Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  55 5671
Jeg bare lurte på hvilke sanger dere drar på for eksempel fest for å lage litt stemning/imponere?

Legg gjerne ved linker til tabs!
sweet home alabama
Kommer helt an på stemningen, kem som er der, og om det er vors / nach osv.

Allsanger er alltid en slager. Nøkkelord her er Johnny Cash, Oasis, Nirvana, Bob Marley, Metallica, Led Zeppelin, Pink Floyd, osv.

For å lage feststemning er det bare å kjøre på med enkel allsang, eller bare å ta drikkeleken der du spiller en to-tre grep om og om igjen, så skal de som er med på leken improvisere teksten (gjerne battle!) med rim, og om du ikkje klarer å rime, eller blir heftig eid i battle, så må du selvfølgelig drikke! Det er utrolig morsomt, anbefaler det!

Om det bare er showoff drar eg gjerne til med Jimi Hendrix, Opeth (clean låtene), Pantera, Iron and Wine, Kings of Convenience, eller bare tar requests fra de som er der og spiller det de måtte ønske seg på gehør (ender ikkje alltid like bra etter x antall pils! ).

Ender ofte med det siste om eg får gitaren i hendene, etter som folk alltid kommer med requests.
Mad World - Gary Jules, "simpel" og vakker

Lay Lady Lay - Bob Dylan (evnt. andre sanger av mr. Dylan, han har veldig mye lett og sanger mange kan synge med til)

Sex and Candy - Marcy Playground - Fint å gjøre denne til sin egen lille vri

Little Bit - Lykke Li (fin sang å spille til noen man er litt småforelsket i )
Sitat av Erlendman Vis innlegg
sweet home alabama
Vis hele sitatet...
Om jeg havner på fest med deg, og du drar den, så jeg rett og sett bli fysisk!
Empire Of the Sun - We Are The People
Sist endret av Bothrops; 14. september 2011 kl. 21:34.
Stairway To Heaven!
Sanger som er enkle da man kan synge og spille uten noe videre problemer, men effektive på stemningen.
Feks:
Fences - My Girl The Horse
John Butler Trio - Peaches & Cream
Mat Weddle - Hey Ya
Foo Fighters - Times Like These (Denne fungerer også svært godt som allsangemne)
Pink Floyd - Wish You Were Here

Om jeg bare skal imponere så er det for eksempel:
Jimi Hendrix - Little Wing
Sist endret av moret; 14. september 2011 kl. 21:58.
Sitat av Vemund1 Vis innlegg
Stairway To Heaven!
Vis hele sitatet...
i såfall, lær deg å spille den ORDENTLIG, og lær hele sangen. Hater folk som tror de kan spille den sangen og ender opp med å ødelegge den totalt.

Stairway to Heaven er et mesterverk, og burde bli behandlet deretter!
Mye tull her! neida.. det jeg bruker og gjøre, spill en fengende låt og improviser teksten! dette har jeg brukt som drikkelek også mange ganger.

leken går slik: Gitar spiller, 1 persjon skal synge et versj som gir mening, om de ikke klarer det må de ta 1 shot, ganske artig når folk får i seg en del

ellers er jo sweet home alebama veldig catchy
Og protip: drit i å spill metallica. Det funket kanskje på festen da jeg var 16, men nå er ikke metallica noe kult.
Lær deg først tulleversjonen av stairway to heaven, så den ordentlige. Den virker umulig første gang, men seriøst, beste sangen å øve på som finnes.
Om du kan synge så drar Hallelujah mye damer
Det går i allsanger som for eksempel... en solskinsdag, idyll, sweet home alabama, tigergutt, stairway to heaven (og ja eplebit, jeg kan den AKKURAT som den er ) osv...
Virkelig glad jeg aldri skal på fest sammen med mange her ser jeg!
En full fyr som trur han er gud på gitar, og prøver å dra damer med sin fyllesang er noe av det flaueste og verste jeg ser.
Jeg har cd-spiller, og er veldig glad for det!

