Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  212 52104
For tiden så er jo dette med Losje makt oppe på Hotell Cæsar, dette igjen fikk meg til å sjekke litt nærmere rundt dette.

Sitat av http://www.frimurer.no/artikler/aftenpostenbrogger.htm
Behovet for fellesskap og nærhet trekker dem dit. Jurister, offiserer, prester - og operasangere - er overrepresentert blant de 17000 norske mennene som er med i Frimurerordenen.
Vis hele sitatet...
Sitat av http://www.frimurer.no/artikler/aftenpostenbrogger.htm
Behovet synes å være ekstra stort i noen få yrkesgrupper. Over 400 dommere, advokater og politifolk er med. Det er også usedvanlig mange offiserer i ordenen. Leger, prester og tannleger er også overrepresentert.
Vis hele sitatet...
Jeg så forøvrig også denne dokumentaren National.Geographic.Freemasons.On.Trial, der ble det antydet at disse losjefolka muligens kunne stå bak drapshandlinger, samt at de også har medseg korrupte politikere.

Har de også en "skjult" symbolikk på Dollarseddelen?

Her er noen screendumps: (trykk på bildet for full størrelse)

http://images5.pictiger.com/thumbs/e0/1b10e0ef6b7da3623519a77eb62274e0.th.jpghttp://images5.pictiger.com/thumbs/05/c7e601b5087958582d15502415cfcf05.th.jpghttp://images5.pictiger.com/thumbs/59/d7cb5fbb1a94e440470438b7a6c4a359.th.jpghttp://images5.pictiger.com/thumbs/2f/26876f1f20eccf010a9b9b2e0104b72f.th.jpg

http://images5.pictiger.com/thumbs/2c/a9a7f020b0f52b68df758f8b9a734f2c.th.jpghttp://images5.pictiger.com/thumbs/cd/85ef949f52495b43d00a200272cbdacd.th.jpgFree Image Host - PicTiger
Yeah! En skikkelig konspirasjonsteori der altså. Vel jeg tror ikke frimurerlosjen har en agenda som burde bekymre oss ikke-medlemmer. Det er jo bare en stor gutteklubb.

Den eneste makten som ligger i frimurerlosjen er makt som kommer av god gammel nettverksbygging. Det skal ikke undervurderes, men man kan oppnå akkurat det samme utenfor frimurerlosjen. Skaff deg de riktige vennene så har du makt.

Det er det samme som å være vif her på nFF

edit: Anngående symbolikk på dollarseddel. Husker at da jeg røyte så var alle hellig overbevist om at det var ku klux klan som stod bak Marlboro. Vi fant uendelige mengder symboler for å underbygge dette når vi lette på marlboropakka...
Sist endret av Halalgeir; 9. april 2007 kl. 12:17.
Dette er så gammelt at jeg nesten blir nostalgisk av å se det igjen...

Frimurerne, en hemmelig organisasjon? Tja, ikke hemmelig akkurat. Medlemslistene ligger offentlig tilgjengelig her:
http://www.magazinet.no/default.asp?...&action=search

De står bak drap? Ja, det gjør politiet også. Og mange av verdens fotballklubber. Og kanskje naboen din. Så det gjør de vel ikke akkurat så spesielle?

Og de har korrupte politikere sier du? Ja, det har tobakksindustrien også. Og våpenindustrien. Og oljeindustrien. Og matindustrien. Så du burde kanskje være mer redd for Rema1000 enn gutta i grått?

Oppsummert: La oss være enige om at frimurerne er en organisasjon av en slags sort, at de ikke er så veldig hemmelige og at det stort sett er en samling med fedrene til deg, meg, kameraten vår og skolelæreren vår. Med andre ord: Ikke så fuckings farlige. Så la oss la dette ligge, fordi dette ble drøftet i 1998, og da ble vi andre enige om at frimurerne stort sett er ok folk :-)
Gubbe's Avatar
Trådstarter
Sitat av Stormen
Oppsummert: La oss være enige om at frimurerne er en organisasjon av en slags sort, at de ikke er så veldig hemmelige og at det stort sett er en samling med fedrene til deg, meg, kameraten vår og skolelæreren vår. Med andre ord: Ikke så fuckings farlige.
Vis hele sitatet...
Dette vet du basert på hva?

Sitat av Stormen
Så la oss la dette ligge, fordi dette ble drøftet i 1998, og da ble vi andre enige om at frimurerne stort sett er ok folk :-)
Vis hele sitatet...
Hvem er "vi", og hva var greia i 1998?
Frimurerne er "farlige" i at deres ideologi bygger på verdensherredømme, koste hva det koste vil. De har også et nærmest guddommelig forhold til sin leder på lik linje med hva en fanatist har for sin religion, og da er ikke veien lang til ekstremisme.
Gubbe, jeg kjenner svært mange Frimurere (10-15 stk), og ingen av de er interesserte i å drepe eller voldta jomfruer. Mange av de er nettopp fedrene til kameratene mine, lærere jeg har hatt - eller rett og slett venner av meg. Frimurerne er OSS; helt vanlige, norske mennesker.

Hvem er "vi", og hva var greia i 1998?
Vis hele sitatet...
"Vi" er det norske samfunnet; primært representert ved vårt gravende pressekorps, som fra 1998 til ca 2002 kjørte en rekke saker på dette - og hvor journalister blant annet klarte å infiltrere deler av organisasjonen. Det kom ikke frem noe kritikkverdig. Tror det "verste" var at de hadde noen ritualer hvor det ble begått symbolske drap og lign., tradisjoner fra middelalderen.

Samtidig har dette hele tiden vært til stede på internett, og losjen er blitt grundig dokumentert, bl.a. på Wikipedia. At noen så skal begynne å dra frem alt dette gamle rælet, og så begynne å bable om Illuminati - uten å engang kjenne til selve navnet - det blir bare helt håpløst i mine øyne. I hvert fall når de sterkeste "bevisene" han har er screenshots av en gammel kis og noen veggmalerier. Gratulerer, du klarte nettopp egenhendig å avsløre verdens største konspirasjon. Diplom er på vei i posten.

