Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  61 11533
Anonym bruker
"Skeptisk Måse"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg lurer på om noen har noen tips og triks når det kommer til og åpne ølbokser stillest mulig?

Jeg har fått meg den vane og sitte og drikke inne på bibliotek, Ja veit, er alkis. Men jeg har også lyst til og sitte inne og lese litt.

Til nå har jeg bare ullgenseren over og åpner forsiktig.
Anonym bruker
"Sinna Markmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Brekk ned åpningen med tommelen.
Øl på thermokopp? Tanke opp på dass? Kaldt og godt øl mens du koser deg med gode bøker.

Neste gang kan du jo se om du finner en bok om 12 trinns modellen?
Hold press på åpningen med en hånd (finger), mens du holder den andre hånda over og åpner sakte, ellers hell pilsen over på 1.5 liters flaske.
Jeg elsker freakforum. Ingen grense for hva som spørres om.

Host høyt i det du åpner den, og gestikuler sorry når folk snur seg. Dette er mest sannsynlig et dårlig råd
Lag ett hull med en nål i boksen før du åpner. Lager litt lyd men ikke den samme gamle alle skjønner lyden
Du kan gjøre som Peter og skjule lyden med andre lyder.
Sist endret av Sjølvaste; 4. juli 2019 kl. 22:53.
Åpne pilsen er vel det minste problemet? Tror neppe folk snur seg når noen åpner en boks med brus/øl.

Skjule at man drikker det er vel en verre oppgave?
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ingen som bryr seg om lyden vel, kan like gjerne være en boks med energidrikk, det lager samme lyd når man åpner..
Er her bare for å si at jeg også liker å ta meg en pils eller tre på biblioteket. Åpner som vanlig, putter boksen på innerlomma mellom slurkene. Her i Oslo har deichmanske åpent på kveldene, bare å pipe seg inn med lånekortet. Da er det ubetjent, man trenger ikke en gang gå på dass for å få i seg ei lisse. BIBLIOTEKSFEST FOR ALLTID.
Sett en energidrikk eller annen boks på bordet forran deg, om noen snur seg ser de du har en boks på bordet forran deg og tenker ikke noe mer over det!
Anonym bruker
"Klok Hvalross"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøp en øl som ser ut som brus
Kjøp deg en slik
åpne boksen mens den er pakket inn noe tøy?
Sist endret av hypernuke; 5. juli 2019 kl. 02:53.
Hvorfor gjøre det så tydelig? Hell over på en thermoflaske i forkant her som andre her sier
Bruk boksåpner.
Med en god åpner får man en avrundet og fin kant som gjør boksen godt egnet som ølglass.
Sitat av slependen Vis innlegg
Er her bare for å si at jeg også liker å ta meg en pils eller tre på biblioteket. Åpner som vanlig, putter boksen på innerlomma mellom slurkene. Her i Oslo har deichmanske åpent på kveldene, bare å pipe seg inn med lånekortet. Da er det ubetjent, man trenger ikke en gang gå på dass for å få i seg ei lisse. BIBLIOTEKSFEST FOR ALLTID.
Vis hele sitatet...
Flytter tilbake til Oslo over sommeren. Har ikke vært på Deichmanske på lenge. Kan være jeg stikker innom.
Rart at man har baller til å drikke offentlig, men ikke baller til å åpne den ordentlig.

100% sikker på at ingen reagere en gang på at du åpner en boks ordentlig
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av Manuehl Vis innlegg
Sett en energidrikk eller annen boks på bordet forran deg, om noen snur seg ser de du har en boks på bordet forran deg og tenker ikke noe mer over det!
Vis hele sitatet...
Du kom før meg, men akkurat min tanke. Ha med en åpen Pepsi max, eller enda bedre, clautahler eller vørterøl. Så har du ekte varer på innerlomma.

Clautahler kan du drikke hvor du vil. Også på buss, trikk, osv. Gjør ofte det selv.
Jeg skjønner at det ikke er lov til å drikke offentlig, og jeg skjønner at visse ting er forbudt.

Men kardemommebyloven ass<3
Drikk flaskeøl, bytt etikett med lettøl (legg i vann for å løsne etiketten) . Klassisk hemmelig gravid på fest - triks.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Sitat av *pi Vis innlegg
Drikk flaskeøl, bytt etikett med lettøl (legg i vann for å løsne etiketten) . Klassisk hemmelig gravid på fest - triks.
Vis hele sitatet...
Ja bare motsatt vei da?

