Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  180 20948
Sitat av Susanna Vis innlegg
Og som den store og sterke i et forhold har man et visst ansvar. Selv om man blir slått først rettferdiggjør ikke det å påføre motparten alvorlige skader etterpå.
Vis hele sitatet...
Si at hun "tynne flisa" var halvparten så sterk som hun andre. For hvert slag hun tynne slo hun andre så kunne hun store da moralsk sett slått hun tynne med 50% styrke i slagene da.
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Si at hun "tynne flisa" var halvparten så sterk som hun andre. For hvert slag hun tynne slo hun andre så kunne hun store da moralsk sett slått hun tynne med 50% styrke i slagene da.
Vis hele sitatet...
Ja, og i hennes sko ville jeg kanskje gjort det. Men å kline til av all kraft i en sånn situasjon mener jeg ville vært galt uansett.
Sist endret av Susa; 9. februar 2013 kl. 13:03.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Ja, og i hennes sko ville jeg kanskje gjort det. Men å kline til av all kraft i en sånn situasjon mener jeg ville vært galt uansett.
Vis hele sitatet...
Ja hadde vært litt overkill :P
Jeg vil litt bort fra dette med kvinner og menn. For meg handler det om hvem som er sterkest og svakest.

Jeg husker godt at når jeg fikk juling av faren min som barn, så var det ikke slagene i seg selv som var det verste. Det psykiske aspektet av å oppleve å være så totalt hjelpeløs i armene på en som i praksis kunne gjøre hva han ville med deg var det som virkelig var skadelig med det. Hvis du er stor og sterk og blir slått av en som er mye mindre vil du aldri få en slik effekt.
Nå vet jeg lite om denne lesbiske kvinnen. Men her går situasjonen(e) i bunn og grunn på psyke, og ikke fysikk. Hun mangler åpenbart en del sperrer, og er muligens impulsiv. Det skulle ikke forundre meg om hun har enkelte dyssosiale trekk, altså psykopatiske. Det kan være vanskelig å komme seg ut av et slikt menneske sine klør. Først av alt er de ikke engang klar over sin egen atferd. Ikke i stor grad, i alle fall. Har en far som har dyssosial personlighetsforstyrrelse, og han er av typen som trekker damer veldig lett med både sjarm og utseende. Kommer man tett på ham han ha kontroll. Mister han den kommer alt det verste i ham ut, og alt dette benekter han, så klart. Det er lite å gjøre med sånne mennesker. Det er trist for dem men man kan ikke gjøre annet enn å suge giften ut av livet sitt.
Dog til syvende å sist går slossing på teknikk å ikke muskler. http://www.youtube.com/watch?v=ho2MUZBtAwM
Kan jo nevne at i USA er det mange av dem som gjerne vil bevæpne kvinnene, til selvforsvar primært vel og merke.
Så jenter og gutter; hva synes dere om det?

F.eks fremste agitøren av det er Alex Jones, en amerikansk radiohost-kødd som sa at Cnn's Piers Morgan burde bli deportert tilbake til England pga at han ikke like våpen.
Nå har ikke jeg lest hele tråden, men til dere som blander inn likestilling i dette; Dere er ikke bedre enn kvinnfolkene som bare vil ha likestilling på det som passer dem best. Tviler på alle av dere er for likestilling på alle områder, da hadde dere ikke hatt en så negativ holdning. Du går imot deg selv om du anklager kvinner for å bare ville ha det på noen områder, og gjør det samme selv.
Gir det forresten mer straff å slå jenter?
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Dog til syvende å sist går slossing på teknikk å ikke muskler. http://www.youtube.com/watch?v=ho2MUZBtAwM
Vis hele sitatet...
En trent kvinne/jente i jiu jitsu hadde lett sønderknust en ordentlig tung mann i selvforsvar. Men det har kanskje også noe med at mange menn sloss på en idiotisk måte, eller rettere sagt ikke helt kan sloss, altså TROR de kan sloss.

På en annen side er det oftest menn vinner i en kamp mellom trente - f.eks en mellomvekt bokser/kickbokser mot til og med noen som Cecilia Brækhus, da hadde jeg lett stemt på at mannlige utøveren vinner. Selv om det er store individuelle forskjeller og det ikke er sikkert..
Sist endret av aeon_illuminate; 9. februar 2013 kl. 13:28.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
En trent kvinne/jente i jiu jitsu hadde lett sønderknust en ordentlig tung mann i selvforsvar. Men det har kanskje også noe med at mange menn sloss på en idiotisk måte, eller rettere sagt ikke helt kan sloss, altså TROR de kan sloss.

