Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  12 6149
Hei, jeg ønsker å koble opp en nintendo wii til samsung TV som vi har liggende her.

Samsung TV sin modell : UE40C5105QW


PROBLEM: Kabelen som følger med nintendo wii er Component eller S? aner ikke, men det kommer med 3 innganger som er rød, hvit og gul. Se bilde under:



Problemet igjen er at denne samsung tven støtter kun gul og grønn? Bilde under:



Hva er alternativene her? Kan noen hjelpe?
Hei!
Prøv en slik en

Sist endret av Kierkegaard; 23. desember 2020 kl. 00:55.
Så det trengs altså en ekstra kabel? det finnes ingen måte med eksisterende inngang ?
Du kommer nok dessverre ikke unna uten å strippe kabler og skjøte på selv. Enklest å lete i noen gamle kasser med ledninger om du skulle ha en liggende.
ikke så mye å få gjort, da får jeg bare ta turen til clas ohlson imorgen takk for svar og hjelp!
På Kjell selger de hdmi adapter til wii, du kan også kjøpe kabel med 5 kontakter (i stedefor 3 som du har) som passer på din tv.
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
På min Samsung fulgte det med en overgang til scart som kobles til der det står ext.
https://www.elkjop.no/product/tv-og-...amsung-kontakt
Oh god not this guy
Shorono's Avatar

Disse to adapterene følger med samsung flatskjerm. Sjekk om dere har bruksanvisningene enda, tror de lå pakka med dem i en plastpose. hvis ikke så kan man alltids kjøpe et nytt par på ebay elns https://www.ebay.com/itm/OEM-Samsung...-/363085715432

skal forsåvidt følge med en sånn her SCART adapter også

Men da trenger du en kompositt til SCART(fulgte med wiien)
Sist endret av Shorono; 23. desember 2020 kl. 10:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hei
Mange løsninger, men her er det enkleste.
Kjøp et Wii2Hdmi adapter. Ser at bl.a El-Kjøp fører dette. Lykke til��
Hei, jeg fant visst en sånn overgang som jeg hadde liggende i en skuffe :



Som dere kan se, så koblet jeg til(inn i det gule hullet på tven), og jeg får nå skiftet over til "AV" kanalen på tven. Men når jeg slår på Wii så kommer ingenting på skjermen, er det noe jeg gjør feil eller? :/ er helt forvirret.

EDIT: Jeg fulgte denne videoen: https://www.youtube.com/watch?v=5Pf5eBXgMzU

Hvor rød er koblet til rød, men hvit og gul er koblet i motsatt ender. Da klarte jeg å få bilde på TVen, men det flimrer litt:



Da er jeg et steg nærmere, nå må jeg bare finne en måte å fikse bilde bedre på, og få lyd.

EDIT: Jeg tok den røde ut fra overgangen, og pluggen den røde inn i den grønne inngangs hullet på tven. Nå er bildet helt perfekt! Og jeg får vertfall lyd inn(da må jeg skru volumet høyt på tven).

Men jeg sier meg veldig fornøyd nå med dette nå

Slik ser det altså ut bak tven:

Sist endret av cplpro; 24. desember 2020 kl. 01:27. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Her har du koblet helt feil og det er nok derfor du har lav lyd. Gul er video, hvit er lyd venstre og rød er lyd høyre. Du har kjørt høyre lydkabel inn i komposittinngang to.
Sitat av BlueGrot Vis innlegg
Her har du koblet helt feil og det er nok derfor du har lav lyd. Gul er video, hvit er lyd venstre og rød er lyd høyre. Du har kjørt høyre lydkabel inn i komposittinngang to.
Vis hele sitatet...
Har du i det hele tatt lest de andre kommentarene mine? Jeg prøvde alle forskjellige kombinasjoner samt. at jeg fulgte den youtube linken, og det var det eneste som funket.

God jul.
Gotcha. Det er Samsung som har gjort feil. Ikke du. De lagde en tv hvor man må plugge høyresignalets phonoplugg inn i den andre komposittinngangens minijackhull for å få signal. Det at du får lyd er designet slik, og ikke det at du sender lyd rett til jord, som da støyer over til kanal 1. Jeg tror du må prøve på ny. I verste fall bytter noen over på komposittinngang 2 når lyden er makset og du sprenger en høyttaler.

God jævla jul til deg også.