Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 2614
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Har de det?

Skjønner at de kan gjøre det om det er snakk om drap f. Eks, men hva med mindre saker med strafferamme på f. Eks 3år?
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Vil ikke at foreldra mine skal vite at jeg har gjort noe kriminelt..
De kan vel innkalle hvemsomhelst med relevans til saken...
Sitat av Hårnett Vis innlegg
De kan vel innkalle hvemsomhelst med relevans til saken...
Vis hele sitatet...
Nja. Foreldre er unnateke vitneplikt
Sitat av snegler Vis innlegg
Nja. Foreldre er unnateke vitneplikt
Vis hele sitatet...
Problemet er at vitnene fremdeles kan kalles inn til avhør og dermed vil foreldrene til trådstarter få nyss i saken mot vedkommende likevel, selv om de er fritatt for å vitne i retten.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av snegler Vis innlegg
Nja. Foreldre er unnateke vitneplikt
Vis hele sitatet...

Betyr dette at dersom politiet innkaller foreldrene mine som vitner i rettsaken min så kan foreldrene mine nekte å komme i rettsaken?
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Hårnett Vis innlegg
De kan vel innkalle hvemsomhelst med relevans til saken...
Vis hele sitatet...
De har ingenting med saken å gjøre.

Det er bare det at politiet tror jeg er psykisk syk og jeg er redd de kommer til å be foreldrene mine vitne om min psykiske helse..
Anonym bruker
"Svak Ørret"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ja de kan be foreldrene dine fortelle om din psykiske syke. Foreldrene dine er ikke pliktig til å vitne mot deg sånn som ordinære vitner er.
Sitat av ivar_oslo Vis innlegg
Da får du jo la være å gjløre noe kriminelt da.
Vis hele sitatet...
Du er veldig pragmatisk du Ivar.
Det er bra.
Sitat av Hårnett Vis innlegg
De kan vel innkalle hvemsomhelst med relevans til saken...
Vis hele sitatet...
Ja. Jeg vet ikke om det hjelper å passe på når postmannen kommer og så "miste" brevet.
Sitat av Arex_x Vis innlegg
Du er veldig pragmatisk du Ivar.
Det er bra.
Vis hele sitatet...
Ivar Easy Rider Oslo kommer til å overleve oss alle. Han glemmer aldri et eneste åndedrag.

TS: Vil du utdype situasjonen ytterligere? Hvis det er sånn at du tror foreldrene dine vil bli direkte kontaktet av politi/rettsvesen for å vitne vedrørende strafferettslig tilregnelighet, så kan du slappe helt av. Slikt avgjøres aldri av nevnte instanser, men av kvalifisert helsepersonell. Rettspsykiateren vil ha tilgang til journalen din, men ikke hjemmel til å kontakte familie/omgangskrets mot din vilje. Det er altså du selv som avgjør hvorvidt foreldrene dine blir innblandet.
Anonym bruker
"Sint Ravn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av subscribe Vis innlegg
Ivar Easy Rider Oslo kommer til å overleve oss alle. Han glemmer aldri et eneste åndedrag.

TS: Vil du utdype situasjonen ytterligere? Hvis det er sånn at du tror foreldrene dine vil bli direkte kontaktet av politi/rettsvesen for å vitne vedrørende strafferettslig tilregnelighet, så kan du slappe helt av. Slikt avgjøres aldri av nevnte instanser, men av kvalifisert helsepersonell. Rettspsykiateren vil ha tilgang til journalen din, men ikke hjemmel til å kontakte familie/omgangskrets mot din vilje. Det er altså du selv som avgjør hvorvidt foreldrene dine blir innblandet.
Vis hele sitatet...
Ok, ja det var det jeg lurte på 🙂