Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 5327
Forestill dere at dere har 20 000 kr og at dere kan bruke disse til å kjøpe ett eller flere forskjellige parti med varer, og selge det med fortjeneste i enhver situasjon.

Det kan gjøres hvitt, eller svart. Men ikke alkohol eller narkotika, eller noe ulovlig. Ingen tidsperspektiv eller "deadline".

Et eksempel er å kjøpe 1000 paraplyer billig og selge dem på torget i regnvær.

Hva ville dere valgt, og gjort?
Sist endret av Nature Spirit; 8. september 2019 kl. 21:02.
Kjøpe svinbillige ørepropper på ebay og selg svindyrt på konsertområde..
Sitat av esselte12 Vis innlegg
Kjøpe svinbillige ørepropper på ebay og selg svindyrt på konsertområde..
Vis hele sitatet...
Litt off-topic, men på konserter jeg har vært på de siste årene har jeg fått dette gratis (innnekonserter). Er det et marked?
Sitat av Jurgen1337 Vis innlegg
Litt off-topic, men på konserter jeg har vært på de siste årene har jeg fått dette gratis (innnekonserter). Er det et marked?
Vis hele sitatet...
De 2 siste årene jeg var på både Guns N roses og metallica var det folk som gikk rundt og solgte ørepropper.. Tror jeg betalte 150 for 2 par.. Svindyrt
Jeg drev før og solgte kniver på finn. Det gikk ganske greit. Tjente på det meste 2-3k i Månden. Med minimalt med jobb.
Kjøpte kniver fra eBay. Til 13 kr og solgte for 150kr

Var noen kniver som gikk som hakka møkk så må jo sjekke hva som ikke ligger på finn.
Husker jeg kjøpte et festivalpass og solgte det med stor fortjeneste. Kunne rett og slett ikke gå på festivalen, la ut på finn og budene strømmet inn. Fikk dårlig samvittighet ovenfor de som ikke kunne by mer dog... Tror jeg betalte rundt 1300 spenn og solgte for 2300. Folk blir desperate når festivalen nærmer seg og det er utsolgt.

heartslava.
Sitat av Sterol91 Vis innlegg
Jeg drev før og solgte kniver på finn. Det gikk ganske greit. Tjente på det meste 2-3k i Månden. Med minimalt med jobb.
Kjøpte kniver fra eBay. Til 13 kr og solgte for 150kr

Var noen kniver som gikk som hakka møkk så må jo sjekke hva som ikke ligger på finn.
Vis hele sitatet...
Pass på hvilke som er lovlige og ikke.
Faktisk gode tips folkens, jeg hadde tenkt på ørepropper. Men en spesiell type. Takk igjen.

Akkurat konsertbilletter er egentlig ikke lov da. Men jeg vet det er veldig lukrativt. Uansett er jeg ikke moralsk disponert for å kjøpe og selge konsertbilletter og pass.

Noe annet jeg tenkte på er mat, lage mat (og drikke) og selge ved store folkeansamlinger. Får sjekke ut lovligheten rundt det først vel.

Alle kan benytte denne tråden, så bare å dele tips hvis dere tør.
"Øko-Terrorist"
Engangs regn ponchoer? Koster en slikk og ingentong fra Kina
Sitat av Nature Spirit Vis innlegg
Faktisk gode tips folkens, jeg hadde tenkt på ørepropper. Men en spesiell type. Takk igjen.

Akkurat konsertbilletter er egentlig ikke lov da. Men jeg vet det er veldig lukrativt. Uansett er jeg ikke moralsk disponert for å kjøpe og selge konsertbilletter og pass.

Noe annet jeg tenkte på er mat, lage mat (og drikke) og selge ved store folkeansamlinger. Får sjekke ut lovligheten rundt det først vel.

Alle kan benytte denne tråden, så bare å dele tips hvis dere tør.
Vis hele sitatet...
fullført restaurant og matfag og inntrykket derfra så er det ikke akk lett å få tillatelse til å servere mat og drikke.

..menne, noe som "egentlig ikke er lov" men meget god profitt er å lage "god drikke" til 20kr literen og selge det for 200kr literen.

skal det være helt lovlig derimot så sier jeg meg enig med folka her som sier å kjøpe saker billig fra kina/produsent og selge det overprisa som f på finn el der folk er villige til å betale mye, som f eks ørepropper på konsert el paraplyer/ponchoer i regnvær (på en festival kanskje?) og lignende.
R.i.p 23.04.2021
Hadde brukt 20.000kr på fiskegarn til båten for så og selge fisken på aker brygge.
Loddetinn MED bly.. Joda, bedre for de som lodder uten avsug, og sikkert bedre for miljøet etc, men det er ikke uten grunn at dette fortsetter å bli importert fra Kina og andre land som fortsatt selger slikt..
pryoteknikmodretaor
BomberMan's Avatar
Donor
Sitat av bashfoo Vis innlegg
Loddetinn MED bly.. Joda, bedre for de som lodder uten avsug, og sikkert bedre for miljøet etc, men det er ikke uten grunn at dette fortsetter å bli importert fra Kina og andre land som fortsatt selger slikt..
Vis hele sitatet...
Dette får man fortsatt kjøpt i elektronikkforretninger. Og de som er ute etter det vil gjerne ha noe bedre enn Kinakvalitet.