Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  18 4026
Noen som har tips til noen effektive men gode å ikke minst SUNNE hjemmelaga weigtgainers?

trener 4 dager i uken, sliter med å spise nokk! Men ønsker ikke å gå til innkjøp av disse weightgainerene som de selger på kost1/gymgrossisten da de innholder altfor mye sukker å piss
Et tips er å laste ned en app som MyFitnessPal. Gjennom den kan du dokumentere hvor mange kalorier du spiser i løpet av en dag.

Man tror gjerne og ofte at man spiser veldig mye, men sannheten er at man i form av kalorier ikke gjør det, så å loggføre hva man faktisk spiser i løpet av en dag kan være øyeåpnende.

Så om du vil gå opp i vekt på en sunn måte burde du fortsette å spise sunt og variert, men også øke porsjonene.

Om du så absolutt vil drikke noe, så kan en smoothie laget av havregryn, bananer og peanøttsmør være et godt forslag.

Det viktigste er at du i løpet av en dag spiser mer enn du forbrenner. Ved å plotte inn høyde og vekt, samt treningsfrekvens på MyFitnessPal, vil den komme opp med et forslag over mengde kalorier du må spise i løpet av en dag for å gå opp en viss mengde. Å begynne der er et godt tips!

Ellers så tar det tid å gå opp i vekt, og om du vil gjøre det på en sunn måte vil det bety at du må belage deg på å bruke penger og tid på både å lage mat, og å spise mat.
Gainere eksisterer for da slipper du det, da kan du dytte ned på tomme karbohydrater istedenfor å fylle opp dagskvota med grønnsaker og lignende.
1 kopp havregryn, 2-3 egg, banan, melk, 30 sek med stavmikser
Jeg drakk en del helmelk med sjokoladepulver etter jeg hadde trent. Nå er nok ikke dette direkte sunt, men ifølge google så er det ikke negativt og drikke dette etter man var hatt ei hard treningsøkt.
Egg er god treningsmat, ikke er det spesielt dyrt heller.
Nøtter og frukt har masse kalorier og er veldig sunt.
Spis mye sunt fett.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Sitat av why_not Vis innlegg
Nøtter og frukt har masse kalorier og er veldig sunt.
Vis hele sitatet...
Feil, frukt har veldig lite kalorier. Et eple eller en banan har faktisk godt under 100 kalorier.
Når jeg trente pleide jeg å blande kesam eller gresk yogurt, havregryn, litt peanutt smør også helte jeg oppi litt gainer eller protein pulver. Blenda dritten også spiste det med skje da det som oftest ble en ganske tykk blanding.

Gikk ihvertfall opp som bare det når jeg spiste/drakk disse her.
Sitat av DrShroom Vis innlegg
Noen som har tips til noen effektive men gode å ikke minst SUNNE hjemmelaga weigtgainers?

trener 4 dager i uken, sliter med å spise nokk! Men ønsker ikke å gå til innkjøp av disse weightgainerene som de selger på kost1/gymgrossisten da de innholder altfor mye sukker å piss
Vis hele sitatet...
3-400ml melk
1-2 frossen banan
2-3 SS peanøttsmør
1 scoop med havregryn
Og eventuelt litt ekstra proteinpulver som passer med denne smaken.

Miks til klumpene er vekk, og vollá, du har drukket i deg 1000 kcal på 2 minutter.
HectorX's Avatar
Trådstarter
Takker for gode tilbakemeldinger! skal en bruke disse gainere kun på treningsdager eller også dagene jeg har pause fra trening? trener fra man-tors aka 4 dager i uken! kjører 2 splitt program
Havremel, proteinpulver og banan. Har laga den shaken i 6 år, funker fett. Rå egg i shake er ein dårlig idé, kroppen tar opp større prosent av proteinet i egg om det er tilberedt. Plus at mangen (inkl. Meg) får magesjau av rå egg. Kan også anbefale rema sin 600g nøttemix, spiser du halve posen har du vel fått i deg rundt 1500 kcals via sunt fett, protein og noe sukker fra tørket frukt.
Drikk en kartong kremfløte hver dag. 1000 enkle billige og sunne kalorier. Unngå bare å drikke det samtidig som du konsumerer mye karbohydrater for å hindre at du spiker insulin for mye.
Mandler er også en god måte å innta masse kalorier på små mengder mat. 100g mandler så har du fått i deg nesten 600kcal.
1, banan
1, neve bringebæe
3 dl havregrym
1 målebeger vaniljeprotein(mest for smaken)
1 spiseskje peanøttsmør
Ca 8 dl melk.

Miks dette i en smothie og få ca 1100 sunne kalorier i et jafs.
Sitat av DrShroom Vis innlegg
Takker for gode tilbakemeldinger! skal en bruke disse gainere kun på treningsdager eller også dagene jeg har pause fra trening? trener fra man-tors aka 4 dager i uken! kjører 2 splitt program
Vis hele sitatet...
Hver dag, selvfølgelig. Du sliter jo med å få i deg nok kalorier (:
En god klatt sjokolade is
1/2 Tine skogsbæryogurt (store typen)
2-3 dl havregryn
3 egg

Bruk en stavmikser så blir det drikkendes. Du tenker kanskje skogsbær og sjokolade ikke passer i sammen, men det fjerner smaken av eggene. Bon Appetit!
▼ ... over et år senere ... ▼
Jeg bruker ca 100g havregryn, 30g proteinpulver og havremelk. Knuser først havregryn i blender og så etterpå mikser sammen hele greia.
Noen her med erfaring med stavmikser forresten som har noe å anbefale?
Bruk heller havremel så slipper du å måtte styre med mixingen.