På en annen side er det oftest menn vinner i en kamp mellom trente - f.eks en mellomvekt bokser/kickbokser mot til og med noen som Cecilia Brækhus, da hadde jeg lett stemt på at mannlige utøveren vinner. Selv om det er store individuelle forskjeller og det ikke er sikkert..
Vis hele sitatet...
Joda, men jeg bare nevnte det
Vold er selvsagt uakseptabelt (unntaket er selvforsvar), uansett hvem som står bak.

Forskning viser også at menn og kvinner er like voldelige når det gjelder parforhold, og at menn generelt sett er langt mer utsatt for vold en kvinner.

Likevel har samfunnet mest fokus på vold mot kvinner. Men det blir vel slik når vi lever i en feministisk stat.
Virker jo som det er noen her som heller velger å bli drept istedenfor å måtte slå en jente EN gang
likestilling er et merkelig begrep.
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Gir det forresten mer straff å slå jenter?
Vis hele sitatet...
Ja, uten tvil. Jeg skal være såpass giddaløs og ikke referere til lover, kilder, eller annen fakta på det - selv om freakforum er et forum der vi helst viser til kilder før vi uttaler oss bastant. Grunnen er enkelt og greit at den store majoriteten av folk særdeles godt vet at vold mot kvinner blir straffet mye hardere og etterforsket langt mer målrettet, enn vice versa.

Hadde en mann gått til politiet med info om at han utsettes for vold av kvinner som har en relasjon til ham, er jeg litt redd han ville ha blitt møtt med latterbrøl av personalet, og stigmatisering av andre bekjente som kjenner til saken.
Sist endret av aeon_illuminate; 9. februar 2013 kl. 13:50.
Sinte damer er som ville dyr (spesielt på "røde" dager). Hvis hun slår deg legg deg ned og spill død, det skal mye til for å slå noen som ligger nede. Du kan også bare snu nesa 180 grader og låse deg inn på et rom eller ta deg en tur ut.
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Virker jo som det er noen her som heller velger å bli drept istedenfor å måtte slå en jente EN gang
Vis hele sitatet...
Du sier det som om det overrasker, eller er en dum ting? Er det virkelig overraskende at majoriteten av folk ikke er interessert i å slå noen som helst?

For å svare tråden generelt; det er påfallende at det er de samme som alltid havner i bråk, mens de fleste andre aldri trenger å sloss. Tror det kalles selvkontroll og sivilisert oppførsel, uavhengig av kjønn.
Sist endret av Xasma; 9. februar 2013 kl. 13:58.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Du sier det som om det overrasker, eller er en dum ting?
Vis hele sitatet...
Det jeg mener er: Vis en kjerring står å sikter på deg med en pistol, så virker det som det er folk som hadde valgt å blitt skutt av hun isteden får å slå til ho så man får avvæpnet kjerringa.

Som sagt tidligere så har jeg aldri slått en jente og kommer nåkk ikke til å gjøre det, kun vis jeg er nødt (som i scenarioet ovenfor).
Det er forskjell på vold i parforhold og tilfeldig vold på byen. Virker som en del her mener det går ut på det samme.
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Det jeg mener er: Vis en kjerring står å sikter på deg med en pistol, så virker det som det er folk som hadde valgt å blitt skutt av hun isteden får å slå til ho så man får avvæpnet kjerringa.

Som sagt tidligere så har jeg aldri slått en jente og kommer nåkk ikke til å gjøre det, kun vis jeg er nødt (som i scenarioet ovenfor).
Vis hele sitatet...
Det er en liten nyanse mellom å slå og å sikte med pistol, er det ikke? For øvrig er det idiotisk å slå en med pistol, da det er fingrene som klemmer av avtrekkern, ikke nesa eller kjeven. Å avvæpne eller uskadeliggjøre er noe drastisk annet enn å slå. Man ikke slå idioten som slår etter deg, som oftest, med litt reflekser kan man låse de i et armgrep, fortsatt uansett kjønn.
Sitat av Xasma Vis innlegg
Det er en liten nyanse mellom å slå og å sikte med pistol, er det ikke? For øvrig er det idiotisk å slå en med pistol, da det er fingrene som klemmer av avtrekkern, ikke nesa eller kjeven. Å avvæpne eller uskadeliggjøre er noe drastisk annet enn å slå. Man ikke slå idioten som slår etter deg, som oftest, med litt reflekser kan man låse de i et armgrep, fortsatt uansett kjønn.
Vis hele sitatet...
Ho står der med en kniv da, å du er trengt opp i et hjørne...
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Ho står der med en kniv da, å du er trengt opp i et hjørne...
Vis hele sitatet...
Du skjønner det virkelig ikke? Å slå når noen har våpen gjør at du åpner deg for andre. Uskadeliggjør våpen, deretter person. Google hva du vil om selvforsvar, og det er en gjenganger at du alltid skal ta vekk våpenet først. Uansett - realiteten er at dette skjer sjelden.

