Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 1205
Jeg har brukt G og weed gjevnlig i 4 år nå, og jeg bruker det som medisin for kropp og sjel. Livet mitt har vært et kaos de siste 6 årene, men nå begynner ting å roe seg. Jeg vil ikke si at jeg ruser meg, at jeg er narkoman, men jeg bruker det som medisin mot angst, depresjon og mot kroppslige plager. Det funker veldig bra for meg, og alt legene gjør er å kaste piller jeg ikke trenger etter meg.

Hvordan ser du på det?
Medisin eller narkomani?
Det er helt umulig for meg å avgjøre om ditt bruk av rusmidler er bra for deg og din kropp. Men om det er det bør du ikke la meg eller legen din overbevise deg om å slutte. Bare du vet om det er medisin eller ei.
At cannabis kan brukes som medisin for grunner du nevner er det ingen tvil om i mitt hode, men pass på så du ikke lurer deg selv. Mange som tror dem trenger cannabis for visse problemer viser seg å bli bedre etter dem slutter med cannabis. Stoffet har faktisk en tendens til å gjøre sånne problemer verre over tid om det brukes daglig, også skjer utviklingen så seint at man ikke skjønner selv at cannabisen faktisk er blitt en del av problemet eller til og med være hele problemet for noen.

Men en som røyker cannabis ser ikke jeg på som narkoman, uansett.. eller jeg kjente en fyr som solgte alt han eide og brukte alle sosialpengene sine på cannabis. Akkurat han ville jeg kanskje klassifisert som narkoman, fyren hadde dog store psykiske problemer, så problemet var vel ikke cannabisen i seg selv...
Sist endret av Alge; 17. mars 2020 kl. 05:07. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Alge Vis innlegg
At cannabis kan brukes som medisin for grunner du nevner er det ingen tvil om i mitt hode, men pass på så du ikke lurer deg selv. Mange som tror dem trenger cannabis for visse problemer viser seg å bli bedre etter dem slutter med cannabis. Stoffet har faktisk en tendens til å gjøre sånne problemer verre over tid om det brukes daglig, også skjer utviklingen så seint at man ikke skjønner selv at cannabisen faktisk er blitt en del av problemet eller til og med være hele problemet for noen.

Men en som røyker cannabis ser ikke jeg på som narkoman, uansett.. eller jeg kjente en fyr som solgte alt han eide og brukte alle sosialpengene sine på cannabis. Akkurat han ville jeg kanskje klassifisert som narkoman, fyren hadde dog store psykiske problemer, så problemet var vel ikke cannabisen i seg selv...
Vis hele sitatet...

Folk som røyker daglig må vell kunne stemples som narkoman/rusmisbruker. Det er ett ulovlig rusmiddel, og vist man må ha dette vær eneste dag av grunner man selv finner på for å lure seg selv, så er man i mine øyner narkoman. Man kan ha hus jobb drive med idrett og fungere normalt. Men man er fremdeles avhengig så lenge man må ha det.
Sitat av BossBitch94 Vis innlegg
Jeg har brukt G og weed gjevnlig i 4 år nå, og jeg bruker det som medisin for kropp og sjel. Livet mitt har vært et kaos de siste 6 årene, men nå begynner ting å roe seg. Jeg vil ikke si at jeg ruser meg, at jeg er narkoman, men jeg bruker det som medisin mot angst, depresjon og mot kroppslige plager. Det funker veldig bra for meg, og alt legene gjør er å kaste piller jeg ikke trenger etter meg.

Hvordan ser du på det?
Medisin eller narkomani?
Vis hele sitatet...
Hva tenker du da? Må du røyke resten av livet for å cope med hverdagen?
Anonym bruker
"Taktløs Håbrann"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
For en god stund siden var det en lege som svarte på spørsmål i en tråd her på freak. Jeg spurte om min selvmedisinering var rusmisbruk og det mente han det ikke var.

Jeg mener at hvis du får bedre helse av det er det ikke så mye å lure på. Mange som får problemer overdoserer eller bruker typer som ikke er bra for de fleste i lengden. Selvfølgelig hadde vært bedre om noen som var kvalifisert kunne foreskrive doser og type medisin.
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Folk som røyker daglig må vell kunne stemples som narkoman/rusmisbruker. Det er ett ulovlig rusmiddel, og vist man må ha dette vær eneste dag av grunner man selv finner på for å lure seg selv, så er man i mine øyner narkoman. Man kan ha hus jobb drive med idrett og fungere normalt. Men man er fremdeles avhengig så lenge man må ha det.
Vis hele sitatet...
Vel, nå var spørsmålet: "Hvordan ser du på det?" og jeg ser ikke på en som røyker cannabis som narkoman i de aller fleste tilfeller. Hva andre folk syns får være opp til dem...
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Heldigvis kan man leve veldig gode og innholdsrike liv som avhengige, og det er litt styrt av holdningene til andre som finnes i et samfunn hvordan man oppfattes. Så det å være narkoman, i en tid som vår, gitt enkelte skjevheter, bygger på de samme sårbarheter og psykologi som vi alle er styrt av, til en viss grad. Død, tap, avhengighet, et brutt eller annerledes liv, det ligger alltid under overflaten, kan skje hvem som helst. Og mange tragiske historier har ingen god forklaring, eller systematisert forklaring. Bare masse fragmenterte fortellinger og oppfatninger om én avgått person, bare en selv har mulighet til full oversikt, og svært få av oss ville vel likevel påstå at vi har full oversikt over oss selv, alt vi har tenkt og gjort.
Sist endret av meaculpaUIO; 17. mars 2020 kl. 15:07.
Kannabis er verdens mest allsidige medisinm IMO.

s
Sitat av saviour Vis innlegg
Kannabis er verdens mest allsidige medisinm IMO.

s
Vis hele sitatet...
takk, nå ser jeg ikke annet enn Kannabis i hele tråden.
trodde hvertfall du hadde litt sympati med de som kan få no autistiske trekk xD
Sitat av 5FDP Vis innlegg
Folk som røyker daglig må vell kunne stemples som narkoman/rusmisbruker. Det er ett ulovlig rusmiddel, og vist man må ha dette vær eneste dag av grunner man selv finner på for å lure seg selv, så er man i mine øyner narkoman. Man kan ha hus jobb drive med idrett og fungere normalt. Men man er fremdeles avhengig så lenge man må ha det.
Vis hele sitatet...
Hvis dette er kriteriene for å bli stemplet narkoman, så har vi ekstremt mange narkomane i Norge som bruker diverse piller for å fungere i hverdagen.