Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  29 4287
Hei!
Advarsel: nostalgi vil forekomme.

Kjeder meg litt for tiden og savner noe å utfordre hjernen med. Etter å ha vært på lan og spilt en god del CS har jeg innsett spill hvor det er førstemann til å peke på motstanderens hode ikke gir meg noe som helst.

Det var en periode hvor WoW ga meg det jeg ville ha. Under wotlk raidet jeg semi-casual men jeg husker hvordan jeg forberedte meg til raid, med å gå gjennom tactics, gear og skills for å fungere optimalt. Nå må du gjennom en evighet av hc og lfr før du kommer deg til normal raids.

Jeg savner virkelig et spill hvor det er forberedelser og kunnskapene du skaffer deg på forhånd som gjør utslaget. Hvor det er helt nødvendig. Er det noen som har forslag et slikt spill som man kan legge litt av sjela i researchen?

Takk på forhånd.
Arma 3 kanskje?
Hvis du spiller coop med noen venner på et passe avansert oppdrag så er det utrolig viktig å komme fram med en god strategi for å klare oppdraget. Det er også viktig å feks ta med det viktigste utstyret. Det kan bli en lang gå/kjøre tur tilbake til basen hvis du feks glemmer et viktig våpen ( rocket launcher osv..)

Han her spiller mye taktisk i ARMA 3 så kan være verdt å sjekke ut. http://www.youtube.com/user/Jester814
Sist endret av iColdman; 24. november 2013 kl. 21:58.
We got machetes!
Litt OT, men det du nevnte med evig med heroics er ikke helt rett. Nå er jo timeless isle komt, og drar du der straks du er komt deg til 90. Får du fort ganske greit gear. Jeg har kun gjort 2 hcs siden jeg ble 90. Og da kan du ta Soo LFR å få enda bedre. Så til Normal om det er det du ønsker. Men ja det er jo ikke noe særlig utfordrende alikevell. Men ville bare nevne at du kommer deg kjapt til normal raids om du vil det.
Takk for innspill iColdman. Kan godt hende Arma er tingen. Hvordan er det å få tak i folk å spille med der? Er ikke helt sikker på om kompisene mine er like gira på et sånt spill som meg, så satser vel på å bli med noen som allerede har et team. Er det vanskelig å komme i kontakt med noen?
Kanskje Payday kan være verdt å prøve?

Handler om litt mer enn bare å blafre ned motstandere
Sitat av PClock Vis innlegg
Takk for innspill iColdman. Kan godt hende Arma er tingen. Hvordan er det å få tak i folk å spille med der? Er ikke helt sikker på om kompisene mine er like gira på et sånt spill som meg, så satser vel på å bli med noen som allerede har et team. Er det vanskelig å komme i kontakt med noen?
Vis hele sitatet...
Tror det er en del på freak som spiller arma3, eller arma 2 ihvertfall. Jeg har en liten gjeng på 5 stk som spiller Arma 3 gang til annen.

Hvis du vil ha en vanskelig spill å sette deg inn i og er villig til å være "noob" selv etter ett år ingame, prøv EVE Online.
Sist endret av Xernox; 24. november 2013 kl. 22:29.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
TF2, faktisk. Det kommer riktignok litt an på classen man spiller, men i mange tilfeller er "spesialteknikker", kunnskap om maps og generell forberedelse alfa og omega. Kunnskap om items er jo også et must, og dem er det en del av.
Sjakk.

Et spill der "forberedelser og kunnskap du skaffer deg på forhånd gjør utslaget."

Lykke til.
Er League of Legends uaktuelt?
Vet ikke hvor mye det krever forberedelser i forhold til hva du tenker på, men å bli kjent med champions og items er jo alfaomega her, i tillegg til å utvikle kunnskaper i selve gameplay.

Selv har jeg alltid gama cs, aldri likt WoW, men spilt litt wc3. Aldri likt Dota, ikke før jeg begynte med LoL. Verdt et forsøk?
Sitat av PClock Vis innlegg
Takk for innspill iColdman. Kan godt hende Arma er tingen. Hvordan er det å få tak i folk å spille med der? Er ikke helt sikker på om kompisene mine er like gira på et sånt spill som meg, så satser vel på å bli med noen som allerede har et team. Er det vanskelig å komme i kontakt med noen?
Vis hele sitatet...
Du kan søke litt rundt på google etter arma 3 claner. Var selv medlem her en stund: http://www.injectiongaming.com/arma3m
Sitat av Xernox Vis innlegg
Hvis du vil ha en vanskelig spill å sette deg inn i og er villig til å være "noob" selv etter ett år ingame, prøv EVE Online.
Vis hele sitatet...
EVE er ikke vanskelig å sette seg inn i. Det er bare enormt mye å lære. Og det tar aldri slutt og er ikke så "scriptet" som det aller meste annet av MMORPGs der ute.
Jagged Alliance 2. Godt gammelt real-time action spill, her er planlegging hele spillet. Alt kommer ned til hva du gjør før kampen.

Prøv det eller se video på youtube.
JA2 er et godt spill, fås til en overkommelig 10 USD på gog.com, helt uten DRM
Du kan jo sjekke ut X-COM Enemy Unknown, Stalker SOC/COP, Crusader Kings 2 eller X-serien fra Egosoft (hold deg for all del langt unna det nyeste, Rebirth).