KnutA92, du er sikkert en hyggelig gutt, men ikke kom hit på fest!
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Virkelig glad jeg aldri skal på fest sammen med mange her ser jeg!
En full fyr som trur han er gud på gitar, og prøver å dra damer med sin fyllesang er noe av det flaueste og verste jeg ser.
Jeg har cd-spiller, og er veldig glad for det!

KnutA92, du er sikkert en hyggelig gutt, men ikke kom hit på fest!
Vis hele sitatet...
Det skal sies at jeg ikke akkurat er den som drar fram gitaren på fest. Setter sjelden pris på det selv at en eller annen lirer av seg fyllesanger. Men, om noen spør etter en sang så hender det jeg svarer ja, om jeg er edru nok.
Og, er det en eller annen dude som tror han kan spille en kjip 3-greps-låt så tar jeg gjerne gitaren litt senere og plasserer han med noe awsome.
Ingenting er som en vakker sommerdag, midnattsol, pils, litt weed og allsang rundt bålet til langt på natt =)
Hvis det er fest med gutta og vi har en el-gitar i nærheten, så er denne her alltid en slager: http://www.youtube.com/watch?v=evF80GEuVe8

Men så ellers så er jeg ikke no fan å spille akustisk/rolig. Så er nok ikke den gitaristen som passer til fest for å imponere damer. hahah
Har ALDRI opplevd att festen har tatt seg opp etter en sånn gitarhelt har prøvd seg.

Det verste er noe to sånne kommer i samme sofa, for da skal det stemmes gitar og diskuteres grep i to timer, for det blir allsang!
Skrekk og gru!
Gir meg egentlig faen i hva dudsa på festen tenker om meg, så lenge jentene digger det kjører jeg på :P


Hjem til Dæ - Sirkus Eliassen e en SLAGER.. hvertfall i nordnorge
Sist endret av Deltablue; 14. september 2011 kl. 23:08.
Dette er jo tidenes nashpiel sang da: http://nortabs.net/tab/426/
klart du får deg ligg da! om du spiller den fint vel og merke! ^^,
Sitat av Deltablue Vis innlegg
Gir meg egentlig faen i hva dudsa på festen tenker om meg, så lenge jentene digger det kjører jeg på :P


Hjem til Dæ - Sirkus Eliassen e en SLAGER.. hvertfall i nordnorge
Vis hele sitatet...
I nord-norge, ja. Det sier jo sitt. Alt som lager liv der lager IKKE liv i sør-norge. Men alt som lager liv i sør-norge lager også liv i nord-norge. Så bli heller stolt når du faktisk virkelig imponerer/pumper steminga på fest her i sør
Om man ikke kan synge så er jo den akustiske versjonene av Scary Monsters And Nice Sprites helt genial!
Sitat av Deltablue Vis innlegg
Gir meg egentlig faen i hva dudsa på festen tenker om meg, så lenge jentene digger det kjører jeg på :P


Hjem til Dæ - Sirkus Eliassen e en SLAGER.. hvertfall i nordnorge
Vis hele sitatet...

De damene som digger deg når du synger den sangen er damer jeg IKKE vil ha, så du får bare kose deg!
Sizzla, Jacob Miller, Manu Chao, Antidoping.. deilig festreggaemusikk, digger alltid når noen tar opp gitaren og fikser chill steming. Og festen blir alltid bedre når de negative cd-spiller dudsa har dratt sin vei.
Sitat av Ignifer Vis innlegg
De damene som digger deg når du synger den sangen er damer jeg IKKE vil ha, så du får bare kose deg!
Vis hele sitatet...
Fett er fett, mr. kresen

Men Wheels eller Walk med Foo Fighters er jo knall da Klisjè-sangen What are words duger jo også om det er jentene man skal imponere
Nei, fitter er IKKE fitte!
Sanger som IKKE burde spilles på fest er følgende:
Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine
Led Zeppelin - Stairway to Heaven
Lynyrd Skynyrd - Sweet Home Alabama
Deep Purple - Smoke on the Water
Metallica - Enter Sandman
Metallica - Nothing Else Matters

Ellers enn dette går stort sett alt relativt fint.
Sitat av kn^tte Vis innlegg
klart du får deg ligg da! om du spiller den fint vel og merke! ^^,
Vis hele sitatet...
jeg håper dette var en spøk.
Menn som spiller gitar er sexy, uansett hvilket tidspunkt på døgnet det skulle være, på fest, i fjæra, hjemme i stua, på gata. Don't really matter.