Og hvorfor hetter emoji bergenser hehe
I værstefall kan du vel også kjøpe en sånn "sokk" som man kan ha rundt brusbokser/ølbokser fordi de er så jævlig kalde, da ser ikke folk hva som står på etiketten i alle fall.
Sitat av PapaMarathon Vis innlegg
Ja bare motsatt vei da?

Og hvorfor hetter emoji bergenser hehe
Vis hele sitatet...
Hvis du kjenner en som er gravid så kan dere bytte.
Sitat av Gloss Vis innlegg
Kjøp en øl som ser ut som brus
Vis hele sitatet...
Fant en øl som lignet på brus en gang da jeg var tørst på et kjøpesenter. Dette var en øl med tiger-striper, er en øl i samarbeid med et rocke/danseband. En av disse «harry» norske bandene som har samarbeidet med et bryggeri. Humret for meg meg selv og tenkte at dette har de garantert funnet på for å drikke i skjul haha. Noen som vet hva den heter?
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Fant en øl som lignet på brus en gang da jeg var tørst på et kjøpesenter. Dette var en øl med tiger-striper, er en øl i samarbeid med et rocke/danseband. En av disse «harry» norske bandene som har samarbeidet med et bryggeri. Humret for meg meg selv og tenkte at dette har de garantert funnet på for å drikke i skjul haha. Noen som vet hva den heter?
Vis hele sitatet...
Harry? Fordi de uttrykker seg på morsmålet da?

Det nevnte bandet er jo blant norsk rocks grunnpilarer. Og har turnert og sluppet plater i mange tiår. Føler nesten det er respektløst å omtale de som harry, men mindre det var en skjult homage til en av de store hitlåtene de hadde.
Anonym bruker
"Imponert Ilder"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hva med å helle ølen oppi en kaffekopp på toalettet?. Da tror folk du drikker kaffe og ikke øl.
Møtte på en kompis her om dagen som gikk med øl i en kaffekopp når vi skulle på fotballkamp. Jeg trodde han drakk kaffe helt til han sa at det var øl.
Åpner du ølen mens du klemme den fast imellom et tykt stoff (gjerne en pute), slik at det blir helt tett samtidig som du tar i litt for å komprimere stoffet, så vil det være tilnærmet null lyd når du åpner en ølboks. Enklere vil nok heller være å helle ølen over på en 1,5L tomflaske som opprinnelig inneholdt en liknende væske med kullsyre, eksempelvis villa-farris. Husk at øl skummer mye mer, så anbefaler å banke ut kullsyren litt først. Dette er såfremt det må være øl, som er vanskelig på grunn av kullsyre og ikke minst lukt. Et par desiliter med vodka i en stor brusflaske vil nok være langt mindre suspekt.
Pleier egentlig å presse ølen under armen min og klemme før jeg åpner hvis jeg skal ta hensyn til andre folk.
Sitat av random67489 Vis innlegg
Harry? Fordi de uttrykker seg på morsmålet da?

Det nevnte bandet er jo blant norsk rocks grunnpilarer. Og har turnert og sluppet plater i mange tiår. Føler nesten det er respektløst å omtale de som harry, men mindre det var en skjult homage til en av de store hitlåtene de hadde.
Vis hele sitatet...
Jeg hadde 0% sjans for å huske hvem det var, så jeg prøvde bare å beskrive det jeg husket. Husket ikke engang sjangeren, så måtte beskrive emneknaggene jeg hadde lagret langt bak i hjernebarken... Googlet «tiger øl», men da kommer det jo masse annet. Beklager! Var ikke meningen å vise mangel på respekt for et band:-)
▼ ... over et år senere ... ▼
Er jo bare legge tommelen over drikkehullet på boksen når du åpner den, krever litt teknikk men funker bra. Åpna brusbokser å energidrikker slik da jeg gikk på ungdomskola.
Sitat av Chronic420 Vis innlegg
Fant en øl som lignet på brus en gang da jeg var tørst på et kjøpesenter. Dette var en øl med tiger-striper, er en øl i samarbeid med et rocke/danseband. En av disse «harry» norske bandene som har samarbeidet med et bryggeri. Humret for meg meg selv og tenkte at dette har de garantert funnet på for å drikke i skjul haha. Noen som vet hva den heter?
Vis hele sitatet...
Tigergutt, dødsrå - Nøisom Bryggeri?

