Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2640
Anti-moralist
Mekkern's Avatar
Hei,

Vurderer å gå over til Samsung, men har hørt at Apple telefoner er vanskeligere å bryte seg inn i? Sett at man nekter å fortelle koden, samt at fingeravtrykk er av?
bruker du ikke fingeravtrykk eller 1234 til skjerm kode. Og har ett relativt nytt os installert, har jeg vanskelig for og tro at onkel klarer og komme seg inn på tlf.

Veit ikke om adroid tlf har slette funksjon. Det har iPhone. Da kan du gjøre sånn at tlf sletter seg helt vist du trykker på hjem knappen 5 ganger fort.
Man kan stille inn iphone til å slette alt hvis man feks slår inn feil kode mer enn 3 ganger. Da blir tlf slettet av polititet evnt.

Samasung vet jeg av erfaring at de åpner lett.

Gmail er veldig sikkert hvis du har et sterkt passord. Husk å ha orden på div koder og passord.
Sitat av Moosta Vis innlegg
Man kan stille inn iphone til å slette alt hvis man feks slår inn feil kode mer enn 3 ganger. Da blir tlf slettet av polititet evnt.

Samasung vet jeg av erfaring at de åpner lett.

Gmail er veldig sikkert hvis du har et sterkt passord. Husk å ha orden på div koder og passord.
Vis hele sitatet...
Hvordan åpner de telefonen lett om den er kryptert? Noe alle uansett burde ha.. Har mine tvil på at et du sier stemmer
Samsung sine tlf kan selvfølgelig stilles inn til å slette alt vist man taster feil kode for mange ganger, i tillegg er den kryptert. La vær å bruk fingeravtrykk elr ansiktsgjenkjenning å en bra kode så er du bra sikker.
Sist endret av gudfaren; 11. mars 2020 kl. 10:44.
Politiet åpner krypterte telefoner på et blunk så man er aldri helt safe uansett.
Se f.eks på Operasjon Hubris 2.0 nå rett før jul, der åpnet de krypterte BlackBerry telefoner uten noe stress.
sindre@puse.cat:~$
Synderen's Avatar
Om du bruker et passord for å låse opp mobilen, skrur av alle andre måter som fingeravtrykk, ansiktgjengkjennelse, og pin koder. Samt har et godt passord du ikke bruker andre steder så er det i praksis ingen forskjeller mellom Samsung og Apple. Politiet kommer ikke til å klare å åpne noen av dem.
Sitat av Synderen Vis innlegg
Om du bruker et passord for å låse opp mobilen, skrur av alle andre måter som fingeravtrykk, ansiktgjengkjennelse, og pin koder. Samt har et godt passord du ikke bruker andre steder så er det i praksis ingen forskjeller mellom Samsung og Apple. Politiet kommer ikke til å klare å åpne noen av dem.
Vis hele sitatet...
Haha, jo det gjør de lett om de vil. Er 0 stress og få åpnet en smarttelefon..
Saken er den at de får ikke hjemmel til å gjøre det med mindre man er mistenkt/siktet i en grov narkotika eller annen sak, det skal mengder eller tilknytning til spesielle miljøer / organisert krim til før de får lov til det.
Limited edition
Moff's Avatar
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Haha, jo det gjør de lett om de vil. Er 0 stress og få åpnet en smarttelefon.
Vis hele sitatet...
Og da vil jeg gjerne se en video av at du, eller hvem som helst andre, lett klarer å åpne en Galaxy S10 med Android 10.

... og det må da selvsagt gjøres uten å allerede ha tilgang til Samsung-kontoen eller Google-kontoen som telefonen er tilknyttet, ettersom man selvsagt har muligheter til å både finne telefonen, slette innholdet på den og låse den opp ved å ha tilgang til dette.

Vi venter i spenning.
Sitat av Moff Vis innlegg
Og da vil jeg gjerne se en video av at du, eller hvem som helst andre, lett klarer å åpne en Galaxy S10 med Android 10.

... og det må da selvsagt gjøres uten å allerede ha tilgang til Samsung-kontoen eller Google-kontoen som telefonen er tilknyttet, ettersom man selvsagt har muligheter til å både finne telefonen, slette innholdet på den og låse den opp ved å ha tilgang til dette.

Vi venter i spenning.
Vis hele sitatet...

Men vent da! Det er jo bare å kjøre hard reset av noe slag å tømme tlf, han må jo vise til at han får ut informasjon
Sitat av jaffarbigbag Vis innlegg
Haha, jo det gjør de lett om de vil. Er 0 stress og få åpnet en smarttelefon..
Saken er den at de får ikke hjemmel til å gjøre det med mindre man er mistenkt/siktet i en grov narkotika eller annen sak, det skal mengder eller tilknytning til spesielle miljøer / organisert krim til før de får lov til det.
Vis hele sitatet...
Trenger ikke være noe grov sak før dem får lov til det.

Og dem får det heller ikke til lett som bare det.
Merkelig at folk absolutt må fylle telefonen sin med krim og inkriminerende drit, så sitter de å bekymrer seg for om snuten kan finne det når de blir tatt.
Hva med å ikke lagre dritt på telefonen som beviser at man er en kjeltring?
Det er faktisk ikke værre en det.

MÅ du ha bilder av weedplanten din på kamerarullen, og bilder av kompiser som eter knips, ja så synes jeg faktisk man fortjener å sitte i buret å tenke på hva som gikk galt.