Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 3778
Hei folkens. Jeg har kjøpt med startpistol av typen zoraki. Det er en kopi av glock 17. Jeg har ikke tenkt å spille jeopardy med helsa ved å prøve skarp ammo på startvåpen da jeg vet at det å be om å bli kvestet. Det jeg lurer på er følgende; min pistol har ei jævla oransj plombe fremme i løpet som gjør utseendet til pistolen helt latterlig stygt. Hvordan får jeg fjernet den?
Kan du ta den fra hverandre og ta ut løpet? I såfall ville jeg forsøkt å slå pluggen ut fra innsiden. Fest løpet i ei skruestikke, sett inn ei stålstang og kakke den forsiktig ut med en hammer. Hvis det ikke er en løsning (f.eks fordi løpet ikke kan tas ut, eller det er tetta inni) kan du prøve å bore et lite hull midt i pluggen og skru inn en skrue. Så kan du få den ut med brekkjern.
Trådstarter
4 0
Jeg kan ta av sliden, men løpet kan ikke tas av uten å kappe det. Har ikke utstyr til å reparere en evt feilhandling fra min side, så kapping av løp er uaktuelt egentlig.

Tenkte drill eller lignende kanskje?
Sist endret av Hr.kules; 30. juni 2017 kl. 12:48. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Kan du ta den fra hverandre og ta ut løpet? I såfall ville jeg forsøkt å slå pluggen ut fra innsiden.
Vis hele sitatet...
Det vil dessverre ikke fungere. Løpet er plombert på innsiden med solid metall. Den oransje pluggen er satt inn i tillegg for å signalisere at det ikke er et skarpt våpen. Har fjernet en slik en selv, tross advarsler fra ansatte på Game-On.no om at det er ulovlig.
Ikke ta den med deg ut om du fjerner pluggen.

Måten jeg gjorde det på var at jeg drillet et lite hull i midten av pluggen, så tok jeg et skrujern og lirket den ut. Tok litt tid, men den kom ut til slutt.
Trådstarter
4 0
Takk for glimrende råd !

Er den oransje pluggen i metal? Litt vanskelig å kjenne når man stryker med fingeren over. Jeg trenger ikke å fjerne noe annet, jeg er ikke intr i å modifisere eller endre på våpenet, KUN fjerne denne pluggen som til de grader ødelegger utseendet på en ellers kjempeflott pistol.
Sist endret av Hr.kules; 30. juni 2017 kl. 13:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Mal den i en annen farge så ser du ikke det som er oransje.
Sitat av Hr.kules Vis innlegg

Er den oransje pluggen i metal? Litt vanskelig å kjenne når man stryker med fingeren over.
Vis hele sitatet...
Den er lagd av plastikk. Selve plomberingen sitter noen centimeter innenfor denne pluggen, og er lagd av metall. Det er ikke så vanskelig å fjerne plastpluggen, men det er tydeligvis ikke lovlig. Så ikke ta den med deg ut etterpå.
Den oransje pluggen kan tas ut med vinopptrekker eller kniv, ganske enkelt. Men bak den igjen, omtrent midt i løpet, sitter det en metall plombe som du trenger drill eller lignende for å fjerne.
Sist endret av Pillefreak; 30. juni 2017 kl. 15:21.
vil det ikke gå ann og borre ut plomba med og sette pistolen i ei skrustikke og så borre opp løpet med søyleborremaskin ?
Det går an men hvis man borrer større hull enn noen millimeter så vil ikke blowbacken fungere lengre.