Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4088
Jeg har hatt problemer med musa noen dager, men i dag ble det helt umulig. Det ser ut som problemer med venstre museknapp. Når jeg drar musa over en nett side, begynner den å markere tekst uten at jeg rører knappen. Den kan også flytte markøren til et annet sted i teksten mens jeg skriver, eller åpne en link hvis musa ligger på en link. Et annet problem er at av og til vil den ikke klikke når jeg trykker, andre ganger både klikker og dobbeltklikker den når jeg trykker på knappen. Jeg vet ikke om jeg greier å forklare dette bra nok. Dette er en trådløs mus fra Clas som jeg har hatt i flere år. For å feilsøke tok jeg ut batteriet. Ingen endring. Jeg byttet også til en annen mus med ledning. Samme feilen. Betyr det at feilen ligger i PC? Den er en 3 år gammel laptop fra HP. Noen som har råd om hva jeg skal gjøre? Bør jeg rett og slett begynne å se meg om etter en ny PC? Jeg blir gæern av at markøren hopper rundt i teksten her så jeg bruker like mye tid på å rette teksten som å skrive den. Og for ordens skyld: Windows 10.
Jeg skal ikke si noe sikkert, men problemer som dette kan oppstå etter automatiske oppdateringer av drivere som har gått skeis.
Disse driverne kan kontrolleres i Device manager, og eventuelle problemer med driverne indikeres av et gult utropstegn.

Hvis dette viser seg å stemme er det bare å avinstallere driveren og installere på nytt.
Ingen varselstrekant, og fikk beskjed om at den beste driveren allerede er innstallert.
dette skjer random på ene bærbare pc'n jeg har også, det er en HP elitebook ett eller annet.

bruker dog pekeplata. og det skjer utelukkende i nettleseren chrome

aldri funnet ut hvorfor og hva som kan fikse det
Jeg hadde lignende problem med en G502, viste seg at problemet oppstod bare når den var tilkoblet USB 3.0. Koblet den til en USB 2.0 port og problemet forsvant.
Problemet er ikke musen, det er touchpadden. Avinstaller eller deaktiver touchpadden.
Sitat av Picard Vis innlegg
Problemet er ikke musen, det er touchpadden. Avinstaller eller deaktiver touchpadden.
Vis hele sitatet...
Og hvordan gjør jeg det?

How to disable touchpad when mouse is connected on Windows 10
Sist endret av knert1; 25. juli 2021 kl. 15:01.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Da har jeg aktivert det, så får vi se om det hjelper.