Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 628
Hvis man har bestilt noen replica-klær fra Kina og alt blir sendt i en pakke, burde jeg be de som sender pakken om å markere den som gave eller at de skriver prisen på pakken? Er en sekk, 4 par sokker, en genser, en t-skjorte og et par sko. Alle er falske merkevarer som er ment til personlig bruk, har ikke bestilt flere av samme ting (annet enn sokkene) så antar at jeg ikke gjør noe ulovlig eller vekker mistanke om at jeg skal selge det videre (noe jeg heller ikke skal).
Hvis det skal markeres som gave burde du også be selger om å ikke inkludere faktura med priser skrevet ned.
Husk også at "gave" kun gjelder hvis pakken er sendt fra privatperson til privatperson.. Hvis pakken åpenbart er kommersiell (f.eks. Amazon-logo eller lignende) så vil du som regel bli spurt om du kjenner navnet på senderen..
Sist endret av bashfoo; 20. mars 2020 kl. 00:16.
Tollvesenet bryr seg nada om det står gave. Dem vet det ikke stemmer når pakken ikke har frimerker/porto-lapp.