Andre spill som krever litt av de små grå: SpaceChem, Faster Than Light, Antichamber, Revenge of the Titans, Dungeons of Dredmor, Braid.
Sitat av Intet_Inside Vis innlegg
Sjakk.

Et spill der "forberedelser og kunnskap du skaffer deg på forhånd gjør utslaget."

Lykke til.
Vis hele sitatet...
Sant nok, eit av dei mest intellektuelt utfordrande spela, elektronisk eller ikkje. På chess.com kan ein lære seg sjakk og spele mot andre.

Om TS heller vi ha moderne dataspel kan eg tenke meg at Civilization 5 og Anno 2070 kan passe. Dei fleste MOBA/ARTS og RTS krever grei kombinasjon av refleksar, kalkulering, multi-tasking og memorisering (av spells, build orders, units/structures/heroes/champs), men ein treng ikkje vere spesielt smart for å bli god.
Sist endret av bronze; 25. november 2013 kl. 01:07.
Baldur's Gate og Icewind dale er jo fantastiske hvis du liker denslags, en god del taktikk å bryne seg på om du stiller inn vanskelighetsgraden etter ditt behov. Baldur's Gate gir mye story/quests/dialogue mens Icewind Dale blir litt mer fokusert på combat.
JA2 er gratis på piratebay.
You need a bigger game!

Sjakk (Gnuchess)
Alternativt Backgammon.
Sitat av Taurean Vis innlegg
JA2 er gratis på piratebay.
Vis hele sitatet...
Mulig det, men jeg kjøper spill på gog fordi de sikrer at spill fungerer på nyere operativsystemer. Alt er gjort for deg, du slipper å laste ned dosbox, virtualisere os el.. De har mange perler av kulturarv (Planescape Torment, Baldur's Gate, System Shock, Gabriel Knight, Syndicate etc.) som ikke nødvendigvis er så lett å oppdrive og det koster ikke et ben og en arm, alt er i dollar så man slipper å måtte betale mer fordi man bor i de og de regionene. Flesteparten av spillene er også uten noen form for DRM. Så for en gangs skyld har du en nettbutikk som ikke er forbrukerfientlig, det har jeg ingen problemer med å støtte.
Civilization-serien?

Eller hva med Door-Kickers / Frozen Synapse? Sistnevnte er litt vanskelig å sette seg inn i, men det er utrolig mye planlegging samtidig med motstander.
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
Originale X-com og remaken XCOM (på de høyere vanskelighetsgradene). En må drive langsiktig baseplanlegging og gjøre vanskelige prioriteringer. I kampene må en ta seg god tid til å tenke gjennom hvilke muligheter du har og hvilke soldater som har hvilke ferdigheter. Ved å spille på ironman vil du ikke ha muligheten til å loade en tidligere save så alle valgene du gjør er permanente. Meget underholdende.
Er det utrolig teit å nevne Total War: -serien her også? Det krever jo mye planlegging og riktig oppsett til tider?
Om du klarer deg med et tekstbasert spill så er Tribalwars ganske god hjernetrim. Dette er ren taktikk og hjernetrim.
Har ikke spilt noen av disse spillene, men regner litt med at Runescape er litt på samme måte? Oblivion også forsåvidt.
Asosial introvert
Duckie's Avatar
Vel, det er et browserIKKE IGNORER DETTE PLZbasert miniserie av spill som er på Lumosity.com. Det hjelper deg med memory, attention, flexibility, processing speed og problem solving. Spilles hver dag for best resultat. Du får også en graph på hvor mye du har levlet.
Vil sterkt anbefale Arma serien. Jeg er aktivt medlem i nopryl.no: et community som vil gi deg masse glede både innenfor og utenfor "slagmarken". Vi kjører som regel 30+ Coop missions, hvor taktiske vurderinger er livsviktig. Og tar alltid imot nye medlemmer som har en moden mentalitet, da vi er primært er voksne mennesker. (tror den yngste er 18 og den eldste er godt oppi tredveårene.

Verdt og nevne er også det at vi tar imot alle med respekt, og fokuserer på et godt og rettferdig community. (Noe jeg tror alle våre 217 medlemmer er enig i)

Klikk på bilde under denne posten for og komme rett til siden vår
Hjerneutfordrende(?) spill hvor du kan lese deg opp i forkant? Høres ut som en jævlig uvanlig kombo som ikke har noe med wow å gjøre. Jeg skjønner ikke spørsmålet.
Starcraft.
Dette spillet er ganske gammelt, men underholdningsverdien er fortsatt stor. Dette er et spill av typen The Incredible Machine hvis du har vært borti det. Du må sette sammen en konstruksjon for å transportere en ball fra den ene siden av brettet til det andre. Det er utfordrende samtidig som det ikke er for vanskelig, og er lett å kaste bort noen timer på dette.

http://www.armadillorun.com/

http://www.youtube.com/watch?v=4JoPlcyxxb4
Portal og Portal 2, startlevels er lette men senere blir det vanskeligere. Morsomme spill!
Enig i Portal serien. RA2 Yuris Revenge og Civilization 4 er også fortsatt bra spill.