John B, nå blander du... Frimurerne har ingen slik agenda. Det sies at ILLUMINATI er "mor-organisasjonen" til frimurerne (frimurerne er deres slaver) og at disse visstnok har en slik plan om en "new world order". Men Illuminati har aldri blitt bevist, Frimurerne avviser kjennskap til denne organisasjonen og dens eksistens er heller ikke videre sannsynlig. Illuminati lever videre i de redde sinnene til mennesker som har for kjedelige hverdager.

La oss være ærlige her folkens: Ingen er "ute" etter oss, ingen skal opprette noen "new world order" - så ikke slutt i kassajobben dere har på Rema 1000 på grunn av noe dere leser på internett.

nymo, og du DRITER i å poste når du bare skal si "fjott". 10 tegns grensen på en post er der for en grunn, din Fjott.
Sist endret av Stormen; 9. april 2007 kl. 13:20.
Sitat av Stormen
John B, nå blander du... Frimurerne har ingen slik agenda.
Vis hele sitatet...
Jeg er ingen konspirasjonsteoretiker, men det er verdt å nevne i og med at oss utenfor ikke får et innblikk i deres aktiviteter. Etter hva jeg har forstått så er det en av reglene for frimurerne generelt, at det som blir sagt bak lukkede dører skal bli der - det er klart det blir konspirasjonsteorier ut av det. Om det er noe fnugg av sannhet i det vil vi jo ikke få vite da de ivaretar sitt hemmelighold virkelig bra.
Sitat av Wikipedia
Conspiracy theorists have long associated Freemasonry with the New World Order and the Illuminati, and state that Freemasonry as an organization is either bent on world domination or already secretly in control of world politics.
Vis hele sitatet...
Jeg har hørt at de som prøver å komme seg ut av frimurerbevegelsen får en hengeløkke i posten. Noen som har hørt flere detaljer om akkurat dette?
Sitat av Stormen
Dette er så gammelt at jeg nesten blir nostalgisk av å se det igjen...

Frimurerne, en hemmelig organisasjon? Tja, ikke hemmelig akkurat. Medlemslistene ligger offentlig tilgjengelig her:
http://www.magazinet.no/default.asp?...&action=search
Vis hele sitatet...
Haha, avdelingslederen på skolen min er medlem, grad IX TP.
Hvordan fungerer disse gradene?
Gubbe's Avatar
Trådstarter
Med tanke på at denne organisasjonen har dommere, advokater og politifolk med på laget, så kan det jo rent teoretisk tenkes at de kan slippe unna med straffbare handlinger.

Jeg regner nok med at Hotell Cæsar folka smører på "litt" for kjente, men hvordan er livet egentlig i denne organisasjonen?
Kan man ringe folk som er i yrker for å gjøre kravpå ting man egentlig ikke skulle ha hatt?

Forresten hva er straffen innad i losjen dersom man blir tatt, eller på andre måter mistenkelig gjort for å lekke informasjon til pressen eller andre?
JohnB, Illuminati er mor-organisasjonen; det er riktig som Wikipedia skriver at Frimurerne er assosiert med disse, men det er ikke Frimurerne selv som har en masterplan om å ta over verden, det er det (liksom) Illuminati som har (bl.a. representert ved den mektige bankfamilien Rothchild i Tyskland og Sveits). National Geographic sendte nylig en bra dokumentar om dette.

Søk f.eks på "illuminati" på Wikipedia, så finner du:
Conspiracy theorists believe the Illuminati (The People of The Light), or illuminated ones, are the masterminds behind events that will lead to a New World Order.
Vis hele sitatet...
...og søker du videre på NWO så får du:
New World Order (Novus Ordo Mundi) refers to a conspiracy in which a powerful and secretive group is claimed to be planning to eventually rule the world via an autonomous world government, which would replace sovereign states and other checks and balances in world power struggles.
Vis hele sitatet...
Matthiesen, jeg har ikke hørt det, men det er uansett ikke sant. Som jeg har sagt før her; de som driver Frimurerlosjen er vanlige mennesker. Ser du f.eks for deg din egen far sette seg ned ved kjøkkenbordet og putter en renneløkke inn i en konvolutt - og sender den til en tidligere kamerat av ham, bare fordi han ikke ville være med i gutteklubben lenger? Man demoniserer det man ikke kjenner; et helt typisk menneskelig trekk.

Rexxar, det er 10-12 vanlige grader, hvorav en av de høyeste er Stormester. Står mer om gradssystemet her:
http://no.wikipedia.org/wiki/Frimurer
Sitat av Rexxar
Haha, avdelingslederen på skolen min er medlem, grad IX TP.
Hvordan fungerer disse gradene?
Vis hele sitatet...
de norske frimurerne følger det svenske system http://no.wikipedia.org/wiki/Det_svenske_system

fant ut at onkeln min er medlem av grad III
Nå er det viktig å huske på at det ikke er alle som tar frimurerlosjen like alvorlig. Hviler alle kristne på søndag f.eks.? Kjenner noen som er medlem av losjen, han er ikke veldig aktiv. Det er en gutteklubk, ikke noe annet.