Mer interessant, hvorfor er du ute etter situasjoner som legitimerer vold? Er det for å skape en unntakstilstand der vold er greit, så da må det være det generelle svaret for at vold er greit, siden det i ekstreme tilfeller er det?
Sitat av Xasma Vis innlegg
Mer interessant, hvorfor er du ute etter situasjoner som legitimerer vold? Er det for å skape en unntakstilstand der vold er greit, så da må det være det generelle svaret for at vold er greit, siden det i ekstreme tilfeller er det?
Vis hele sitatet...
Jeg er ute etter å vite hvor den vanlige personen i gata vil tillatte å bruke vold som selvforsvar mot kvinner uten å bli sett på som en konebanker.
Det er av ren natur vi ser på konebanking som tabu. Akkurat som med barn, dyr, eldre og funksjonshemmede man slår de bare ikke.
Sitat av httpwhat Vis innlegg
Hva med å gå vekk? Å holde fast noen er, i mine øyne, like ille som å klappe til noen.
Vis hele sitatet...

Forstår virkelig ikke hvordan det å bli holdt fast kan være like ille som å bli klappet til.
Sitat av heihallohade Vis innlegg
Jeg er ute etter å vite hvor den vanlige personen i gata vil tillatte å bruke vold som selvforsvar mot kvinner uten å bli sett på som en konebanker.
Vis hele sitatet...
Igjen, selvforsvar handler ikke om å slå andre, men om å uskadeliggjøre. Enda en ting, igjen: søk opp litt, og du ser at uansett hvilken selvforsvarsgren du ser på, så handler ingen av dem om å slå, men om å få kontroll.

Vold som selvforsvar er idiotisk uansett hvordan du snur og vender på det, eller hvilket kjønn man utøver vold på.
Dette minner meg om en status på facebook her en dag. Var en dame som skrev: "Menn som slår kvinner fortjener ikke livet." Statusen hadde 200 likes og 80 skrev at de var enige.
Greit nok det, men litt idiotisk. Så det er greit at menn slår menn?

Hadde ingen sympati for dama, fordi jeg vet at hun er en skikkelig bitch, og bare henger med voldelige tosker av egen vilje. Hadde slått henne midt i trynet selv.

Damer som oppfører seg som idioter burde ikke være fredet på noen måte. Likestilling, hallo?
Ikke alle menn er store slosskjemper, finnes sterke damer også.
Sist endret av Needle; 9. februar 2013 kl. 16:02.
Ole Paus lagde en fin liten vise om husholdningsvold på 70 tallet.

http://www.youtube.com/watch?v=4sgiwmA8je8
Sitat av Needle Vis innlegg

Damer som oppfører seg som idioter burde ikke være fredet på noen måte. Likestilling, hallo?
Vis hele sitatet...
Så du mener at hvis man oppfører seg idiotisk, så er det fritt vilt for hvem som helst til å hamre løs? Da har man isåfall hjemmel for å banke livskiten av en rimelig stor andel av ungdommen som hvalfarter til sentrumsområdene en lørdags-kveld.
Eneste grunnen til at jeg slår til en dame er hvis det står mellom livet.

Kan fortelle en liten story.
Dama mi flippet bajajas i bilen min, smadret trykkmålerene/cd spilleren i bilen min, samme gjaldt frontruten.
Jeg var rød av sinne, tenkte hvis det var en annen dame/mann så hadde jeg banket livshiten ut av dem, men siden dette var en jeg hadde følelser/delvis min feil at ho klikket, så klarte jeg å bare ignorere det.

Menn slår ikke kvinne! så lenge det ikke står mellom livet.
Sitat av Sjølvaste Vis innlegg
Så du mener at hvis man oppfører seg idiotisk, så er det fritt vilt for hvem som helst til å hamre løs? Da har man isåfall hjemmel for å banke livskiten av en rimelig stor andel av ungdommen som hvalfarter til sentrumsområdene en lørdags-kveld.
Vis hele sitatet...
Nei, absolutt ikke. Det jeg reagerte på var at hun skrev, Menn som slår kvinner. Som om vold mellom menn er helt greit.

Du aner forresten ikke hvor ondskapsfull og slem denne jenta er.
Hun har vært med gjenger som har banket opp uskyldige mennesker før, men når det plutselig er henne det gjelder er det helt forferdelig.

Selv har jeg aldri slått noen, og har ingen planer om det heller.

For å si det på en annen måte, jeg synes det er like ille når menn slår menn, som når menn slår kvinner.
Sist endret av Needle; 9. februar 2013 kl. 16:32.