Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2697
Hvis en undergang er nedbombet av graffiti, kan du male der uten og bli dømt? Siden det allerede er dekket av graffiti?
Tvilsomt. Du gjør jo fortsatt en kriminell handling.
Det å male over andres kunst er ikke særlig høfflig uansett.
Men du kan jo høre med kommunen om det er greit hvis du maler den ren til slutt.hehe
Politiet og rettsmyndighetene driter for det meste i hvor du tagger, så lenge du tagger. Dessuten skal man ikke gå over andres piecer, som nevnt over.
Sist endret av handstyle; 10. juni 2010 kl. 16:49.
Nei det er garantert fortsatt ulovlig.
Hvis jeg kommer over en skadet mann etter et gjengopprør, kan jeg da sparke ham siden han allerede har fått bank?
Om du står med en 10 liters bøtte med maling og ruller en nedsprayet vegg, tror jeg ingen i hele verden hadde stoppet deg. Folk hadde trodd du jobbet for kommunen.
Trådstarter
Snakker jo selvfølgelig ikke om å male veggen ren. Dessuten er piecene og throw upsa dissa og lina som faen.

Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Hvis jeg kommer over en skadet mann etter et gjengopprør, kan jeg da sparke ham siden han allerede har fått bank?
Vis hele sitatet...
Det kan ikke sammenlignes
Men nå er det jo sånn at de som tagger, har enten søkt, eller ikke blitt sett!
Har blitt tatt for dette før, og blei ikke noe hyggelig straff bare for det lille.

Så om ingen ser deg, og ingen vet at du har gjort det så skal det nok bli smertefritt =)
Eller så kan du jo være en god borger å søke om det, hah!
Sitat av Enay Vis innlegg
Snakker jo selvfølgelig ikke om å male veggen ren. Dessuten er piecene og throw upsa dissa og lina som faen.



Det kan ikke sammenlignes
Vis hele sitatet...
Ikke?


For å ta det på en annen måte, synes du at det virker logisk? Hvis noen tagger på et kjøpesenter midt i byen. Vil du da forvente at du kan stille deg opp å tagge over denne på høylys dag uten å få direksjoner fra vektere eller offentlige tjenestemenn?
Trådstarter
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Ikke?


For å ta det på en annen måte, synes du at det virker logisk? Hvis noen tagger på et kjøpesenter midt i byen. Vil du da forvente at du kan stille deg opp å tagge over denne på høylys dag uten å få direksjoner fra vektere eller offentlige tjenestemenn?
Vis hele sitatet...
Hvorfor ikke, hva blir forskjellen, for de fleste er det jo bare "tagging" uansett om det kommer nytt eller ikke
Sitat av Enay Vis innlegg
Hvorfor ikke, hva blir forskjellen, for de fleste er det jo bare "tagging" uansett om det kommer nytt eller ikke
Vis hele sitatet...
Siden du tydeligvis har bestemt deg for at dette er lov gidder jeg ikke bruke mer tid på diskusjonen.
Det er ikke låv, det er helt sikkert.

Hvis det hadde vært låv kunne man jo bare lagd en sykt stor krussedull som tar 10 sek å lage, for å bruke lang tid for å male lovlig der dagen etter. Kunne ønske det var sånn, men det er det ikke.

Hvis du har med deg to venner, en som holder "vakt" på hver side av undergangen er du så og si trygg uansett.. Da kan du ta deg god og lage en heftig whole-tunnel
Sitat av Petter Pan Vis innlegg
Siden du tydeligvis har bestemt deg for at dette er lov gidder jeg ikke bruke mer tid på diskusjonen.
Vis hele sitatet...
Det er ikke noe å diskutere, det er ulovlig med mindre du søker om tillatelse fra eier, enten det er kommune eller privat.
Altså. Det går ikke an å ha en så vinglete lov ang. tagging/hærværk på andres eiendom. Det må være helt klart og tydelig at slikt ikke aksepteres. I praksis har det jo ganske lite å si, men det kan ikke være lov bare fordi noen andre har tagget der før deg.
blir som å stjele en bil som allerede er stjelt
Sitat av lifehackerx Vis innlegg
blir som å stjele en bil som allerede er stjelt
Vis hele sitatet...
d blir jo ikke det!xD

men å male over andre piecer er lite bad gjort. hadde det vært min piece du hadde mala over hadde du fått folk på deg med engang!
Fabelaktig at dere blir så forbannet fordi noen maler over dritten deres? Det er altså helt OK at dere maler over min maling (min vegg) men ikke OK at noen andre maler over deres maling? Djeeze!


Forøvrig åpenbart at det ikke blir noe mer lovlig å gjøre noe kriminelt bare fordi noen andre har gjort det før deg...
Sitat av luiigii Vis innlegg
d blir jo ikke det!xD

men å male over andre piecer er lite bad gjort. hadde det vært min piece du hadde mala over hadde du fått folk på deg med engang!
Vis hele sitatet...
skål
Sitat av luiigii Vis innlegg
d blir jo ikke det!xD

men å male over andre piecer er lite bad gjort. hadde det vært min piece du hadde mala over hadde du fått folk på deg med engang!
Vis hele sitatet...
Det blir jo det samme? Det er OK å begå lovbrudd om noen har utført det samme lovbruddet før deg? Jaja.

Huff, og huff! Ligger du med piecen din óg eller?