Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3672
Anonym bruker
"Nummen Småskogmus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Dette eskalerte ekstremt fort og uventet. Gikk fra å røyke et par ganger i blant med venner til nå hvor jeg er på dag 21 på rad med cannabis. Har innsett at cannabis sakte, men sikkert tar over livet mitt, og per dags dato gjør jeg ingenting utenom å ruse meg dagen lang. Jeg føler jeg egentlig ikke blir ruset lenger. Føler meg bare normal og rolig. Er akkurat som sigg. Det er åpenbart at det er waste av både helse og økonomi, men det går bare ikke å slutte. Jeg blir ikke glad av hasj lenger heller, jeg blir bare nøytral før rusen går over og deretter føler jeg deprimert. Skole og sosialt liv eksisterer ikke lenger. Jeg har tømt thc vape carts som vanligvis tar meg flere mnd å røyke opp, på få dager.

Motivasjonen for å slutte er på topp, og jeg gleder meg til å komme tilbake til normalen. Spørsmålet mitt er om jeg skal slutte cold Turkey (altså slutte helt med en gang) eller gradvis røyke mindre (ta færre hits og røyke annenhver dag o.l)? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg får abstinenser allerede etter 1 dag uten... Jeg kaldsvetter, klarer ikke spise, får ikke gjennomført noen oppgaver fordi jeg tenker bare på å røyke osv... Men jeg får heller ikke gjennomført noe når jeg røyker å da... Så med tanke på abstinenser og det mentale crashet jeg kommer til å føle når jeg skal slutte, hva er best av å slutte helt nå eller gradvis?
Rip 8-4-23
Cold turkey. Aldri hørt om nedtrapping av cannabis. ALLE får det jævlig opptil 3uker uansett med sånt forbuk. Nada søvn ,svetter som f og du føler det uvel. Helt vanlig
Anonym bruker
"Ekstravagant Sau"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Personlig går jeg cold turkey og abstinensene varer i 1 uke også blir jeg 100% normal etter 3 måneder etter konstant røyking i 6+ måneder. Btw har sett at de vape cartsa inneholder syntetisk thc. Brukte det en stund og jeg merka rusen var anderledes og at jeg ble dårlig dagen etter når jeg ikke brukte det.
Hei! En superbra ting er at du ikke har røyket hver dag i 5-6 år, som jeg gjorde før jeg skjønte at jeg burde/måtte ta en god og lang pause, eller slutte for alltid. Det at du skriver en post her om hjelp, forteller meg at du har riktig tankegang og faktisk ønsker å slutte. Det er en god start!

Hvis jeg var deg så ville jeg satt meg en slutt dato, noe frem i tid. Kanskje 5-7 uke fra nå, så prøver du å gradvis trappe ned. Det er det som funket best for meg i hvertfall. Så får du gjøre vanlige greia, slett kontakter som du kjøper fra, prøv å vær aktiv, tren etc. og hvis kompisene dine røyker, så ville jeg tatt en liten pause fra å henge med de, om det virker som en trigger.

For meg så varte abstinensene i typ en uke. Det var en kjip uke, men absolutt verdt det da jeg "kom ut på andre siden."

Mente selvfølgelig 5-7 dager, ikke uker.
Sist endret av Pablo Technobar; 30. mai 2021 kl. 21:39. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Cold, slit deg ut så du kommer inn i en normal døgnrytme igjen. Da er det over raskere
Anonym bruker
"Forbauset Nidhogg"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cold turkey, som de andre sier. Når du går tom for røyk, drit i å kjøpe mer. Blir umulig å la være om man har liggende. Er du heldig er du kanskje som meg, og merker ingen abstinenser. Jeg sliter ikke med å sove engang. I værste fall må du bare stå i det et par uker, så kommer du fort til å komme over det.
Bare ta cold turkey. Jeg hadde ingen abstinenser annet enn at første dagen uten røykings ble kjedlig, etter det var det tilbake til "normalen".
Anonym bruker
"Vant Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Om du røyker på vape carts så er det 99% syntetisk thc. Da er abstinensene mye mer ekstrem. I Norge er det lite tilgang på ekte THC vapes.
Mye hasj og cannabis i omløp som inneholder syntetisk thc også pga lockdown, stengte grenser og store aksjoner mot kriminelle nettverk over hele verden under Covid. Slutt å røyk.
Anonym bruker
"Villig Makrell"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har røyket cannabis i 32 år nå,jeg klarer ikke legge røyken på hylla ennå.Slutt mens du kan.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Har røyket cannabis i 32 år nå,jeg klarer ikke legge røyken på hylla ennå.Slutt mens du kan.
Vis hele sitatet...
Du har det I deg det lover jeg man må iblandt lide litt for å ordne ting.