Man kan lett lage konspirasjonsteorier om de fleste grupperinger i samfunnet ut fra hva NOEN få har begått, dette betyr ikke at det er en handling på vegne av organisasjonen. Bare tenk på alle de kristne i Norge som dreper, skal man begynne å tro det er en konspirasjon innen den Norske Kirke?
Man skulle da tro at en gruppe med såpass høytstående mennesker som i frimurer losjen burde kunne ha en fordel i samfunnet ellers. La oss si at noen trenger en operasjon, men må stå lenge på ventelistene. Med de rette personene kan en fort hoppe verdifulle plasser fremover på listen. Det er bare ett av mange eksempler på fordeler en kan ha ved å være i en organisasjon med høystående mennesker som er der for å hjelpe hverandre.
Gubbe: Jeg vil anbefale og lese Engler og Demoner av Dan Brown. Handler om illuminati, meget spennende.
ZerBox, nope... Det er veldig få slike "tjenester". I ditt eksempel ville dette selvfølgelig blitt stoppet av andre i ledelsen; ingen lege kan bare peke på en vilkårlig person og si: "Gratulerer, du kommer først i køen - før disse 20 menneskene som alle har kreft i hjernen"... Alt fra sykehusledelse til sykesøstre ville ha reagert på - og stoppet - en slik behandling.

Det samme gjelder rettsystemet; svært få av dere er oppegående nok til å vite at ingen dommer eller jurymedlem kan dømme over en tiltalt, dersom begge er medlemmer av Frimurerlosjen. Dette av helt prinsipielle grunner; ingen skal bli dømt at en person som engang kan TENKES å stemme i din favør. Dette er en av prinsippene i et rettssamfunn; rettferdigheten skal være blind.
Sitat av ZerBox
Man skulle da tro at en gruppe med såpass høytstående mennesker som i frimurer losjen burde kunne ha en fordel i samfunnet ellers. La oss si at noen trenger en operasjon, men må stå lenge på ventelistene. Med de rette personene kan en fort hoppe verdifulle plasser fremover på listen. Det er bare ett av mange eksempler på fordeler en kan ha ved å være i en organisasjon med høystående mennesker som er der for å hjelpe hverandre.
Vis hele sitatet...
Men de samme fordelene kan du få ved å være medlem av andre ting. Alle hjelper vel noen de kjenner eller er medlem av (VIF på nFF, samme kirke (om du er "søndagskristen"), arbeidskollega, klassekompis/vennine osv.) Nettverk er viktig, men tviler på at frimurerlosjen er SÅPASS mye bedre enn andre losjer og "grupper".

Edit: Angående dine eksempler; se Stormen hehe
Sitat av Stormen
ZerBox, nope... Det er veldig få slike "tjenester". I ditt eksempel ville dette selvfølgelig blitt stoppet av andre i ledelsen; ingen lege kan bare peke på en vilkårlig person og si: "Gratulerer, du kommer først i køen - før disse 20 menneskene som alle har kreft i hjernen"... Alt fra sykehusledelse til sykesøstre ville ha reagert på - og stoppet - en slik behandling.
Vis hele sitatet...
Feil. Slikt skjer faktisk hele tiden. Folk sniker seg inn i køer og får tilsyn av lege fortere om man har kontakter. *Host* meg feks*host* Far min er lege, og flere ganger nå jeg har vært skikkelig syk, brukket tær eller røket senebånd, har han ordnet at jeg har fått tilsyn samme dag, blitt smettet inn mellom to pasienter. Og så fikk jeg CT og MR scan på dagen. Så ZerBoxs eksempel er reelt!

Edit:
Sitat av devotio
Edit: Angående dine eksempler; se Stormen hehe
Vis hele sitatet...
Samme til deg, se ovenfor!!
Sist endret av Rexxar; 9. april 2007 kl. 14:33.
Rexxar, greit nok om vi snakker om "skikkelig syk" som du har vært; dvs. brukne tær og senebånd... Og f.eks om du har fallt og slått deg, og fått et SKIKKELIG skrubbsår på kneet når du syklet til nærbutikken.

Jeg tenker mer på om man var "skikkelig superduper megasyk", som om man f.eks hadde kreft eller trengte organtransplantasjoner. Min far var nettopp syk selv, og til tross for at moren min jobber på Ullevål og Fredrikstad sykehus, og at vi har 4-5 leger i umiddelbar vennekrets, så måtte han allikevel vente 2-3 måneder på operasjon.
Sitat av Stormen
Rexxar, greit nok om vi snakker om "skikkelig syk" som du har vært; dvs. brukne tær og senebånd... Og f.eks om du har fallt og slått deg, og fått et SKIKKELIG skrubbsår på kneet når du syklet til nærbutikken.

Jeg tenker mer på om man var "skikkelig superduper megasyk", som om man f.eks hadde kreft eller trengte organtransplantasjoner. Min far var nettopp syk selv, og til tross for at moren min jobber på Ullevål og Fredrikstad sykehus, og at vi har 4-5 leger i umiddelbar vennekrets, så måtte han allikevel vente 2-3 måneder på operasjon.
Vis hele sitatet...
Nå vet jeg ikke hva din mor jobber som, men om hun feks er sykesøster hjelper det jo ikke en døyt. Man må ha de RETTE kontaktene. Og selv om hun kanskje er overlege, eller noe i den duren, krever store oprasjoner som feks traspaltasjon bedre nettverk. Jeg hadde jo ikke kommet lengre fram i køen om jeg skulle ha hatt nytt hjerte fordi far min er overlege. Men om man har, feks frimurerordnen bak seg, så drar alle i noen snorer, laaangt oppe i systemet. Man må være/kjenne en inflytelsesrik person for store ting.

Husk hva som skjedde med kongen da han slet med urinblæra si. Han kom med en gang ørst i køen, ingen prøvde å stoppe han. Han har kontakter (og er en viktig person så klart)!
Rexxar: Uansett så beviser ikke dette noe av konspirasjonsteoriene som har blitt nevnt, det eneste du gjør er å bekrefte at å ha venner/kontakter hjelper deg. Det er mange som har gode kontakter og kan skaffe det de er ute etter, uten at de blir sett på som en konspirasjonsteori.
Sitat av devotio
Rexxar: Uansett så beviser ikke dette noe av konspirasjonsteoriene som har blitt nevnt, det eneste du gjør er å bekrefte at å ha venner/kontakter hjelper deg. Det er mange som har gode kontakter og kan skaffe det de er ute etter, uten at de blir sett på som en konspirasjonsteori.
Vis hele sitatet...
Jeg driver ikke å kaster fram noen konspirasjonstoeri, jeg bare sier at det er mulig å dra fordeler av å ha et nettverk. Jeg bekreftet ZerBoxs eksempel, som du og Stormen sa var urealistiske og ikke fungerte in real life! Intet annet!
Rexxar, det er mye i det du sier som skurrer.

