Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  2 655
Jeg jobber for tiden med mange skoleprosjekter og dermed har jeg sikkert 20 faner pr prosjekt og jeg har derfor flere Chrome vinduer åpne med forskjellige faner i. Chrome kan lagre en "session" når du lukker programmet og når du åpner det er alle fanene du brukte siste åpnet. Derfor setter jeg bare pc i sleep mode når jeg legger meg, men når jeg setter på laptopppen så starter hovedmaskinen igjen.

Jeg har en kabel som kommer fra hovedruteren i huset som så kobler seg på en mindre ruter på skrivebordet mitt som gir bedre signal til laptoppen min. Den lille ruteren fungerer som switch slik at jeg ikke trenger et trådløst nettverkskort til den stasjonære og er koblet til den med kabel. Er det noen grunn for at når jeg kobler til interenn på laptoppen at det skal trigge noe på den stasjonære når de ikke har noen fysisk tilkobling?

http://i41.tinypic.com/2q1ughv.jpg
Sist endret av Redfreak; 24. november 2013 kl. 12:47.
Prøv å gå inn i BIOS på din stasjonære maskin og se om det står "Wake on LAN" noe sted der, prøv å sett denne til "off" om den ikke er det allerede.
Geek
Redfreak's Avatar
Trådstarter
Takk det skal jeg prøve