Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  42 9249
Hei før kjøpte jeg lunte fra pyroplanet men de er under sånn vareoptelling for en stund så om noen visste om noen steder man kan få kjøpt lunter,papprør,plastic shells som shipper til norge hadde det vært flott! Takker for svar
Sitter i samma knipa :S
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Selv kjøpte jeg fra Pyrocreations før.
Gode produkter og bra utvalg.
Er usikker på om de sender lunte til Norge, men en en mail vil nok gi deg svaret på det.
Takk! visste ikke helt om siden var legit, haha den ser litt skrøplig ut! men skal sende en mail
Driver du fortsatt med pyro Thoryllo?
Har nettop bestilt visco fuse fra http://www.pyrowales.com/Fuse.htm, så får vi bare håpe det går bra
Sitat av MostEpicChannel Vis innlegg
Takk! visste ikke helt om siden var legit, haha den ser litt skrøplig ut! men skal sende en mail
Driver du fortsatt med pyro Thoryllo?
Vis hele sitatet...
Siden ser kanskje ikke så bra ut, men den er i alle fall seriøs Har selv bestilt kulemølle og diverse papp/plast derifra tidligere. Ingen problemer med det. Tror dog ikke de sender lunter og andre artikler med eksplosiver i seg til utlandet..
Uansett får du et bedre svar viss du sender dem mail.

Ellers er det flere tråder her på forumet som omhandler dette temaet. Foreslår at dere snoker og søker litt, så finner dere nok mye. Ofte er det også lurt å sende butikkene en mail, fremfor/i tillegg til å spørre her.
http://www.pyrodirect.com/ usikker om de sender lunte men selger shells og papprør og alt det der
Sitat av Zaladarus Vis innlegg
Er det noen som vet om http://www.pyrogarage.com/chemicals.htm er legit?
Vis hele sitatet...
De shipper tydeligvis ikke til Norge.
http://freak.no/forum/showthread.php?t=209118
Sitat av Zaladarus Vis innlegg
Er det noen som vet om http://www.pyrogarage.com/chemicals.htm er legit?
Vis hele sitatet...
Denne siden er etter min erfaring til å stole på ja. Jeg har bestilt derifra en gang, det var like før jul i fjord. Da kjøpte jeg kun pappshells. Varene kom fort og uproblematisk. Hvorvidt han sender kjemikalier og lunte vet jeg ikke, men du får nok raskt svar viss du sender en mail.
Sitat av Znerk Vis innlegg
Denne siden er etter min erfaring til å stole på ja. Jeg har bestilt derifra en gang, det var like før jul i fjord. Da kjøpte jeg kun pappshells. Varene kom fort og uproblematisk. Hvorvidt han sender kjemikalier og lunte vet jeg ikke, men du får nok raskt svar viss du sender en mail.
Vis hele sitatet...
Tusen takk Du sa du hadde bestilt kulemølle fra http://www.pyrocreations.com/ tidligere, var dette den store eller den lille. Dersom den lille, hadde du trengt den store, og dersom den store, hadde det holdt med den lille?
Very Important Pyrotechnician
Thoryllo's Avatar
Sitat av MostEpicChannel Vis innlegg
Takk! visste ikke helt om siden var legit, haha den ser litt skrøplig ut! men skal sende en mail
Driver du fortsatt med pyro Thoryllo?
Vis hele sitatet...
Joda, trygg side med bra kvalitet på tinga, selv om siden ser så som så ut.
Ikke offisielt, men joda.. litt Er langt fra så aktiv som jeg var, men hender at jeg tar frem noen godsaker en gang i blant
Sitat av Zaladarus Vis innlegg
Tusen takk Du sa du hadde bestilt kulemølle fra http://www.pyrocreations.com/ tidligere, var dette den store eller den lille. Dersom den lille, hadde du trengt den store, og dersom den store, hadde det holdt med den lille?
Vis hele sitatet...
Jeg kjøpte den store. Og nei, jeg tror ikke det hadde holdt med den lille for min del. Nå skal det sies at jeg har hatt behov for forholdsvis god kappasitet på mølla, og selv den store har vært irriterende liten innimellom.. Eneste forskjellen på stor og liten er jo at den store har to tromler på lik størrelse som den lille. Nå vet ikke jeg hvilken skala du tenker å drive på, men det er alltids praktisk med litt kapasitet, og ikke minst muligheten til å mølle to komposisjoner samtidig..
Fikk svar fra Pyrogarage for to minutter siden,

Sitat av Ireneusz Katarzynski
Hello,
Thanks for your email. Sorry but I can't send any hazardous materials to your country (including fuses, metal powder, oxidizers). The rest of my offer including, tapes, hemis, fibergalss mortars, some nonhazardous chemicals could be send to you.

