Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 5130
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei. Har dere hørt om dette før: en person som jobber og bor fast i en kommune derav også har en fast bostedsadresse har postadresse og er registrert på statistisk sentralbyrå med arbeidsplassens adresse??
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Eg forstår enkelt og greit ikkje spørsmålet.

Prøv å forklar situasjonen litt betre, og gjerne vis til kjelder.
Nå kan det være gode grunner til å ha postadresse på jobb. Feks så enkelt som at det blir enklere å motta pakkepost etc. Det er heller ikke uvanlig at folkeregistrert adresse er forskjellig fra postadresse, dette kan være pga jobb, kjæreste, etc.

Hva statistisk sentralbyrå har å gjøre med saken skjønner jeg ikke.

Om ts er en mistenksom frøken/fyr som feks har kommet over en konvolutt til mannen sin og som kjenner sjalusien bølge opp, så kan det være mange grunner til at SSB sender papirer til din mann/kone. Det kan være at på jobben så er det din manns oppgave å besvare alle henvendelser fra SSB, de maser på bedrifter hele tiden om alt mulig og en kan få straff om en ikke besvarer slike henvendelser fra SSB. Kanskje har vedkomne et eget foretak?
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Ja, så at dette ble knotete forklart. Men for å si det slik gar min x dame postadresse på jobb. Hun mottar post der..i mitt hode skulle ikke dette egentlig være mulig så lenge hun ikke bor på arbeidsplassen
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, så at dette ble knotete forklart. Men for å si det slik gar min x dame postadresse på jobb. Hun mottar post der..i mitt hode skulle ikke dette egentlig være mulig så lenge hun ikke bor på arbeidsplassen
Vis hele sitatet...
Du kan adressere post dit du vil. Det kjem stortsett an på kva du oppgjer som postadresse til ulike instanser. Til mange firma kan du oppgi det du måtte ønske sjølv, andre henter frå folkeregisteret, t.d. skatteetaten.

Det er ingenting som hindrer meg i å skrive eit vilkårleg namn og adresse på ein konvolutt, og stappe i postkassen.
Sist endret av vidarlo; 16. juli 2017 kl. 14:27.
Som Vidarlo sier kan man addresse post dit man vil. Har hatt et par kollegaer opp igjen som har fått posten sin levert til jobb slik at foreldre ikke skal kunne se alt av rettsinkallelser og annet post de får fra politiet.
Husk det er forskjell på bo adresse og post adresse. Disse trenger ikke være like, derfor mange har postboks. Folk i militære for levert post til basen eller noen foretrekker og få levert post til jobb. Å det er en grei måte og stoppe folk fra og vite bolig adressen sin.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Ja, så at dette ble knotete forklart. Men for å si det slik gar min x dame postadresse på jobb. Hun mottar post der..i mitt hode skulle ikke dette egentlig være mulig så lenge hun ikke bor på arbeidsplassen
Vis hele sitatet...
Hvorfor bry seg om hvor en x-dame får posten sin ?
Bruk tiden din til å tenke på noen annet du.
Ja, det går fint an. Du kan ha flere adresser registrert i Postens adresseregister. Jeg er for eksempel registrert med egen postkasse på adressen jeg bor på, men er også registrert på postkassen på min mor, for det kommer post til meg på den adressen av og til.

Du blander sikkert folkeregisteret med Posten siden du tenker at hun må bo der hun får post, men folkeregisteret har ingenting med Posten å gjøre, de har sitt eget adresseregister. Fra min tid i Posten vet jeg at det er overraskende mange som ikke er klar over akkurat det.
Sist endret av KultNick; 18. juli 2017 kl. 21:21.