Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1995
Amatøren
40 7
Hei.

Jeg er på utkikk etter hydrogenperoksid med høyere konsentrasjon enn 70%. Er det noen som har tilgang på dette?

Ser at de selger fra Alibaba, men det er minimum 25 kg, og det er litt i meste laget for meg.


Mvh/
Krfjpe
Sist endret av krfjpe; 27. juni 2013 kl. 01:02.
De fleste avløpsrens inneholder hydrogenperoksid, veldig usikker på konsentrasjon...
Amatøren
Trådstarter
40 7
Relativt lav konsentrasjon såvidt jeg har funnet ut, og apotekene selger vel bare 3% til tannblekning...
Det er er det sterkeste jeg har kommet over http://www.apotekhjem.no/Nettbutikk/...0&prodid=13022
kjedelig streiting
Tror du vil slite litt med å få tak i det, hvis du ikke er heldig og kan bevise at du har kunnskapen til å behandle det riktig.
Hydrogenperoksid i den konsentrasjonen, er en kraftig oksidant, og det skal ikke så alt for mye til før det kan gå galt.
Kjemi Entusiast
CracklingPyro's Avatar
Vist du ikke skal ha så mye så kan man jo lage 70% hydrogen peroksid ved å reagere 70% svovelsyre med tør barium peroksid i støkiometriske mengder med litt ekstra barium peroksid slik at du ikke ender opp med svovelsyre i hydrogen peroksiden din du vil da ende opp med 70% hydrogen peroksid og barium sulfat som du da bare filtrerer bort så har du 70% hydrogen peroksid
Har aldri prøv dette men skal nok funke tror jeg
Tror dog dette blir litt vanskelig ettersom du må ha et veldig rent glass beger, å svovelsyren og barium peroksiden må være veldig rene slik at ikke hydrogen peroksiden ikke dekomponerer.
Tror også at dette er en veldig eksotermisk reaksion som trenger god nedkjøling
Sist endret av CracklingPyro; 27. juni 2013 kl. 18:20.
Amatøren
Trådstarter
40 7
Tar ikke sjansen på det, CracklingPyro. Har ikke hatt kjemi i mange nok år til at jeg vil prøve meg så heftig ennå. For øvrig, takk for tilbakemeldinger. Kommer til å kikke litt videre enn så lenge.
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Dette får du nok ikke tak i med mindre du driver med rakettforskning (i ordets rette forstand). Hadde du hatt kontakter hadde det uansett vært for dyrt for deg.

Hydrogenperoksid på >70% ("High test peroxide", HTP) er ekstremt reaktivt og må lagres i spesielle beholdere. Ved den konsentrasjonen er nesten hva som helst en god nok katalysator for å utløse en eksplosiv reaksjon.