Edith: ser nå at tråden er gammel..
Sist endret av GrønnDress; 15. februar 2021 kl. 14:05. Grunn: Set nå at tråden er gammel.
Er det bare jeg som leste tittelen feil og så "hvordan åpne ølen stiligst mulig"? Det er i alle fall en langt mer interessant problemstilling, og her er mitt forslag: Skaff en kondensatorbank fra Skyggenes Dal og koble to elektroder på ølkorken slik at denne blir en del av kretsen. Med nok strøm - det trengs ikke spesielt høy spenning! - vil korken ganske umiddelbart fjerne seg selv fra flaska ved å spontant gå over i gassfase. Den vil helt enkelt fordampe i en sky av brennende metall. Dette vil selvsagt ikke være spesielt stille i utgangspunktet, og det er ikke utenkelig at også resten av flaska åpnes i fingranulerte biter utover hele bibliotekets gulv, tak, vegger, bøker og leselystne besøkende, men det vet man som kjent ikke før man har prøvd. Uansett kan jeg neppe forestille meg at bibliotekets ansatte vil rette nevneverdig kritikk mot ølkonsumet som sådan under de foreslåtte betingelser, så sånn sett er metoden å betrakte som farbar vei.

Er det noen som har forsøkt dette som har lyst til å rapportere om utfallet?
Sist endret av Myoxocephalus; 15. februar 2021 kl. 19:25.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Er det bare jeg som leste tittelen feil og så "hvordan åpne ølen stiligst mulig"? Det er i alle fall en langt mer interessant problemstilling, og her er mitt forslag: Skaff en kondensatorbank fra Skyggenes Dal og koble to elektroder på ølkorken slik at denne blir en del av kretsen. Med nok strøm - det trengs ikke spesielt høy spenning! - vil korken ganske umiddelbart fjerne seg selv fra flaska ved å spontant gå over i gassfase. Den vil helt enkelt fordampe i en sky av brennende metall. Dette vil selvsagt ikke være spesielt stille i utgangspunktet, og det er ikke utenkelig at også resten av flaska åpnes i fingranulerte biter utover hele bibliotekets gulv, tak, vegger, bøker og leselystne besøkende, men det vet man som kjent ikke før man har prøvd. Uansett kan jeg neppe forestille meg at bibliotekets ansatte vil rette nevneverdig kritikk mot ølkonsumet som sådan under de foreslåtte betingelser, så sånn sett er metoden å betrakte som farbai vei.

Er det noen som har forsøkt dette som har lyst til å rapportere om utfallet?
Vis hele sitatet...
Ser ingen andre her som har lest tittelen sånn, men det er mulig jeg har oversett noe.

Hvordan ville dette opplegget funket på en ølboks av aluminium?
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Er det bare jeg som leste tittelen feil og så "hvordan åpne ølen stiligst mulig"? Det er i alle fall en langt mer interessant problemstilling, og her er mitt forslag: Skaff en kondensatorbank fra Skyggenes Dal og koble to elektroder på ølkorken slik at denne blir en del av kretsen. Med nok strøm - det trengs ikke spesielt høy spenning! - vil korken ganske umiddelbart fjerne seg selv fra flaska ved å spontant gå over i gassfase. Den vil helt enkelt fordampe i en sky av brennende metall. Dette vil selvsagt ikke være spesielt stille i utgangspunktet, og det er ikke utenkelig at også resten av flaska åpnes i fingranulerte biter utover hele bibliotekets gulv, tak, vegger, bøker og leselystne besøkende, men det vet man som kjent ikke før man har prøvd. Uansett kan jeg neppe forestille meg at bibliotekets ansatte vil rette nevneverdig kritikk mot ølkonsumet som sådan under de foreslåtte betingelser, så sånn sett er metoden å betrakte som farbai vei.
Vis hele sitatet...
Holy Smokes!
Siden tråden er 2 år gammel så får håpe han har bedre ting å drive med nå en biblioteks fylla.
Ellers så kan dette fort ende med at det ikke finnes noe bibliotek igjen i det hele tatt.

Det vil jo for så hvitt løse problemet også.
Sitat av Taxidriver Vis innlegg
Ser ingen andre her som har lest tittelen sånn, men det er mulig jeg har oversett noe.

