Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 5531
Hey.
Jeg lurer på om denne: http://www.vitusapotek.no/Sok1/?query=salpeter
Tviler på at det er 100% salpeter, men lurer på om dette vil funke til å lage en simpel røykbombe. 19kr er jo ikke så mye hvis dette er salpeter
Hvis dette ikke funker hva er alternativene? Må jo ikke ha salpeter, men ping pong ball røykbomber blir litt lite.
Takk for hjelp
Btw, søkte etter like tråder, men fant bare ut at de sa at det ble solgt på apoteket til 100kr, ikke 20kr, har heller ikke funnet ut på hvilke apotek det blir solgt på, men har både vitusapotek og apotek1 der jeg bor.
den der er ikke saltpeter aka kalium nitrat
vist du absolut skal ha kalium nitrat så har det på apotek1 det koster 100-200kr for 100gram ganske dyrt hehe.
Om det er rent er vet jeg ikke men isposen inneholder ammonium nitrat istedenfor kaliumnitrat. Det er kaliumnitrat du vill ha hvis du skal ha ei fin røykbombe.

Du kan også lage røykbomber med ammonium nitrat men det funker ikke like bra og er veldig tidkrevende. (Det funker bedre enn pingpong baller tho) Jeg kan kansje si deg hvordan man lager det når jeg kommer hjem. Tror det skal være en guide på forumet her en plass også
Sist endret av StålSkuff; 28. januar 2013 kl. 12:35.
Trådstarter
3 0
Sitat av StålSkuff Vis innlegg
Om det er rent er vet jeg ikke men isposen inneholder ammonium nitrat istedenfor kaliumnitrat. Det er kaliumnitrat du vill ha hvis du skal ha ei fin røykbombe.

Du kan også lage røykbomber med ammonium nitrat men det funker ikke like bra og er veldig tidkrevende. (Det funker bedre enn pingpong baller tho) Jeg kan kansje si deg hvordan man lager det når jeg kommer hjem. Tror det skal være en guide på forumet her en plass også
Vis hele sitatet...
Ahaa, jeg skjønner Har prøvd med ammonium nitrat, jeg tok det og utløste de klumpene (ammonium nitrat) i litt vann i en bøtte, tok avis oppi bøtta og lot det tørke i en dag eller to. Jeg rullet den også før jeg tørket den, også tente jeg på på midten med en lunte. Den funket helt greit, men etter å ha sett en kaliumnitrat røykbombe er det stor forskjell.

Til han andre fyren:
Jeg fant ikke noe på apoteket's hjemmeside om kaliumnitrat til 100-200kr :/ En link hadde vært fint.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Mangler konsesjon
sven's Avatar
Hvis noen trenger kno3, så har jeg en meget bra norsk kilde til dette som kan røpes på pm.
Kun til folk som anses som skikket, har serriøse innlegg på wip og lots av kp's.
( Ringnes i dag også)