For det første: Vi snakket om medisinsk behandling som det er ventekøer på. Såvidt meg bekjent, så er det ikke ventekø på å få operert brukne tær; da dette er såpass vondt for pasienten, så behandles man alltid i løpet av 1-2 dager. Det er ikke slik at man går rundt i 4 uker og venter på å få operert tærne sine; det skjer umiddelbart. Så om du har fått spesialbehandling og fikk behandling etter 1 dag, så whoop-di-fucking doo: Du er akkurat som alle andre.

Sekundært: Det du sier om at man må ha de "rette" kontaktene for å komme foran i ventekøer på sykehus, skurrer også av svært mange grunner. La meg bare ta de mest innlysende for deg:

- Din påstand er helt udokumentert, og du har heller aldri opplevd det selv.
- Det du hevder skjer, er strengt ulovlig (diskriminering, og potensiellt sett livstruende for de som rykker bakover i køen), og ville medført at enhver lege som forsøkte seg på noe slikt, mistet legelisensen - UMIDDELBART.
- Dersom du hadde kjent rutinene for slike operasjoner, så ville du visst at man først går til samtale med lege. Deretter tar han en avgjørelse om du må sendes videre til sykehus for operasjon, og sender evnt. en innstilling til sykehuset - om at "Rexxar trenger behandling av den og den sort. Kondisjonen er ikke livstruende." Så forsøker sykehuset å booke deg inn på første ledige operasjonstime; som regel 2-3 måneder frem i tid. Legen som sådan har ingen makt til å gå utenom denne køen; kanskje med mindre han er sjef for sykehuset, hvorpå han risikerer mye mer enn han vinner, på å forskjellsbehandle et menneske foran et annet.
- Til slutt, så vil jeg bare nevne Hippokrates' lege-ed, som alle leger sverger på når de får legelisensen sin - og så kan du selv bedømme om en slik forskjellsbehandling er i henhold - eller i strid - til denne praksisen du mener er så vanlig:

Jeg sverger ved legeguden Apollon og Asklepios og Hygieia og Panakeia og alle andre guder og gudinner som jeg påkaller som vitner, at jeg vil oppfylle denne ed og denne kontrakt så langt jeg evner:

Den som har lært meg legekunsten, vil jeg akte like høyt som mine foreldre, dele med ham det jeg eier, og hjelpe ham når jeg trenger det. Hans sønner skal jeg betrakte som mine brødre, og om de ønsker å lære seg kunsten, skal jeg undervise dem uten lønn eller godtgjørelse. Mine egne og min lærers sønner og de svenner som har avgitt skriftlig og edfestet kontrakt på legevis, skal jeg gjøre delaktige i reglene, den muntlige overlevering og alt annet lærestoff. Men ingen andre skal få del i det.

Så langt jeg evner og forstår, skal jeg gi den syke dietter som vil hjelpe ham. Og alt som kan skade eller forderve ham, skal jeg unngå. Jeg skal aldri gi noen en dødelig gift, ikke engang om de selv ber om det. Jeg skal heller ikke gi dem råd om den slags. Jeg skal aldri gi en kvinne noe fosterfordrivende middel.

Ærlig og redelig skal jeg tilbringe mitt liv og utøve min kunst. Aldri noen gang skal jeg fjerne stener fra blæren med snitt, men overlate slike pasienter til dem som har spesialisert seg på det.

Overalt hvor jeg kommer inn i huset, vil jeg virke til pasientens beste, avholde meg fra all bevisst urett og særlig unngå kjønnslig omgang med de kvinner og menn, slaver og frie som bor der. Alt det som jeg ser og hører når jeg behandler pasientene eller også utenfor behandlingen, slikt som man ikke skal plapre om, det vil jeg holde for meg selv og anse alt slikt som usagt.

Om jeg oppfyller denne ed og ikke krenker den, la meg da lenge glede meg over livet og min kunst. La meg æres av alle mennesker til evig tid. Men om jeg bryter denne ed og sverger falsk, måtte da alle ulykker og glemsel ramme meg.
Vis hele sitatet...
...For det rent juridiske - og kriminelle - ved en slik forskjellsbehandling er bare ett av aspektene man må vurdere; det er jo også slikt at noe slikt er strengt uetisk - Frimurer eller ei...
Sist endret av Stormen; 9. april 2007 kl. 14:53.
Sitat av devotio
Men de samme fordelene kan du få ved å være medlem av andre ting. Alle hjelper vel noen de kjenner eller er medlem av (VIF på nFF, samme kirke (om du er "søndagskristen"), arbeidskollega, klassekompis/vennine osv.) Nettverk er viktig, men tviler på at frimurerlosjen er SÅPASS mye bedre enn andre losjer og "grupper".

Edit: Angående dine eksempler; se Stormen hehe
Vis hele sitatet...
Altså, jeg skrev faktisk ikke at det var så urealistisk, jeg støtter opp. Men er enig med Stormen på at på de tingene som det VIRKELIG gjelder (som kreft) er det nok ikke bare å komme å snike seg frem.

Riktig nok: Har du mange gode kontakter er jeg sikker på at du klarer å snike deg frem. En sykesøster kan klare å få noen frem i køen dersom hun har riktige kontakter på sykehuset. (Kanskje overlegen har en kone som jobber med sykesøsteren, etc.?)

Å ha kontakter og bruke dem kan ikke være et bevis i en konspirasjonsteori, regner med vi kan gå videre nå...
Sitat av Stormen
Rexxar, det er mye i det du sier som skurrer.

