Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1548
God dag.

Jeg har ikke brukt Paypal på år og dager, og bare brukt et par ganger forsåvidt.

Jeg har vurdert å legge inn kortet mitt der slik at jeg enklere kan bestille ting fra sider som ikke tar VISA med MinID-kodebrikke-saken, og da lurer jeg enkelt og greit på om det er lurt å la dette bare ligge på paypal brukeren?

Er det sånn at når jeg betaler noe med paypal så redirecter den meg til banken min som krever denne koden før det blir betalt, eller er alt "fritt-frem" på paypal?

Har forsåvidt et vanskelig nok passord og kjører forsåvidt ganske sikret også, men liker ikke helt tanken om at kortet kan ligge helt tilgjengelig på paypal hvor noen bare trenger et passord, mot selve nettbanken hvor man i tillegg trenger kodebrikka.

Så, er det trygt nok? Vil Paypal verifisere overføringen fra nettbank til paypal?
Jeg har mitt kort på paypal. Men jeg må ikke bruke kodebrikke eller bank id når jeg kjøper igjennom paypal.

Om det er så lurt er vel helt opp til enhver å avgjøre. Jeg er ikke så redd. Skulle jeg bli hacket eller svindlet har jeg paypal OG banken i ryggen.
IT-Konsulent
Bruskork1's Avatar
Trådstarter
Ja du har rett i det, skjer det noe har man jo bank og paypal man kan kontakte, hehe.

Mente såklart Bank-ID og ikke Min-ID, hehe.
Jeg stoler på at et selskap som PayPal behandler mine kort opplysninger godt, selv har jeg mitt visa electron koblet opp mot paypalen min og jeg må ikke taste inn noe annet enn paypal passordet før jeg kjøper noe. Men du må verifisere kortet før du kan bruke det, paypal trekker 15kroner og de nevner en kode på 4 tall (PAYPAL3512 osv.) og de tallene må du skrive inn på paypal brukeren din for å verifisere kortet, koden finner du i nettbanken under loggen,
Brukt paypal siden 2006, funker som bare det, ikke vært noe tull.

Når du har lagt inn din visa og verifisert den (de trekker deg 15 kr fra kontoen din og der er en kode)
så er ditt visa kryptert, eller dvs at de kun viser de 4 siste tallene på visaen din.
Med tanke på at jeg ikke har noe å stjele setter jeg min fulle tiltro til Paypal, har vært der i mange år og har egentlig aldri opplevd noen problemer.
Spørs vel på hvor paranoid man er og hva man har å miste.
Jeg har alltid fjernet kortet mitt fra paypal etter hvert kjøp jeg tar.
Men dette gjør jeg bare pga den perioden paypal ble hacket og kort info og alt ble misbrukt.
Mistet selv 4500 kr som ble brukt på eskorteservice og vin borti USA ifølge nettsiden det ble betalt til.

Så etter denne episoden så har jeg alltid lagt inn kort info før betaling og fjernet visa kortet etter betaling. Fungerer fint det også, men tror paypal har blitt sikrere nå i det siste, så det er vell ikke en risiko nå og ha kort info der hele tiden.
Bare ha ett godt passord.
Stoler ikke helt på Paypal, men faen hvor nødvendig det er
Sist endret av Mentaltsvak101; 12. februar 2013 kl. 14:22.