Cold turkey er nokk best, blir Vanskelig om man fks bare skal røyke på kveldene for søvn osv osv.

Når du går cold turkey så tenk på barn som dør av sult da du er voksen å må gå av hasj, Lær å Mediter, gjør arbeid, tren, fast pga lite matlysst( er faktisk veldig sunnt og nødvendig for kroppen), man må Rett og slett bare lide litt om du skal kontrollere deg Selv og ikke la cannabisen kontrollere deg som de sier.
Sist endret av Motorcross; 31. mai 2021 kl. 03:21. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
CT er det eneste som fungerer for 95%

Er jo de som røyker flere gram om dagen og disse bør kanskje trappe ned litt fe første dagene. Men som regel bør man bare slutte å legge det vekk.

Burde nesten ikke være et spørsmål en gang da det fins null grunner som gjør det farlig å slutte med THC

Som det er med for eks heroin og alkohol
Sliter med å identifisere. Er bare cannabis, ingen avhengighetsskapende midler. Kan gå av og på når jeg føler for det.
Verre med nikotin spørr du meg.
Bare å slutte cold turkey. Du har heldigvis ikke noe lang tid med heftig rusing. Blir max en uke hvor du kan føle deg nedstemt og sliter med søvn, før det er tilbake til normalen. Kan også være så lite som 0-3 dager. Skulle ønske jeg så tegninga like tilig som deg. Er i dag i rehabilitering på døgnbehandling etter 10år + daglig rusbruk
Sid n cannabis kun har psykisk avhengighet og ikke fysisk så er det ingen grunn til å ikke kunne gå cold turkey, men det er viktigere at du kjører ett løp som er tilpasset deg så du har større sjangs for å klare det, det er viktigere enn å klare slutte fort i mine øyne. Bare ikke bruk det som en krykke for å stoppe opp i fremgangen.
Sist endret av Mokkasinen; 31. mai 2021 kl. 09:38.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Titan"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Cold Turkey! Å slutte gradvis på cannabis har aldri funka for meg eller noen jeg kjenner eller har hørt om! Blir alltid til at man tenker "ja nå har jeg vært flink to uker å bare røyka på kveldene /annenhver dag så da kan jeg kjøpe meg en tier og kose meg i helgene de neste ukene før jeg slutter helt" også røyker man opp den tiern på én helg og er på'n igjen med daglig røyking.

Hvis du bare har røyka i 21 dager er abstinensene mer i huet enn i kroppen og går over etter noen dager eller en ukes tid. At man ikke får sove og er litt irritabel er vanligst men det er bare å være mye aktiv i løpet av dagen og holde det ut!
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg vet ingenting om thc vaping, men jeg har røkt 1 gram cannabis hver dag siden 1999, begynte å ta månedlige pauser for noen år siden. Kjør cold turkey. Ikke noe stress i det hele tatt etter 3 dager med søvnmangel og nedsatt apetitt.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Hvis du kan få tak i noe som hjelper å sove, så hjelper det ganske mye. Og du bør såklart ikke kjempe mot nikotin samtidig
Bare en gang til?
Drsskkr's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Hei! Dette eskalerte ekstremt fort og uventet. Gikk fra å røyke et par ganger i blant med venner til nå hvor jeg er på dag 21 på rad med cannabis. Har innsett at cannabis sakte, men sikkert tar over livet mitt, og per dags dato gjør jeg ingenting utenom å ruse meg dagen lang. Jeg føler jeg egentlig ikke blir ruset lenger. Føler meg bare normal og rolig. Er akkurat som sigg. Det er åpenbart at det er waste av både helse og økonomi, men det går bare ikke å slutte. Jeg blir ikke glad av hasj lenger heller, jeg blir bare nøytral før rusen går over og deretter føler jeg deprimert. Skole og sosialt liv eksisterer ikke lenger. Jeg har tømt thc vape carts som vanligvis tar meg flere mnd å røyke opp, på få dager.

Motivasjonen for å slutte er på topp, og jeg gleder meg til å komme tilbake til normalen. Spørsmålet mitt er om jeg skal slutte cold Turkey (altså slutte helt med en gang) eller gradvis røyke mindre (ta færre hits og røyke annenhver dag o.l)? Grunnen til at jeg spør er fordi jeg får abstinenser allerede etter 1 dag uten... Jeg kaldsvetter, klarer ikke spise, får ikke gjennomført noen oppgaver fordi jeg tenker bare på å røyke osv... Men jeg får heller ikke gjennomført noe når jeg røyker å da... Så med tanke på abstinenser og det mentale crashet jeg kommer til å føle når jeg skal slutte, hva er best av å slutte helt nå eller gradvis?
Vis hele sitatet...