If you have any other questions, please feel free to contact us.

Regards,
Irek
Vis hele sitatet...
Offtopic:

Sitat av Znerk Vis innlegg
Jeg kjøpte den store. Og nei, jeg tror ikke det hadde holdt med den lille for min del. Nå skal det sies at jeg har hatt behov for forholdsvis god kappasitet på mølla, og selv den store har vært irriterende liten innimellom.. Eneste forskjellen på stor og liten er jo at den store har to tromler på lik størrelse som den lille. Nå vet ikke jeg hvilken skala du tenker å drive på, men det er alltids praktisk med litt kapasitet, og ikke minst muligheten til å mølle to komposisjoner samtidig..
Vis hele sitatet...
Den du har kjøpt har tydeligvis godt ut av produkjson, nå har de en på 3 lb og en på 15 lb(som i tillegg blir fortere ferdig(mer effektiv)). Hva slags kuler bruker du? Kjøpte du de også på Pyrogarage?
Sist endret av Zaladarus; 16. april 2012 kl. 13:17.
Sitat av Zaladarus Vis innlegg
Den du har kjøpt har tydeligvis godt ut av produkjson, nå har de en på 3 lb og en på 15 lb(som i tillegg blir fortere ferdig(mer effektiv)). Hva slags kuler bruker du? Kjøpte du de også på Pyrogarage?
Vis hele sitatet...
Ser at mølla jeg snakker om (6lb) ikke selges der lengre ja.. hvorvidt du vil trenge så mye som 15lb kapasitet kan ikke jeg svare på, men 3lb blir ført litt lite..
medie jeg har ble kjøpt sammen med mølla fra pyrocreations.. det er type kjeramiske medie, mix av små og store sylindere..
Takk for svar alle!
Offtopic:
Jeg har drevet med litt småpyro en stund men lurer på noe, hvis man bestiller KNO3 på nett er det ofte helt puvler eller litt klumpete?
Sitat av MostEpicChannel Vis innlegg
Takk for svar alle!
Offtopic:
Jeg har drevet med litt småpyro en stund men lurer på noe, hvis man bestiller KNO3 på nett er det ofte helt puvler eller litt klumpete?
Vis hele sitatet...
Når jeg fikk mitt var det helt fint