For det første: Vi snakket om medisinsk behandling som det er ventekøer på. Såvidt meg bekjent, så er det ikke ventekø på å få operert brukne tær; da dette er såpass vondt for pasienten, så behandles man alltid i løpet av 1-2 dager. Det er ikke slik at man går rundt i 4 uker og venter på å få operert tærne sine; det skjer umiddelbart. Så om du har fått spesialbehandling og fikk behandling etter 1 dag, så whoop-di-fucking doo: Du er akkurat som alle andre.

[---]

...For det rent juridiske - og kriminelle - ved en slik forskjellsbehandling er bare ett av aspektene man må vurdere; det er jo også slikt at noe slikt er strengt uetisk - Frimurer eller ei...
Vis hele sitatet...
Uetisk eller ei, verden er da for pokker meg ikke perfekt. Du sier driskriminering er ulovlig, men det skjer jo hele tiden(forskjellige former for diskriminering og). Det hadde du fått med deg om du hadde gått ut i fri luft fra tid til annen og kanskje tatt en liten titt på nyhetene i ny og ne.
Ang brukne tær. Vi snakker ikk her om at jeg kommer inn, leger setter full alarm og alle kommer springende til meg. Det handler om å slippe å sitte å vente i 2 timer for å få snakke med fastlegen, så vente uttligere 1 time for at en spesialist skal se på deg og bedømme om det feks trengs røntgen eller lignende for å kartlegge situasjonen bedre. Og da evt slippe å vente nok 1 time på feks røntgen eller CT-scan.

Sitat av Stormen
- Dersom du hadde kjent rutinene for slike operasjoner, så ville du visst at man først går til samtale med lege. Deretter tar han en avgjørelse om du må sendes videre til sykehus for operasjon, og sender evnt. en innstilling til sykehuset - om at "Rexxar trenger behandling av den og den sort. Kondisjonen er ikke livstruende." Så forsøker sykehuset å booke deg inn på første ledige operasjonstime; som regel 2-3 måneder frem i tid. Legen som sådan har ingen makt til å gå utenom denne køen; kanskje med mindre han er sjef for sykehuset, hvorpå han risikerer mye mer enn han vinner, på å forskjellsbehandle et menneske foran et annet.
Vis hele sitatet...
Det er disse rutinene jeg snakker om når man får framskyndt sin behandling. Lege-kontakten kan gå direkte til sin lege-venn og si "Du, min kone/sønn/mann/eller-hva-pokker har bla bla bla bla. Kan du få lagt inn en søknad-eller-slikt?" Vips, han har hoppet over ett ledd eller to, og spart masser av tid.

Sitat av Stormen
- Din påstand er helt udokumentert, og du har heller aldri opplevd det selv.
Vis hele sitatet...
Min mor ble operert for noen saker. Dette skjedde med henne. Så JO, jeg har erfaret det. Ikke dirketeselv, men gjennom familien.
Du tenker alt for idealistisk! Du tror at det hele tiden er noen som overvåker systemet og peker på hver minste urett og feil. DET ER IKKE SÅNN. Sykehuset har større problemer å tenkte på. Det skjer gjennom hele systemet, i alle avdelinger! Systemet er ikke perfekt!

Edit: devotio, jeg tror kanskje vi i bunn og grunn er enig og arrgumenterer for det samme her Sak lagt død
Sist endret av Rexxar; 9. april 2007 kl. 15:11.
Frimurerlosjen er ikke noe annet enn en ltt eksklusiv gutteklubb.

Illuminati er den interne betegnelsen på en sparepære fra Osram
Du sier driskriminering er ulovlig, men det skjer jo hele tiden(forskjellige former for diskriminering og). Det hadde du fått med deg om du hadde gått ut i fri luft fra tid til annen og kanskje tatt en liten titt på nyhetene i ny og ne.
Vis hele sitatet...
Rexxar, du henfaller til patetiske forsøk på disse meg personlig - det er tegn på at du begynner å gå tom for argumenter. Og det gleder meg litt. Så kom gjerne med mer sånt tull, det virker som om det er der du har din styrke.

La oss få en ting klart her:
Jeg mener ikke at det ikke kan skje fra tid til annen at en venn av en overlege får spesialbehandling i helsevesenet.

Det vi imidlertid snakket om, var Frimurere GENERELT. Det at du trekker frem de brukne tærne dine som "bevis" for at Frimurerne får spesialbehandling i helsevesenet, det blir bare helt latterlig. Frimurere generelt kommer seg ikke bedre gjennom helsevesenet. Hold deg on-topic, og ikke kom med slike utspill senere.
Sitat av Rexxar
Feil. Slikt skjer faktisk hele tiden. Folk sniker seg inn i køer og får tilsyn av lege fortere om man har kontakter. *Host* meg feks*host* Far min er lege, og flere ganger nå jeg har vært skikkelig syk, brukket tær eller røket senebånd, har han ordnet at jeg har fått tilsyn samme dag, blitt smettet inn mellom to pasienter. Og så fikk jeg CT og MR scan på dagen. Så ZerBoxs eksempel er reelt!

Edit:
Samme til deg, se ovenfor!!
Vis hele sitatet...
Du har *aldri* blitt bumpet i køen slik at noen andre fikk beskjeden "noen har tatt plassen din" når de kom på sykehuset. Jeg har også blitt behandlet for masse rart samme dag som det har skjedd fordi vi har kontakter innen sykehuset, men da utnytter de bare deadspots der pasienter har avbestilt timen veldig sent slik at det er umulig å fylle den.

To av tingene du nevner er akutte tilfeller og *alle* vil få behandling med en gang selv hvor dårlig kontaktnettverk de har. Din far har simpelten bare tatt seg av det fordi han eller en kollega har hatt en ledig time som de ikke har fått fylt. Jeg vil påstå at det er bra at vi faktisk utnytter den døtiden.

