Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 1205
Hei!


Vi kjenner jo mange flinke politikere som er flink til å debattere i forskjellige sammenhenger. Hitler og Kennedy er kanskje en av de mest flinke i å holde taler.

Jeg er med i et politisk parti, og jeg føler at hver gang jeg snakker; så kommer det rare ord ut av munnen min. Føler at jeg uttaler noen ord feil. I tillegg, så føler jeg at jeg snakker uten å bruke rytme. Tonen går aldri ned eller opp. Føler at jeg snakker altfor kjedelig.

Vet dere hvordan man kan bli flink i å tale? Det er ikke slik at jeg er veldig dårlig, altså. (Null skryt) Men, ved flere sammenhenger kan jeg falle litt ut.

Hva er teknikken? Tips?
Stå fremfor speilet og ta deler av/hele talen din til deg selv. Speil er undervurdert.
Ellers har mange partier kurs i dette her.
Jeg er med i høyre og var en av dem de ønsket å satse på når jeg var i ungdomspartiet. Fikk delta på deres elite kurs som mye omhandler taler.
Øv deg fremfor speilet. Bli deg selv. Er det en ting jeg hater, er det at alle i AP har gått på samme kurs, eller hermer etter Stoltenberg. De rister på hodet i takt med det de sier, tar toneleie ned når de poengterer ting, og stiller spørsmål de selv svarer på. Dette gjelder mange AP-politikere.
Arbeiderpartiet bruker samme kurs som de alltid har brukt. Alle andre partier har videreutviklet sine kurs og analysert hva som har fungert og ikke fungert. Dessverre henger ap etter her.