Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 2781
Hei!

Jeg er på jakt etter en deltidsjobb som jeg kan kombinere med vidergående skole og lurer på om det er noen som har noen innspill om hvilke type jobber som er greie i den sammenhengen, og hvilke type jobber som er tilgjenglige da jeg er under 18 år.

Takker for alle innspill!
Sist endret av Miss Foster; 26. juli 2014 kl. 15:15.
Søk på alle butikkene rundt, og lignende. Hør også på gårder, om du bor på landet.
Du kan søke jobb i NORPOST!
Sist endret av Mofse; 26. juli 2014 kl. 15:42.
Alle former for butikkjobber vil kunne dra nytte av deg.
Om det så er McD eller Rema.
Alle butikker som ikke selger varer med aldersgrense er jo mulig, og store nok matbutikker/supermaked.
Restauranter er jo også mulig. Dog er jeg usikker på regelverket om du som er under 18 kan selge/servere alkohol, men det skader jo ikke å prøve

Søk på alle steder du tror det er mulig, selv om du kanskje ikke egentlig vil jobbe der. Enten kan du jo bli positivt overrasket, eller så har du i det minste litt erfaring å vise frem når du senere søker et sted du virkelig vil jobbe.
shiiiibe mjau mjau!!
aeon_illuminate's Avatar
Prøv å se om du kan stå litt bak utesteder når folk skal på nachspiel, ta med baljer med øl eller sprit, vær frempå, mye cash / provisjon å tjene. Mange hyggelige mennesker å møte!


PS; du må godsnakke med lokalkjente el.ns, så du vet hvor det er lurt å stå. Dette er litt svart kan man si, men who cares, du bor jo i et fritt land
Kan jo nevne at det kan bli litt kronglete å selge sprit/øl når du er u. 18, selvom det er svart.
Er jo fordel og kjenne folk litt
Jobber selv på rema 1000 og tjener ganske greit. Spurte engang ikke om jobb, fikk tilbud om og jobbe med kompisen min på rema 1000 for faren hannes eier rema (kjent de siden jeg var barn)
Har et par kompiser som startet å jobbe på div. treningssentere når de var på din alder. Ring/skriv til alle sentrene du kan komme deg til uten å dra alt for langt og spør om jobb.
Om du har lappen er posten et godt alternativ, veldig god lønn og stort behov for folk.
Sitat av F4celess Vis innlegg
Om du har lappen er posten et godt alternativ, veldig god lønn og stort behov for folk.
Vis hele sitatet...
Vet du noe om man må levere vandelsattest for å få jobb der? Ser for meg det kan være begrensninger på hvem som får håndtere posten til folk..
Sitat av Knarq Vis innlegg
Vet du noe om man må levere vandelsattest for å få jobb der? Ser for meg det kan være begrensninger på hvem som får håndtere posten til folk..
Vis hele sitatet...
ikke når jeg var postbud(07-08)
Onion Bhaji Master Mason
Kakcoo's Avatar
Donor
Du kan høre med den kommunale PU-tjenesten om de trenger vikarer. En grei strategi er å ringe til lederen for PU-tjenesten der du bor og spørre etter nummeret til PU-boliger i ditt nærområde, også ringer du PU-boligene én etter én for å spørre om intervju. Sjansen er stor for at du finner noe, og mulighetene for å få jobb senere i andre kommuner er gode. Det er trygt og greit med en kommunal jobb, og arbeidet kan være veldig givende og bra for din personlige utvikling. Jeg, og mange venner, har eller har hatt jobb i PU-bolig, og de fleste har mest positiv erfaring med arbeidet.
Takker for alle svar! Har skrevet en søknad og skal søke rundt på diverse butikker i nærheten nå.
Sitat av Miss Foster Vis innlegg
Hei!

Jeg er på jakt etter en deltidsjobb som jeg kan kombinere med vidergående skole og lurer på om det er noen som har noen innspill om hvilke type jobber som er greie i den sammenhengen, og hvilke type jobber som er tilgjenglige da jeg er under 18 år.

Takker for alle innspill!
Vis hele sitatet...
Siden du heter MISS Foster, er du vel jente? Du burde søke på mannsdominerte arbeidsplasser, som Spaceworld (der jeg jobber, AHH, beste arbeidsplassen! de arrangerer en stooooor fest for alle Spaceworld-ansatte årlig med hotellopphold og gratis drikke), telefonibutikker eller Videoutleiebutikker?
Sitat av 11elikri Vis innlegg
Du burde søke på mannsdominerte arbeidsplasser, som Spaceworld (der jeg jobber, AHH, beste arbeidsplassen!
Vis hele sitatet...
Spaceworld er bra, jobbet der fra 2009-10, fantastisk jobb. Spørst hvilken interesser du har, gjerne kom med info.