Jeg kan godt tro at et medlemskap i frimurerlosjen gir en person noen få privilegier, men ingen store. Som Stormen har presisert alt for mange ganger så er det mange organer som hadde reagert hvis noe slikt hadde skjedd. Vi lever i et rettsamfunn der alt er åpent for allmennheten, av den åpenbare grunn, for å avdekke brudd.

Jeg tror heller det er økonomiske goder som driver frimurerene. Herr. Hansen trenger en maler til å male huset sitt og sønnen til Herr. Olson er maler. Herr. Hansen vet at Herr. Olsen står for det han sier og at sønnen faktisk *er* en god maler. Altså går Herr. Olsen god for sønnen sin til å male huset til Herr. Hansen. Det er nok også mye utveksling av små og mindre store økonomiske goder.

Kontaktnettverk er alfa omega i det samfunnet vi lever i idag. Du kommer veldig langt i livet på å ha gode kontakter. Nå snakker jeg jobbmessig. Men man kommer langt fordi du har folk som går god for deg eller at arbeidsgiver *vet* at du er en bra kar. Jeg har vært inne til jobbintervju en gang. Alle andre ganger har jeg fått arbeid pga. kontakt som familien min har opparbeidet seg.
Morsomt å finne mine egne lærere og andre kjente i medlemslista der!
Gubbe's Avatar
Trådstarter
I Hotel Cæsar så sier "Magnus Falsen" (en karakter i serien) at Losjen har mange fiender, hva kan potensielle grunner til dette være?

Det er jo fordi de har makt, men er det fordi de har gjort noe mot noen eller er det rett og slett misundelse?

Kan noen også fortelle om den virkelige Frimurer Losjen også har fiender, og gjerne litt om hvorfor?
Sitat av Gubbe
I Hotel Cæsar så sier "Magnus Falsen" (en karakter i serien) at Losjen har mange fiender, hva kan potensielle grunner til dette være?
Vis hele sitatet...
At det er en håpløs norsk såpeserie..?
Sitat av Stormen
Rexxar, du henfaller til patetiske forsøk på disse meg personlig - det er tegn på at du begynner å gå tom for argumenter. Og det gleder meg litt. Så kom gjerne med mer sånt tull, det virker som om det er der du har din styrke.

La oss få en ting klart her:
Jeg mener ikke at det ikke kan skje fra tid til annen at en venn av en overlege får spesialbehandling i helsevesenet.

Det vi imidlertid snakket om, var Frimurere GENERELT. Det at du trekker frem de brukne tærne dine som "bevis" for at Frimurerne får spesialbehandling i helsevesenet, det blir bare helt latterlig. Frimurere generelt kommer seg ikke bedre gjennom helsevesenet. Hold deg on-topic, og ikke kom med slike utspill senere.
Vis hele sitatet...
Jeg har aldri sagt at dette har vært et bevis for at Frimurere hver dag i alle situasjoner kommer seg bedre gjennom feks helsevesnet(noe jeg har skrevet ganske mange ganger nå). Det jeg påpekte var at ZerBoxs eksempel med helsevesnet faktisk gikk ann, noe du sa ikke gikk ann.
Sitat av Stormen
ZerBox, nope... Det er veldig få slike "tjenester". I ditt eksempel ville dette selvfølgelig blitt stoppet av andre i ledelsen; ingen lege kan bare peke på en vilkårlig person og si: "Gratulerer, du kommer først i køen - før disse 20 menneskene som alle har kreft i hjernen"... Alt fra sykehusledelse til sykesøstre ville ha reagert på - og stoppet - en slik behandling.
Vis hele sitatet...
Deezire, ang dit utsagn om "'noen har tatt plassen din'", så er det ikke slik det fungerer. Man står på en lang venteliste (nå snakker jeg om operasjoner). Man vet ikke alltid at man feks er nr 34 i køen. Man får beskjed om at det kna være feks en 4 mndrs ventetid.
Sitat av Gubbe
I Hotel Cæsar så sier "Magnus Falsen" (en karakter i serien) at Losjen har mange fiender, hva kan potensielle grunner til dette være?

Det er jo fordi de har makt, men er det fordi de har gjort noe mot noen eller er det rett og slett misundelse?

Kan noen også fortelle om den virkelige Frimurer Losjen også har fiender, og gjerne litt om hvorfor?
Vis hele sitatet...
Tipper at de har noen fiender ja, pga folk frykter det de ikke kjenner og da gjerne er i mot det.. Så vidt jeg har skjønt så er Frimurerne kristne? Og da er jo anti-kristne fiender. Eventuelt om man vil konspierer videre at det er flere ulike "hemmelige grupper" som jobber for det samme som frimurerne, men bare ikke er frimurere selv og dermed er fiender
så att det var national geographic logo oppe i hjørnet..

noen som vet hva dokumentaren heter?

Edit: never mind, leste ikke topicen nøye nok...
Sist endret av Tang0; 10. april 2007 kl. 20:26.
Begynner liksom å se for meg milliardærklubben som onkel skrie er med i.. liksom en mere eksklusiv klubb..
Sitat av devotio
Rexxar: Uansett så beviser ikke dette noe av konspirasjonsteoriene som har blitt nevnt, det eneste du gjør er å bekrefte at å ha venner/kontakter hjelper deg. Det er mange som har gode kontakter og kan skaffe det de er ute etter, uten at de blir sett på som en konspirasjonsteori.
Vis hele sitatet...
Noen konspirasjonsteori er frimureriet ikke. Det er steinharde fakta som disse steinbyggene i Stavanger og Drammen viser. Frimurerne er navnet på de som skal bygge det nye Salomos tempel i Jerusalem for den nye jødiske verdensherskeren.

Sjekk ut bildene i denne korte artikkelen:

http://www.vigrid.net/frimureri.htm

Merk jødestjernen som sentralt symbol. Det er ikke tilfeldig.
Sitat av zatorro
Noen konspirasjonsteori er frimureriet ikke. Det er steinharde fakta som disse steinbyggene i Stavanger og Drammen viser. Frimurerne er navnet på de som skal bygge det nye Salomos tempel i Jerusalem for den nye jødiske verdensherskeren.

