Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 2787
Jeg har begått https://brothersinarms.no/.

Først: Jeg er ikke designer, men webutvikler. Derfor blir mine design uortodokse og simple.

Vi er en gjeng relativt voksne folk som spiller Call of Duty 1 (ja, fra 2003) en gang i uken. Vi kaller oss en clan, selv om jeg tror begrepet kanskje er litt misvisende.

Vår forrige nettside var Drupal, men jeg ønsket noe med mindre vedlikehold. Så jeg sydde sammen en side laget i Github Pages og Jekyll, samt et gratisforum fra https://www.nabble.com

Designet er helt basic Bootstrap 4 med Slate-themet fra Bootswatch og et par tilpasninger på topp. Jeg brukte https://nicolas-van.github.io/bootstrap-4-github-pages/ som utgangspunkt som er et genialt startprosjekt for Jekyll og Bootstrap 4.

Repositoriet mitt er åpent på https://github.com/fuzzy76/brothersinarms
Sist endret av fuzzy76; 18. august 2019 kl. 09:48.
Queen of Blades
Jonta's Avatar
DonorCrew
Benyttet ikke sjansen til å kalle dere «brødreiarmer» => literally unplayable

- Logoen ser også ut som om den er fra 2003 med dat dropshadow og emboss(?)
- "Add to gametracker" og "visit gametracker"-lenkene er små
- "Wednesday" med liten w, og annet språkrusk
- Vet ikke hva medlemstall betyr, ei heller hvorfor det sorteres etter dem. Hvor lenge har de vært inaktive? Hvorfor er de ikke på bunnen av lista? Må jeg møysommelig telle selv for å finne ut hvor mange som er aktive?
- "Help"-sida sine rullgardiner som trekkes opp og ned ser jeg ikke vitsen i. Foreslår heller tabs eller én side, kanskje med anchor-tags. Det er så inkonsistent med gardiner, fordi en del sider lar deg åpne flere samtidig, imens andre begrenser til bare én
- Er det bare meg eller er forsida nesten ubrukelig? Klaner fra andre spill har jeg sett mer kjøtt fra, som «vi spiller på onsdager fra 19:00 og holder som regel på i 3 timer. Vi misliker en rigid kommandostruktur med "Yes sir! No sir", men ønsker fortsatt bladibladibloo»
webdings
fuzzy76's Avatar
Trådstarter
1. Logoen er... nettopp det. Den er laget av en fyr som har gått MIA. Han har også laget moden vi har installert på serveren. Og siden ingen vet hvordan man redigerer moden får vi ikke bytta logo der. Og siden vi har en logo der er det ønskelig å gjenbruke den på nettsida. So there.

2. Gametracker-widgetene styrer sitt eget design, de får jeg ikke gjort noe med.

3. Språkrusk må tas. I'm on it!

4. Ja, altså... Vi har en greie. Vi spiller ikke med spillernavn, men med nummer. Så jeg spiller som "[BrothersInArms]#05". Det er visstnok en total brainfuck å spille mot oss pga dette, og mange tror vi er bots, men det er nå en gang sånn. Det eneste den lista _egentlig_ brukes til er å minne oss på hva som er neste ledige nummer...

5. Ser den. Jeg ville bare ha noe enkel paginering uten å rote til hovedmenyen. På det forrige nettstedet hadde vi underelementer i menyen, men det gidda jeg ikke stresse med denne gangen (fordi jeg da måtte ha redigert med i startprosjektet jeg bruker). Kanskje tabs ja...

6. De fleste andre spilleklaner bruker phpnuke, har masse rotete moduler på forsida, gjerne blandet med animerte gifs og noen nyhetsposter. Det var lite av dette jeg anså som nyttig for oss. Men kanskje litt mer om kultur og annet stæsj ja.
Sist endret av fuzzy76; 18. august 2019 kl. 15:32.
Ikke vondt ment, men siden ser ut som om det kun har vært fokus på "design", og nada utvikling. Hvis jeg i tilfelle tar feil; hvor er så utviklingen? Det jeg ser er et ganske så standard bootstrap oppsett med litt design på toppen. Forumet er open source (matcher heller ikke designet, noe som gjør det ganske så forferdelig å se på), og statistikksiden er utviklet av Ultrastats.

Anbefaler å endre tittel til webdesigner enn så lenge, også kan det være lurt å lese seg litt opp på utvikling om det er det du ønsker å drive med.
Masse lykke til videre!
webdings
fuzzy76's Avatar
Trådstarter
Tror du har misforstått mye her. Jeg påsto ikke jeg hadde gjort mye utvikling. Det jeg har gjort er 5 linjer CSS-tilpasning av en ferdigmal, og slengt opp noen blokker med bootstrap. Det er ikke design. Designet er hovedsaklig gjort av vedkommende som laget Bootstrap-malen jeg brukte. Og det du påpeker av ferdigløsninger er jo for det meste ting jeg sa i startinnlegget. Fokuset var lite vedlikehold, derfor brukte jeg ferdigløsninger.

Jeg har jobbet med webutvikling fulltid i 15 år. Det er 25 år siden jeg lagde min første nettside. Jeg orker ikke å lese meg mer opp nå. Heller ikke orker jeg å bruke tid på å finne opp hjulet på nytt når jeg skal lage ting på hobbybasis.
Sist endret av fuzzy76; 18. august 2019 kl. 19:17.
Til info: Dropdown menyen ser ut til å ikke funke i Safari på iOS
Sitat av fuzzy76 Vis innlegg
Tror du har misforstått mye her. Jeg påsto ikke jeg hadde gjort mye utvikling. Det jeg har gjort er 5 linjer CSS-tilpasning av en ferdigmal, og slengt opp noen blokker med bootstrap. Det er ikke design. Designet er hovedsaklig gjort av vedkommende som laget Bootstrap-malen jeg brukte. Og det du påpeker av ferdigløsninger er jo for det meste ting jeg sa i startinnlegget. Fokuset var lite vedlikehold, derfor brukte jeg ferdigløsninger.

Jeg har jobbet med webutvikling fulltid i 15 år. Det er 25 år siden jeg lagde min første nettside. Jeg orker ikke å lese meg mer opp nå. Heller ikke orker jeg å bruke tid på å finne opp hjulet på nytt når jeg skal lage ting på hobbybasis.
Vis hele sitatet...
Du skrev "Jeg er ikke designer, men webutvikler". 5 linjer CSS-tilpasning er webdesign.
Sist endret av Not Normal; 19. august 2019 kl. 01:43.
Sitat av Not Normal Vis innlegg
Du skrev "Jeg er ikke designer, men webutvikler". 5 linjer CSS-tilpasning er webdesign.
Vis hele sitatet...
Tror du blander frontend-utvikling med webdesign. Og er det noe utviklere uten designsans (no offence Fuzzy ) bruker mye så er det bootstrap.
webdings
fuzzy76's Avatar
Trådstarter
Det var nettopp det jeg prøvde å formidle. Jeg bruker bootstrap + bootswatch fordi noen andre skal gjøre design. Design er layout, typografi, fargevalg, fontvalg, etc. Jeg har ikke gjort noen av delene på den siden, med unntak av camo-teksturen i headeren.

Det er som å si at jeg kunstner fordi jeg malte en strek i et hjørne på et eksisterende maleri. Designere har jeg alt for mye respekt for til å gjøre noe sånt.
Sist endret av fuzzy76; 22. august 2019 kl. 16:03.