Har riktignok blitt litt klumpete av og ligge en stund.
Pyrocreations er en bra side ja. Har det meste jeg brukte av rør og shells der. Kjøpte også den 3lb mølla. Den kan blir litt liten, men fungerer greit Media kjøpe jeg også der, 100 pcs 1/2" ball mill hardened Lead-Antimony media
Sitat av MostEpicChannel Vis innlegg
Jeg har drevet med litt småpyro en stund men lurer på noe, hvis man bestiller KNO3 på nett er det ofte helt puvler eller litt klumpete?
Vis hele sitatet...
Det spørs om du kjøper med eller uten antiklumpemiddel. Om du ikke har kulemølle er det nok lurt å kjøpe med, det blir dog ikke like rent.
Sist endret av EvveDevve; 16. april 2012 kl. 22:21.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
sender disse til norge http://www.pyrosupplies.moonfruit.com/ ?
HøyRisiko Psykopat
Sitat av pyrotec Vis innlegg
Vis hele sitatet...
send en E-mail og spør da..
Ja, de gjør det. Du kan forvente å betale mer frakt enn det som står der, though.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Ja, de gjør det. Du kan forvente å betale mer frakt enn det som står der, though.
Vis hele sitatet...
er det ikke gratis frakt da
Sitat av pyrotec Vis innlegg
er det ikke gratis frakt da
Vis hele sitatet...
Til UK ja, men til Norge skal han ha ekstra i frakt. Det var det han sa til meg ihvertfall.
Sist endret av Sinken; 17. september 2012 kl. 15:42.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Til UK ja, men til Norge skal han ha ekstra i frakt. Det var det han sa til meg ihvertfall.
Vis hele sitatet...
er det veldig mye i frakt
Nei, ikke veldig mye, da han holder til i UK så vidt jeg vet.
Blir sikkert litt hvis han sender forsvarlig. Nå vet ikke jeg hva du skal ha, men ikke alt av kjemikalier kan sendes i samme pakke. Når jeg skulle få tilsendt pyroarticler ble det ca 300-400,- i frakt.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Noen andre sider? På noen er prisene helt uslåelige, også kommer shippingen på 3 ganger så mye som det man har kjøpt.
Cooperman435.co.uk
Prisene er greie, det samme med utvalg og shipping.
Veldig bra utvalg ja, men mangler dessverre Kaliumnitrat, som vel er ganske essensielt spesielt for nybegynnere?
Om du spør veldig pent, kan det være han "oppgraderer" kontoen din, så du kan se oksidanter. Det gjorde han ihvertfall med meg.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Om du spør veldig pent, kan det være han "oppgraderer" kontoen din, så du kan se oksidanter. Det gjorde han ihvertfall med meg.
Vis hele sitatet...
hvilken oksidanter tilbyr egentlig copperman?
Det aller meste. Han har bl.a Kaliumperklorat, Kaliumnitrat, Kaliumklorat, kaliumpermagnat osv osv
Erfaringen min med Coopermann er utelukkende bra. Rask og god respons, og utmerket service. Er dog mulig at han har noen restriksjoner mot å sende reaktive kjemikalier til Norge. Skal ikke si dette for sikkert, men forslår at du kontakter han direkte.
Sendte Cooperman en melding angående det å sende til Norge nå, så vi får vente i spenning.
har aldri bestilt fra copperman man kansje jeg skal begyne
hvordan er prisene på kalium perklorat etc...
I just wondered if you ship chemicals to Norway, and if you do, are there any restrictions?
Sitat av Cooperman
I do
but I cannot take responsability ofr any of them
customs have held three now
all went through
but realistically only "normal chems"
non haz stuff
Vis hele sitatet...
Hazard? As in Barium salts?
And Potassium perchlorate?

Sitat av Cooperman
haz as oxidisers etc
ba salts are poisonus but ok I think
the issue is I cant be responsible its your decision to order them
I send but I cant say what customs may do
Vis hele sitatet...

Sitat av CracklingPyro Vis innlegg
har aldri bestilt fra copperman man kansje jeg skal begyne
hvordan er prisene på kalium perklorat etc...
Vis hele sitatet...
Perc: 10.75£/kg
KNO3: 6.5£/kg
Bariumnitrat: 10.50£/kg
Strontriumnitrat: 8.25£/kg

So you won't ship oxidisers?

Sitat av Cooperman
we cant nope
it would have to be by RM and they again dont gurentee safety
Vis hele sitatet...
So not even if he's willing to take the risk?
Sitat av Cooperman
its up to him

-----------Masse greier som kanskje ikke bør sies på ett offentlig forum om at han sender, men under spesielle betingelser.--------------
Vis hele sitatet...
Sist endret av Sinken; 13. januar 2013 kl. 23:34.
det var da veldig bilig perklorat
skal absolut bestile derfra neste gang jeg skal ha noe pyro stuff
Sist endret av CracklingPyro; 13. januar 2013 kl. 23:52.
Er det ett sted man kan kjøpe mortars i butikk? Tenker 3'' inch plast
Type ByggMax?
Når jeg leita etter steder som selger rør til mortarer forrige gang klarte jeg ikke å finne noen steder som selger riktig type plastrør billigere enn det man får fra sider som f.eks. cooperman.
Det er viktig at det er splintsikkert, og da er det HDPE som gjelder.

Let etter dreneringsrør eller liknende, men sjekk plasttypen.
Hvis du er ute etter noe som er mindre jobb og som holder lenge, kjøp glassfibermortarer på nettet. Hvis du vil ha noe billig du kan mekke selv, se heller etter papprør, det er mye lettere å få tak i.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Får man coffeegrinder på Ikea?
Hvorfor ikke stikke innom en hvilken som helst bruktbutikk. De har garantert, og det er mye billigere.
Sitat av Sinken Vis innlegg
Hvorfor ikke stikke innom en hvilken som helst bruktbutikk. De har garantert, og det er mye billigere.
Vis hele sitatet...
Hvor finner man de da?
Bor i Oslo
NVM, fant det
Sist endret av Nick O' Teen; 6. februar 2013 kl. 17:40.