Sjekk ut bildene i denne korte artikkelen:

http://www.vigrid.net/frimureri.htm

Merk jødestjernen som sentralt symbol. Det er ikke tilfeldig.
Vis hele sitatet...
Gi deg a!

Fordi det er frimurere som bygger "det nye Salomos tempel i Jerusalem for den jødiske verdensherskeren" betyr ikke det at de er en del av "den jødiske planen om å overta verden" (which by the way is fucking bullshit...)

edit: Herregud, tror du virkelig på de "bevisene" som er i den "artikkelen"? Bare fordi davidstjernen og frimurerlosjens symbol er plasert sammen? Vigrid er like patetisk som det alltid har vært, om ikke mer!
Sist endret av devotio; 10. april 2007 kl. 21:43.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av zatorro
Noen konspirasjonsteori er frimureriet ikke. Det er steinharde fakta som disse steinbyggene i Stavanger og Drammen viser. Frimurerne er navnet på de som skal bygge det nye Salomos tempel i Jerusalem for den nye jødiske verdensherskeren.

Sjekk ut bildene i denne korte artikkelen:

http://www.vigrid.net/frimureri.htm

Merk jødestjernen som sentralt symbol. Det er ikke tilfeldig.
Vis hele sitatet...
Eg veit ikkje om vi har nevnt det for deg, men here goes:
Fleirtalet her inne ser ikkje på vigrid som ei etterettleg kilde.

Enkelt og greit fordi dei pusher en relativt skrudd teori om korleis jødane er skuld i kvart einaste dødsfall siden år 4 f.kr.

http://nff.bitsex.net/t/279

Korleis i helvete får vigrid det der til å ligne ei jødestjerne?

I så fall likna den austtyske staten sitt riksvåpen også ei jødestjerne, samt at eg ser ei viss likhet mellom vår kjære Adolf's symbol og jødestjerner...

Vigrid hevdar viare at den kristne kyrkja oppfattar frimurerane som jødisk konspirasjon. Korleis har det seg då at det å vere kristen er eit krav for å bli frimurer i norge?

Så kort sagt, finn deg et anna forum om du insisterer på å spre vigrid-propagandaen din. Her inne er du gjennomskua og framstår bare som tåpelig.
vidarlo: Det er symbolet til Frimurerlosjen (http://no.wikipedia.org/wiki/Frimureri#Symbolikk), zatorro hevder at siden både dette og davidsstjernen er på samme bygg er dette bevis for at de sammarbeider for å overta verden.

Om det er tilfellet er det mange organisasjoner og bedrifter som sammarbeider.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av devotio
vidarlo: Det er symbolet til Frimurerlosjen (http://no.wikipedia.org/wiki/Frimureri#Symbolikk), zatorro hevder at siden både dette og davidsstjernen er på samme bygg er dette bevis for at de sammarbeider for å overta verden.

Om det er tilfellet er det mange organisasjoner og bedrifter som sammarbeider.
Vis hele sitatet...
Jippi. Så da er universet del av den jødiske konspirasjonen, siden det er stjerner på himmelen?
Sitat av vidarlo
Jippi. Så da er universet del av den jødiske konspirasjonen, siden det er stjerner på himmelen?
Vis hele sitatet...
Skal vi tro Vigrid så er alle som ikke er med dem med jødene og deres tokt mot å overta verden...

Det er litt viktig å bemerke at det er mange som har brukt davidsstjernen, den er ikke forbeholdt jødene.
lurer på hva dem holder på med....
Gubbe's Avatar
Trådstarter
Sitat av vidarlo
Vigrid hevdar viare at den kristne kyrkja oppfattar frimurerane som jødisk konspirasjon. Korleis har det seg då at det å vere kristen er eit krav for å bli frimurer i norge?
Vis hele sitatet...
Det kan jo tenkes at dette kristengreiene bare er et skalkeskjul for å ikke å dra til seg for mye oppmerksomhet. Dersom de hadde sagt at de dyrket djevelen så ville de nok fort havnet i et dårlig lys, så her er et mistenksomt bilde som viser både en stjerne, og noen intresange bygg:
[center]
http://img222.imageshack.us/img222/2528/merelosjen1rg2.gif
[/center]

Fant litt info her som kan være av interesse: http://www.theforbiddenknowledge.com...cietyindex.htm
Sist endret av Gubbe; 11. april 2007 kl. 03:32.
Merkelig dette med at man ikke kan lufte teorien sin litt, uten å bli hamret ned i grusen av besserwissere

Dette var nok en potensiellt sinnsvakt bra post ødelagt av krangling, små-flambering og generell besserwissering.


Jeg foreslår at alle skal prøve å grave frem så mye info om disse organisasjonene som
overhodet mulig, og koke sammen en skikkelig saftig konspirasjons-teori.
Hadde vært interesant å se hva freaksene hadde klart å koke ihopes om vi samarbeider.
(For en gangs skyld)
Sitat av devotio
Gi deg a!

Fordi det er frimurere som bygger "det nye Salomos tempel i Jerusalem for den jødiske verdensherskeren" betyr ikke det at de er en del av "den jødiske planen om å overta verden" (which by the way is fucking bullshit...)

edit: Herregud, tror du virkelig på de "bevisene" som er i den "artikkelen"? Bare fordi davidstjernen og frimurerlosjens symbol er plasert sammen? Vigrid er like patetisk som det alltid har vært, om ikke mer!
Vis hele sitatet...
Den som tviler på jødenes makt her i verden kan jo ta en litt nøyere titt på hvem de såkalte neo-cons bak president Bush er. En titt på AIPACs rolle er ikke dum heller.

Men her gjelder det frimureri. Losjen ved Stortinget er vel landets mest kjente og viktigste. Her er emblemet deres øverst til venstre på siden:

http://www.frimurer.no/1a.htm

I sentrum har vi jødestjernen igjen. Disse folkene er opptatt av symbolikk så noen tilfeldighet er det neppe.