Hvordan ville dette opplegget funket på en ølboks av aluminium?
Vis hele sitatet...
Regner med at resultatet ville vært et sabla søl og en svidd boks. Eksplosjon av lunkent øl over alle bøkene. Blir nok populær da.

For eget innslag: det råeste jeg har sett er å åpne en ølflaske med motorsag. Det var superelegant. Sikkert ikke det stilleste man kan gjøre, men er ganske sikker på at man innen kort tid er alene på biblioteket da man drar i gang saga.
Sist endret av Relevant; 15. februar 2021 kl. 15:08.
Under en dyne/pute.
Funker på chips og godteposer også.
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Under en dyne/pute.
Funker på chips og godteposer også.
Vis hele sitatet...
Hm. Om du åpner ølboksen din under dyna inne på biblioteket da tror jeg at en åpen ølboks er ditt minste problem......
Snur du deg selv viss noen åpner en boks med noe? Slutt å være paranoid! Skjul boksen, eneste tips. Ellers drikker du sprit på brusflaske med litt brus oppi. Kanskje du kan lage en ølklubb der? De har sjankeløyve bla i Bergen på bibl.
Sitat av tommen82 Vis innlegg
Snur du deg selv viss noen åpner en boks med noe? Slutt å være paranoid! Skjul boksen, eneste tips. Ellers drikker du sprit på brusflaske med litt brus oppi. Kanskje du kan lage en ølklubb der? De har sjankeløyve bla i Bergen på bibl.
Vis hele sitatet...

Jeg gjør det, for da blir jeg sjalu og kanskje må ta meg en øl jeg også
Sitat av ronniba Vis innlegg
Jeg gjør det, for da blir jeg sjalu og kanskje må ta meg en øl jeg også
Vis hele sitatet...
Sjalu på en pils!
Beste jeg har hørt i dag.
Only On Freak
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Hm. Om du åpner ølboksen din under dyna inne på biblioteket da tror jeg at en åpen ølboks er ditt minste problem......
Vis hele sitatet...
Går fint an å ha med seg en pute på ett bibliotek, mange av de har til og med puter og fine sittesteder
Er heller ikke verre enn å forkle den som en cola boks, fanta boks, energidrikk eller lignende.
NZB's everywhere
crf21's Avatar
18 7
Sitat av NodSquad
Jeg elsker freakforum. Ingen grense for hva som spørres om.

Host høyt i det du åpner den, og gestikuler sorry når folk snur seg. Dette er mest sannsynlig et dårlig råd
Vis hele sitatet...
eller hva med å slippe en kjempehøy fis akkurat i det man åpner den
Sitat av Flaffersen Vis innlegg
Går fint an å ha med seg en pute på ett bibliotek, mange av de har til og med puter og fine sittesteder
Er heller ikke verre enn å forkle den som en cola boks, fanta boks, energidrikk eller lignende.
Vis hele sitatet...

Jeg så vel mer for meg ts, sittende halvnaken under dyna si mellom noen reoler på biblioteket. Som stille åpner ølboksen under dyna for at ingen skal høre lyden, og i det boksen åpnes så river noen dyna av ham og der sitter han. I boxershorts under dyna si med en pils i hånda. Da er ikke pilsen problemet.
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Jeg så vel mer for meg ts, sittende halvnaken under dyna si mellom noen reoler på biblioteket. Som stille åpner ølboksen under dyna for at ingen skal høre lyden, og i det boksen åpnes så river noen dyna av ham og der sitter han. I boxershorts under dyna si med en pils i hånda. Da er ikke pilsen problemet.
Vis hele sitatet...
Så skitne tanker på en mandag da
Anonym bruker
"Farlig Nebbhval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Host jævlig høyt når du åpner eller slipp en braker av en fjert. Ingen legger merke til ølboksen da.
Ingen vil lage noe mas angående lyden.
Det er boksen du må få til å se ut som noe annet.
Kikk lengre opp så ser du eksempler på futteraler
du kan tre over flasken.

Noen bibliotek har en No No Policy angående ALLE nytelsesmidler.
Ikke så mye på grunn av at det vill passe på deg, men de liker ikke søl på bøker.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vis hele sitatet...
aaaaaaah, du var før meg

ser nå at dette var en gaaaammmel post hehehe
Sist endret av Sup3rn0va123; 16. februar 2021 kl. 02:10.