Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1312
Hei! Har fått meg ipad og er over gjennomsnittet interrisert i norsk politikk. Er det noen apper som kun inneholder nyheter om norsk politikk?
Aftenposten sitt magasin innsikt er veldig bra, jeg leset det hver mnd og de skriver mye interresant om politikk. Ellers skriver både dn.no og Aftenposten mye om politikk, kronikker osv.
Ellers så er det jo Twitter da
Sist endret av trauMa; 7. februar 2014 kl. 12:26.
Du kan jo legge http://www.reddit.com/r/ektenyheter til bookmarks.
Sist endret av KultNick; 9. februar 2014 kl. 14:50.
Ekte nyheter er Onar Åms verk, så hvor ekte de er kan vel diskuteres.
Sist endret av Mith; 9. februar 2014 kl. 17:06.
Aftenposten Innsikt er svært bra - går litt mer i dybden på ting.

Ellers vil jeg anbefale deg retriever.no, hvis du ønsker å få med deg det meste. Du kan også søke etter spesielle ting og få oppdateringer på det. Koster noe i måneden, men er ikke sikker på hvor mye da jeg får det betalt av mitt parti.
Sjekk også Holderdeord.no, ikke en app, men nettside om politikk..
Sitat av Mith Vis innlegg
Ekte nyheter er Onar Åms verk, så hvor ekte de er kan vel diskuteres.
Vis hele sitatet...
Den siden er kun linker til nyhetssaker skrevet av norske nettaviser, så det er ekte nyheter ja. Den som legger ut linkene legger jo ut det han/de selv vil, så helt balansert blir det kanskje ikke, men alt handler om politikk, ikke noe kjendiseri, og jeg synes det blir linket til mye interessant der.
Så lenge TS er klar over at det er en side som stort sett reposter saker fra pressen (som de også mener har en sosialistisk agenda og/eller er inkompetente) som angriper velferdsstaten og prøver å verifisere sitt bilde av verden fra helt ytterste høyrefløy så kan han få lese så mye han vil. Cherry picking av artikler for å forsvare sitt eget syn på verden, det er ikke mye som er mer ubalansert enn akkurat det.
Sist endret av Mith; 11. februar 2014 kl. 15:18.
Sitat av Mith Vis innlegg
Så lenge TS er klar over at det er en side som stort sett reposter saker fra pressen (som de også mener har en sosialistisk agenda og/eller er inkompetente) som angriper velferdsstaten og prøver å verifisere sitt bilde av verden fra helt ytterste høyrefløy så kan han få lese så mye han vil. Cherry picking av artikler for å forsvare sitt eget syn på verden, det er ikke mye som er mer ubalansert enn akkurat det.
Vis hele sitatet...
På hvilken måte er det relevant hva de mener om pressen? Og en artikkel er en artikkel, leser man den så blir man informert om det som står i den. Om det finnes andre artikler som motsier/balanserer det som står i artikkelen det er linket til, er det jo artikkelen det er feil med, ikke ektenyheter som linker til den.

Det er stort sett artikler fra de største avisene, som VG, Dagbladet, Aftenposten, nrk.no, e24.no etc, så om de har en venstrevridd agenda, hvordan kan de da være med på å forsvare et verdensbilde fra ytterste høyrefløy?
Sist endret av KultNick; 11. februar 2014 kl. 19:40.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av KultNick Vis innlegg
Om det finnes andre artikler som motsier/balanserer det som står i artikkelen det er linket til, er det jo artikkelen det er feil med, ikke ektenyheter som linker til den.
Vis hele sitatet...
Det er ikkje nødvendigvis snakk om feil, men om du utelukkande les det ei avis skriv om drap, og ingen andre nyhende, vil du truleg få eit rimeleg forvrengt bilete av kriminalitet. Cherry picking er ikkje problematisk fordi kirsebæra nødvendigvis har bias, men fordi prosessen med å plukke dei har bias.