Halla, bra motivasjonen er der. Jeg anbefaler og slutte brått med det da du føler det er best. Abstinensene vil ikke vare mere enn 2-3 dager (fysiske). Mentale abstinensene kan sitte lengre. Anbefaler deg og oppsøke psykososial støtte for dette og finn deg noe og gjøre om dagen som du kan putte tankene dine på.

Blir det sikkelige vansker med og spise anbefaler jeg deg og dra på apoteket og handle noen nutridrinks som kan være en midlertidlig erstatning for mat en periode.

Har ikke særlig erfaring med og være avhengig av hasj bare andre rusmidler. lykke til
BRAND ∞ STRONG
Sluttet på dagen etter ca.10 år med daglig røyking (0,5-1,5g) når jeg måtte innom en institusjon i sin tid.

Var ganske skrall i 2mnd og pisset positivt like lenge. Dårlig søvn, svetting, irritabel.
Det verste var over etter ca.1mnd. Føltes litt som å "våkne opp" igjen. Man merker ikke noe særlig til det
mens man røyker, men det føles som man blir klar i hodet igjen når man slutter.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Men det er kanskje litt viktig å vite om TS faktisk røyker syntetisk eller ikke? Jeg har inntrykk av at syntetiske cannabidioler er noe ganske annet, så sterkt at det kan en få en hero junkie til å slutte med hero, skal jeg tro de dokumentarene jeg har sett.
Anonym bruker
"Vant Sfinks"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Men det er kanskje litt viktig å vite om TS faktisk røyker syntetisk eller ikke? Jeg har inntrykk av at syntetiske cannabidioler er noe ganske annet, så sterkt at det kan en få en hero junkie til å slutte med hero, skal jeg tro de dokumentarene jeg har sett.
Vis hele sitatet...
Det er veldig viktig. Virker som mange nordmenn er ganske naive og røyker det de får uten å tenke over det. Konsekvensene av denne pandemien er at krimineller ikke får tak i skikkelig hasj. Syntetisk THC her i Norge er neste umulig å skille kun ved å måle rusen.

Cannabis kan også sprøytes med syntetisk for å gjøre rusen enda bedre og folk blir grise avhengige. Billige kjemikalier som kan gjøre dårlig cannabis til skikkelige greier.

Skal du røyke noe så finn en kompis som dyrker. Har jo eksplodert med hobby dyrking over hele landet det siste åren pga cannabis mangel.
Anonym bruker
"Kjær Oter"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Cannabis kan også sprøytes med syntetisk for å gjøre rusen enda bedre og folk blir grise avhengige. Billige kjemikalier som kan gjøre dårlig cannabis til skikkelige greier.
Vis hele sitatet...
Det der frykter jeg, hva er en god måte å kunne skille sprøyta varer fra vanlig varer da?
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
..hva er en god måte å kunne skille sprøyta varer fra vanlig varer da?
Vis hele sitatet...
å kjenne bonden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det der frykter jeg, hva er en god måte å kunne skille sprøyta varer fra vanlig varer da?
Vis hele sitatet...
Kjenne paa rusen om rusen har en kjemisk feeling kan være vanskelig da eller testkit, om den ikke føles naturlig kjenn godt etter. Og om du føler deg dårlig etter rusen er over. Men husk også at ikke alle som importerer hasj er ondskapsfulle skurker heller saa alt er ikke syntetisk blir jo fortsatt importert masse fra Marokko. Pass deg for skikkelig myk sort hasj skal helst være Kief eller litt hard altså hard men ikke (dårlig type hard men Nice hard)

Sitat av Motorcross Vis innlegg
Kjenne paa rusen om rusen har en kjemisk feeling kan være vanskelig da eller testkit, om den ikke føles naturlig kjenn godt etter. Og om du føler deg dårlig etter rusen er over. Men husk også at ikke alle som importerer hasj er ondskapsfulle skurker heller saa alt er ikke syntetisk blir jo fortsatt importert masse fra Marokko. Pass deg for skikkelig myk sort hasj skal helst være Kief eller litt hard altså hard men ikke (dårlig type hard men Nice hard)
Vis hele sitatet...
Men er var,t nå så blir sikkert myk
Sist endret av Motorcross; 31. mai 2021 kl. 14:53. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.