Hva betyr G'en inne i jødestjernen? Noen som vet det? Vet du det, Devotio?
zatorro: Det er virkelig ikke vits å ta opp debaten rundt det du mener er jødenes plan for å overta verden, den kampen tapte du rimelig bra i Vigrid tråden, hvor du faktisk har sett deg enig i mange av mine kommentarer mot nettopp dette.

Du legger for mye i disse stjernene og "bildebevisene". Hvordan du klarer å tolke deler av et symbol uten å vite hva alle delene betyr skjønner ikke jeg...

Som jeg også skrev i Vigrid tråden til en av dine kommentarer, uansett om det er sant at Jødene har sammarbeid med Frimurerlosjen bekrefter ikke det at Jødene har en konspirasjonteori. Om jødene har en konspirasjonteori bekrefter ikke to symboler sammen at Frimurerlosjen er med på jødenes plan.

Jødene har ingen konspirasjonsteori (Om du fortsatt mener dette, zatorro, kan du begynne med å dokumentere og svare på "tiltalen" i Vigrid tråden). Frimurerlosjen er ikke en del av jødenes konpsirasjonteori, uansett om jødene faktisk hadde hatt en slik ville ikke dette være nok til å bevise at de er med på denne.

Hva er planen til Vigrid da? Drepe jødene og alle utlendinger til man sitter igjen med bare nordiske? Er ikke dette også en plan om å ta over verden?
Sitat av zatorro
Hva betyr G'en inne i jødestjernen? Noen som vet det? Vet du det, Devotio?
Vis hele sitatet...
Tipper det er samme "g" som i frimurerlosjens logo.
Sitat av wikipedia
Passer og vinkelhake er viktige symboler for frimuriets symbolske arbeide. «G» står for geometri.
Vis hele sitatet...
Sist endret av Mith; 11. april 2007 kl. 12:40.
Wannabe Ellusionist
totto's Avatar
Bare spør, noen som vet hvor man kan få tak i den dokumentaren som trådstarter henviser til? Virker jo veldig interessant...
Jeg er nå 100% overbevist om at mennesker som tror på konspirasjonsteorier, uten å ha håndfaste bevis, rett og slett er mindreverdige mennesker. Det er mennesker som ikke besitter nok intelligens, og som ikke har utviklet en god nok kritisk sans, som lar seg lure av konspirasjonsteorier. De skal absolutt finne en sak å krige for i noen obskure tegninger av regjeringsbygg, som - dersom du velger de "riktige" byggene - plutselig danner et ondt symbol. Som sagt - det er er mindreverdige mennesker.

Dersom jeg må redde 10 mennesker ut av et brennende hus, og 2 av de er konspirasjonsteoretikere, så ville jeg først reddet de 8 andre - og så evnt. vurdert å hente ut de 2 siste. Fordi jeg vet at om jeg redder de, så vil de uansett bruke usannsynlig store mengder av sin tid her på jorden på å sitte å tenke "hva om jødene har denne planen?", "hva om Hitler egentlig var et romvesen?", "hva om frimurerne skal ta oss?", "hva om disse 8 byggene tilsammen danner et pentagram sett ovenfra?", "hva om denne dollarseddelen egentlig er et skjult budskap?", "hva om leonardo davinci egentlig var med i et hemmelig brorskap?", osv osv osv..

Jeg mener, dersom vi ser bort i fra selve innholdet i konspirasjonen, så må jeg bare få spørre: Hva så? Hva betyr det om jødene har en ondsinnet konspirasjon mot resten av verden? Hva så om Leonardo Davinci var en frimurer? Hva betyr det, for deg, i dag, i Norge? Ikke en dritt. Så hvorfor kaster du bort det dyrebare livet på disse tingene, fremfor - og nå skal jeg bare nevne noen eksempler - f.eks:

- ringe en gammel venn og mimre om gamle tider?
- stikke på bar sammen med en kamerat?
- lese f.eks "Slik talte Zarathustra" av Nietzsche, eller den svære tunge av James Joyce, som du aldri riktig har kommet deg igjennom, fordi den ene setningen fortsetter over 120 sider eller hva det er?
- gå en tur i naturen og trekke litt frisk luft?

Kort sagt: Livet kan brukes til mye fint. Å uroe seg for hemmelige brorskap er ikke en av dem.
Sist endret av nso; 10. april 2019 kl. 01:09.
Gubbe's Avatar
Trådstarter
Sitat av totto
Bare spør, noen som vet hvor man kan få tak i den dokumentaren som trådstarter henviser til? Virker jo veldig interessant...
Vis hele sitatet...
Freemasons on Trial
http://thepiratebay.org/tor/3641424/Freemasons_on_Trial_(XviD)

Sitat av stormen
Jeg er nå 100% overbevist om at mennesker som tror på konspirasjonsteorier, uten å ha håndfaste bevis, rett og slett er mindreverdige mennesker. Det er mennesker som ikke besitter nok intelligens, og som ikke har utviklet en god nok kritisk sans, som lar seg lure av konspirasjonsteorier. De skal absolutt finne en sak å krige for i noen obskure tegninger av regjeringsbygg, som - dersom du velger de "riktige" byggene - plutselig danner et ondt symbol. Som sagt - det er er mindreverdige mennesker.
Vis hele sitatet...
Nå er jo plaseringen av disse byggene, og markeringene som gir disse symbolene fryktelig mistenkelige da. For mitt vedkommende så lukter dette spenning lang vei.

Din aggresive holdning oppfatter jeg som at du irriterer deg over denne tråden, samt at du har noe å skjule. Problemet er at vi ikke har den fulle oversikten over hva som foregår i denne lukkede (?) Losjen.

Ikke for å være frekk eller noe sånt, men jeg mistenker dere for å drive med ukulte aktiviteter.