjelder?
Vis hele sitatet...
Det virker som om jeg har tråkket litt på tærne dine ved å nevne kurset hans. Jeg så at det var ham med det samme jeg åpnet siden; og jeg trenger vel ikke forklare deg at kursholderen har et dårlig rykte på seg? Selvfølgelig kan han være talentfull for alt jeg vet, men det har jeg faktisk ikke sagt noe om.
Kurslengde har faktisk noe å si. Ville du latt en lege som hadde tatt seg et fireukers kurs i Polen operere ut blindtarmen din? Neppe.
Sist endret av mrscox; 5. april 2008 kl. 02:17.
Tatovering er noe du tar frivillig. Og dersom du ser at det er fornøyde kunder med gode resultater, ser jeg ikke problemet.

EDIT:
Ville du latt en tatovør som hadde tatt seg et fireukers kurs i Norge med erfaring i både tegning å piercing, og at han har hatt fornøyde kunder med pene tatoveringer, tatovere armen din? Ja, hvorfor ikke.
Sist endret av boblesaft; 5. april 2008 kl. 02:37.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av onTop
Tatovering er noe du tar frivillig. Og dersom du ser at det er fornøyde kunder med gode resultater, ser jeg ikke problemet.
Vis hele sitatet...
Det er like fordømt noko du skal gå med resten av livet.
Sitat av vidarlo
Det er like fordømt noko du skal gå med resten av livet.
Vis hele sitatet...
Man trenger ikke å gå med den resten av livet. Kan fjernes med laser som er skamdyrt men det blir nok billigere og evt. flere og bedre metoder kommende med tiden.
Jeg tror de fleste her faktisk forstår hva jeg prøvde å komme frem til, det var et eksempel, og som vidarlo sier så er det faktisk noe du skal leve med resten av livet; med mindre du fjerner den.
Freak Trooper
Joey's Avatar
Tror du har feil innstilling til tattovering viss du tenker bare på at du skal leve med det for resten av livet. En tattovering er et arr du har på kroppen. Noe som skiller deg ut fra alle de andre menneskekroppene her i verden. Kommer sikkert en dag da jeg angrer på at jeg tattoverte meg, men det er jo et minne fra den tiden som jeg kan se tilbake til og mimre over. Det er jo noe en må bare lære seg å leve med, ikke angre som en gris etterpå. Etter du har tatt den så er det en del av deg selv.

Jeg personlig gleder meg til den dagen jeg er 70 år og kan se på tattisene mine og tenke tilbake på den tiden jeg var ung og dom.
On top:
Om arbeidet hannes ser greit ut, eller at hannes portføljer ser greie ut på nettsiden, eller i hefter vil det ikke si at de ser helt for jævlig ut etter healing prosessen er gjennomført. Bildene er tatt direkte etter han har tatovert de, så egentlig så har tatovering portføljer veldig lite å si om hvor flink tatovøren er.
Om blekket kommer for dypt ned i huden, vil tatoveringen se helt jævlig ut, det vil se ut som noen har prøvd å male en tatto på deg. Om den ikke kommer langt nokk ned, vil deler av tatoveringen dette av under healingen ( skorpe detter av).

Med andre ord, for å vurdere tatoveringen som blir gjennomført, må det gå rundt 1år. Med andre ord, for alt du vet, kan det være flere potensielle ufornøyde kunder som har tatovert seg hos din bror, for alt du vet.
Sist endret av Spelly; 5. april 2008 kl. 13:07.
Sitat av Joey
Tror du har feil innstilling til tattovering viss du tenker bare på at du skal leve med det for resten av livet. En tattovering er et arr du har på kroppen. Noe som skiller deg ut fra alle de andre menneskekroppene her i verden. Kommer sikkert en dag da jeg angrer på at jeg tattoverte meg, men det er jo et minne fra den tiden som jeg kan se tilbake til og mimre over. Det er jo noe en må bare lære seg å leve med, ikke angre som en gris etterpå. Etter du har tatt den så er det en del av deg selv.

Jeg personlig gleder meg til den dagen jeg er 70 år og kan se på tattisene mine og tenke tilbake på den tiden jeg var ung og dom.
Vis hele sitatet...
Skjønner ikke helt hvor du tar det fra. Jeg har ikke sagt at jeg tattoverer meg bare fordi jeg skal ha det resten av livet.
Freak Trooper
Joey's Avatar
(Begynner å gli litt vel off toipic her nå, men)

Beklager. Det var ikke direkte rettet til deg på noen måte. Blir kanskje litt feil å si "du" men greier ikke å formulere meg anderledes.

Det jeg mener med det, er at viss du er livredd for at du kommer til å angre for resten av livet ditt, så er det feil innstilling.

Sier ikke at du, Mrscox, tenker slik . Bare en formuleringsmåte.

Håper poenget mitt omsider kommer fram.
Sitat av n00man
Når du har fylt 18 år så anbefaler jeg å dra til House Of Pain i Oslo. Der tatoverer jeg meg og de som jobber der profesjonelle og greie. Litt vanskelig å finne frem til de første gangen, men.
Vis hele sitatet...
Var med ei venninne til House of pain en gang. Har i tillegg sett et par av arbeidene til hu dama. For å si det slik så er det ikke det stedet jeg ville valgt, men så er jeg perfeksjonist på slike ting og...


I forhold til det med 4ukers kurs eller 1års kurs. En tattovør er og blir en kunstner, han "maler" med nål på hud. Har han et rent studio, samt gode arbeider og vise til så ser ikke jeg problemet. Viss han tegner perfeksjonistisk, å det ikke er større fare for infeksjoner i studioet hans enn i andre studioer liksom... Det å samenligne tattovering og kirurgi er vel litt i drygeste laget eller?

Nokk en gang bare mine meninger...
Sist endret av eXpergefacio; 5. april 2008 kl. 13:46.
Trådstarter: Vil du virkelig ha en HIM tattis på ryggen når du er 50? En som dekker hele ryggen? Jeg ser også spor av acne, og for din egen skyld, vent til du har helt perfekt ren hud før du tattoverer deg. Får du en strategisk plassert kvise på tattisen som sprekker så tror ikke jeg dette vil se så pent ut i etterkant.