Dersom noen spiller "Friday I'm in Love", og det tilfeldigvis er fredag, smelter jeg helt. Eller "Just Like Heaven", eller "Lay Lady Lay" eller "Velvet" Yarr! <3

Edit: fiks på skriveleif (:
Sist endret av kn^tte; 14. september 2011 kl. 23:47.
Anal Cunt - I Respect Your Feelings As A Woman
de kommer til å kaste truser på deg
Sist endret av Bothrops; 14. september 2011 kl. 23:46.
Sitat av Dalaras Vis innlegg
jeg håper dette var en spøk.
Vis hele sitatet...
Noe sånt! (:
Sitat av Ignifer Vis innlegg
Nei, fitter er IKKE fitte!
Vis hele sitatet...
Neivell men kan du fortelle meg hva fitte er da?
Sitat av maniiac Vis innlegg
Neivell men kan du fortelle meg hva fitte er da?
Vis hele sitatet...
Vått, godt og deilig (:
Wonderwall.

Ellers er jeg enig, mye piss som blir spilt. Liker heller ikke når folk absolutt må spille gitar og alle må holde kjeft.
Kan ikke synge, men har spilt rytme til endel godmusikk (:
Går i Clapton, Creedence, Knopfler og div. Blues når en skal pilse.

Gikk litt lei av gitar, så begynte med sitar istedet.
Dr Hook - I got stoned and I missed it!

Slager!
SLAYER!
▼ ... over et år senere ... ▼
kansje gammel tråd men tar den oppigjen jeg! Kan nevne at im yours funker fett!
Sitat av moret Vis innlegg
Det skal sies at jeg ikke akkurat er den som drar fram gitaren på fest. Setter sjelden pris på det selv at en eller annen lirer av seg fyllesanger. Men, om noen spør etter en sang så hender det jeg svarer ja, om jeg er edru nok.
Og, er det en eller annen dude som tror han kan spille en kjip 3-greps-låt så tar jeg gjerne gitaren litt senere og plasserer han med noe awsome.
Vis hele sitatet...
Enig. Bedre å spare det til et nach, om stemninga tillater det..
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Aldri opplevd det, men hvis noen hadde dratt frem en gitar på festene jeg deltar på hadde gitaren og "sangeren" havnet på hodet ut.
The Flying Welder
Ignifer's Avatar
Blir utrolig klein stemning av det!
Blir i dårlig humør av det jeg!
Når folk holder på å sovne inn på nach er det alltid meg og som regel en annen kompis som kan spille et instrument som sitter våkne til slutt. Da jammer vi ofte hensynsløst og koser oss med rocketobakk.

Holder oss som regel til litt rolige greier, da man pleier å vere i et ganske mellow mood når det blir så sent.
Sist endret av Eplebit; 1. februar 2013 kl. 00:20. Grunn: typo
Ingenting er verre enn folk som spiller gitar på nach. Det skulle vært selvforsvar å skade de.
Kom igjen folkens. Det finnes bra musikk også. Det finnes gyldne talenter... Langt mellom dem, det er sikkert.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Kom igjen folkens. Det finnes bra musikk også. Det finnes gyldne talenter... Langt mellom dem, det er sikkert.
Vis hele sitatet...
Og det finnes narcissistisk rasshøl med fløtepusstemme og poetiske sinn som fortjenes å jekkes ned 20 - 30 hakk med en knust ølflaske.